Hornbach 15 jaar in Nederland

Door VHGK 5 jaar gelden
Home  /  Portfolio Item  /  Hornbach 15 jaar in Nederland

Hornbach is een onafhankelijke doe-het-zelfketen met een bedrijfshistorie van meer dan 14.000 medewerkers wereldwijd. Met in Nederland negen vestigingen (en de tiende, in Nieuwerkerk aan den IJssel, in de steigers) is de bouwmarktketen ook in de Nederlandse doe-het-zelfbranche een belangrijke speler. Van Hulzen verricht het hele jaar door pr-werkzaamheden voor deze bouwmarkt, met voor 2012 als hoogtepunt het vijftienjarig bestaan Hornbach in Nederland, afgelopen najaar.

15 dagen feest
Hornbach sierde dit jubileum in oktober op met vijftien dagen feest in alle vestigingen. Feest voor de medewerkers, feest voor de klanten. Voor de kinderen kwamen onder meer brandweerman Cor en de Vogelbescherming langs, en voor de “grote” kinderen werden er diverse wedstrijden georganiseerd, zoals een minigraver-race op de parkeerplaats. Naast diverse acties in de bouwmarkt lanceerde Hornbach een trainings-concept voor toekomstige zelfstandige ondernemers. Hornbach heeft vijf talentvolle zzp’ers geselecteerd die worden opgeleid en klaargestoomd om voor zichzelf aan de slag te gaan.

Lokale mediabenadering
Uit een eerdere doelgroepanalyse is gebleken dat de bezoekers van Hornbach met name huis-aan-huisbladen lezen. Om de regionale en lokale pers te attenderen op het jubileum van Hornbach, ontwikkelde Van Hulzen een tweeluikfolder voor alle redacties in de regio. Rekening houdend met de doorlooptijd van de lokale en regionale media (huis-aan-huis media) heeft Van Hulzen alle redacties rondom de vestigingen bezocht. Het resultaat van deze persoonlijke benadering in combinatie met het handzame overzicht van activiteiten, was een groot aantal free publicity-artikelen tijdens en over de vijftiendaagse.

Deze case gedeeld 0 keer
 000