Hooikoorts: een relatiekiller

Door VHGK 1 jaar gelden
Home  /  Portfolio Item  /  Hooikoorts: een relatiekiller

 

“Tempo Plus zakdoekjes zijn extra verzorgend voor een gevoelige neus, bijvoorbeeld bij hooikoorts. Wat kunnen we doen om ze bekender te maken?” Met die vraag benaderde SCA, het moederbedrijf achter Tempo, VHGK. Het antwoord? Een media-offensief, met de ‘pollenpoll’, een onderzoek onder mensen met hooikoorts, als basis. Dit ontdekte VHGK:

  • 6 op de 10 mensen met hooikoorts voelen zich onaantrekkelijk.
  • Bij 16% van de Nederlanders met hooikoorts hebben de klachten forse invloed op hun relatie. Omdat hun partner schrikt van hard niezen, baalt van hun vermoeidheid of overal in huis zakdoekjes tegenkomt.
  • Je kunt er overheen groeien. Daarom hebben vooral jonge mensen hooikoorts. Hooikoortsklachten openbaren zich tussen de leeftijd van 10 en 30 jaar, waarna de meeste mensen er binnen 30 jaar overheen groeien.

Op een voorjaarsdag met een hoge pollenverwachting, verstuurden wij een persbericht over het onderzoek. Media als Libelle, Metro en Cosmopolitan namen het over. Viva kopte: ‘Hooikoorts: een relatiekiller. Dit alles leverde een mediawaarde op die de investering ruimschoots overtrof. Zo bleef Tempo, ook na het verkoudsheidsseizoen, onder de aandacht.

Factsheet Tempo Plus

Kan jouw merk ook een mediaboost gebruiken?
Neem contact op met Petra Langeveld: petra.langeveld@vhgk.nl

 

Deze case gedeeld 0 keer
 000