Subway Franchise PR

Door VHGK 5 jaar gelden
Home  /  Portfolio Item  /  Subway Franchise PR

2011-2012-2013-2014…….

Over SUBWAY®
SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Inmiddels is het bedrijf, met meer dan 43.600 vestigingen in 110 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt op dit moment 165 SUBWAY® restaurants (peildatum 1 september 2014). Bij SUBWAY® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke, dagelijks vers gebakken broodjes, die snel worden bereid tegen een kleine prijs. De SUBWAY® formule staat bekend om haar vele gezonde keuzemogelijkheden, waarbij consumenten zelf de voedingswaarden bepalen.

Opdracht
SUBWAY® Nederland heeft de ambitie om te groeien in Nederland, naar 300 SUBWAY® restaurants in 2015. De opdracht aan Van Hulzen is een strategie te ontwikkelen om het aantal leads en de kwaliteit van die leads te verbeteren en deze strategie ten uitvoer te brengen.

Strategie

  1. Sterk inzetten op online, want daar gebeurt het.
  2. SUBWAY® Nederland persoonlijk en herkenbaar maken voor de Nederlandse franchisemarkt.
  3. Drempelvrije eerste contacten.
  4. Wervingscampagne franchisers.
  5. Zichtbaar zijn door actieve, structurele mediabenadering.

Aanpak
Van Hulzen werkt nu een aantal jaar op rij voor SUBWAY® International.
Jaarlijks worden strategische plannen ontwikkeld en gaande weg het jaar indien nodig bijgesteld. Werkzaamheden zijn:

  • Ontwikkeling strategisch pr plan.
  • Onderhouden www.subway-franchise.nl
  • Mediastrategie en media-inkoop gericht op franchisekanalen.
  • Opzet en inzet SEO en Google Adwords.
  • Structurele franchise pr en actieve mediabenadering.

Resultaat

  • Meer dan 45.000 bezoekers op www.subway-franchise.nl op jaarbasis.
  • Gemiddeld 600 leads, geïnteresseerden om een restaurant te starten op jaarbasis.
  • Beter geïnformeerde leads en applicants.
  • Drukbezochte seminars.
  • Veel nieuwe openingen in korte periode. Groei zet door.
  • Structurele publiciteit in de media.
Deze case gedeeld 0 keer
 000