Paracetamol is geen snoepje

Door VHGK 3 jaar gelden
Home  /  Portfolio Item  /  Paracetamol is geen snoepje
Centraal Bureau Drogisterijbedrijven

Campagnes Centraal Bureau Drogisterijbedrijven

2.000 drogisten in Nederland voeren het keurmerk ‘Erkend Specialist in Zelfzorg’. Zij zijn daarmee erkend als deskundig adviseur als het gaat om de aanschaf van zelfzorggeneesmiddelen. Er gaan hier zo’n 68 miljoen adviezen over zelfzorggeneesmiddelen per jaar ‘over de toonbank’. De zes grote drogisterijformules in Nederland, Etos-DA-Kruidvat-DIO-Dirx-Trekpleister, laten met campagnes zien wat die advisering precies inhoudt: wat is de juiste keuze, hoe gebruik je zelfzorggeneesmiddelen, speciale waarschuwingen bij gebruik of advies om naar de arts te gaan.

In september 2013 werd het keurmerk ‘Erkend Specialist in Zelfzorg’ officieel gelanceerd. vanhulzen•gummo•kicks heeft de lancering vorm en inhoud gegeven en verzorgde de publiciteit. Vervolgens hebben we de publiciteit verzorgd voor diverse campagnes: Veilig gebruik van pijnstillers, Melden van bijwerkingen bij gebruik van zelfzorggeneesmiddelen, Gebruik van vitamine D. Daarnaast is er een samenwerking tot stand gekomen met het magazine Santé, waarin voor een langere periode onderwerpen worden behandeld waarbij de adviesrol van de drogist centraal staat.

Campagnes en resultaat

In een jaar tijd hebben de pr-inspanningen mooie resultaten opgeleverd: voorpaginanieuws landelijke dagbladen, radio- en tv-uitzendingen, aanzienlijke publiciteit in consumentenmedia, drogisterijmedia en vakmedia. Omgerekend: een pr-waarde van meer dan € 800.000,-.

Deze case gedeeld 0 keer
 000