In rap tempo naar de zakdoeken-stand

Door VHGK 12 maanden gelden
Home  /  Portfolio Item  /  In rap tempo naar de zakdoeken-stand

Sinds de R in de maand zit, niezen we weer wat af. Ook bij VHGK. Maar u zult ons niet snel met een schrale, rode neus zien. Wij hebben namelijk Tempo Complete Care ontdekt, de ideale zakdoek bij verkoudheid. Hij bevat een verzachtende balsem voor je neus en is verrijkt met Ademvrij-olie van eucalyptus. SCA, het moederbedrijf achter Tempo, schakelde ons in om deze zakdoeken meer bekendheid te geven.

Na een analyse van verschillende promotiemomenten concludeerden wij dat het Margriet Winterfestival een goede gelegenheid was om het merk onder de aandacht te brengen. Wij organiseerden de beursdeelname van A tot Z met als centrale vraag: hoe zorg je er op dit evenement met 74.000 bezoekers en talloze stands voor dat je eruit springt?

Als je snipverkouden bent, kun je wel wat verwennerij gebruiken. Met haar zachtheid en eucalyptusolie is Tempo Complete Care daar bij uitstek geschikt voor. Om dat te benadrukken, besloten wij de beurswand in te richten met een eucalyptus-geurverstuiver, een eucalyptusplant en pluchen koala’s. De koala’s staan symbool voor de zachtheid die de zakdoeken bieden, en omdat koala’s leven van eucalyptus, zijn ze wel heel toepasselijk.

Wij organiseerden de beursdeelname van A tot Z, aan de hand van een helder draaiboek en plan. Elke vierkante meter hebben we optimaal benut. Onze studio ontwierp beterschapskaarten voor verkouden pechvogels, die gretig aftrek vonden. Een Facebook-actie ‘Win een jaarvoorraad Tempo’ maakte het verhaal compleet. De stand werd goed bezocht en Tempo’s verwachtingen voor deze beursdeelname werden overtroffen. Wij werken verder aan snode plannen voor Tempo-promotie in 2017!

Kan jouw merk ook een boost gebruiken?
Neem contact op met Petra Langeveld: petra.langeveld@vhgk.nl.

Deze case gedeeld 0 keer
 000