Fris en niet te zoet

Door VHGK 1 jaar gelden
Home  /  Portfolio Item  /  Fris en niet te zoet

De nieuwe welzijnsorganisatie Voorschoten Voor Elkaar wist precies hoe ze haar huisstijl wilde hebben: met een frisse uitstraling, en niet ‘zoet’ zoals de clichébeelden van vrijwilligershulp. Een stijl waarin hulpvragers en hulpbieders zich in herkennen. Daar konden wij wel iets mee. Op basis van gesprekken over de positionering van deze nieuwe organisatie ontwikkelden wij het volgende concept: een strakke, vriendelijke stijl waarin persoonlijke aandacht centraal staat. In plaats van standaard ‘vrijwilliger helpt oudere’-beelden kozen wij daarom voor gezichten. Gezichten die van alle Voorschotenaren kunnen zijn.

Dit concept werkten wij uit in een huisstijl voor de organisatie met een folder in opvallend formaat, waarin de organisatie zichzelf presenteert. Een uitdaging daarbij was het ontwikkelen van een boilerplate, een kort organisatieprofiel waarin duidelijk wordt wat Voorschoten voor Elkaar doet:

De welzijnsorganisatie Voorschoten Voor Elkaar brengt Voorschotenaren met elkaar in contact. Ondersteunt hen thuis en in de wijk. De organisatie verleent diensten op het gebied van welzijn en ondersteunt mantelzorgers, vrijwilligers en buurtinitiatieven.

Voorschoten Voor Elkaar werft, bemiddelt en schoolt vrijwilligers én beheert het platform. www.voorschotenvoorelkaar.nl; de plek waar vraag en aanbod samenkomen. Samen met andere organisaties vergroot zij de zelfredzaamheid en betrokkenheid van buren, vrijwilligers en hulpvragers.

Tijdens de jaarlijkse Voorschotense vrijwilligersmarkt presenteerde de nieuwe organisatie zichzelf en haar nieuwe huisstijl. Meer weten over deze case? Neem contact op met Harald Peters via 071 – 560 20 60 of via harald.peters@vhgk.nl.

 

Deze case gedeeld 0 keer
 000