Edet vergroot de kampeervreugde

Door VHGK 1 jaar gelden
Home  /  Portfolio Item  /  Edet vergroot de kampeervreugde

Denk je aan kamperen, dan denk je aan… over de camping lopen met een toiletrol onder de arm. En veel mensen denken dan weer aan Edet. Dat heeft alles te maken met de campagne die VHGK voor Edet ontwikkelde. Om het merk ook in de zomer onder de aandacht te brengen, maakte VHGK de link met kamperen. De campagne begon met een enquête naar de toiletervaringen van kamperend Nederland:

Met een rol onder de arm over de camping lopen is geen taboe meer. Maar eenmaal op het campingtoilet schaamt de kampeerder zich voor de geluiden die hij maakt. Met name jonge kampeerders voelen zich ongemakkelijk op het openbaar toilet. Voor geluiden, maar ook voor de geur die zij achterlaten. En hoewel op de meeste campingtoiletten tegenwoordig al toiletpapier aanwezig is, neemt 80% van de Nederlanders het mee.

Het persbericht over dit Camping Toiletonderzoek werd gretig opgepakt door media en leidde zelfs tot radio-items en een berichtje op de voorkant van de Telegraaf. De uitkomsten voor het onderzoek werden vervolgens ingezet als nieuwe relevante content voor de social media van Edet.

Maar dat was pas het begin.
VHGK zorgde ervoor dat Edet ook aanwezig was op Nederlandse campings, door samen te werken met de Vriendin Zomertour. Het promotieteam van magazine Vriendin bezocht diverse campings met een entertainmentprogramma en goodiebags. Onderdeel van het programma was de Edet Campingquiz, een ludieke quiz met meerkeuzevragen over kamperen en toiletweetjes. Wat viel er te winnen?

… het Edet Camping T-shirt!
VHGK zette de campagne kracht bij met een gadget: het Edet Camping T-shirt. Geïnspireerd door een ludiek T-shirt met voorgedrukte toiletrol liet VHGK een Edet-versie van dit T-shirt maken. Een foto van een model met Edet Camping T-shirt fungeerde als dragend beeld van de campagne. Met dit beeld startte VHGK een Facebookcampagne. Elke week konden kampeerders een prijsvraag beantwoorden om kans te maken op het T-shirt. Dit leverde Edet in de eerste weken ruim 600 nieuwe fans op en talloze reacties. Winnaars postten trots hun foto met het gewonnen T-shirt. Kortom: toiletgebruik op de camping was deze zomer regelmatig onderwerp van gesprek. Zowel bij kampeerders als bij thuisblijvers. En de associatie met Edet was nooit ver weg.

Edet Camping Toiletonderzoek 2016_Factsheet

Wil jij meer weten over PR-power?
Neem contact op met Petra Langeveld: petra.langeveld@vhgk.nl

Deze case gedeeld 0 keer
 000