Welkoop, retailer met verstand van tuin & dier

Door VHGK 4 maanden gelden
Home  /  Portfolio Item  /  Welkoop, retailer met verstand van tuin & dier

Bij Welkoop hebben ze verstand van tuin & dier. Deze strak georganiseerde marketingorganisatie telt 151 winkels, verspreid door het hele land, waarvan ongeveer de helft franchisenemers. Welkoop staat voor een breed assortiment, praktisch en deskundig advies en services voor alles wat nodig is voor de verzorging van tuin en (huis)dier.

Omnichannel, de klant centraal
De klant is het allerbelangrijkste voor een retailer. De klant zorgt voor omzet. Een onderscheidende winkelformule, goed advies en klantvriendelijkheid zijn daarbij onmisbaar, net als klantloyaliteit, bereikbaarheid en vindbaarheid fysiek én online. Het speelveld van retail is veranderd. Er zijn meer verkoopkanalen en de harde scheidslijn tussen traditionele en nieuwe verkoopkanalen vervaagt. Dat Welkoop daar met haar omnichannelstrategie succesvol in is, bewijst niet alleen een groeiende omzet, maar ook het feit dat Welkoop is verkozen tot beste winkelketen van 2016-2017 in de categorieën Tuin én Dierenspeciaalzaken en in de categorie Tuin ook als beste Webshop. Vooral ten aanzien van de laatste categorie een opmerkelijke prestatie omdat de webshop pas begin 2016 is gelanceerd.

Beleving
Met de komst van nieuwe verkoopkanalen vervagen de traditionele wetten van winkelformules en klantbinding. Het draait veel meer om beleving, en die moet kloppen in alle kanalen. De uitgerolde omnichannelstrategie van Welkoop vraagt om een andere benadering van communicatie, een nieuwe manier van kijken naar communicatie. Naast al het harde marketinggeweld meer focussen op de zachte kant van uitstraling, content en beleving. Met als doel nog meer aandacht voor de klant en invulling geven aan de merkwaarden van Welkoop; authentiek, behulpzaam, deskundig en dichtbij. Of dat nu is in de folder, de fysieke winkels, de webshop of in social media, overal moet de klant zich herkennen en thuis voelen, de merkbeleving moet kloppen. De klant centraal, daar draait het om, waarbij het genereren van omzet niet vergeten mag worden.

Wij adviseren en ondersteunen Welkoop hierin op alle fronten.

Contact
Wil je meer weten over retailcommunicatie? Neem dan contact op met Huib Bannier via huib.bannier@vhgk.nl of bel 071-560 20 60.

Deze case gedeeld 0 keer
 000