Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Gratis klusadvies in unieke vestiging Hornbach Hengelo

13 oktober 2016
  Vanaf dinsdag 18 oktober kunnen klussers bij Hornbach in Hengelo terecht. De bouwmarkt opent de deuren van een heuse pop-up store. Vijf dagen lang kan iedereen midden op het Brinkplein terecht voor gratis klusadvies. Voor de bezoekers een mooie manier om Hornbach te leren kennen. Een gast komt nooit met lege handen, dus voor elke bezoeker ligt een attentie klaar.  Unieke vestiging “We hebben in Twente nog geen fysieke vestiging”, aldus marketingmanager Maarten Post van Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Ook deze regio willen we daarom laten ervaren waarvoor wij staan: een bouwmarkt vol deskundige medewerkers én het grootste assortiment tegen vaste lage prijzen. Wij zijn gelukkig niet de enigen die daar zo over denken, want we zijn dit jaar alweer voor de 11e keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Dit maakt ons trots: een gevoel dat wij willen delen. Daarom hebben wij in de binnenstad van Hengelo een unieke pop-up store in elkaar geklust. Hier kunnen klussers terecht voor verschillende vragen, adviezen & tips voor hun project. Een primeur voor Hornbach, een primeur voor Hengelo: een meer dan bijzonder initiatief. Onlineshop Verder krijgen bezoekers in de tijdelijke winkel uitleg over de onlineshop. Een shop waarin enorm veel artikelen online te bestellen zijn met een bijzonder snelle levertijd. Dit alles wordt ook nog eens net zo makkelijk thuis bezorgd. Maar het is meer dan een onlineshop. Ook het raadplegen van voorraden per vestiging is een eenvoudige handeling. Vestigingen die bezocht kunnen worden via een virtual reality-tour. De medewerkers van Hornbach Hengelo zijn er in elk geval klaar voor! Openingstijden Dinsdag 18 oktober: 09.00 – 18.00 uur Woensdag 19 oktober: 09.00 – 18.00 uur Donderdag 20 oktober: 09.00 – 21.00 uur Vrijdag 21 oktober: 09.00 – 18.00 uur Zaterdag 22 oktober: 09.00 – 18.00 uur

Genoeg te griezelen bij Hornbach

13 oktober 2016
  Kleine klussers knutselen met pompoenen voor Halloween Houten, 13 oktober 2016 – Trick or treat? Verkleedkisten van zolder, lekker griezelen en langs de deuren gaan voor snoep. Het is weer bijna Halloween! Daarbij mag een zelfgemaakte pompoenlantaarn niet ontbreken. Hornbach zorgt voor de pompoenen en de kinderen mogen aan de slag. En terwijl zij aan het knutselen zijn, kunnen de ouders rustig winkelen bij Hornbach.    Kinderwerkplaats Ook aan de kleinste klussers wordt gedacht bij deze projectbouwmarkt. Op zaterdag 22 oktober wordt er een kinderwerkplaats georganiseerd in de vestiging van Hornbach. Van 10.00 tot 16.00 uur kunnen kinderen bij de bouwmarkt terecht om onder begeleiding pompoenen griezelige gezichten te bezorgen voor Halloween. De knutseldag is geschikt voor alle kinderen en deelname en materialen zijn kosteloos. Uiteraard mogen de kinderen hun zelfgeknutselde pompoenlantaarn mee naar huis nemen. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (120.000 artikelen) en grote voorraden (50.000 artikelen).      

Hagelnieuw modern SUBWAY restaurant in Rijssen

13 oktober 2016
Droom Stefan Uneken komt uit  Rijssen, 13 oktober 2016 – Jarenlang droomde hij er al van, maar vandaag is het werkelijkheid geworden: Stefan Uneken opent zijn tweede SUBWAY-vestiging, dit keer in zijn woonplaats Rijssen. In een hoog, markant pand met veel lichtinval en een moderne ambiance. Vanaf vandaag kan het Rijssense publiek hier terecht voor de bekende Subs, salades of koffie met een Cookie. Uneken begon ooit bij een fastfoodketen, waar hij 15 jaar werkte en uiteindelijk 3 restaurants onder zijn hoede had. “De volgende uitdaging was voor mijzelf beginnen. Omdat het concept van SUBWAY-restaurants mij erg aansprak, wilde ik graag een SUBWAY-vestiging beginnen in Rijssen, want daar liggen mijn roots. Daar was destijds geen gelegenheid voor. Daarom ben ik eerst een SUBWAY-restaurant begonnen in Hardenberg. Nu, twee jaar later, is het toch gelukt.” De opening van zijn nieuwe filiaal is een hoogtepunt in Unekens carrière. Volop licht en ruimte Het nieuwe SUBWAY-restaurant is gevestigd in de Haarstraat, in een uniek pand met puntdak tegenover de HEMA. Uneken heeft veel zorg besteed aan de inrichting: “Door de hoge ramen is er veel daglicht als je binnenloopt. Je kunt hier heerlijk neerploffen op de stoelen met armleuningen, maar er zijn ook bankjes tegenover elkaar en barkrukken, die vaak bij jongeren favoriet zijn. En alles is hagelnieuw.” Maandag t/m zaterdag geopend De Rijssense SUBWAY-vestiging van maandag tot en met zaterdag geopend, van 9.00 tot 19.00 uur. Op donderdag, koopavond, zelfs tot 21.00 uur. Het restaurant gaat ook bezorgservice aanbieden, waarschijnlijk vanaf januari 2017. Submarine sandwich SUBWAY restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘Subs’. Het handelsmerk van deze Subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Bij SUBWAY restaurants kunnen gasten kiezen voor een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas en saus. De Sandwich Artist stelt de Sub samen in overleg met de gast en bereidt deze voor zijn ogen. Daarnaast zijn bij SUBWAY restaurants onder andere heerlijke salades en versgebakken Cookies verkrijgbaar.
Persberichten

Uitbreiding eerste hulp bij Total

10 oktober 2016
Den Haag, 10 oktober 2016 – Vandaag werd een drietal tankstations van Total Nederland uitgerust met een AED (Automatische Externe Defibrillator). Met dit initiatief op het gebied van veiligheid en gezondheid wil Total een bijdrage leveren aan de zo belangrijke eerste hulp bij een hartstilstand. Total start een proef met het plaatsen van een AED op haar tankstations. Wanneer de test succesvol is en er behoefte is aan uitbreiding in het netwerk, wordt installatie van de AED mogelijk uitgebreid op meerdere tankstations van Total in Nederland. Levensbelang Direct reanimeren en de inzet van een AED zijn van levensbelang. De AED’s bevinden zich centraal in de verschillende shops en zijn algemeen beschikbaar voor burgerhulpverleners. Het eigen stationspersoneel wordt ook getraind in het gebruik van de AED. “We hopen uiteraard dat de inzet nooit nodig is. Maar mocht iemand plotseling in de problemen komen, dan is het wel erg fijn dat er ook een AED beschikbaar is”, aldus Geert Houbrechts, Directeur Retail. AED-netwerk Rode Kruis De AED’s zijn gebruiksklaar geïnstalleerd op de Total tankstations: Thorbeckeweg te Zaandam, Schiebroek te Rotterdam en Aurora te Leiderdorp. Ook zijn er plannen om later dit jaar nog een aantal Total rijkswegstations van een AED te voorzien. Alle bij Total geplaatste AED’s worden opgenomen in het door het Rode Kruis beheerde landelijke AED-netwerk.   Over Total Nederland Total Nederland N.V. coördineert de marketing, distributie en verkoop van brandstoffen en smeerolieproducten in Nederland. Het bedrijf heeft ongeveer 200 medewerkers in dienst. In Nederland telt het netwerk van Total op dit moment zo’n 360 benzinestations. Daarnaast verkoopt Total brandstoffen aan handelaren en zakelijke eindverbruikers. Smeermiddelen worden onder de merken Total, ELF en Total Agri op de markt gebracht. Het bedrijf behoort tot de Total Groep, de op vier na grootste aardolie- en gasonderneming ter wereld. Het is een dynamische, internationale onderneming, die sterk is in productie, over een grote raffinagecapaciteit beschikt en een wereldwijd netwerk van 17.000 tankstations heeft. Voor meer informatie: www.total.nl.

Strijd tegen eenzaamheid gaat door vanuit de Zilverlijnbus in Rijssen

7 oktober 2016
Vrijwilligers bellen eenzame ouderen vanuit mobiele telefooncentrale   Rijssen, 7 oktober 2016 – De Zilverlijnbus, een mobiele telefooncentrale die door heel Nederland reist, staat momenteel in Rijssen. Vanuit deze bus bellen vrijwilligers met ouderen die behoefte hebben aan menselijk contact. Veel ouderen zijn namelijk eenzaam. Speciaal getrainde vrijwilligers van KPN bellen hen vanuit de bus voor een praatje. Ook burgemeester Hofland belde vanuit de Zilverlijnbus met enkele ouderen uit de regio. De Zilverlijn startte in januari 2015 als initiatief van het KPN Mooiste Contact Fonds en is omarmd door het Nationaal Ouderenfonds. Doel van de Zilverlijn is om het taboe rondom eenzaamheid te doorbreken en eenzaamheid onder ouderen te bestrijden. “Meer dan een miljoen ouderen voelt zich eenzaam en zo’n 200.000 ouderen hebben hooguit eens in de vier weken écht contact met andere mensen. Dat gebrek aan menselijk contact vinden we onacceptabel. Als er dagen of zelfs weken voorbijgaan dat je niemand spreekt, moeten we daar iets aan doen. Een wekelijks gesprek met een van onze vrijwilligers haalt de zon naar binnen”, aldus Corina Gielbert, directeur van het Nationaal Ouderenfonds. Burgemeester Arco Hofland van de gemeente Rijssen-Holten: “Ik draag de Zilverlijn een warm hart toe. Het is goed dat er vrijwilligers zijn die ouderen een luisterend oor bieden. Onze gemeente kent lokaal vergelijke initiatieven. Zo is er de gebakjesactie en telefooncirkel van onze welzijnsorganisatie Via Vie Welzijn. Allemaal bedoeld om eenzame mensen extra aandacht te geven. De Zilverlijn is in onze gemeente een waardevolle aanvulling hierop.” “Alleen al vanuit de Zilverlijnbus worden 250 ouderen regelmatig gebeld door KPN-vrijwilligers. Soms om de stilte te doorbreken, soms om uitgebreid de week door te nemen” vervolgt Gielbert. “Daarnaast worden er honderden ouderen gebeld via project Zilverlijn van het Ouderenfonds. Er zijn nog zoveel ouderen die misschien behoefte hebben aan meer contact. Kijk daarom ook eens in je omgeving naar ouderen die een goed gesprek kunnen gebruiken. Met de Zilverlijn kunnen we samen heel veel ouderen helpen. Het doel is dat we in de loop van 2016 wekelijks contact hebben meer dan 1.500 ouderen.” Het KPN Mooiste Contact Fonds denkt ook dat dit mogelijk is: “Wij hebben het technisch mogelijk gemaakt dat vrijwilligers van het Ouderenfonds ook vanuit huis de ouderen kunnen bellen. Op dit moment is het Nationaal Ouderenfonds bezig voldoende getrainde vrijwilligers te vinden. De Zilverlijnbus met KPN-vrijwilligers blijft de eerste 250 mensen bellen. De Zilverlijn is een prachtige manier om mensen met elkaar in contact te brengen. Met elkaar kunnen wij iets betekenen voor deze belangrijke groep mensen in Nederland” aldus Mark Versteegen, manager KPN Mooiste Contact Fonds. De Zilverlijnbus staat nog tot 14 oktober in Rijssen. Ouderen kunnen zich telefonisch aanmelden bij het Nationaal Ouderenfonds via 0900 – 60 80 100 (lokaal tarief) of via ouderenfonds.nl/zilverlijn.

Kinderen kleuren tegen klimaatverandering

5 oktober 2016
Support Justdiggit en schep mee Er is bijna niets zo belangrijk als de natuur. Dat beseft Hornbach ook en daarom werken zij al jaren intensief samen met Justdiggit. Een organisatie die klimaatverandering op een eenvoudige, effectieve manier bestrijdt. Een organisatie die begrijpt dat de jongste generatie de toekomst heeft, en daarom kinderen al vroeg bewust wil maken van de kwetsbaarheid van de natuur. Kinderen kunnen Justdiggit helpen door het symbool van de organisatie (de schep) zo mooi mogelijk in te kleuren, te beplakken, te knippen of te versieren. De mooiste creaties worden overgezet naar een fysieke schep. Win een eigen schep Bij Justdiggit staat de schep symbool. Een schep waarmee zij op verschillende droge plekken op aarde klimaatverandering tegengaat. Wanneer kinderen deze schep via een kleurplaat op een mooie manier versieren, kunnen ze hun zelfontworpen schep winnen. Het leuke hiervan is dat hun ouders met die schep direct mee kunnen scheppen voor een betere wereld. Zo strijden kinderen en hun ouders samen tegen opwarming van de aarde. De kleurplaat is te downloaden via de website of te verkrijgen bij alle Hornbach-vestigingen.

De 10 meest opmerkelijke dierenvragen uit 2016

30 september 2016
Werelddierendag. Een mooie gelegenheid dieren extra aandacht en liefde te gunnen. Ook een geschikt moment om iets meer over dieren te weten te komen. Daarom verzamelde Welkoop de 10 meest opmerkelijke vragen van het afgelopen jaar. Vragen van jonge én oudere dierenbezitters. Elk dier bezit een eigen karakter en heeft specifieke kenmerken. Want dieren blijven nu eenmaal dieren. Dit maakt het houden en verzorgen ervan soms complex. Bij Welkoop krijgen ze hierover de meest uiteenlopende vragen. Vandaag is een mooi moment deze vragen en antwoorden eens te delen. Want hoe meer iedereen over dieren weet, des te beter er voor ze gezorgd wordt. Waarom hebben mijn kippen diarree? Een maagstoornis komt vaak voor bij kippen. De oorzaak is vaak stress. De symptomen zijn diarree en vermagering. Door een tekort aan vitamines gaat de weerstand van jouw kippen achteruit. Geef ze maismeel, melkpoeder of yoghurt, dat kalmeert de darmflora en stopt de diarree. Blijven je kippen aan de diarree ga dan naar de dierenarts. Kunnen honden en katten ook obesitas krijgen? Jazeker! Net als bij mensen is overgewicht bij huisdieren een probleem. Bijna 1 op de 2 honden en katten zijn te zwaar. Overgewicht kan leiden tot gewrichtsproblemen, hart- en vaatziektes, leveraandoeningen en minder weerstand. Ook heeft jouw hond of kat meer kans op suikerziekte. Net als bij mensen eigenlijk. Als er geen medische oorzaak is voor het overgewicht van jouw kat of hond dan is de aanpak eenvoudig: meer bewegen én voeding aanpassen. Kan ik met mijn hond praten? Nee, een hond verstaat onze taal niet, maar een hond begrijpt wel gemiddeld 165 woorden en gebaren. Dat is evenveel als een tweejarig kind. Je hond begrijpt je dus wel. Een aantal rassen blijkt overigens slimmer dan andere: Poedels, Duitse Herdershonden en Golden Retrievers zijn intelligent terwijl Afghaanse Windhonden, Bulldogs en Pekinezen als dom te boek staan. Varkens daarentegen kunnen kletsen en communiceren continu met elkaar. Zo zijn er maar liefst 20 diverse geluiden geïdentificeerd die de knorrige wezens in verschillende situaties gebruiken. Waar ze het over hebben? Geen idee. Hebben alleen mannetjes geiten een baard? Nee, zowel mannetjes als vrouwtjesgeiten hebben een baard, een sik. Een vrouwelijke geit heet een geit, het mannetje heet een bok en een jong geitje heet een lam. De sik van de bok is gewoonlijk groter dan de sik van de geit. Wist je trouwens dat geiten de eerste huisdieren ter wereld waren? Het zijn hele sociale dieren met een kieskeurig eetpatroon. Zo eten ze zeker niet alles en eisen een frisse, brandschone drinkbak. Ik wil mijn paard geen pijn doen door het te chippen. Ben ik het verplicht? Ja, net als bij honden, moet je paard of pony gechipt zijn. Ook moet je in het bezit zijn van een bijbehorend paardenpaspoort. Veulens moeten gechipt worden voor ze zeven maanden zijn. Vaak is de chip een voorwaarde om jouw paard te kunnen verzekeren. Check dus altijd goed de polis. Overigens voelt een paard helemaal niets van het chippen: dit gebeurt snel en pijnloos. Bestaat er

SUBWAY gaat verder aan de Snipperling

30 september 2016
Rustpunt voor klussers en woonwinkelaars Deventer, 29 september 2016 – SUBWAY fans in Deventer en omgeving kunnen hun hart ophalen: vandaag is een nieuwe vestiging geopend, aan de Snipperling. Voor de zomer werd het SUBWAY restaurant in de Lange Bisschopsstraat gesloten, vanwege de daling van het aantal passanten. Nu gaat het SUBWAY team verder in een nieuwe vestiging aan de woonboulevard. Bijkomend voordeel: je kunt er gratis parkeren. Els Holterman, die 8 jaar lang de vestiging in de Lange Bisschopsstraat runde, is blij dat de verhuizing nu een feit is: “Het heeft even geduurd, maar gelukkig zijn we weer open. We gaan weer met veel plezier Subs bereiden en bezorgen. Ons nieuwe restaurant zit voor de Gamma, in runshoppingcenter de Snipperling. Een uitkomst voor klussers met grote trek. Maar ook voor mensen die hun ronde langs woonwinkels even willen onderbreken. Iedereen is welkom voor een smakelijke lunch of een kop koffie met een Cookie.” Zelf langsrijden of bestellen In Deventer is veel vraag naar bezorging van Subs, vertelt Holterman. “Vanuit de vorige vestiging bezorgden wij al veel, met name in de avond. Nu we op een industrieterrein gevestigd zijn, verwachten we ook bestellingen van de bedrijven die daar zitten. En wat deze plek ook fijn maakt: we zijn makkelijker te bereiken met de auto. Vanaf de snelweg kun je het SUBWAY restaurant nog niet zien, maar als je afslag Deventer Oost neemt, ben je er zo! En parkeren is hier gratis.” Van negen tot negen De nieuwe vestiging van SUBWAY is maandag tot en met zaterdag geopend van 9.00 tot 21.00 uur. Op zondag van 11.00 tot 19.00 uur. Submarine sandwich SUBWAY restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘Subs’. Het handelsmerk van deze Subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Bij SUBWAY restaurants kunnen gasten kiezen voor een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas en saus. De Sandwich Artist stelt de Sub samen in overleg met de gast en bereidt deze voor zijn ogen. Daarnaast zijn bij SUBWAY restaurants onder andere heerlijke salades en versgebakken Cookies verkrijgbaar. Over de SUBWAY organisatie SUBWAY restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 112 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel 180 SUBWAY restaurants. Bij SUBWAY restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid op versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. De SUBWAY formule staat bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij consumenten zelf invloed hebben op de voedingswaarden.

Een tas met een boodschap

28 september 2016
Vanaf vandaag is er een nieuwe draagtas verkrijgbaar bij alle vestigingen van bouwmarkt Hornbach. Deze draagtas bestaat voor 80% uit gerecycled plastic en is op klimaatvriendelijke wijze geproduceerd. De gehele opbrengst van de tassen gaat naar Justdiggit, die het rechtstreeks teruggeeft aan de natuur. Wessel van Eeden van Justdiggit kreeg vandaag daarom een cheque van € 17.500,- overhandigd van algemeen directeur Evert de Goede. De maand oktober staat bij Hornbach in het teken van Justdiggit met verschillende acties. Hornbach wil mensen bewustmaken van klimaatverandering Dit initiatief heeft een tweeledig doel: het klimaatbewustzijn in Nederland vergroten en het tegengaan van de opwarming van de aarde. “Het liefst gebruiken we helemaal geen tassen. Maar als klanten er toch een nodig hebben, laat het dan een eerlijke, klimaatvriendelijk geproduceerde draagtas zijn”, aldus Evert de Goede, algemeen directeur van Hornbach Bouwmarkt Nederland. Hornbach wil het bewustzijn rondom klimaatverandering stimuleren en werkt samen met Justdiggit, een non-profitorganisatie die op een slimme manier klimaatverandering tegengaat. Ter ondersteuning van Justdiggit start Hornbach het tassenproject. Justdiggit en Hornbach: een duurzame samenwerking In 2015 is de samenwerking tussen Hornbach en non-profitorganisatie Justdiggit ontstaan; bij bepaalde verkochte planten werd een deel van de opbrengst voor Justdiggit gereserveerd, dit leverde € 15.000,- op. Beide partijen waren blij met dit resultaat, en daarom is er besloten om een duurzame samenwerking aan te gaan. Naast de lancering van de tassen wordt oktober ook Justdiggit-maand. Wessel van Eeden: “Wij zijn erg blij met de bijdrage van Hornbach, want het geeft ons de kans om onze activiteiten verder uit te breiden en meer mensen te informeren over onze oplossingen om klimaatverandering tegen te gaan.” Eerlijke tassen De nieuwe draagtassen worden gerealiseerd in samenwerking met Fair Bags, een specialist in het klimaatneutraal en eerlijk produceren van draagtassen. Ze bestaan voor minimaal 80% uit gerecycled consumer waste plastic. De draagtassen zijn 50 x 50 cm groot, hebben een versterkte handgreep en een stoer uiterlijk. Ze kosten 15 cent per stuk. De helft daarvan gaat naar Justdiggit. Fair Bags-oprichter Wilma van Leeuwen: “Ik vind het een heel goed project, omdat het direct bijdraagt aan klimaatbewustzijn bij consumenten en indirect aan het afkoelen van de aarde.” Over Justdiggit Justdiggit is een non-profitorganisatie die streeft naar het herstel van hele ecosystemen door het ondergronds brengen van regenwater en gebruik te maken van agrobosbouw en klimaatbestendige landbouw. Door het terugbrengen van de vegetatie koelt de planeet af, want hoe groener de aarde, hoe koeler de planeet. Daarnaast ontwikkelt Justdiggit positieve, internationale campagnes en educatieprogramma’s om een hele generatie te inspireren en activeren om klimaatverandering tegen te gaan. Over Fair Bags Fair Bags is in 2007 ontstaan uit liefde voor het product ‘draagtassen’ in combinatie met de wens om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Fair Bags richt zich vooral op bedrukte (naar wens van de klant) en onbedrukte draagtassen. Zij proberen van iedere draagtas die gemaakt wordt, een zo duurzaam mogelijk exemplaar te maken. Dit doen ze door de klant te stimuleren in het gebruik van bijvoorbeeld FSC/PEFC-gecertificeerd papier, bio- of gerecycled plastic

Leerlingen blijven in contact met zieke klasgenoot

28 september 2016
Leerlingen van CSG Het Noordik aan de Noordikslaan blijven in contact met zieke klasgenoot KlasseContact maakt lessen volgen en sociaal contact weer mogelijk In Almelo biedt een interactieve, beeld- en geluidsverbinding uitkomst bij de langdurige afwezigheid van een van de leerlingen van CSG Het Noordik. Met behulp van de apparatuur en begeleiding van KlasseContact is het voor chronisch zieke leerlingen mogelijk om op afstand weer deel te nemen aan de lessen en, minstens zo belangrijk, contact te houden met klasgenoten.  De verbinding tussen de laptop of tablet van de leerling thuis en ‘de Klasgenoot’ op school komt tot stand via het 4G-netwerk. Zo is er aan beide kanten van de verbinding altijd beeld en geluid beschikbaar. De leerling kan de Klasgenoot in de klas, die is uitgerust met een 360 graden-camera, op afstand besturen en zodoende de camera draaien, of laten inzoomen op het bord. Ook kan het een virtuele vinger opsteken; er gaat dan een lampje op de Klasgenoot branden. Sociaal isolement en leerachterstand voorkomen Dit technologische hoogstandje wordt mogelijk gemaakt door KlasseContact; een landelijk project van EDventure en het KPN Mooiste Contact Fonds. Het doel van KlasseContact is voorkomen dat leerlingen die vanwege een chronische of langdurige ziekte niet naar school kunnen in een sociaal isolement terecht komen en een leerachterstand oplopen. De inzet van KlasseContact helpt scholen die verantwoordelijk zijn voor het onderwijs van hun zieke leerlingen. Leraren staan hier niet alleen voor, ze kunnen hulp vragen aan de consulenten Onderwijsondersteuning Zieke Leerlingen (OZL). De consulenten zijn vervolgens de schakel tussen school, leerling en KlasseContact. Op die manier maken elk schooljaar honderden zieke leerlingen (en hun klas) gebruik van KlasseContact. Consulent Ineke Holtman van Onderwijsondersteuning Zieke Leerlingen was nauw betrokken bij deze plaatsing. “Fijn dat Amissa dit prachtige middel achter de hand heeft voor als het minder met haar gaat. Zo kon zij toch over naar de 2e klas”. Niet alleen in de klas, maar ook daarbuiten De Klasgenoot is een steuntje in de rug voor chronisch en langdurig zieke leerlingen, zodat ze het gevoel hebben er toch bij te horen. “Een leerling die niet of nauwelijks contact heeft met klasgenoten verliest al snel aansluiting”, zegt Annemarie Kaptein, directeur van EDventure. “Niet alleen in de klas, maar ook daarbuiten. Hij of zij wordt niet meer uitgenodigd voor feesten, heeft steeds minder contact op sociale media en mist de laatste nieuwtjes. Terwijl direct contact met leeftijdsgenoten zo belangrijk is voor de ontwikkeling van iedere leerling, kerngezond of chronisch ziek. Dankzij KlasseContact kunnen ook leerlingen die chronisch of langdurig ziek zijn de lessen blijven volgen en in contact blijven met hun klasgenoten!”

Brandveiligheid boven alles bij Hornbach

26 september 2016
Brandweerman Cor langs Hornbach-vestigingen Herken jij de brandgevaarlijke situaties bij je thuis? Weet jij hoe je brand kunt voorkomen en wat je moet doen als er tóch brand uitbreekt? Geen zorgen. Brandweerman Cor staat voor je klaar! De maand oktober staat bij Hornbach in het teken van brandpreventie. Brandweerman Cor trekt langs alle vestigingen met demonstraties en nuttige tips. Zo weet je na de brandpreventieshow hoe je jezelf tegen brand kunt wapenen. ‘Vluchtplan en rookmelders essentieel’ “Het hebben van een vluchtplan en goed functionerende rookmelders zijn essentieel bij brandveiligheid”, begint Cor Kraaijenhagen, bekend als brandweerman Cor, zijn verhaal. “Want bij brand heb je maximaal drie minuten de tijd om jezelf in veiligheid te brengen. Het is dus noodzakelijk dat je tijdig wordt gealarmeerd en precies weet wat te doen. Want naast gebrek aan tijd, heb je te maken met (giftige) rookontwikkeling en gigantische hitte. Wist jij trouwens dat mensen mét rookmelders 100% meer kans hebben om het pand levend te verlaten dan mensen zonder rookmelders?” Per jaar overlijden er nog altijd 60 tot 70 mensen ten gevolge van een brand en zien 800 tot 900 mensen zichzelf geconfronteerd met ernstige brandwonden. Brandveiligheid als automatisme “Tijdens mijn rondgang hoop ik vooral de bewustwording omtrent brandveiligheid te vergroten”, praat Cor enthousiast verder. “Brandveiligheid dient echt een automatisme te worden. Daarom is het zo belangrijk kinderen hierbij te betrekken: een nieuwe generatie met oog voor brandveiligheid. Op speelse wijze probeer ik ze te prikkelen. Na afloop ontvangen ze zelfs een diploma. Dan zit het met dat bewustzijn wel goed”, zegt Cor met een knipoog. Uitgebreide voorlichting Voorlichting, advies en de mogelijkheid tot het stellen van vragen. Ook uitleg over diverse soorten rookmelders, waar en hoe deze te plaatsen, komt voorbij tijdens de presentaties van de ervaren brandweerman. “Het allerbelangrijkste vind ik dat je bij brand in staat bent het huis zo snel mogelijk te verlaten. Vooral ’s nachts – wanneer statistisch de meeste slachtoffers vallen – kan dit alleen dankzij rookmelders. Want tijdens het slapen functioneert ons reukorgaan niet en geldt het geluid van een rookmelder als enige uitweg.” Ouderen speerpunt Tot slot wil Cor nog kwijt dat tijdens deze campagne het speerpunt bij ouderen ligt. “Met vergrijzing in het vooruitzicht, het gegeven dat we met ons allen alsmaar ouder worden en hierdoor steeds langer thuis bijven wonen, ligt onze focus vooral op voorlichting onder ouderen. Vanwege hun immobiliteit en vergeetachtigheid vormen zij een kwetsbare groep die extra aandacht verdient. Dat geven wij ze. We moeten goed voor onze ouderen zorgen, toch?”    Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt.

Edet vergroot de kampeervreugde

25 september 2016
Denk je aan kamperen, dan denk je aan… over de camping lopen met een toiletrol onder de arm. En veel mensen denken dan weer aan Edet. Dat heeft alles te maken met de campagne die VHGK voor Edet ontwikkelde. Om het merk ook in de zomer onder de aandacht te brengen, maakte VHGK de link met kamperen. De campagne begon met een enquête naar de toiletervaringen van kamperend Nederland: Met een rol onder de arm over de camping lopen is geen taboe meer. Maar eenmaal op het campingtoilet schaamt de kampeerder zich voor de geluiden die hij maakt. Met name jonge kampeerders voelen zich ongemakkelijk op het openbaar toilet. Voor geluiden, maar ook voor de geur die zij achterlaten. En hoewel op de meeste campingtoiletten tegenwoordig al toiletpapier aanwezig is, neemt 80% van de Nederlanders het mee. Het persbericht over dit Camping Toiletonderzoek werd gretig opgepakt door media en leidde zelfs tot radio-items en een berichtje op de voorkant van de Telegraaf. De uitkomsten voor het onderzoek werden vervolgens ingezet als nieuwe relevante content voor de social media van Edet. Maar dat was pas het begin. VHGK zorgde ervoor dat Edet ook aanwezig was op Nederlandse campings, door samen te werken met de Vriendin Zomertour. Het promotieteam van magazine Vriendin bezocht diverse campings met een entertainmentprogramma en goodiebags. Onderdeel van het programma was de Edet Campingquiz, een ludieke quiz met meerkeuzevragen over kamperen en toiletweetjes. Wat viel er te winnen? … het Edet Camping T-shirt! VHGK zette de campagne kracht bij met een gadget: het Edet Camping T-shirt. Geïnspireerd door een ludiek T-shirt met voorgedrukte toiletrol liet VHGK een Edet-versie van dit T-shirt maken. Een foto van een model met Edet Camping T-shirt fungeerde als dragend beeld van de campagne. Met dit beeld startte VHGK een Facebookcampagne. Elke week konden kampeerders een prijsvraag beantwoorden om kans te maken op het T-shirt. Dit leverde Edet in de eerste weken ruim 600 nieuwe fans op en talloze reacties. Winnaars postten trots hun foto met het gewonnen T-shirt. Kortom: toiletgebruik op de camping was deze zomer regelmatig onderwerp van gesprek. Zowel bij kampeerders als bij thuisblijvers. En de associatie met Edet was nooit ver weg.   Edet Camping Toiletonderzoek 2016_Factsheet Wil jij meer weten over PR-power? Neem contact op met Petra Langeveld: petra.langeveld@vhgk.nl  

Hornbach Groningen maakt het inbrekers moeilijk

22 september 2016
  Zaterdag 1 oktober inbraakpreventie politie bij Hornbach Groningen Groningen, 22 september 2016 – De provincie Groningen gaat gebukt onder hoge inbraakcijfers en is hiermee de Nederlandse provincie waar in verhouding de meeste inbraken plaatsvinden. Voor Hornbach en de politie Groningen reden genoeg om de handen ineen te slaan en het initiatief ‘Groningen op slot’ op te starten. Een initiatief dat ervoor moet zorgen dat het voor inbrekers steeds lastiger wordt huizen binnen te dringen. Door het belang van het Politiekeurmerk Veilig Wonen (PKVW) te benadrukken en steeds meer huizen in de regio Groningen van dat keurmerk te voorzien, een realistisch streven. Daarom staat Hornbach Groningen zaterdag 1 oktober van 10.00 tot 16.00 uur volledig in het teken van ‘Groningen op slot’. Laat je informeren en maak jouw huis inbraakproof. Zaterdag 1 oktober is iedereen van harte welkom op het terrein van de bouwmarkt in Groningen. Op de parkeerplaats staat van 10.00 tot 16.00 uur een truck van de politie. In de truck worden films getoond waarop is te zien hoe eenvoudig inbreken eigenlijk is: een inbreker heeft gemiddeld slechts 30 seconden nodig een huis te betreden. De politie is zelf ook aanwezig om bezoekers voor te lichten. Aan de allerkleinsten is ook gedacht met een vrolijke ballonnenclown.   Certificeren huizen Hornbach Groningen is sinds kort gemachtigd om het PKVW af te geven. Om hiervoor in aanmerking te komen, hebben diverse medewerkers van Hornbach bij Beveiligingscentrum Wageningen een intensieve opleiding gevolgd. Dit stelt ze in staat huizen te certificeren conform het PKVW. Huizen die worden gekeurd op verzoek van de klant. Vervolgens wordt er via een offerte in kaart gebracht wat er dient te gebeuren om het keurmerk te mogen dragen. Naast dat het keurmerk de woning veiliger maakt, krijgen klanten bij een groot aantal verzekeraars bovendien korting op hun woonverzekering.                                                              Politiekeurmerk Veilig Wonen Het Politiekeurmerk Veilig Wonen is een keurmerk voor woningen die voldoen aan een aantal eisen op het gebied van inbraakpreventie en sociale veiligheid. Het effect is eenvoudig: de eisen die het keurmerk stelt, zorgen ervoor dat een inbreker langer de tijd nodig heeft om een woning te betreden. Het inbreken in een slecht beveiligde woning duurt vaak maar 30 seconden. Een inbreker bedenkt zich daarom wel twee keer voordat hij een woning probeert te betreden die is voorzien van een politiekeurmerk. Woningen met dit keurmerk zijn te herkennen aan goede sloten, correcte verlichting en een PKVW-raamsticker. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000

Tweede SUBWAY restaurant opent in Sittard

20 september 2016
Nieuwe vestiging in Sittard Ligne geopend vlakbij hogeschool Sittard, 20 september 2016 – De SUBWAY vestiging in de Havikstraat te Sittard krijgt er een ‘zusje’ bij: een tweede vestiging in nieuwbouwgebied Ligne. Sinds 19 september kunnen studenten, bedrijven en winkelend publiek hier neerstrijken voor een smakelijke, versbereide Sub. SUBWAY restaurants zijn favoriet bij studenten. Dat weten Roger en Ellen Offermanns uit ervaring, want zij zijn al jaren franchisenemers en Development Agent bij de SUBWAY organisatie. Zij zijn samen eigenaar van vijf SUBWAY restaurants sinds de opening van SUBWAY Sittard Ligne. “Toen wij hoorden dat hogeschool Zuyd daarheen verhuisde, was de keuze snel gemaakt. Studenten zijn dol op SUBWAY sandwiches, dus als ruim 4.500 studenten verhuizen, gaan wij hen achterna.” Even bijvullen of bijspringen De bedrijfsleider is Wendy Hamers, vertelt Roger Offermanns. “Zij heeft ook de leiding over de andere SUBWAY vestiging in Sittard, gevestigd in de Havikstraat. De twee locaties zitten op 20 minuten lopen van elkaar. Personeel kan dus makkelijk heen en weer lopen tussen de vestigingen om te helpen. Het team van de nieuwe vestiging bestaat uit medewerkers van het huidige restaurant in de Havikstraat en nieuwe medewerkers.” Aansluiting op collegetijden De nieuwe SUBWAY vestiging in Ligne heeft zitplaatsen voor zeker 24 gasten. Het restaurant is op werkdagen geopend van 9.30 tot 19.00 uur, op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur en op koopzondagen van 10.00 tot 18.00 uur. Submarine sandwich SUBWAY restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘Subs’. Het handelsmerk van deze Subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Bij SUBWAY restaurants kunnen gasten kiezen voor een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas en saus. De Sandwich Artist stelt de Sub samen in overleg met de gast en bereidt deze voor zijn ogen. Daarnaast zijn bij SUBWAY restaurants onder andere heerlijke salades en versgebakken Cookies verkrijgbaar. Over de SUBWAY organisatie SUBWAY restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 112 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel 181 SUBWAY restaurants. Bij SUBWAY restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid op versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. De SUBWAY formule staat bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij consumenten zelf invloed hebben op de voedingswaarden.

Hornbach alweer voor 11e keer Beste Bouwmarkt van Nederland

16 september 2016
Consumenten roepen Hornbach uit tot ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland 2016 Houten, 15 september 2016 – Als je voor de 11e keer tot Beste Bouwmarkt van Nederland wordt verkozen doe je iets heel goed. Zeker als je bedenkt dat deze landelijke publieksprijs voor retailers alweer dertien jaar bestaat. Het jaarlijkse onafhankelijke consumentenonderzoek ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ (categorie Bouwmarkten) kent in Hornbach dan ook een terechte winnaar. Althans, dat vinden de consumenten. En laten die bij Hornbach nu net centraal staan.   Een prachtige erkenning ‘Het is natuurlijk een prachtige erkenning’, reageert Evert de Goede – directeur Hornbach Nederland – na het in ontvangst nemen van de 11e ABN AMRO Retail Jaarprijs. ‘Zeker omdat dit alweer de 11e keer is dat consumenten ons deze prijs gunnen. Alleen daarom al een prestatie van formaat. Want wij weten allemaal dat goed blijven presteren lastiger is dan goed presteren ansich.’ Hornbach kreeg de prijs toebedeeld nadat doe-het-zelvers in heel Nederland de bouwmarkten beoordeelden op verschillende verkoopaspecten zoals prijs-kwaliteitverhouding, assortiment en service. ’Net als alle jaren hiervoor, is ook deze prijs weer vooral te danken aan de inspanningen van ons deskundige en gemotiveerde medewerkers. Dit geldt voor zowel de medewerkers op de vloer die in direct contact staan met onze klanten als voor de medewerkers die hen in staat stellen dit naar volle tevredenheid te doen. Chapeau!’ Over HORNBACH Hornbach is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat Hornbach nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. Hornbach won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is Hornbach bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle Hornbach-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).      

Loslopende leeuwen in Den Haag 

9 september 2016
Grand Opening van Amazing Oriental Ypenburg Den Haag, 9 september 2016 – Vandaag vierde Amazing Oriental de Grand Opening van haar 20e vestiging in Den Haag Ypenburg. Een uniek concept dat vorige maand is geopend. Op de locatie langs de A13 – Laan van Haamstede 36 in Den Haag – kregen bezoekers van de Aziatische keuken na de openingshandeling een heuse leeuwendans te zien.  Alles onder één dak Op het terrein van 14.000 m² is naast een supermarkt (1.500 m²) en een groothandel (1.000 m²) ook een restaurant (300 m²) te vinden. Voor het voorjaar van 2017 staat daarnaast de opening van het distributiecentrum (7.000 m²) gepland. Een one-stop-shop voor de particulier en de professional: 10.000 Aziatische A-merken onder één dak en gezien de ligging langs de snelweg, ook goed bereikbaar. De winkel en het restaurant zijn zeven dagen per week geopend. Leeuwendans De reden dat er voor 9 september is gekozen is omdat het cijfer 9 staat voor lang en blijvend en daarom was het vandaag feest. De leeuwendans is een dans waarbij de leeuw speurend de omgeving verkent om ongeluk en boze geesten te verjagen en tegelijk voorspoed en geluk te verspreiden. Oorspronkelijk mocht de dans enkel opgevoerd worden voor de keizer. Tegenwoordig is de leeuwendans niet meer weg te denken uit de Chinese samenleving en mag deze ook worden vertoond op feesten en evenementen. Het is dan ook traditie om bij openingen en andere festiviteiten van Amazing Oriental een leeuwendans in te zetten. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels twintig vestigingen, een webshop, en er werken meer dan vijfhonderd mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group is gevestigd in Hoofddorp.Het aanbod van producten is in de loop der jaren uitgegroeid van zeshonderd naar meer dan tienduizend authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor consumenten en horecabedrijven, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Satellite Subs voor techneuten in de dop

7 september 2016
Nieuw SUBWAY restaurant op campus TU Eindhoven (TU/e) Eindhoven, 7 september 2016 – De Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) is razend populair bij studenten uit binnen- en buitenland. En studenten gaan graag naar SUBWAY restaurants. Daarom krijgt Eindhoven, naast de locatie op de Hightech Campus, nog een SUBWAY vestiging op het universiteitsterrein. Het is de vierde vestiging in Eindhoven. Dit is een zogenoemde satellite locatie. Jeffrey Peters, Development Agent van de regio Zuid-Nederland legt uit: “Een satellite locatie is een tweede locatie van een restaurant, puur voor uitgifte van Subs. In de vestiging op de Hightech Campus wordt het brood gebakken en de groente gesneden, zodat de sandwiches in het satellite restaurant kunnen worden belegd. Klanten kunnen dus nog steeds kiezen welke soort brood, beleg en groenten ze willen. In het buitenland zie je dit concept veel vaker. In voetbalstadions bijvoorbeeld. In Nederland is dit de eerste satellite locatie.” Wens van studenten De nieuwe locatie is gevestigd in het food court van het auditorium op de campus. Dit is toegankelijk voor iedereen die daar een Sub, salade of drankje wil nuttigen. Maar het zijn vooral studenten die hier zullen komen, verwacht Peters: “De universiteit hield onlangs een enquête onder studenten. Daaruit bleek dat zij qua voorzieningen graag SUBWAY en andere internationale ketens in de buurt hebben. Met deze vestiging worden zij op hun wenken bediend. ” Collegetijden De nieuwe vestiging van SUBWAY zal in eerste instantie van maandag tot en met vrijdag geopend zijn van 10.00 tot 16.00 uur, in aansluiting op de collegetijden van de studenten. In het tweede kwartaal van het studiejaar zullen deze openingstijden verruimd worden. Tijdens de openingsdag heeft de SUBWAY vestiging 500 gratis Subs weggegeven om studenten kennis te laten maken met het aanbod. Vrumona Unilever ondersteunde deze actie met gratis drankjes. Submarine sandwich SUBWAY restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘Subs’. Het handelsmerk van deze Subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Bij SUBWAY restaurants kunnen gasten kiezen voor een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas en saus. De Sandwich Artist stelt de Sub samen in overleg met de gast en bereidt deze voor zijn ogen. Daarnaast zijn bij SUBWAY restaurants onder andere heerlijke salades en versgebakken Cookies verkrijgbaar. Over de SUBWAY organisatie SUBWAY restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 112 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel 179 SUBWAY restaurants. Bij SUBWAY restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid op versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. De SUBWAY formule staat bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij consumenten zelf invloed hebben op de voedingswaarden.

SUBWAY Restaurants support hardlopend Nederland

1 september 2016
SUBWAY Restaurants support hardlopend Nederland Sandwichketen sponsort 15 hardloopevenementen in 2016-2017 SUBWAY® Restaurants presenteert zich als sponsor van hardlopend Nederland. Nu Nederland de hardloopsport massaal heeft omarmd, wil SUBWAY® Restaurants hardlopers aanmoedigen om het beste uit zichzelf te halen. Na sportsponsoring in andere landen, gaat het merk in Nederland anderhalf jaar lang 15 running events sponsoren, in een samenwerking met Like2Run/Golazo Sports. De kick-off van de sponsoractiviteiten van SUBWAY® Restaurants vindt plaats op zondag 4 september met de CZ Tilburg Ten Miles. Het merk is vanaf dan anderhalf jaar lang actief als sponsor op alle grote evenementen van Like2Run/Golazo Sports. De keten kiest ervoor om niet de individuele professionele atleet te sponsoren, maar juist evenementen voor alle hardlopers in Nederland. Want degene die als laatste finisht, is net zo goed een held als de snelste hardloper. SUBWAY® en actieve levensstijl SUBWAY® Restaurants wil mensen supporten die een actieve levensstijl nastreven, waarbij gevarieerd en energierijk eten een must is. Bij hardlopen gaat het niet alleen om de sport zelf, maar ook om een goed gevoel, lekker in je vel zitten, fit zijn. Deze waarden passen bij wat het SUBWAY® merk te bieden heeft. ‘Deze sponsoring is iets waar we naar uitgekeken hebben en we zijn blij dat het nu zover is. De sport is ontzettend populair, laagdrempelig en draait om meer dan alleen fysieke fitheid. Met de aanwezigheid op deze evenementen laten we zien dat wij hardlopend Nederland supporten. Het is een mooi platform om nog meer mensen bekend te maken met de vele mogelijkheden die het SUBWAY® menu biedt, en hoe goed dit past bij een actieve levensstijl en gebalanceerd dieet,’ aldus Joost Labadie, Area Development Manager voor de Nordics en Nederland. Maar liefst 3,4 miljoen Nederlanders doen aan hardlopen. Voor hardlopers vormen koolhydraten een belangrijke brandstof. De link met SUBWAY® Restaurants, met dagelijks versgebakken brood als centraal product, is daarom snel gelegd. Stel een Sub samen vol energie voor je volgende workout of om je weer op te laden na je run. Zelf kiezen Bij SUBWAY® Restaurants staat keuze centraal. Je kunt kiezen uit verschillende verse en voedzame ingrediënten, om zo je Sub of salade samen te stellen, precies zoals jij dat wil. Gasten kunnen kiezen uit een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas, toppings en saus. De SUBWAY® organisatie is onlangs overgestapt naar een nieuw drankenassortiment en heeft daarmee het aantal calorieën en suikers in het drankaanbod aanzienlijk verlaagd. Achtergrondinformatie SUBWAY Restaurants running sponsor in Nederland SUBWAY® sponsoractiviteiten In 2016 en 2017 sponsort SUBWAY® Restaurants 15 running events, van Groningen tot Tilburg. Zichtbaar aanwezig met onder andere banners langs het parcours, een grote opblaasbare Sub, vooraankondigingen in nieuwsbrieven en startpakketten voor hardlopers. Het merk heeft op elk evenement een stand waar op verschillende manieren invulling aan gegeven zal worden. Op die manier wil SUBWAY® iedereen kennis laten maken met het SUBWAY® aanbod en de grote variëteit aan Sub sandwiches. Uiteraard spelen ook de social media en

Hornbach Geleen 1 jaar open

1 september 2016
Vrijdag 2 september is Hornbach Geleen exact een jaar open. Wat jaren geleden begon met alleen een tuincentrum, is nu een volledige bouwmarkt met circa 150 medewerkers in dienst. Het aantal betalende klanten dat sinds de opening de kassa’s is gepasseerd, overtreft alle verwachtingen. Veel Duitsers en Belgen “Het gaat inderdaad boven verwachting goed”, zegt vestigingsmanager Hornbach Geleen Bob Rohenkohl hierover. “We zitten hier natuurlijk ook op een prachtige locatie, centraal gelegen tussen België en Duitsland. Dit maakt ons erg populair bij onze buren”, praat Bob enthousiast verder. “‘Ik schat zo dat ongeveer 10 tot 15 procent van onze klanten daarvandaan komt. Het scheelt ook dat de dichtstbijzijnde, Duitse vestiging (Hornbach Düren) op een kleine 50 minuten van ons vandaan ligt. Ja, de grensstreek bevalt hartstikke goed. Bovendien merken we dat wij hier in een jaar tijd een prettige sfeer hebben weten te creëren. Een sfeer met als resultaat een plezierige wisselwerking tussen ons en onze klanten. Hoe we dit voor elkaar hebben gekregen? Een uitgekiend businessplan”, lacht Bob. “Nee, echt. In ons businessplan staat serieus dat wij onze klanten structureel willen verrassen. Dat dit vruchten afwerpt, is natuurlijk alleen maar mooi.” Familiegevoel “Het was natuurlijk ook wel een pittige uitdaging om 150 nieuwe medewerkers op te leiden en te trainen”, praat Bob vrolijk door. “Maar het is ons gelukt. En het klinkt wat overdreven, maar ik denk oprecht dat we het familiegevoel er goed in gekregen hebben hier. Dit doen we door constant in beweging te zijn voor trouwe klanten. Een barbecue-event, een carwash of activiteiten voor scholen uit de regio. Maar ook met de collega’s gaan we regelmatig leuke dingen doen. Het draait allemaal om het creëren van binding met klanten en binding met personeel. De rest gaat bijna vanzelf”, sluit Bob Rohenkohl trots af. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2015 voor de tiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).  

Ellen van den Ham: eerste vrouwelijke vestigingsmanager Hornbach NL

30 augustus 2016
De nieuwe vestiging in Amsterdam krijgt als eerste Hornbach in Nederland een vrouwelijke vestigingsmanager. Een vestigingsmanager die inmiddels druk bezig is de opening van Hornbach Amsterdam succesvol te laten verlopen. In meerdere opzichten een bijzondere vestiging. Want de leiding krijgen over een regionale projectbouwmarkt inclusief dierenafdeling en drive-in, gesitueerd op een terrein van bijna 30.000 vierkante meter, is beslist een mooie uitdaging. Dat vond Ellen van den Ham gelukkig ook. Ongelofelijk mooie uitdaging “De eerste vrouwelijke vestigingsmanager van Hornbach? Leuk, maar ook niet meer dan dat”, vertelt Ellen van den Ham direct. Liever praat ze over haar functie. “Toen mij gevraagd werd of ik interesse had als nieuwe vestigingsmanager van Hornbach Amsterdam aan de slag te gaan, hoefde ik daar niet lang over na te denken”, praat ze verder. “Want hoe vaak in je leven komt er zo’n mooie kans voorbij? De invloed die ik op het proces kan uitoefenen en de vrijheid die ik hier krijg, zijn fantastisch. Van de eerste paal tot aan de opening: een ongelofelijk mooie uitdaging. Ik kijk ontzettend uit naar die opening”, zegt Van den Ham. “Vanwege de twee verdiepingen in combinatie met de logistieke uitdaging die ons te wachten staat. Maar ook of de klanten straks onze winkel goed weten te vinden en de uitdaging ze voor elk project weer naar ons terug te laten komen. Dat zou met een unieke vestiging op een prachtige zichtlocatie langs de A5 moeten lukken, toch? Kom maar op!” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2015 voor de tiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Lancering nieuwe campagne Hornbach

25 augustus 2016
Nergens is de vrijheid zo groot als in je eigen huis. Nauwelijks last van regels en wetten. Lekker leven op je eigen manier: doen wat je wilt, wanneer je maar wilt. Een betere plek om te klussen bestaat niet. Jezelf helemaal laten gaan in je eigen bijzondere bouwproject. Want: Het is jouw project. Handen uit de mouwen en vol overgave doen waar jij zin in hebt. Met de nieuwe campagne presenteert het reclamebureau HEIMAT een tegenhanger van de campagne uit het voorjaar. Was het in maart nog het vrijheidsgevoel dat men krijgt bij het beleven van de elementen, zo staat in de nieuwe campagne de vrijheid in eigen huis centraal. Een plek waar men zich wat betreft klussen nog helemaal kan laten gaan. Het is jouw project is dan ook een meer dan passende slogan.   De commercial De afgelopen maanden heeft HEIMAT zich intensief beziggehouden met het thema persoonlijke vrijheid en dan met name de beperking hiervan. Een zeer relevant thema. Maatschappelijke regels en wetten krijgen immers steeds meer de overhand en maken ons huis tot de plek waar je nog helemaal jezelf kunt zijn. Zo is er in nauwe samenwerking met de Britse regisseur Ian Pons Jewell (productie Anorak, Berlijn) een prachtige commercial ontstaan, waarin de charismatische hoofdrolspeler tijdens het klussen te maken krijgt met diverse stemmingswisselingen. Arrogantie, waanzin, falen en triomf: alles komt voorbij. De spot wordt gedragen door een excentriek en krachtig betoog voor individuele vrijheid. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2015 voor de tiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen). Facts campagne Hornbach `Het is jouw project’ Bureau: HEIMAT, Berlijn Productie: Anorak, Berlijn Regie: Ian Pons Jewell    

SUBWAY Campus Wageningen is klaar voor de start

19 augustus 2016
Nieuwe lunchlocatie voor studenten en universiteitspersoneel Wageningen, 19 augustus 2016 – Vandaag opent een nieuw SUBWAY restaurant op Campus Plaza in Wageningen. Precies op tijd voor de Algemene IntroductieDagen (AID) voor nieuwe studenten. Eigenaar Arno van Dam: “De studenten zijn klaar voor de start en wij ook. Tijdens de drukke introductieweek kunnen ze hier even bijkomen onder het genot van een versbereide Sub. Binnen of op het terras.”  Campus Plaza is een nieuw wooncomplex voor studenten met winkelvoorzieningen en horeca, waaronder de nieuwe SUBWAY-vestiging. Het is het eerste bedrijf dat op Campus Plaza haar deuren opent. Van Dam: “Doordeweeks lopen er op de campus bijna 12.000 studenten en 5.000 medewerkers rond. Velen daarvan zijn dagelijks op zoek naar een lekkere lunch. En met name bij studenten zijn SUBWAY sandwiches favoriet. In ons ruime, nieuwe pand hebben ze alle ruimte om hiervan te genieten.” Tweede restaurant Van Dam heeft al een SUBWAY restaurant in de Wageningse Hoogstraat, dat hij runt met zijn vriendin. Toen Campus Plaza ontwikkeld werd, besloot het stel ook hier een vestiging te openen. “Ons nieuwe restaurant is gevestigd aan de Bornsesteeg: de drukke fietsroute tussen de stad en de universiteitsgebouwen. Het is hiermee de poort tot de levendige campus van Wageningen Universiteit. Een mooie plek om onze activiteiten uit te breiden. Wij hopen veel studenten, werknemers en voorbijgangers een lekkere lunch te bieden.” SUBWAY Campus Plaza is dagelijks tot 19.00 uur geopend. Submarine sandwich SUBWAY restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘Subs’. Het handelsmerk van deze Subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Bij SUBWAY restaurants kunnen gasten kiezen voor een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas en saus. De Sandwich Artist stelt de Sub samen in overleg met de gast en bereidt deze voor zijn ogen. Daarnaast zijn bij SUBWAY restaurants onder andere heerlijke salades en versgebakken Cookies verkrijgbaar. Over de SUBWAY organisatie SUBWAY restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 112 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel 178 SUBWAY restaurants. Bij SUBWAY restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid op versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. De SUBWAY formule staat bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij consumenten zelf invloed hebben op de voedingswaarden.  

Wereldwijde campagne van start om nieuwe bloeddonors te werven

16 augustus 2016
In de komende jaren zijn er 40.000 extra donors in Nederland nodig. Wereldwijd is in 10 jaar het aantal bloeddonors met bijna 30% afgenomen, in Nederland is dit ongeveer 20% geweest. Tegelijkertijd ontvangen wereldwijd drie mensen per seconde een levensreddende bloedtransfusie. Daarom start vandaag de wereldwijde campagne #MissingType om nieuwe donors te werven, want die zijn van levensbelang. Donors nodig Nederland had eind 2015 in totaal 343.000 bloed- en plasmadonors. Sanquin streeft naar 380.000 bloeddonors in 2019. Dat streefaantal komt voort uit de wens om meer diversiteit van bloedgroepen in de bloedvoorziening te brengen. Naast het werven van deze extra donors wil Sanquin ook jaarlijks 35.000 donors werven om de plaats in te nemen van donors die stoppen vanwege ziekte, ouderdom of persoonlijke redenen. En er zijn nog meer redenen om blijvend aandacht te geven aan het werven van donors: 1. Er is in het algemeen onvoldoende besef van het fenomeen bloed doneren, vooral onder jonge mannen. Die melden zich merkbaar minder vaak aan als donor. 2. Donors reizen steeds vaker en verder weg, waardoor ze vaker (tijdelijk) geen bloed kunnen doneren. De campagne #MissingType 24 bloedbanken in 21 landen hebben de handen ineengeslagen en een campagne gelanceerd om wereldwijd meer bloeddonors te werven. Vele beroemdheden uit de hele wereld ondersteunen de campagne. Veel Nederlandse bedrijven en organisaties ondersteunen de Missing Type campagne door op hun websites, social media, gevelverlichting, straatnaamborden, autobestickering enzovoorts tijdelijk de letters A, B en O (de ‘missing’ bloedtypes) uit bedrijfsnamen te laten wegvallen met de vermelding #MissingType. In Nederland zijn de A’s in Iamsterdam op het Museumplein tijdelijk afgedekt. BAM, het Amsterdams Concertgebouw en Walibi laten op hun gevel de letters A, B en O weg. Vele ziekenhuizen en bedrijven als Corpus, Dura Vermeer, Topbloemen en de Keukenloods ondersteunen de campagne met eigen acties. Internationaal sluiten in verschillende landen onder andere Lloyds, Coca Cola, Microsoft, Boots en Samsung ook aan.

Toe aan een nieuw interieur?

16 augustus 2016
Persoonlijk advies van interieurstylisten Welke kleuren versterken elkaar en welke vloer maakt de ruimte optisch groter? En welke stijl past eigenlijk het best bij jou en dan ook nog binnen het budget? Bij Hornbach heb je tijdens de Interieuradviesdagen in september, oktober en november de kans hier achter te komen: hét moment om je door een professionele stylist te laten inspireren. Normaal kost een interieurconsult 95 euro, maar tijdens de Hornbach Interieuradviesdagen slechts 25 euro. Dus zie jij thuis een ruimte voor verbetering? Geef je dan op via www.hornbach.nl/interieuradvies. Wees er snel bij, want het aantal beschikbare plaatsen voor deze exclusieve service is beperkt. Praktische tips Je hebt al jaren een kamer in je huis die je het liefst opnieuw zou willen inrichten, maar je weet niet waar je moet beginnen. Kom dan naar de Interieuradviesdagen bij Hornbach. Hier krijg je de mogelijkheid om je één uur lang persoonlijk te laten adviseren door een onafhankelijke interieurstylist. Dit advies levert inspiratie op, maar vooral ook praktische tips over bijvoorbeeld de maatvoering van nieuw aan te schaffen meubels en de indeling hiervan. Maar er is meer. Denk aan sfeerdecoraties, toepasselijke materialen voor raam-, wand- en vloerafwerking en de verschillende materialen en kleurcombinaties voor wanden en vloeren. Passend advies De Interieuradviesdagen worden georganiseerd in de weekenden. De stylisten zijn dan in de bouwmarkt aanwezig op de decoratieafdeling. Om ervoor te zorgen dat het advies persoonlijk en passend is, vragen we de klant vooraf al om zijn wensen en eisen kenbaar te maken. We raden aan om informatie en foto’s van de ruimte mee te nemen – bijvoorbeeld het aantal vierkante meters en afmetingen van de huidige meubels. Kijk voor meer informatie op www.hornbach.nl/interieuradvies.

Hornbach heeft oog voor zzp’ers

15 augustus 2016
Een professionele klusser, maar niet altijd evenveel klussen? Een harde werker, maar kan er soms nog werk bij? De wereld van zelfstandige ondernemers draait om vraag en aanbod. Dat is niet altijd even makkelijk: dan heb je het hartstikke druk, dan weer wat rustiger. Hornbach kan de zoektocht naar nieuwe opdrachten enigszins verlichten. Sinds kort brengt de bouwmarkt via de MontageService namelijk opdrachtgever en opdrachtnemer bij elkaar. Werkzaamheden stipt en professioneel uitvoeren is daarmee het enige wat aangesloten professionals hoeven te doen. Hornbach regelt de rest. Gemak Hornbach zoekt klussers die exact weten waarover het gaat. In elke situatie en met ieder materiaal. Praktisch, probleemoplossend én klantvriendelijk. Via de MontageService zorgt Hornbach zowel voor klanten die op zoek zijn naar een dakraam, een garagedeur, vloer of zonnescherm, als voor de professional die alles naar volle tevredenheid monteert. Want klussen is een vak apart. Een vak waarbij nauwkeurigheid en professionaliteit gewenst zijn. De klanten krijgen op deze manier een garantie van een schitterend eindresultaat, de professionele klusser een garantie van opdrachten. En dan zijn een vaste prijs, betrouwbare afspraken en het gegeven dat Hornbach álle administratieve handelingen verzorgt, nog niet eens genoemd. Kijk voor meer informatie op www.hornbach.nl/montageservice.