Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Van Doorne kiest VHGK voor de vorm

3 januari 2017
Van Doorne uit Amsterdam is een zeer gerenommeerd kantoor dat al bijna negentig jaar bestaat. Bij Van Doorne werken 171 advocaten, notarissen en fiscalisten, en behoort tot de top tien van Nederland. Voor de vormgeving heeft Van Doorne gekozen om samen met ons te werken. Wij verzorgen de vormgeving voor diverse middelen; waaronder brochures en infographics in de frisse en herkenbare huisstijl.

Kinderen ontwerpen zelfgemaakte schep

28 december 2016
Kinderen op een leuke manier informeren over de bestaande klimaatverandering. Dat was het idee achter de kleurwedstrijd van Hornbach. Samen met Justdiggit organiseerden zij de maand van de klimaatverandering. Kinderen konden hun creatieve uitingen kwijt in een schep-kleurplaat. Van de twee mooiste kleurplaten werd een echte schep gemaakt. De gelukkige winnaars Daimon (9) en Stacy (9) uit Nieuwegein hebben hun schep vol trots in ontvangst genomen. Justdiggit is een organisatie die klimaatverandering op een eenvoudige, effectieve manier bestrijdt. Hierbij staat de schep symbool. Een schep waarmee zij op verschillende droge plekken op aarde klimaatverandering tegengaat. Wanneer kinderen deze schep via een kleurplaat op een mooie manier versierden, konden ze hun eigen ontworpen schep verdienen. En dat heeft Hornbach geweten ook. Van de vele inzendingen werden de scheppen van Daimon van Otterlo en Stacy Terhaar als mooiste beoordeeld, waardoor zij binnenkort met hun ouders mee kunnen scheppen voor een beter klimaat. De schep werd overhandigd door kunstenares Juliette van Bavel. “Het is hartstikke leuk om eens iets te maken op basis van wat kinderen hebben bedacht. Ze kijken toch anders naar de wereld dan wij dat doen. Toch precies wat wij nodig hebben in onze strijd tegen klimaatverandering?” Over Justdiggit Justdiggit is een non-profitorganisatie die streeft naar het herstel van hele ecosystemen door het ondergronds brengen van regenwater en gebruik te maken van agrobosbouw en klimaatbestendige landbouw. Door het terugbrengen van de vegetatie koelt de planeet af, want hoe groener de aarde, hoe koeler de planeet. Daarnaast ontwikkelt Justdiggit positieve, internationale campagnes en educatieprogramma’s om een hele generatie te inspireren en activeren om klimaatverandering tegen te gaan.   Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen). www.hornbach.nl  

Hornbach eindelijk in Overijssel

27 december 2016
Hornbach bouwt verder aan de toekomst. Dit keer wordt de provincie Overijssel verrijkt met een vestiging. Een primeur voor de regio én voor de bouwmarkt. Na de opening van Amsterdam en Den Haag wordt het voor de bouwmarkt alweer de veertiende vestiging in het land. De nieuwe winkel zal verrijzen aan de Blaloweg (hoek Katwolderweg) in Zwolle. Een goed bereikbare locatie nabij de A28. De opening staat voor begin 2018 gepland. “Bloed, zweet en tranen, maar het is ons gelukt: we gaan aan de slag met het bouwen van onze veertiende vestiging in Zwolle”, zegt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “De beste bouwmarkt van Nederland hoort voor iedereen binnen handbereik te zijn, dus wat dat betreft is dit een mooie stap met de komst van Hornbach naar deze provincie”, lacht Evert. “Voor ons is dit een mooie kans. Want een fysieke vestiging maakt nog altijd het verschil en onze kracht ligt juist in het directe contact met de klant. De nieuwe vestiging in Zwolle is goed voor de lokale werkgelegenheid, doordat we ruim 150 directe en 150 indirecte arbeidsplaatsen creëren. Wij staan daarom te popelen onze meerwaarde ook in deze regio te tonen. Maar wanneer de mensen écht niet kunnen wachten, zijn ze nu al welkom in onze webshop die 24/7 geopend is.” Tuincentrum en drive-in De vestiging op het bedrijventerrein Voorst krijgt een vloeroppervlakte van circa 15.000 vierkante meter met 440 parkeerplaatsen. De bouwmarkt wordt gesitueerd bij de kruising van de Blaloweg en Katwolderweg en wordt opgeleverd inclusief tuincentrum en drive-in. De drive-in is een ideale manier voor professionele klusbedrijven en particuliere klanten om grote en zware spullen in te laden, doordat auto’s en busjes eenvoudig naar binnen kunnen rijden.

Hornbach grootste onlinebouwmarkt

27 december 2016
Campagne gestart over mogelijkheden online en in vestiging Houten, 27 december 2016 – Online net zo makkelijk klusmaterialen aanschaffen als in de winkel. Dat kan vanaf nu op hornbach.nl. Deze week start de nieuwe reclamecampagne over de mogelijkheden bij Hornbach: online en in de vestiging. Ruim 50.000 artikelen zijn online te koop en daar komen elke week honderden producten bij. Zo gevonden, zo besteld en vier uur later al af te halen of gemakkelijk thuis laten bezorgen. Grootste online bouwmarkt “Klanten weten onze onlineshop al goed te vinden” aldus marketingmanager Maarten Post. “Maar nu nagenoeg alles online besteld en bezorgd kan worden, hebben we een mooie mijlpaal bereikt. Klanten kunnen nu online net zo goed bij ons terecht als in de winkel. Zo kunnen ze overal en altijd de artikelen bestellen die zij nodig hebben, op hornbach.nl of in onze Hornbach-app. Om af te halen in een van de dichtstbijzijnde vestigingen of thuis te laten bezorgen. Met ruim 50.000 artikelen zijn wij de grootste onlinebouwmarkt. En natuurlijk kunnen klanten ook online rekenen op de laagsteprijsgarantie of deskundig en uitgebreid advies.” Goed moment Maarten Post: “Wij zijn trots dat we dit in onze nieuwe campagne eindelijk naar buiten kunnen brengen, want de huizenmarkt trekt aan en mensen zijn weer volop aan het opknappen en verbouwen. Dit scheelt veel mensen een ritje naar de bouwmarkt. Doe-het-zelvers met een drukke baan zijn hier zeker mee geholpen, maar ook aannemers en zzp’ers zijn hebben veel voordeel van deze online bestel- en bezorgmogelijkheden. Natuurlijk heeft ook nog niet iedereen een fysieke vestiging in de buurt, maar met deze online mogelijkheden is HORNBACH voor iedereen binnen handbereik. Innovatie draait bij ons om tijdsbesparing voor klussers. De drive-in die een aantal vestigingen hebben is hier een goed voorbeeld van: hier kan de klant zo binnenrijden om bestelde spullen in te laden. Alle services zijn overal en altijd online beschikbaar. De bezorgservice is uitgebreid getest en inmiddels hebben we drie verzendcentra door heel Nederland.” De campagne is te bekijken via https://www.youtube.com/watch?v=fiov3vxqSGU Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Nieuw SUBWAY restaurant met drive bij A8 Oostzaan

21 december 2016
Zesde vestiging van eigenaar Robert Metz Op de Thorbeckeweg nabij Oostzaan is het een komen en gaan van auto’s. De perfecte plek voor een SUBWAY restaurant met drive-through, vond ondernemer Robert Metz. Daarom opent hij hier vandaag zijn zesde vestiging, die 7 dagen per week geopend is. Een mooie stap voor Metz en zijn personeel: “We zijn een groot bedrijf aan het worden.” Gratis parkeren De nieuwe SUBWAY vestiging ligt op bedrijventerrein de Ambacht aan de Thorbeckeweg. Eigenaar Robert Metz: “Hier rijden dagelijks circa 36.000 auto’s langs. Onder deze automobilisten zijn ongetwijfeld fans van de Spicy Italian, de Chicken Teriyaki en andere lekkere Subs. Zij rijden zo door de drive-thru voor een Sub ‘to go’, of ze parkeren gratis op een van de vele plekken om in ons restaurant van een versbereide Sub te genieten.” Groeimogelijkheden voor talentvolle medewerkers Metz, die al eerder SUBWAY vestigingen opende in Lelystad, Almere, Amersfoort en Nieuwegein, heeft zijn ambities meer dan waargemaakt. Zijn carrière begon in de IT, maar enkele jaren geleden maakte hij een switch die tot op de dag van vandaag goed bevalt. “Met inmiddels 6 vestigingen zijn we een groot bedrijf aan het worden. Dat biedt alleen maar voordelen. We hebben personeel meer te bieden. Voor talentvolle medewerkers hebben we meer mogelijkheden voor opleiding en er zijn meer doorgroeimogelijkheden.” Tot elf uur ’s avonds De nieuwe vestiging van SUBWAY is op werkdagen geopend van 7.00 tot 23.00 uur. In het weekend van 10.00 tot 23.00 uur. In het restaurant is plek voor 40 gasten. In de lente wil Metz uitbreiden met 30 plekken op het terras. Submarine sandwich SUBWAY restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘Subs’. Het handelsmerk van deze Subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Bij SUBWAY restaurants kunnen gasten kiezen voor een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas en saus. De Sandwich Artist stelt de Sub samen in overleg met de gast en bereidt deze voor zijn ogen. Daarnaast zijn bij SUBWAY restaurants onder andere heerlijke salades en versgebakken Cookies verkrijgbaar. Over de SUBWAY organisatie SUBWAY restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 112 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel 183 SUBWAY restaurants. Bij SUBWAY restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid op versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. De SUBWAY formule staat bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij consumenten zelf invloed hebben op de voedingswaarden.

2016: Meer mannen aan de botox

20 december 2016
Het taboe op ingrepen verdwijnt, merkt de Elzen Kliniek Naarden, 20 december – Mannen stappen steeds vaker naar de cosmetisch arts voor een botox- of fillerbehandeling. Die trend signaleert de Elzen Kliniek, injectable specialist in Naarden. Dr. Helga van den Elzen: “Het wordt steeds gebruikelijker om je niet zomaar neer te leggen bij de gevolgen van het ouder worden, ook voor mannen. Wij verwachten in 2017 dan ook dat de stijging in het aantal mannelijke cliënten verder doorzet.” Van den Elzen, die 20 jaar ervaring heeft op injectable gebied, zag het taboe op ingrepen in 2016 verder afnemen. “Over botox- en fillerbehandelingen wordt allang niet meer zo geheimzinnig gedaan. Veel van onze cliënten vertellen er open over als hun omgeving ernaar vraagt. Wat we ook merken, is dat mensen niet zozeer problemen hebben met ouder worden, maar wel met een uitstraling die niet bij hen past. Een altijd aanwezige frons bijvoorbeeld, of droevige hangwangen. Vooral mannen komen om die reden in de kliniek. Waar botox vroeger taboe was, laten zij hun ‘boze’ frons nu graag behandelen.” Het komt ook regelmatig voor dat mannen de Elzen Kliniek bezoeken voor het behandelen van ernstige wallen. Over de Elzen Kliniek De Elzen Kliniek is de enige professionele kliniek in Nederland die is gespecialiseerd op het gebied van injectables. Elke behandeling is gebaseerd op wetenschap. De drijvende kracht achter de kliniek is dr. Helga van den Elzen. Zij is de grondlegster van injectables in Nederland en een internationale autoriteit op haar vakgebied. Met ruim 20 jaar ervaring heeft zij meer dan 25.000 injectablebehandelingen op haar naam staan. De Elzen Kliniek is als enige injectables kliniek gecertificeerd met het ZKN-keurmerk voor zelfstandige klinieken. www.elzenkliniek.nl

Mooiste Contact Diners laten ouderen stralen

16 december 2016
Willeke Alberti en honderden KPN vrijwilligers bezorgen ouderen feestelijke avond Den Haag, 15 december – De glimlach van een oudere is even waardevol als een glimlach van een kind. Een glimlach die vooral tijdens de feestdagen hoort te verschijnen. Daarvoor is Willeke Alberti de aangewezen persoon. Samen met honderden KPN-vrijwilligers zorgde zij ervoor dat ook de 9e editie van de KPN Mooiste Contact Diners voor ruim 800 ouderen succesvol verliep. Een bijzondere avond, waarop ouderen gezellig met elkaar konden praten en dankzij de muziek herinneringen ophaalden aan vervlogen tijden. De Mooiste Contact Diners waren dit jaar in Amersfoort, Groningen en twee keer in Den Haag en zijn een jaarlijks initiatief van het KPN Mooiste Contact Fonds. ‘Dat er zich vanuit KPN elk jaar weer zoveel vrijwilligers aanmelden, zegt wel iets over de diners en het draagvlak voor de achterliggende gedachte’, zegt Mark Versteegen, directeur van het KPN Mooiste Contact Fonds, hierover. ‘Het is goed om te merken dat eenzaamheid onder ouderen steeds meer aandacht genereert en de initiatieven om hier wat tegen te doen almaar toenemen. Nog los van het plezier dat de ouderen en vrijwilligers er ieder jaar aan beleven.’ KPN Mooiste Contact Fonds Het KPN Mooiste Contact Fonds, opgericht in 2007, heeft als doel kwetsbare groepen in de samenleving te helpen hun sociale isolement te doorbreken. Het fonds draagt met financiële middelen, ICT-oplossingen en medewerkers bij aan maatschappelijke projecten, zoals KPN KlasseContact voor langdurig en chronisch zieke leerlingen en InContact voor alzheimerpatiënten. De Mooiste Contact Diners zijn de afgelopen jaren door duizenden ouderen bezocht. Dit jaar hebben maar liefst 800 mensen zich aangemeld. Omdat sociaal contact vooral om mensen draait, zetten jaarlijks 2.000 medewerkers van KPN zich vrijwillig in om mensen met elkaar te verbinden.

Hornbach bereikt hoogtepunt

14 december 2016
    Persbericht Een nieuw hoogtepunt voor Hornbach: het hoogste punt van de bouw van de vestiging in Ypenburg is bereikt. Hiermee ligt de bouwmarkt op schema voor de opening in het eerste halfjaar van 2017. En dat is maar goed ook, want Hornbach kan niet wachten om in Den Haag aan de slag te gaan. Tuincentrum en drive-in Drukke tijden voor de bouwmarkt. Deze vestiging ligt centraal gelegen langs de A13, precies tussen Den Haag en Delft. Niet alleen een bouwmarkt zal er komen aan de Singel 115, maar ook een tuincentrum en een drive-in. Met een winkeloppervlakte van 14.700 m2 en ruim 450 parkeerplaatsen creëert Hornbach daarnaast ook nog 150 directe en 150 indirecte arbeidsplaatsen. “Wij zijn op dit moment druk bezig met het aannemen van medewerkers voor deze nieuwe vestiging”, aldus Emile Gies, vestigingsmanager Hornbach Den Haag. “Deze medewerkers gaan voor de opening aan de slag bij andere vestigingen om zo kennis en ervaring op te doen over ons assortiment. Zo kunnen ze na de opening onze bezoekers in Den Haag van passend advies voorzien!” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).  

Met Hornbach on fire!

12 december 2016
Brandweerman Cor promoot veilige feestdagen bij Hornbach Kerst, een tijd van gezelligheid met extra risico’s. Denk aan tijdelijke kerstversiering en sfeerverlichting, zoals kaarsen en verlichting. Brandweerman Cor vraagt aandacht voor brandgevaar en geeft informatie over maatregelen die kunnen worden getroffen om onveilige situaties tijdens de feestdagen te voorkomen. Zaterdag 17 december is Cor bij Horbach in Kerkrade van 10.00 – 16.00 uur en zondag 18 december in Breda van 12.00 – 16.00 uur. Veilige feestdagen “Het is goed te beseffen dat niets zo snel en vernietigend is als een uitslaande brand”, aldus Brandweerman Cor. “Het is belangrijk om je eigen veiligheid én die van je gasten niet uit het oog te verliezen. Een belangrijk onderwerp is veilige kerstversiering. Omdat kerst bij uitstek een feest is waarbij het leuk is je huis gezellig te maken. Kerstversiering kan bij brand zorgen voor een snelle branduitbreiding, het is dus belangrijk ze goed op te hangen.” Een paar algemene tips van Brandweerman Cor: Het is verstandig kerstbomen niet naast brandbaar materiaal te zetten, zoals gordijnen en natuurlijk in het gangpad naar de deur. Kies je voor een natuurboom, neem er dan eentje met kluit. Die houdt namelijk beter het vocht vast en is hierdoor minder droog en brandgevaarlijk. Een natuurboom zonder kluit is vaak enorm droog, waardoor een vonkje al voldoende is de boel in lichterlaaie te zetten. Maak daarom natuurbomen brandvertragend door ze te impregneren. Als je afwezig bent, is het verstandig om de stekkers van feestverlichting uit de stopcontacten te halen. Zorg ervoor dat mensen niet over de snoeren kunnen struikelen. Voor een goede brandpreventie zijn een vluchtplan en goed functionerende rookmelders essentieel. Brandweerman Cor wil jou er graag nog veel meer over vertellen.  Beleef fijne en vooral veilige feestdagen!

Oplevering Hornbach Amsterdam officieel 

12 december 2016
Hornbach Amsterdam staat in de startblokken: de oplevering van het pand langs de A5 in Amsterdam Sloterdijk is gereed. Voor Hornbach een mooi moment, omdat het bedrijf nu kan beginnen met de inrichting: het plaatsen van stellingen, afstellen van lampen, aanbrengen van bewegwijzering, maar ook de bevoorrading van het enorme assortiment. Leveranciers zullen af en aan rijden om de producten af te leveren. Iedereen is vanaf nu druk bezig om van de opening in het voorjaar van 2017 een groot succes te maken. Een logistieke uitdaging die Hornbach maar al te graag aangaat. De circa 150 medewerkers die straks in de nieuwe vestiging aan de slag gaan, staan klaar om de schappen van de nieuwe vestiging te vullen. Vestigingsmanager Ellen van den Ham heeft er zin in. “We zijn blij dat de oplevering is geweest. Weer een mijlpaal bereikt! De opening komt hiermee weer een stap dichterbij. We kijken ernaar uit om komend voorjaar de consumenten in de regio Amsterdam kennis te laten maken met onze mooie, nieuwe winkel!” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).    

Fleurop meer dan 50.000 keer beoordeeld

8 december 2016
Bloemistencoöperatie krijgt gemiddeld een 8,7 Veenendaal, 8 december 2016 – Dagelijks laten tientallen klanten hun beoordeling achter op Fleurop.nl. Deze week werd de 50.000ste beoordeling geplaatst. De marktleider in bloemenbezorging wordt gemiddeld beoordeeld met een 8,7. Plaatst een klant een onvoldoende, dan neemt Fleurop direct contact op. Sterren, oordeel en tip Alle klanten kunnen hun bestelling bij Fleurop eenvoudig beoordelen, door hun ervaring een aantal sterren te geven, met een maximum van vijf. Daarnaast krijgen zij ruimte om hun oordeel toe te lichten en een tip te geven voor verbetering. Fleurop hecht veel waarde aan deze beoordelingen. De klantenservice van het bedrijf doet er alles aan om ieders ervaring tot een succes te maken. Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop: “Mensen kiezen vooral voor ons vanwege de hoge kwaliteit die ze mogen verwachten. Wij zijn daar erg scherp op: niet alleen de boeketten moeten eruit springen, maar ook onze service. Een goed gevoel bij de klant én bij de ontvanger van de bloemen: daar streven wij naar. Dit goede gevoel weerklinkt in de vele positieve beoordelingen op Fleurop.nl.” ‘Hallo, met Fleurop’ Elke klacht is een kans, vinden ze bij Fleurop: “Geeft iemand een onvoldoende, dan zoeken wij uit wat deze persoon heeft besteld, wat er is misgegaan en hoe wij dat kunnen rechttrekken. Vervolgens bellen we de bloemist om de klacht op te lossen, en daarna de klant. Die is vaak positief verrast door ons telefoontje. Mensen vinden het prettig dat hun onvoldoende serieus genomen wordt en dat wij hun klacht zo goed mogelijk oplossen. Daarvoor krijgen wij regelmatig complimenten. En dat zorgt ervoor dat steeds meer mensen Fleurop vier of vijf sterren geven. Wij zijn dan ook erg trots op het gemiddelde beoordelingscijfer, momenteel een 8,7!” Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.  

Emile Gies: de vestigingsmanager van Hornbach Den Haag

8 december 2016
Jarenlange ervaring in de branche en leidinggevende functies Den Haag, 8 december 2016 – De opening van Hornbach Den Haag laat niet lang meer op zich wachten. Komend voorjaar zal Hornbach in Ypenburg haar deuren openen. De nieuwe vestiging van deze bouwmarkt zal worden geleid door Emile Gies. Een Hagenaar die van aanpakken houdt. Bovendien iemand die het fantastisch vindt om in zijn geboortestad aan de slag te gaan, plezier beleeft aan de zoektocht naar nieuwe medewerkers en beseft dat leidinggeven maatwerk is. Een vestigingsmanager die de mensen begrijpt, weet wat ze willen en waarvoor ze komen. “Emile is door zijn jarenlange ervaring in de doe-het-zelf-branche en in verschillende leidinggevende functies voor ons een meer dan geschikte kandidaat”, zegt Chris van den Akker – Manager HRM van Hornbach – hierover. “Naast zijn leidinggevende capaciteiten is hij kundig en klantvriendelijk en spreekt hij de taal van de bezoekers.”   150 vacatures Op dit moment is de nieuwe vestigingsmanager vooral druk met het voeren van sollicitatiegesprekken. In totaal is Hornbach Den Haag op zoek naar circa 150 nieuwe medewerkers. Hornbach zoekt hierbij naar helden, mensen die de klant centraal stellen en net een stapje extra zetten: mensen die echt willen. Voordat zij aan de slag gaan, doorlopen deze nieuwe medewerkers allemaal een inwerktraject. “Gelukkig is het animo om bij de nu elfmaal verkozen beste bouwmarkt van Nederland te komen werken, groot, waardoor de kans op het aantrekken van geschikte mensen alleen nog maar toeneemt”, aldus Emile Gies. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).     

Sneeuwpoppeninvasie in Nederland

7 december 2016
Hornbach brengt grote steden in winterse sferen Houten, 7 december 2016 – Amsterdam is Amsterdam niet meer. Mysterieuze sneeuwpoppen van anderhalve meter echte sneeuw duiken op in het straatbeeld. Aangekleed met een hoed, sjaal en een wortel als neus zijn deze sneeuwpoppen helemaal echt. Ze zijn ‘#smeltbaar’ zoals op hun bordjes is vermeld. Als de temperatuur oploopt, verdwijnen ze. Wat doen deze sneeuwpoppen in de stad? #smeltbaar Krijgt Nederland dit jaar een witte kerst? Dat is elk jaar weer de vraag. Met deze sympathieke guerilla actie besloot bouwmarkt Hornbach de winter alvast een zetje te geven en sneeuwpoppen te laten opduiken op diverse plekken in de binnenstad. De sneeuwpoppen hopen op een witte winter. Een winter vol sneeuw, met een elfstedentocht en ijsbloemen op de ramen. Maar mocht het toch een zachte winter worden, dan heeft Hornbach een goed alternatief: de onsmeltbare sneeuwpop. Over HORNBACH Hornbach is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat Hornbach nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. Hornbach won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is Hornbach bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle Hornbach-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Hornbach start eigen fabriek

30 november 2016
Een goede voorbereiding is het halve werk en goed gereedschap maakt de meester. Maar wat kun je allemaal met al dat gereedschap dat in huis ligt? Welke mogelijkheden biedt het apparaat en op welke wijze is de werkplaats het best in te delen? Hornbach begrijpt het belang van gereedschapskennis en een efficiënte werkomgeving als geen ander en haalt graag het beste bij klussers naar boven. Daarom staat in de maanden december en januari ‘De Projectfabriek’ centraal. Dit is het thema van de nieuwe projectshow van Hornbach en vindt plaats in alle vestigingen. Alle facetten voor een efficiënte én veilige werkomgeving komen hier aan bod tijdens een demonstratie van de medewerkers. De nieuwe projectshow van Hornbach vindt plaats van 1 december 2016 tot en met 28 januari 2017. Centraal staat hoe klussers hun werkplaats zo optimaal mogelijk kunnen inrichten en welke machines hierbij onmisbaar zijn. Het eerste deel van de demonstratie bestaat uit advies rondom het thema ‘Uitrusting van de werkplaats’ over onder andere opbergmogelijkheden en ergonomie. In het tweede gedeelte van de demonstratie wordt het gebruik van de machines besproken. Verschillende leveranciers demonstreren hun machines en klanten kunnen de machines zelf ook uitproberen. Materialen komen voorbij, tips worden besproken, en ook bij het thema ‘Veiligheid op de werkvloer’ wordt stilgestaan. De demonstraties vinden plaats op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur.

Nederland fleurt al 95 jaar op

17 november 2016
Marktleider in bloemenpracht viert jubileum Veenendaal, 17 november 2016 – Op 22 november bestaat Fleurop precies 95 jaar in Nederland. Sinds 1921 brengt de marktleider mensen dichter bij elkaar en fleurt hij menig interieur op met bloemen. Mensen bezegelen lief en leed met de mooiste boeketten, die meer dan 1.100 Fleurop-bloemisten zorgvuldig samenstellen. Bloemen per postkaart Bij een heuglijk moment hoort een bloemetje. Die traditie gaat heel ver terug. En sinds 22 november 1921 kunnen mensen bloemen vooraf bestellen, bij Fleurop. Destijds begonnen twee bloemisten een samenwerkingsverband, waarbij mensen per postkaart bloemen konden bestellen. Al snel sloten meer bloemisten zich aan, zodat er door heel Nederland bloemen besteld en bezorgd konden worden. De coöperatie bloeide op. Vanaf het vroege begin heeft Fleurop met het principe van same-day-delivery talloze mensen verrast met een prachtige bos bloemen, besteld door hun geliefde, familielid of gewoon zomaar door een vriend of vriendin. Blijk van waardering Inmiddels horen boeketten niet alleen bij bezoek en heuglijke momenten, maar zijn ze ook een manier om je gevoel te uiten. Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop: “Mensen sturen ze om iemand een hart onder de riem te steken, bijvoorbeeld. Of om je waardering te uiten. Dit gebeurt niet alleen met boeketten, maar ook met bloemenbonnen en cadeaus ter aanvulling van het boeket. Denk aan een doosje chocola of een pluchen beertje. Alles wat online besteld wordt voor 14.00 uur, is de volgende dag in huis.” Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Hornbach Best is jarig

3 november 2016
Best, 3 november 2016 – Morgen is het een jaar geleden dat Max Verstappen verscheen op de opening van Hornbach Best. Beide stonden toen op het punt van beginnen: Max aan zijn carrière in de Formule 1, Hornbach met een vestiging in het hart van Noord-Brabant. De verjaardag van Hornbach Best is een goed moment om te vertellen hoe het met de Noord-Brabantse vestiging is gesteld. De ontwikkelingen en prognoses zijn gunstig. De bouwmarkt kijkt dan ook vol vertrouwen richting de toekomst.   “Het is prettig te constateren dat bezoekers ons steeds beter weten te vinden”, zegt Jos van de Gun – vestigingsmanager Hornbach Best – over de ontwikkelingen rondom de vestiging. “Hornbach als bouwmarkt bleek hier in de regio namelijk nog niet zo bekend. Gelukkig betekent dit niet onbemind en merken we dat steeds meer Noord-Brabanders bekend raken met onze producten en waarvoor wij staan. Dit zien we terug in de stijgende lijn in zowel klantaantallen als bestedingen. Verder is onze drive-in volop in beweging, doordat zzp’ers nu weten dat ze voor grote aankopen en complete projecten bij ons terechtkunnen. Bovendien zien we een duidelijke stijging in de verkoop van complete badkamers en keukens, van sloop tot eindmontage.” Klantenbinding De laagste prijs en de deskundigheid van het personeel zijn niet de enige kenmerken waarmee Hornbach Best zich probeert te onderscheiden. “We doen in Best veel aan klantenbinding, omdat wij het belangrijk vinden dat mensen ons zien als meer dan een bouwmarkt alleen. Dit doen we door constant in beweging te zijn en voor onze klanten veel te organiseren en onze kennis te delen. We geven themaworkshops, zoals pompoen snijden voor kinderen voor Halloween. Er zijn interieuradviesdagen voor bezoekers waarin ze een uur lang advies krijgen over de inrichting van hun huis. En elke maand is er een andere projectshow in onze vestiging. Tijdens de projectshow leggen we aan klanten uit hoe eenvoudig het bijvoorbeeld is om zelf laminaat te leggen of om zelf een badkamerkraan te vervangen. We leggen het eerst uit, en dan kunnen ze het zelf doen. Het draait allemaal om het creëren van binding met klanten, binding met personeel. De rest gaat dan vanzelf”, zegt Jos. Zonnige toekomst “Ja, we zijn tevreden en zien de toekomst vol vertrouwen tegemoet. Zeker met zo’n grote, dynamische stad als Eindhoven in onze achtertuin. Waar wij over vijf jaar staan? Altijd lastig te zeggen, maar beweren dat wij met onze online activiteiten dan een grote slag hebben geslagen en onze expertise als projectspecialist meer gezicht hebben gegeven, dat durf ik wel.”       Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best

Buurt blij met nieuwe aanwinst in Zoetermeer Rokkeveen

31 oktober 2016
Zoetermeer, 31 oktober 2016 – In winkelcentrum Rokkeveen is onlangs een nieuwe SUBWAY vestiging geopend. Voor eigenaresse Lilit Muradyan is het restaurant dé uitdaging waar ze aan toe was. Ze is vastbesloten er een succes van te maken. Het restaurant is niet alleen in trek bij scholieren en kantoorpersoneel, maar ook bij buurtbewoners. Lilit leidde 8 jaar geleden een farmaceutisch bedrijf in Armenië. Voor het werk van haar man, bij DSM, verhuisden ze naar Nederland. Ze kregen drie kinderen. Lilit, biochemicus, wilde graag weer aan het werk. “Het lukte alleen niet om een parttimebaan te vinden in mijn vakgebied”, vertelt ze. Samen met haar man besloot ze breder te kijken en mogelijk een eigen zaak te openen. Zelf woonachtig in de Houtbuurt, lieten ze hun oog vallen op een pand in het nabijgelegen winkelcentrum Rokkeveen. “Deze plek leent zich uitstekend voor een SUBWAY restaurant”, vonden we. “Kantoren aan de overkant, een middelbare school in de buurt… dan voorzie je met een SUBWAY vestiging zeker in een behoefte.” Buurtbewoners zijn blij De zaak is ruim een week open en Lilit Muradyan is tevreden. Tijdens de lunch is het druk en ook ’s avonds komen mensen graag over de vloer voor een versgebakken Sub. “Naast de usual suspects zoals kantoorpersoneel en scholieren, bezoeken ook veel buurtbewoners de zaak”, vertellen Lilit en haar man. Ze zijn zelf druk bezig de opstart van het restaurant in goede banen te leiden. De volgende stap is het werven van personeel. “Wij zijn op zoek naar zelfstandige, enthousiaste medewerkers die de verantwoordelijkheid voor dit restaurant een dagdeel op zich kunnen nemen.” Dagelijks geopend Het nieuwe SUBWAY restaurant aan Quirinegang 45 is dagelijks geopend. Op werkdagen van 10.00 tot 20.00 uur, op zaterdag van 11.00 tot 20.00 en op zondag van 12.00 tot 20.00 uur. Submarine sandwich SUBWAY restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘Subs’. Het handelsmerk van deze Subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Bij SUBWAY restaurants kunnen gasten kiezen voor een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas en saus. De Sandwich Artist stelt de Sub samen in overleg met de gast en bereidt deze voor zijn ogen. Daarnaast zijn bij SUBWAY restaurants onder andere heerlijke salades en versgebakken Cookies verkrijgbaar.

Hornbach laat insluipers in de kou staan

27 oktober 2016
Projectshow november in het teken van ‘Veilig wonen’ De wintertijd staat dit weekend weer voor de deur. Dit betekent koudere temperaturen en het wordt weer eerder donker. Vooral in het donker voelt een inbreker zich prettig. De inbreker denkt makkelijk zijn slag te kunnen slaan, omdat hij zich onbespied waant. Hornbach doorbreekt deze gedachten en heeft voor insluipers bijzonder slecht nieuws: de beveiligingscamera’s en mechanische en elektronische beveiligingsmogelijkheden maken het ongewenst betreden van een woonhuis een stuk lastiger. Hornbach zal in de projectshow van november uitleggen hoe mensen hun woning zelf eenvoudig en snel kunnen beveiligen. De nieuwe projectshow van Hornbach vindt plaats van 3 tot en met 26 november in alle vestigingen. Centraal staat hoe men zelf mechanische en elektronische beveiligingselementen op ramen en deuren kan bevestigen. Inspiratie opdoen, vragen stellen en de nieuwste soorten beveiligingsproducten en beveilgingscamera’s bekijken: het kan allemaal tijdens de demonstratie. De projectshows zijn vrijblijvend te bezoeken op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur. Het eerste half uur geven de deskundigen van de bouwmarkt een demonstratie, daarna kunnen geïnteresseerde bezoekers zelf aan de slag. Hornbach organiseert het hele jaar door projectshows, elke maand met een ander thema en uiteraard gratis bij te wonen. Tijdens de demonstraties laten de medewerkers van Hornbach precies zien hoe je een project aanpakt en hoe eenvoudig dit kan zijn. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

SUBWAY Shop in tankstation

24 oktober 2016
Den Bosch, 24 oktober 2016 – Het tankstation aan de Maaspoortseweg in Den Bosch wordt uitgebreid met een SUBWAY Shop. Hongerige passanten kunnen hier een American Steakhouse Melt of Spicy Italian meenemen voor onderweg. Eigenaar Han van Osch: “Het is een trend in de regio.” “Een SUBWAY Shop in een tankstation is een beproefd concept,” vertelt van Osch.” Met 10 jaar SUBWAY-ervaring kan hij het weten. “In de regio Eindhoven zijn er ook tankstations met SUBWAY Shops. Dit zijn zogeheten shop-in-shop locaties waar mensen een vers belegde Sub kunnen meenemen voor onderweg. In het tankstation bij Maaspoort hebben we nu ook zo’n vestiging geopend voor de vele automobilisten die hier dagelijks langsrijden.” Jubileum als ondernemer Voor Van Osch is dit de vierde SUBWAY-vestiging waarvan hij eigenaar is. Hij heeft nog een zaak in Veghel en twee vestigingen in Den Bosch. “Tien jaar geleden opende ik mijn eerste SUBWAY-restaurant. Daarvoor werkte ik in marketing- en salesfuncties. Toen dacht ik al: als ik ooit een leuke eigen zaak wil, wordt het een SUBWAY-restaurant. Ik vond het een mooi concept. Verse ingrediënten, zelf kiezen, snel klaar: dat slaat nog steeds goed aan.” Van Osch stelt de teams voor zijn SUBWAY-restaurants samen en motiveert hen. Voor de nieuwe vestiging Maaspoort zijn medewerkers in de bestaande Bossche vestigingen alvast ingewerkt. “Het is ideaal. Bij krappe bezetting in het ene filiaal, kunnen medewerkers van het andere filiaal invallen.” Dagelijks geopend Met zijn ligging aan de grote doorgaande weg nabij Den Bosch, verwacht SUBWAY Maaspoort vooral klandizie van automobilisten en motorrijders op doorreis. De nieuwe vestiging is 7 dagen per week geopend, van 9.00 tot 19.00 uur. Uitsluitend voor take-away. Submarine sandwich SUBWAY restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘Subs’. Het handelsmerk van deze Subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Bij SUBWAY restaurants kunnen gasten kiezen voor een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas en saus. De Sandwich Artist stelt de Sub samen in overleg met de gast en bereidt deze voor zijn ogen. Daarnaast zijn bij SUBWAY restaurants onder andere heerlijke salades en versgebakken Cookies verkrijgbaar.

Welkoop start Dierenpunt Fit & Gezond

24 oktober 2016
Vakkundig advies en toegankelijke basisgezondheidszorg voor dieren Welkoop heeft een nieuw diergezondheidsconcept: het Dierenpunt Fit & Gezond. In de Welkoopwinkels komen speciaal ontwikkelde, aparte ruimtes voor consult en verkoop van medicijnen en dieetvoer. Hier kunnen dierbezitters terecht voor vakkundig advies over voeding, verzorging en medicijnen, en voor kleine ingrepen zoals inenting en gebitscontrole van hun huisdieren en erfdieren. De eerste 5 Dierenpunten zijn dit weekend van start gegaan in Welkoopwinkels in Beilen, Heerenveen, Meppel, Steenwijk en Westerbork.  Alles onder 1 dak De klanten van Welkoop verdienen het beste voor hun tuin en dier. Uiteraard is de gezondheid van hun dieren daarbij erg belangrijk. Het Welkoop Dierenpunt biedt laagdrempelige en vakkundige basisgezondheidszorg. Zo helpt Welkoop haar klanten om huisdieren en erfdieren fit en gezond te houden. Een vertrouwde plek waar dierbezitters alles voor hun dier onder 1 dak kunnen vinden, tegen betaalbare tarieven. Behalve gezondheidszorg zullen er regelmatig activiteiten plaatsvinden in en rondom de dierenpunten, om op een toegankelijke manier te ondersteunen in het gezond en vrolijk houden van huisdieren en erfdieren. In de loop van 2017 zullen er steeds meer Dierenpunten geopend worden in andere Welkoopwinkels. Hoge eisen Om de kwaliteit vanaf het begin te borgen, gaat Welkoop zorgvuldig te werk met het opzetten van Dierenpunten in de Welkoopwinkels. Welkoop stelt niet alleen hoge eisen aan het vakmanschap van haar medewerkers, maar ook aan hygiëne en een goed protocol voor de behandeling van dieren. Het Dierenpunt staat onder leiding van een dierenarts, die wekelijks spreekuur houdt. Voor de dagelijkse bezetting van het Dierenpunt heeft Welkoop gediplomeerde paraveterinaire medewerkers in dienst genomen, met liefde voor dieren én dierenbezitters. Over Welkoop Met 152 winkels en een webwinkel is Welkoop hét merk met verstand van tuin en dier. Een breed assortiment, deskundig advies en service die net een stapje verder gaat, dat is waar het Welkoop goed in is. Het assortiment kent vijf hoofdgroepen die ook in de winkels duidelijk herkenbaar zijn: Dier & Welzijn, Plant & Zorg, Werken in de tuin, Genieten in de tuin en Werkkleding & Schoeisel. De huismerken staan garant voor een scherpe prijs en uitstekende kwaliteit. Welkoop heeft alles in huis wat mensen nodig hebben om te genieten van hun tuin en dier. Welkoop is verkozen tot beste winkelketen van 2016-2017 in de categorieën Tuin en Dierenspeciaalzaken. En bij de Webshop Awards in de categorie Tuin.

VHGK lanceert Vriendendienst Voorschoten

20 oktober 2016
VHGK maakt werk van werk door actief betrokken te zijn bij de start van een lokaal klusbedrijf met sociale signatuur. In samenwerking met de gemeente Voorschoten, het UWV en met concrete steun van o.a. de Rabobank is VHGK ‘founding father’ van Vriendendienst Voorschoten. Een dienst die sinds oktober (2016) van start is gegaan met drie medewerkers en vier klanten. De kern van Vriendendienst wordt gevormd door medewerkers die (langdurig) moeite hebben gehad met het vinden van een baan. Door leeftijd, achtergrond, of gewoon door een samenloop van omstandigheden. Maar wel blijvend gemotiveerd, betrokken en dankbaar voor de geboden kans. Met het inschakelen van Vriendendienst werkt elke klant actief mee aan het creëren van kansen voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. Vriendendienst is er voor bedrijven, organisaties en instellingen en klaart de klussen die maar blijven liggen. Klussen waar een pandbeheerder niet zo snel een erkende vakman voor inschakelt. Klussen waarvan je denkt: dat doe ik zelf wel even, of klussen waar niemand zich voor geroepen voelt. Interne verhuizingen, het opknappen van kamers, afdelingen zelfs. Maar natuurlijk ook klein schilderwerk, schoonmaak en herstelwerkzaamheden. De omgeving van het pand netjes? De parkeerplaats? Sluit een abonnement af met Vriendendienst en elke week werken zij de to-do-lijst af. De klus geklaard! Vragen over Vriendendienst? Kijk op www.vriendendienstvoorschoten.nl of neem contact op met Huib Bannier via 071 – 560 20 60 of huib.bannier@vhgk.nl.  

Samenwerking tussen Werkgevers Servicepunt Haaglanden en Hornbach

17 oktober 2016
De werving van personeel voor de nieuwe vestiging van Hornbach in Den Haag Ypenburg is in volle gang. Verkoopmedewerkers, logistieke medewerkers, caissières en andere goede krachten worden uitgenodigd zich aan te melden voor een prachtige uitdaging. Maar Hornbach gaat zelf ook op zoek naar geschikte medewerkers. Daarom organiseert zij samen met het Werkgevers Servicepunt Haaglanden (onderdeel van het UWV) vijf speeddatesessies: vijf dagen waarop werkzoekenden zichzelf kort kunnen presenteren met als doel aan de slag te gaan in de nieuwe vestiging van de bouwmarkt. Voor de nieuwe vestiging in Den Haag Ypenburg zoekt Hornbach circa 150 nieuwe medewerkers. Gemotiveerde en hardwerkende mensen met passie voor het assortiment van Hornbach, maar ook het klantencontact. Deze vakkrachten zijn bereid in zichzelf te investeren om vervolgens de klanten met plezier van passend advies te kunnen voorzien. Bij Hornbach zijn er diverse opleidingsmogelijkheden en er zijn voldoende kansen om door te groeien: ontwikkeling van personeel staat er centraal, gezien het enorme aanbod van trainingen, cursussen en opleidingen. Werkgevers Servicepunt Haaglanden “De speeddates bieden een unieke mogelijkheid voor zowel Hornbach als werkzoekenden om zichzelf in the picture te zetten. Als het ook nog eens van beiden kanten klikt, is iedereen uitstekend geholpen. Wij faciliteren en organiseren dit dan ook heel graag”, zegt Philip Rubay Bouman van het Werkgevers Servicepunt Haaglanden hierover. “Een echte win-winsituatie. Bovendien een effectief en mooi middel om werkgevers en werknemers met elkaar te verbinden. Dat hebben onze eerdere gezamenlijke speeddates ten aanzien van de nieuwe vestiging in Amsterdam wel bewezen”, sluit Philip Rubay Bouman enthousiast af. Speeddates Eerst zal Hornbach een korte presentatie geven, gevolgd door genoemde speeddates. Dit zijn korte een-op-eengesprekken waarbij de kandidaten kennis kunnen maken met verschillende medewerkers van het bedrijf. Ook het cv en een aantal selectiecriteria worden hierbij besproken. Bij een klik van beide kanten krijgt de kandidaat een vervolggesprek. Intern opleidingstraject Alle nieuwe medewerkers krijgen een intern opleidingstraject, waarin ze nog extra vakkennis en praktische vaardigheden opdoen. Daarna volgt een inwerkperiode bij een van de andere vestigingen in het land. Als de nieuwe vestiging in Den Haag halverwege 2017 opengaat, zijn ze er helemaal klaar voor. Data De speeddates zullen plaatsvinden op maandag 31 oktober, dinsdag 22 november, maandag 12 december, woensdag 11 januari en dinsdag 21 februari. Hornbach is met name op zoek naar mensen die ervaring hebben in de bouw, en het liefst aangevuld met verkoopervaring. Werkzoekenden die ook willen kennismaken met Hornbach, kunnen zich melden bij hun contactpersoon van het Werkgevers Servicepunt Haaglanden. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie,

Uitbreiding nieuw shop- en foodconcept Café Bonjour bij Total

17 oktober 2016
Na Total Leiderdorp, Schiebroek en Zaandam volgen meer stations de weg naar het nieuwe shop- en foodconcept van Total Nederland. Bij de uitbreiding van het concept `Café Bonjour’ worden drie stations onder handen genomen, waarbij ook hier weer de complete beleving van de gast centraal staat. Total Palmpol in Terschuur en Total ’t Haasje in Maarheeze zullen het volledige Café Bonjour-concept overnemen. Total Kerkeind in Moergestel zal hiervan de light versie aannemen. Total wil op deze manier het bewezen succesvolle concept uitbreiden. Palmpol is de eerste nieuwe locatie die aan de beurt is en zal vanaf vandaag te bewonderen zijn. “De beleving van onze gasten is voor ons van het grootste belang. Dit betreft niet alleen de uitstraling van de shop, maar ook de versheid van de producten die we aanbieden. Dit wordt benadrukt door het on the spot bereiden van de broodjes. Verser dan dat, kan niet. De koffie die geschonken wordt, is van baristakwaliteit”, stelt Geert Houbrechts, Directeur Retail Total Nederland. Complete beleving Ook in deze stations is er gratis wifi aanwezig. Zo kan een moment onderweg een rustpunt worden waar je je mail of social media kunt bekijken. De gezellige en ontspannen sfeer wordt versterkt door de muziek op de achtergrond. Het concept nodigt uit om net even langer te blijven. Na een betaald toiletbezoek krijgt de gast een voucher ter waarde van 50 eurocent om in de shop te gebruiken. Klanten die meedoen aan het Total loyaliteitsprogramma TOTAL Club, mogen gratis gebruikmaken van de toiletfaciliteiten. Total verbetert steeds de services die ze aanbiedt. Geert Houbrechts voegt toe: “We stellen onszelf altijd de vraag, niet alleen hoe we de hoogste kwaliteit, maar ook hoe we de beste aanbiedingen aan onze gasten kunnen presenteren. Daarom zullen we ook op deze locaties de interessantste meal en koffie-deals aanbieden.” Over Total Nederland Total Nederland N.V. coördineert de marketing, distributie en verkoop van brandstoffen en smeerolieproducten in Nederland. Het bedrijf heeft ongeveer 200 medewerkers in dienst. In Nederland telt het netwerk van Total op dit moment zo’n 360 benzinestations. Daarnaast verkoopt Total brandstoffen aan handelaren en zakelijke eindverbruikers. Smeermiddelen worden onder de merken Total, ELF en Total Agri op de markt gebracht. Het bedrijf behoort tot de Total Groep, de op vier na grootste aardolie- en gasonderneming ter wereld. Het is een dynamische, internationale onderneming, die sterk is in productie, over een grote raffinagecapaciteit beschikt en een wereldwijd netwerk van 17.000 tankstations heeft. Voor meer informatie: www.total.nl.

Elzen Kliniek scoort 98 procent bij audit ZKN-keurmerk

17 oktober 2016
Alles in het teken van de cliënt Naarden, 14 oktober 2016 – De Elzen Kliniek, injectable specialist in Naarden, is 12 oktober onder de loep genomen. Een uitgebreide audit moest uitwijzen of de kliniek het ZKN-keurmerk voor zelfstandige klinieken mag blijven voeren. Het oordeel van het auditteam: “Bij de Elzen Kliniek staat alles in teken van de cliënt. De kliniek behaalt 98% van de te behalen punten.” De verlenging van het keurmerk is een feit. Een onafhankelijke instantie onderzocht de kwaliteit van de medische zorg. Daarbij werd duidelijk dat de Elzen Kliniek zeer zorgvuldig te werk gaat. Bij de intake, de behandeling en de nazorg. “Alles staat in het teken van de cliënt”, aldus de onderzoekers. De Elzen Kliniek doet niet alleen precies wat er in haar protocollen staat, maar stemt het gewenste resultaat uitvoerig met de cliënt af. De kwaliteit van de behandeling wordt te allen tijde bewaakt. ZKN De audit werd uitgevoerd namens Zelfstandige Klinieken Nederland (ZKN). Deze brancheorganisatie ontwikkelde het ZKN-keurmerk. Dit keurmerk bestaat inmiddels tien jaar en staat voor medische zorg van hoge kwaliteit, persoonlijke aandacht, geen wachttijden, patiëntveiligheid en uitstekende service. Als een kliniek een toetsing op al deze punten met goed gevolg doorstaat, krijgt deze het ZKN-keurmerk, dat drie jaar geldig is. Vervolgens wordt de kliniek op een aantal punten tussentijds beoordeeld. Over de Elzen Kliniek De Elzen Kliniek is de enige professionele kliniek in Nederland, die volledig is gespecialiseerd op het gebied van injectables. Elke behandeling is gebaseerd op wetenschap. De drijvende kracht achter de kliniek is dr. Helga van den Elzen. Zij is de grondlegster van injectables in Nederland en een internationale autoriteit op haar vakgebied. Met ruim 20 jaar ervaring heeft zij meer dan 25.000 injectablebehandelingen op haar naam staan. De Elzen Kliniek is als enige injectables kliniek gecertificeerd met het ZKN-keurmerk voor zelfstandige klinieken.

Gratis klusadvies in unieke vestiging Hornbach Hengelo

13 oktober 2016
  Vanaf dinsdag 18 oktober kunnen klussers bij Hornbach in Hengelo terecht. De bouwmarkt opent de deuren van een heuse pop-up store. Vijf dagen lang kan iedereen midden op het Brinkplein terecht voor gratis klusadvies. Voor de bezoekers een mooie manier om Hornbach te leren kennen. Een gast komt nooit met lege handen, dus voor elke bezoeker ligt een attentie klaar.  Unieke vestiging “We hebben in Twente nog geen fysieke vestiging”, aldus marketingmanager Maarten Post van Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Ook deze regio willen we daarom laten ervaren waarvoor wij staan: een bouwmarkt vol deskundige medewerkers én het grootste assortiment tegen vaste lage prijzen. Wij zijn gelukkig niet de enigen die daar zo over denken, want we zijn dit jaar alweer voor de 11e keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Dit maakt ons trots: een gevoel dat wij willen delen. Daarom hebben wij in de binnenstad van Hengelo een unieke pop-up store in elkaar geklust. Hier kunnen klussers terecht voor verschillende vragen, adviezen & tips voor hun project. Een primeur voor Hornbach, een primeur voor Hengelo: een meer dan bijzonder initiatief. Onlineshop Verder krijgen bezoekers in de tijdelijke winkel uitleg over de onlineshop. Een shop waarin enorm veel artikelen online te bestellen zijn met een bijzonder snelle levertijd. Dit alles wordt ook nog eens net zo makkelijk thuis bezorgd. Maar het is meer dan een onlineshop. Ook het raadplegen van voorraden per vestiging is een eenvoudige handeling. Vestigingen die bezocht kunnen worden via een virtual reality-tour. De medewerkers van Hornbach Hengelo zijn er in elk geval klaar voor! Openingstijden Dinsdag 18 oktober: 09.00 – 18.00 uur Woensdag 19 oktober: 09.00 – 18.00 uur Donderdag 20 oktober: 09.00 – 21.00 uur Vrijdag 21 oktober: 09.00 – 18.00 uur Zaterdag 22 oktober: 09.00 – 18.00 uur