Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Met Hornbach on fire!

12 december 2016
Brandweerman Cor promoot veilige feestdagen bij Hornbach Kerst, een tijd van gezelligheid met extra risico’s. Denk aan tijdelijke kerstversiering en sfeerverlichting, zoals kaarsen en verlichting. Brandweerman Cor vraagt aandacht voor brandgevaar en geeft informatie over maatregelen die kunnen worden getroffen om onveilige situaties tijdens de feestdagen te voorkomen. Zaterdag 17 december is Cor bij Horbach in Kerkrade van 10.00 – 16.00 uur en zondag 18 december in Breda van 12.00 – 16.00 uur. Veilige feestdagen “Het is goed te beseffen dat niets zo snel en vernietigend is als een uitslaande brand”, aldus Brandweerman Cor. “Het is belangrijk om je eigen veiligheid én die van je gasten niet uit het oog te verliezen. Een belangrijk onderwerp is veilige kerstversiering. Omdat kerst bij uitstek een feest is waarbij het leuk is je huis gezellig te maken. Kerstversiering kan bij brand zorgen voor een snelle branduitbreiding, het is dus belangrijk ze goed op te hangen.” Een paar algemene tips van Brandweerman Cor: Het is verstandig kerstbomen niet naast brandbaar materiaal te zetten, zoals gordijnen en natuurlijk in het gangpad naar de deur. Kies je voor een natuurboom, neem er dan eentje met kluit. Die houdt namelijk beter het vocht vast en is hierdoor minder droog en brandgevaarlijk. Een natuurboom zonder kluit is vaak enorm droog, waardoor een vonkje al voldoende is de boel in lichterlaaie te zetten. Maak daarom natuurbomen brandvertragend door ze te impregneren. Als je afwezig bent, is het verstandig om de stekkers van feestverlichting uit de stopcontacten te halen. Zorg ervoor dat mensen niet over de snoeren kunnen struikelen. Voor een goede brandpreventie zijn een vluchtplan en goed functionerende rookmelders essentieel. Brandweerman Cor wil jou er graag nog veel meer over vertellen.  Beleef fijne en vooral veilige feestdagen!

Oplevering Hornbach Amsterdam officieel 

12 december 2016
Hornbach Amsterdam staat in de startblokken: de oplevering van het pand langs de A5 in Amsterdam Sloterdijk is gereed. Voor Hornbach een mooi moment, omdat het bedrijf nu kan beginnen met de inrichting: het plaatsen van stellingen, afstellen van lampen, aanbrengen van bewegwijzering, maar ook de bevoorrading van het enorme assortiment. Leveranciers zullen af en aan rijden om de producten af te leveren. Iedereen is vanaf nu druk bezig om van de opening in het voorjaar van 2017 een groot succes te maken. Een logistieke uitdaging die Hornbach maar al te graag aangaat. De circa 150 medewerkers die straks in de nieuwe vestiging aan de slag gaan, staan klaar om de schappen van de nieuwe vestiging te vullen. Vestigingsmanager Ellen van den Ham heeft er zin in. “We zijn blij dat de oplevering is geweest. Weer een mijlpaal bereikt! De opening komt hiermee weer een stap dichterbij. We kijken ernaar uit om komend voorjaar de consumenten in de regio Amsterdam kennis te laten maken met onze mooie, nieuwe winkel!” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).    

Fleurop meer dan 50.000 keer beoordeeld

8 december 2016
Bloemistencoöperatie krijgt gemiddeld een 8,7 Veenendaal, 8 december 2016 – Dagelijks laten tientallen klanten hun beoordeling achter op Fleurop.nl. Deze week werd de 50.000ste beoordeling geplaatst. De marktleider in bloemenbezorging wordt gemiddeld beoordeeld met een 8,7. Plaatst een klant een onvoldoende, dan neemt Fleurop direct contact op. Sterren, oordeel en tip Alle klanten kunnen hun bestelling bij Fleurop eenvoudig beoordelen, door hun ervaring een aantal sterren te geven, met een maximum van vijf. Daarnaast krijgen zij ruimte om hun oordeel toe te lichten en een tip te geven voor verbetering. Fleurop hecht veel waarde aan deze beoordelingen. De klantenservice van het bedrijf doet er alles aan om ieders ervaring tot een succes te maken. Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop: “Mensen kiezen vooral voor ons vanwege de hoge kwaliteit die ze mogen verwachten. Wij zijn daar erg scherp op: niet alleen de boeketten moeten eruit springen, maar ook onze service. Een goed gevoel bij de klant én bij de ontvanger van de bloemen: daar streven wij naar. Dit goede gevoel weerklinkt in de vele positieve beoordelingen op Fleurop.nl.” ‘Hallo, met Fleurop’ Elke klacht is een kans, vinden ze bij Fleurop: “Geeft iemand een onvoldoende, dan zoeken wij uit wat deze persoon heeft besteld, wat er is misgegaan en hoe wij dat kunnen rechttrekken. Vervolgens bellen we de bloemist om de klacht op te lossen, en daarna de klant. Die is vaak positief verrast door ons telefoontje. Mensen vinden het prettig dat hun onvoldoende serieus genomen wordt en dat wij hun klacht zo goed mogelijk oplossen. Daarvoor krijgen wij regelmatig complimenten. En dat zorgt ervoor dat steeds meer mensen Fleurop vier of vijf sterren geven. Wij zijn dan ook erg trots op het gemiddelde beoordelingscijfer, momenteel een 8,7!” Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.  

Emile Gies: de vestigingsmanager van Hornbach Den Haag

8 december 2016
Jarenlange ervaring in de branche en leidinggevende functies Den Haag, 8 december 2016 – De opening van Hornbach Den Haag laat niet lang meer op zich wachten. Komend voorjaar zal Hornbach in Ypenburg haar deuren openen. De nieuwe vestiging van deze bouwmarkt zal worden geleid door Emile Gies. Een Hagenaar die van aanpakken houdt. Bovendien iemand die het fantastisch vindt om in zijn geboortestad aan de slag te gaan, plezier beleeft aan de zoektocht naar nieuwe medewerkers en beseft dat leidinggeven maatwerk is. Een vestigingsmanager die de mensen begrijpt, weet wat ze willen en waarvoor ze komen. “Emile is door zijn jarenlange ervaring in de doe-het-zelf-branche en in verschillende leidinggevende functies voor ons een meer dan geschikte kandidaat”, zegt Chris van den Akker – Manager HRM van Hornbach – hierover. “Naast zijn leidinggevende capaciteiten is hij kundig en klantvriendelijk en spreekt hij de taal van de bezoekers.”   150 vacatures Op dit moment is de nieuwe vestigingsmanager vooral druk met het voeren van sollicitatiegesprekken. In totaal is Hornbach Den Haag op zoek naar circa 150 nieuwe medewerkers. Hornbach zoekt hierbij naar helden, mensen die de klant centraal stellen en net een stapje extra zetten: mensen die echt willen. Voordat zij aan de slag gaan, doorlopen deze nieuwe medewerkers allemaal een inwerktraject. “Gelukkig is het animo om bij de nu elfmaal verkozen beste bouwmarkt van Nederland te komen werken, groot, waardoor de kans op het aantrekken van geschikte mensen alleen nog maar toeneemt”, aldus Emile Gies. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).     

Sneeuwpoppeninvasie in Nederland

7 december 2016
Hornbach brengt grote steden in winterse sferen Houten, 7 december 2016 – Amsterdam is Amsterdam niet meer. Mysterieuze sneeuwpoppen van anderhalve meter echte sneeuw duiken op in het straatbeeld. Aangekleed met een hoed, sjaal en een wortel als neus zijn deze sneeuwpoppen helemaal echt. Ze zijn ‘#smeltbaar’ zoals op hun bordjes is vermeld. Als de temperatuur oploopt, verdwijnen ze. Wat doen deze sneeuwpoppen in de stad? #smeltbaar Krijgt Nederland dit jaar een witte kerst? Dat is elk jaar weer de vraag. Met deze sympathieke guerilla actie besloot bouwmarkt Hornbach de winter alvast een zetje te geven en sneeuwpoppen te laten opduiken op diverse plekken in de binnenstad. De sneeuwpoppen hopen op een witte winter. Een winter vol sneeuw, met een elfstedentocht en ijsbloemen op de ramen. Maar mocht het toch een zachte winter worden, dan heeft Hornbach een goed alternatief: de onsmeltbare sneeuwpop. Over HORNBACH Hornbach is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat Hornbach nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. Hornbach won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is Hornbach bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle Hornbach-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Hornbach start eigen fabriek

30 november 2016
Een goede voorbereiding is het halve werk en goed gereedschap maakt de meester. Maar wat kun je allemaal met al dat gereedschap dat in huis ligt? Welke mogelijkheden biedt het apparaat en op welke wijze is de werkplaats het best in te delen? Hornbach begrijpt het belang van gereedschapskennis en een efficiënte werkomgeving als geen ander en haalt graag het beste bij klussers naar boven. Daarom staat in de maanden december en januari ‘De Projectfabriek’ centraal. Dit is het thema van de nieuwe projectshow van Hornbach en vindt plaats in alle vestigingen. Alle facetten voor een efficiënte én veilige werkomgeving komen hier aan bod tijdens een demonstratie van de medewerkers. De nieuwe projectshow van Hornbach vindt plaats van 1 december 2016 tot en met 28 januari 2017. Centraal staat hoe klussers hun werkplaats zo optimaal mogelijk kunnen inrichten en welke machines hierbij onmisbaar zijn. Het eerste deel van de demonstratie bestaat uit advies rondom het thema ‘Uitrusting van de werkplaats’ over onder andere opbergmogelijkheden en ergonomie. In het tweede gedeelte van de demonstratie wordt het gebruik van de machines besproken. Verschillende leveranciers demonstreren hun machines en klanten kunnen de machines zelf ook uitproberen. Materialen komen voorbij, tips worden besproken, en ook bij het thema ‘Veiligheid op de werkvloer’ wordt stilgestaan. De demonstraties vinden plaats op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur.

Nederland fleurt al 95 jaar op

17 november 2016
Marktleider in bloemenpracht viert jubileum Veenendaal, 17 november 2016 – Op 22 november bestaat Fleurop precies 95 jaar in Nederland. Sinds 1921 brengt de marktleider mensen dichter bij elkaar en fleurt hij menig interieur op met bloemen. Mensen bezegelen lief en leed met de mooiste boeketten, die meer dan 1.100 Fleurop-bloemisten zorgvuldig samenstellen. Bloemen per postkaart Bij een heuglijk moment hoort een bloemetje. Die traditie gaat heel ver terug. En sinds 22 november 1921 kunnen mensen bloemen vooraf bestellen, bij Fleurop. Destijds begonnen twee bloemisten een samenwerkingsverband, waarbij mensen per postkaart bloemen konden bestellen. Al snel sloten meer bloemisten zich aan, zodat er door heel Nederland bloemen besteld en bezorgd konden worden. De coöperatie bloeide op. Vanaf het vroege begin heeft Fleurop met het principe van same-day-delivery talloze mensen verrast met een prachtige bos bloemen, besteld door hun geliefde, familielid of gewoon zomaar door een vriend of vriendin. Blijk van waardering Inmiddels horen boeketten niet alleen bij bezoek en heuglijke momenten, maar zijn ze ook een manier om je gevoel te uiten. Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop: “Mensen sturen ze om iemand een hart onder de riem te steken, bijvoorbeeld. Of om je waardering te uiten. Dit gebeurt niet alleen met boeketten, maar ook met bloemenbonnen en cadeaus ter aanvulling van het boeket. Denk aan een doosje chocola of een pluchen beertje. Alles wat online besteld wordt voor 14.00 uur, is de volgende dag in huis.” Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Hornbach Best is jarig

3 november 2016
Best, 3 november 2016 – Morgen is het een jaar geleden dat Max Verstappen verscheen op de opening van Hornbach Best. Beide stonden toen op het punt van beginnen: Max aan zijn carrière in de Formule 1, Hornbach met een vestiging in het hart van Noord-Brabant. De verjaardag van Hornbach Best is een goed moment om te vertellen hoe het met de Noord-Brabantse vestiging is gesteld. De ontwikkelingen en prognoses zijn gunstig. De bouwmarkt kijkt dan ook vol vertrouwen richting de toekomst.   “Het is prettig te constateren dat bezoekers ons steeds beter weten te vinden”, zegt Jos van de Gun – vestigingsmanager Hornbach Best – over de ontwikkelingen rondom de vestiging. “Hornbach als bouwmarkt bleek hier in de regio namelijk nog niet zo bekend. Gelukkig betekent dit niet onbemind en merken we dat steeds meer Noord-Brabanders bekend raken met onze producten en waarvoor wij staan. Dit zien we terug in de stijgende lijn in zowel klantaantallen als bestedingen. Verder is onze drive-in volop in beweging, doordat zzp’ers nu weten dat ze voor grote aankopen en complete projecten bij ons terechtkunnen. Bovendien zien we een duidelijke stijging in de verkoop van complete badkamers en keukens, van sloop tot eindmontage.” Klantenbinding De laagste prijs en de deskundigheid van het personeel zijn niet de enige kenmerken waarmee Hornbach Best zich probeert te onderscheiden. “We doen in Best veel aan klantenbinding, omdat wij het belangrijk vinden dat mensen ons zien als meer dan een bouwmarkt alleen. Dit doen we door constant in beweging te zijn en voor onze klanten veel te organiseren en onze kennis te delen. We geven themaworkshops, zoals pompoen snijden voor kinderen voor Halloween. Er zijn interieuradviesdagen voor bezoekers waarin ze een uur lang advies krijgen over de inrichting van hun huis. En elke maand is er een andere projectshow in onze vestiging. Tijdens de projectshow leggen we aan klanten uit hoe eenvoudig het bijvoorbeeld is om zelf laminaat te leggen of om zelf een badkamerkraan te vervangen. We leggen het eerst uit, en dan kunnen ze het zelf doen. Het draait allemaal om het creëren van binding met klanten, binding met personeel. De rest gaat dan vanzelf”, zegt Jos. Zonnige toekomst “Ja, we zijn tevreden en zien de toekomst vol vertrouwen tegemoet. Zeker met zo’n grote, dynamische stad als Eindhoven in onze achtertuin. Waar wij over vijf jaar staan? Altijd lastig te zeggen, maar beweren dat wij met onze online activiteiten dan een grote slag hebben geslagen en onze expertise als projectspecialist meer gezicht hebben gegeven, dat durf ik wel.”       Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best

Buurt blij met nieuwe aanwinst in Zoetermeer Rokkeveen

31 oktober 2016
Zoetermeer, 31 oktober 2016 – In winkelcentrum Rokkeveen is onlangs een nieuwe SUBWAY vestiging geopend. Voor eigenaresse Lilit Muradyan is het restaurant dé uitdaging waar ze aan toe was. Ze is vastbesloten er een succes van te maken. Het restaurant is niet alleen in trek bij scholieren en kantoorpersoneel, maar ook bij buurtbewoners. Lilit leidde 8 jaar geleden een farmaceutisch bedrijf in Armenië. Voor het werk van haar man, bij DSM, verhuisden ze naar Nederland. Ze kregen drie kinderen. Lilit, biochemicus, wilde graag weer aan het werk. “Het lukte alleen niet om een parttimebaan te vinden in mijn vakgebied”, vertelt ze. Samen met haar man besloot ze breder te kijken en mogelijk een eigen zaak te openen. Zelf woonachtig in de Houtbuurt, lieten ze hun oog vallen op een pand in het nabijgelegen winkelcentrum Rokkeveen. “Deze plek leent zich uitstekend voor een SUBWAY restaurant”, vonden we. “Kantoren aan de overkant, een middelbare school in de buurt… dan voorzie je met een SUBWAY vestiging zeker in een behoefte.” Buurtbewoners zijn blij De zaak is ruim een week open en Lilit Muradyan is tevreden. Tijdens de lunch is het druk en ook ’s avonds komen mensen graag over de vloer voor een versgebakken Sub. “Naast de usual suspects zoals kantoorpersoneel en scholieren, bezoeken ook veel buurtbewoners de zaak”, vertellen Lilit en haar man. Ze zijn zelf druk bezig de opstart van het restaurant in goede banen te leiden. De volgende stap is het werven van personeel. “Wij zijn op zoek naar zelfstandige, enthousiaste medewerkers die de verantwoordelijkheid voor dit restaurant een dagdeel op zich kunnen nemen.” Dagelijks geopend Het nieuwe SUBWAY restaurant aan Quirinegang 45 is dagelijks geopend. Op werkdagen van 10.00 tot 20.00 uur, op zaterdag van 11.00 tot 20.00 en op zondag van 12.00 tot 20.00 uur. Submarine sandwich SUBWAY restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘Subs’. Het handelsmerk van deze Subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Bij SUBWAY restaurants kunnen gasten kiezen voor een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas en saus. De Sandwich Artist stelt de Sub samen in overleg met de gast en bereidt deze voor zijn ogen. Daarnaast zijn bij SUBWAY restaurants onder andere heerlijke salades en versgebakken Cookies verkrijgbaar.

Hornbach laat insluipers in de kou staan

27 oktober 2016
Projectshow november in het teken van ‘Veilig wonen’ De wintertijd staat dit weekend weer voor de deur. Dit betekent koudere temperaturen en het wordt weer eerder donker. Vooral in het donker voelt een inbreker zich prettig. De inbreker denkt makkelijk zijn slag te kunnen slaan, omdat hij zich onbespied waant. Hornbach doorbreekt deze gedachten en heeft voor insluipers bijzonder slecht nieuws: de beveiligingscamera’s en mechanische en elektronische beveiligingsmogelijkheden maken het ongewenst betreden van een woonhuis een stuk lastiger. Hornbach zal in de projectshow van november uitleggen hoe mensen hun woning zelf eenvoudig en snel kunnen beveiligen. De nieuwe projectshow van Hornbach vindt plaats van 3 tot en met 26 november in alle vestigingen. Centraal staat hoe men zelf mechanische en elektronische beveiligingselementen op ramen en deuren kan bevestigen. Inspiratie opdoen, vragen stellen en de nieuwste soorten beveiligingsproducten en beveilgingscamera’s bekijken: het kan allemaal tijdens de demonstratie. De projectshows zijn vrijblijvend te bezoeken op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur. Het eerste half uur geven de deskundigen van de bouwmarkt een demonstratie, daarna kunnen geïnteresseerde bezoekers zelf aan de slag. Hornbach organiseert het hele jaar door projectshows, elke maand met een ander thema en uiteraard gratis bij te wonen. Tijdens de demonstraties laten de medewerkers van Hornbach precies zien hoe je een project aanpakt en hoe eenvoudig dit kan zijn. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

SUBWAY Shop in tankstation

24 oktober 2016
Den Bosch, 24 oktober 2016 – Het tankstation aan de Maaspoortseweg in Den Bosch wordt uitgebreid met een SUBWAY Shop. Hongerige passanten kunnen hier een American Steakhouse Melt of Spicy Italian meenemen voor onderweg. Eigenaar Han van Osch: “Het is een trend in de regio.” “Een SUBWAY Shop in een tankstation is een beproefd concept,” vertelt van Osch.” Met 10 jaar SUBWAY-ervaring kan hij het weten. “In de regio Eindhoven zijn er ook tankstations met SUBWAY Shops. Dit zijn zogeheten shop-in-shop locaties waar mensen een vers belegde Sub kunnen meenemen voor onderweg. In het tankstation bij Maaspoort hebben we nu ook zo’n vestiging geopend voor de vele automobilisten die hier dagelijks langsrijden.” Jubileum als ondernemer Voor Van Osch is dit de vierde SUBWAY-vestiging waarvan hij eigenaar is. Hij heeft nog een zaak in Veghel en twee vestigingen in Den Bosch. “Tien jaar geleden opende ik mijn eerste SUBWAY-restaurant. Daarvoor werkte ik in marketing- en salesfuncties. Toen dacht ik al: als ik ooit een leuke eigen zaak wil, wordt het een SUBWAY-restaurant. Ik vond het een mooi concept. Verse ingrediënten, zelf kiezen, snel klaar: dat slaat nog steeds goed aan.” Van Osch stelt de teams voor zijn SUBWAY-restaurants samen en motiveert hen. Voor de nieuwe vestiging Maaspoort zijn medewerkers in de bestaande Bossche vestigingen alvast ingewerkt. “Het is ideaal. Bij krappe bezetting in het ene filiaal, kunnen medewerkers van het andere filiaal invallen.” Dagelijks geopend Met zijn ligging aan de grote doorgaande weg nabij Den Bosch, verwacht SUBWAY Maaspoort vooral klandizie van automobilisten en motorrijders op doorreis. De nieuwe vestiging is 7 dagen per week geopend, van 9.00 tot 19.00 uur. Uitsluitend voor take-away. Submarine sandwich SUBWAY restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘Subs’. Het handelsmerk van deze Subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Bij SUBWAY restaurants kunnen gasten kiezen voor een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas en saus. De Sandwich Artist stelt de Sub samen in overleg met de gast en bereidt deze voor zijn ogen. Daarnaast zijn bij SUBWAY restaurants onder andere heerlijke salades en versgebakken Cookies verkrijgbaar.

Welkoop start Dierenpunt Fit & Gezond

24 oktober 2016
Vakkundig advies en toegankelijke basisgezondheidszorg voor dieren Welkoop heeft een nieuw diergezondheidsconcept: het Dierenpunt Fit & Gezond. In de Welkoopwinkels komen speciaal ontwikkelde, aparte ruimtes voor consult en verkoop van medicijnen en dieetvoer. Hier kunnen dierbezitters terecht voor vakkundig advies over voeding, verzorging en medicijnen, en voor kleine ingrepen zoals inenting en gebitscontrole van hun huisdieren en erfdieren. De eerste 5 Dierenpunten zijn dit weekend van start gegaan in Welkoopwinkels in Beilen, Heerenveen, Meppel, Steenwijk en Westerbork.  Alles onder 1 dak De klanten van Welkoop verdienen het beste voor hun tuin en dier. Uiteraard is de gezondheid van hun dieren daarbij erg belangrijk. Het Welkoop Dierenpunt biedt laagdrempelige en vakkundige basisgezondheidszorg. Zo helpt Welkoop haar klanten om huisdieren en erfdieren fit en gezond te houden. Een vertrouwde plek waar dierbezitters alles voor hun dier onder 1 dak kunnen vinden, tegen betaalbare tarieven. Behalve gezondheidszorg zullen er regelmatig activiteiten plaatsvinden in en rondom de dierenpunten, om op een toegankelijke manier te ondersteunen in het gezond en vrolijk houden van huisdieren en erfdieren. In de loop van 2017 zullen er steeds meer Dierenpunten geopend worden in andere Welkoopwinkels. Hoge eisen Om de kwaliteit vanaf het begin te borgen, gaat Welkoop zorgvuldig te werk met het opzetten van Dierenpunten in de Welkoopwinkels. Welkoop stelt niet alleen hoge eisen aan het vakmanschap van haar medewerkers, maar ook aan hygiëne en een goed protocol voor de behandeling van dieren. Het Dierenpunt staat onder leiding van een dierenarts, die wekelijks spreekuur houdt. Voor de dagelijkse bezetting van het Dierenpunt heeft Welkoop gediplomeerde paraveterinaire medewerkers in dienst genomen, met liefde voor dieren én dierenbezitters. Over Welkoop Met 152 winkels en een webwinkel is Welkoop hét merk met verstand van tuin en dier. Een breed assortiment, deskundig advies en service die net een stapje verder gaat, dat is waar het Welkoop goed in is. Het assortiment kent vijf hoofdgroepen die ook in de winkels duidelijk herkenbaar zijn: Dier & Welzijn, Plant & Zorg, Werken in de tuin, Genieten in de tuin en Werkkleding & Schoeisel. De huismerken staan garant voor een scherpe prijs en uitstekende kwaliteit. Welkoop heeft alles in huis wat mensen nodig hebben om te genieten van hun tuin en dier. Welkoop is verkozen tot beste winkelketen van 2016-2017 in de categorieën Tuin en Dierenspeciaalzaken. En bij de Webshop Awards in de categorie Tuin.

VHGK lanceert Vriendendienst Voorschoten

20 oktober 2016
VHGK maakt werk van werk door actief betrokken te zijn bij de start van een lokaal klusbedrijf met sociale signatuur. In samenwerking met de gemeente Voorschoten, het UWV en met concrete steun van o.a. de Rabobank is VHGK ‘founding father’ van Vriendendienst Voorschoten. Een dienst die sinds oktober (2016) van start is gegaan met drie medewerkers en vier klanten. De kern van Vriendendienst wordt gevormd door medewerkers die (langdurig) moeite hebben gehad met het vinden van een baan. Door leeftijd, achtergrond, of gewoon door een samenloop van omstandigheden. Maar wel blijvend gemotiveerd, betrokken en dankbaar voor de geboden kans. Met het inschakelen van Vriendendienst werkt elke klant actief mee aan het creëren van kansen voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. Vriendendienst is er voor bedrijven, organisaties en instellingen en klaart de klussen die maar blijven liggen. Klussen waar een pandbeheerder niet zo snel een erkende vakman voor inschakelt. Klussen waarvan je denkt: dat doe ik zelf wel even, of klussen waar niemand zich voor geroepen voelt. Interne verhuizingen, het opknappen van kamers, afdelingen zelfs. Maar natuurlijk ook klein schilderwerk, schoonmaak en herstelwerkzaamheden. De omgeving van het pand netjes? De parkeerplaats? Sluit een abonnement af met Vriendendienst en elke week werken zij de to-do-lijst af. De klus geklaard! Vragen over Vriendendienst? Kijk op www.vriendendienstvoorschoten.nl of neem contact op met Huib Bannier via 071 – 560 20 60 of huib.bannier@vhgk.nl.  

Samenwerking tussen Werkgevers Servicepunt Haaglanden en Hornbach

17 oktober 2016
De werving van personeel voor de nieuwe vestiging van Hornbach in Den Haag Ypenburg is in volle gang. Verkoopmedewerkers, logistieke medewerkers, caissières en andere goede krachten worden uitgenodigd zich aan te melden voor een prachtige uitdaging. Maar Hornbach gaat zelf ook op zoek naar geschikte medewerkers. Daarom organiseert zij samen met het Werkgevers Servicepunt Haaglanden (onderdeel van het UWV) vijf speeddatesessies: vijf dagen waarop werkzoekenden zichzelf kort kunnen presenteren met als doel aan de slag te gaan in de nieuwe vestiging van de bouwmarkt. Voor de nieuwe vestiging in Den Haag Ypenburg zoekt Hornbach circa 150 nieuwe medewerkers. Gemotiveerde en hardwerkende mensen met passie voor het assortiment van Hornbach, maar ook het klantencontact. Deze vakkrachten zijn bereid in zichzelf te investeren om vervolgens de klanten met plezier van passend advies te kunnen voorzien. Bij Hornbach zijn er diverse opleidingsmogelijkheden en er zijn voldoende kansen om door te groeien: ontwikkeling van personeel staat er centraal, gezien het enorme aanbod van trainingen, cursussen en opleidingen. Werkgevers Servicepunt Haaglanden “De speeddates bieden een unieke mogelijkheid voor zowel Hornbach als werkzoekenden om zichzelf in the picture te zetten. Als het ook nog eens van beiden kanten klikt, is iedereen uitstekend geholpen. Wij faciliteren en organiseren dit dan ook heel graag”, zegt Philip Rubay Bouman van het Werkgevers Servicepunt Haaglanden hierover. “Een echte win-winsituatie. Bovendien een effectief en mooi middel om werkgevers en werknemers met elkaar te verbinden. Dat hebben onze eerdere gezamenlijke speeddates ten aanzien van de nieuwe vestiging in Amsterdam wel bewezen”, sluit Philip Rubay Bouman enthousiast af. Speeddates Eerst zal Hornbach een korte presentatie geven, gevolgd door genoemde speeddates. Dit zijn korte een-op-eengesprekken waarbij de kandidaten kennis kunnen maken met verschillende medewerkers van het bedrijf. Ook het cv en een aantal selectiecriteria worden hierbij besproken. Bij een klik van beide kanten krijgt de kandidaat een vervolggesprek. Intern opleidingstraject Alle nieuwe medewerkers krijgen een intern opleidingstraject, waarin ze nog extra vakkennis en praktische vaardigheden opdoen. Daarna volgt een inwerkperiode bij een van de andere vestigingen in het land. Als de nieuwe vestiging in Den Haag halverwege 2017 opengaat, zijn ze er helemaal klaar voor. Data De speeddates zullen plaatsvinden op maandag 31 oktober, dinsdag 22 november, maandag 12 december, woensdag 11 januari en dinsdag 21 februari. Hornbach is met name op zoek naar mensen die ervaring hebben in de bouw, en het liefst aangevuld met verkoopervaring. Werkzoekenden die ook willen kennismaken met Hornbach, kunnen zich melden bij hun contactpersoon van het Werkgevers Servicepunt Haaglanden. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie,

Uitbreiding nieuw shop- en foodconcept Café Bonjour bij Total

17 oktober 2016
Na Total Leiderdorp, Schiebroek en Zaandam volgen meer stations de weg naar het nieuwe shop- en foodconcept van Total Nederland. Bij de uitbreiding van het concept `Café Bonjour’ worden drie stations onder handen genomen, waarbij ook hier weer de complete beleving van de gast centraal staat. Total Palmpol in Terschuur en Total ’t Haasje in Maarheeze zullen het volledige Café Bonjour-concept overnemen. Total Kerkeind in Moergestel zal hiervan de light versie aannemen. Total wil op deze manier het bewezen succesvolle concept uitbreiden. Palmpol is de eerste nieuwe locatie die aan de beurt is en zal vanaf vandaag te bewonderen zijn. “De beleving van onze gasten is voor ons van het grootste belang. Dit betreft niet alleen de uitstraling van de shop, maar ook de versheid van de producten die we aanbieden. Dit wordt benadrukt door het on the spot bereiden van de broodjes. Verser dan dat, kan niet. De koffie die geschonken wordt, is van baristakwaliteit”, stelt Geert Houbrechts, Directeur Retail Total Nederland. Complete beleving Ook in deze stations is er gratis wifi aanwezig. Zo kan een moment onderweg een rustpunt worden waar je je mail of social media kunt bekijken. De gezellige en ontspannen sfeer wordt versterkt door de muziek op de achtergrond. Het concept nodigt uit om net even langer te blijven. Na een betaald toiletbezoek krijgt de gast een voucher ter waarde van 50 eurocent om in de shop te gebruiken. Klanten die meedoen aan het Total loyaliteitsprogramma TOTAL Club, mogen gratis gebruikmaken van de toiletfaciliteiten. Total verbetert steeds de services die ze aanbiedt. Geert Houbrechts voegt toe: “We stellen onszelf altijd de vraag, niet alleen hoe we de hoogste kwaliteit, maar ook hoe we de beste aanbiedingen aan onze gasten kunnen presenteren. Daarom zullen we ook op deze locaties de interessantste meal en koffie-deals aanbieden.” Over Total Nederland Total Nederland N.V. coördineert de marketing, distributie en verkoop van brandstoffen en smeerolieproducten in Nederland. Het bedrijf heeft ongeveer 200 medewerkers in dienst. In Nederland telt het netwerk van Total op dit moment zo’n 360 benzinestations. Daarnaast verkoopt Total brandstoffen aan handelaren en zakelijke eindverbruikers. Smeermiddelen worden onder de merken Total, ELF en Total Agri op de markt gebracht. Het bedrijf behoort tot de Total Groep, de op vier na grootste aardolie- en gasonderneming ter wereld. Het is een dynamische, internationale onderneming, die sterk is in productie, over een grote raffinagecapaciteit beschikt en een wereldwijd netwerk van 17.000 tankstations heeft. Voor meer informatie: www.total.nl.

Elzen Kliniek scoort 98 procent bij audit ZKN-keurmerk

17 oktober 2016
Alles in het teken van de cliënt Naarden, 14 oktober 2016 – De Elzen Kliniek, injectable specialist in Naarden, is 12 oktober onder de loep genomen. Een uitgebreide audit moest uitwijzen of de kliniek het ZKN-keurmerk voor zelfstandige klinieken mag blijven voeren. Het oordeel van het auditteam: “Bij de Elzen Kliniek staat alles in teken van de cliënt. De kliniek behaalt 98% van de te behalen punten.” De verlenging van het keurmerk is een feit. Een onafhankelijke instantie onderzocht de kwaliteit van de medische zorg. Daarbij werd duidelijk dat de Elzen Kliniek zeer zorgvuldig te werk gaat. Bij de intake, de behandeling en de nazorg. “Alles staat in het teken van de cliënt”, aldus de onderzoekers. De Elzen Kliniek doet niet alleen precies wat er in haar protocollen staat, maar stemt het gewenste resultaat uitvoerig met de cliënt af. De kwaliteit van de behandeling wordt te allen tijde bewaakt. ZKN De audit werd uitgevoerd namens Zelfstandige Klinieken Nederland (ZKN). Deze brancheorganisatie ontwikkelde het ZKN-keurmerk. Dit keurmerk bestaat inmiddels tien jaar en staat voor medische zorg van hoge kwaliteit, persoonlijke aandacht, geen wachttijden, patiëntveiligheid en uitstekende service. Als een kliniek een toetsing op al deze punten met goed gevolg doorstaat, krijgt deze het ZKN-keurmerk, dat drie jaar geldig is. Vervolgens wordt de kliniek op een aantal punten tussentijds beoordeeld. Over de Elzen Kliniek De Elzen Kliniek is de enige professionele kliniek in Nederland, die volledig is gespecialiseerd op het gebied van injectables. Elke behandeling is gebaseerd op wetenschap. De drijvende kracht achter de kliniek is dr. Helga van den Elzen. Zij is de grondlegster van injectables in Nederland en een internationale autoriteit op haar vakgebied. Met ruim 20 jaar ervaring heeft zij meer dan 25.000 injectablebehandelingen op haar naam staan. De Elzen Kliniek is als enige injectables kliniek gecertificeerd met het ZKN-keurmerk voor zelfstandige klinieken.

Gratis klusadvies in unieke vestiging Hornbach Hengelo

13 oktober 2016
  Vanaf dinsdag 18 oktober kunnen klussers bij Hornbach in Hengelo terecht. De bouwmarkt opent de deuren van een heuse pop-up store. Vijf dagen lang kan iedereen midden op het Brinkplein terecht voor gratis klusadvies. Voor de bezoekers een mooie manier om Hornbach te leren kennen. Een gast komt nooit met lege handen, dus voor elke bezoeker ligt een attentie klaar.  Unieke vestiging “We hebben in Twente nog geen fysieke vestiging”, aldus marketingmanager Maarten Post van Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Ook deze regio willen we daarom laten ervaren waarvoor wij staan: een bouwmarkt vol deskundige medewerkers én het grootste assortiment tegen vaste lage prijzen. Wij zijn gelukkig niet de enigen die daar zo over denken, want we zijn dit jaar alweer voor de 11e keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Dit maakt ons trots: een gevoel dat wij willen delen. Daarom hebben wij in de binnenstad van Hengelo een unieke pop-up store in elkaar geklust. Hier kunnen klussers terecht voor verschillende vragen, adviezen & tips voor hun project. Een primeur voor Hornbach, een primeur voor Hengelo: een meer dan bijzonder initiatief. Onlineshop Verder krijgen bezoekers in de tijdelijke winkel uitleg over de onlineshop. Een shop waarin enorm veel artikelen online te bestellen zijn met een bijzonder snelle levertijd. Dit alles wordt ook nog eens net zo makkelijk thuis bezorgd. Maar het is meer dan een onlineshop. Ook het raadplegen van voorraden per vestiging is een eenvoudige handeling. Vestigingen die bezocht kunnen worden via een virtual reality-tour. De medewerkers van Hornbach Hengelo zijn er in elk geval klaar voor! Openingstijden Dinsdag 18 oktober: 09.00 – 18.00 uur Woensdag 19 oktober: 09.00 – 18.00 uur Donderdag 20 oktober: 09.00 – 21.00 uur Vrijdag 21 oktober: 09.00 – 18.00 uur Zaterdag 22 oktober: 09.00 – 18.00 uur

Genoeg te griezelen bij Hornbach

13 oktober 2016
  Kleine klussers knutselen met pompoenen voor Halloween Houten, 13 oktober 2016 – Trick or treat? Verkleedkisten van zolder, lekker griezelen en langs de deuren gaan voor snoep. Het is weer bijna Halloween! Daarbij mag een zelfgemaakte pompoenlantaarn niet ontbreken. Hornbach zorgt voor de pompoenen en de kinderen mogen aan de slag. En terwijl zij aan het knutselen zijn, kunnen de ouders rustig winkelen bij Hornbach.    Kinderwerkplaats Ook aan de kleinste klussers wordt gedacht bij deze projectbouwmarkt. Op zaterdag 22 oktober wordt er een kinderwerkplaats georganiseerd in de vestiging van Hornbach. Van 10.00 tot 16.00 uur kunnen kinderen bij de bouwmarkt terecht om onder begeleiding pompoenen griezelige gezichten te bezorgen voor Halloween. De knutseldag is geschikt voor alle kinderen en deelname en materialen zijn kosteloos. Uiteraard mogen de kinderen hun zelfgeknutselde pompoenlantaarn mee naar huis nemen. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (120.000 artikelen) en grote voorraden (50.000 artikelen).      

Hagelnieuw modern SUBWAY restaurant in Rijssen

13 oktober 2016
Droom Stefan Uneken komt uit  Rijssen, 13 oktober 2016 – Jarenlang droomde hij er al van, maar vandaag is het werkelijkheid geworden: Stefan Uneken opent zijn tweede SUBWAY-vestiging, dit keer in zijn woonplaats Rijssen. In een hoog, markant pand met veel lichtinval en een moderne ambiance. Vanaf vandaag kan het Rijssense publiek hier terecht voor de bekende Subs, salades of koffie met een Cookie. Uneken begon ooit bij een fastfoodketen, waar hij 15 jaar werkte en uiteindelijk 3 restaurants onder zijn hoede had. “De volgende uitdaging was voor mijzelf beginnen. Omdat het concept van SUBWAY-restaurants mij erg aansprak, wilde ik graag een SUBWAY-vestiging beginnen in Rijssen, want daar liggen mijn roots. Daar was destijds geen gelegenheid voor. Daarom ben ik eerst een SUBWAY-restaurant begonnen in Hardenberg. Nu, twee jaar later, is het toch gelukt.” De opening van zijn nieuwe filiaal is een hoogtepunt in Unekens carrière. Volop licht en ruimte Het nieuwe SUBWAY-restaurant is gevestigd in de Haarstraat, in een uniek pand met puntdak tegenover de HEMA. Uneken heeft veel zorg besteed aan de inrichting: “Door de hoge ramen is er veel daglicht als je binnenloopt. Je kunt hier heerlijk neerploffen op de stoelen met armleuningen, maar er zijn ook bankjes tegenover elkaar en barkrukken, die vaak bij jongeren favoriet zijn. En alles is hagelnieuw.” Maandag t/m zaterdag geopend De Rijssense SUBWAY-vestiging van maandag tot en met zaterdag geopend, van 9.00 tot 19.00 uur. Op donderdag, koopavond, zelfs tot 21.00 uur. Het restaurant gaat ook bezorgservice aanbieden, waarschijnlijk vanaf januari 2017. Submarine sandwich SUBWAY restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘Subs’. Het handelsmerk van deze Subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Bij SUBWAY restaurants kunnen gasten kiezen voor een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas en saus. De Sandwich Artist stelt de Sub samen in overleg met de gast en bereidt deze voor zijn ogen. Daarnaast zijn bij SUBWAY restaurants onder andere heerlijke salades en versgebakken Cookies verkrijgbaar.
Persberichten

Uitbreiding eerste hulp bij Total

10 oktober 2016
Den Haag, 10 oktober 2016 – Vandaag werd een drietal tankstations van Total Nederland uitgerust met een AED (Automatische Externe Defibrillator). Met dit initiatief op het gebied van veiligheid en gezondheid wil Total een bijdrage leveren aan de zo belangrijke eerste hulp bij een hartstilstand. Total start een proef met het plaatsen van een AED op haar tankstations. Wanneer de test succesvol is en er behoefte is aan uitbreiding in het netwerk, wordt installatie van de AED mogelijk uitgebreid op meerdere tankstations van Total in Nederland. Levensbelang Direct reanimeren en de inzet van een AED zijn van levensbelang. De AED’s bevinden zich centraal in de verschillende shops en zijn algemeen beschikbaar voor burgerhulpverleners. Het eigen stationspersoneel wordt ook getraind in het gebruik van de AED. “We hopen uiteraard dat de inzet nooit nodig is. Maar mocht iemand plotseling in de problemen komen, dan is het wel erg fijn dat er ook een AED beschikbaar is”, aldus Geert Houbrechts, Directeur Retail. AED-netwerk Rode Kruis De AED’s zijn gebruiksklaar geïnstalleerd op de Total tankstations: Thorbeckeweg te Zaandam, Schiebroek te Rotterdam en Aurora te Leiderdorp. Ook zijn er plannen om later dit jaar nog een aantal Total rijkswegstations van een AED te voorzien. Alle bij Total geplaatste AED’s worden opgenomen in het door het Rode Kruis beheerde landelijke AED-netwerk.   Over Total Nederland Total Nederland N.V. coördineert de marketing, distributie en verkoop van brandstoffen en smeerolieproducten in Nederland. Het bedrijf heeft ongeveer 200 medewerkers in dienst. In Nederland telt het netwerk van Total op dit moment zo’n 360 benzinestations. Daarnaast verkoopt Total brandstoffen aan handelaren en zakelijke eindverbruikers. Smeermiddelen worden onder de merken Total, ELF en Total Agri op de markt gebracht. Het bedrijf behoort tot de Total Groep, de op vier na grootste aardolie- en gasonderneming ter wereld. Het is een dynamische, internationale onderneming, die sterk is in productie, over een grote raffinagecapaciteit beschikt en een wereldwijd netwerk van 17.000 tankstations heeft. Voor meer informatie: www.total.nl.

Strijd tegen eenzaamheid gaat door vanuit de Zilverlijnbus in Rijssen

7 oktober 2016
Vrijwilligers bellen eenzame ouderen vanuit mobiele telefooncentrale   Rijssen, 7 oktober 2016 – De Zilverlijnbus, een mobiele telefooncentrale die door heel Nederland reist, staat momenteel in Rijssen. Vanuit deze bus bellen vrijwilligers met ouderen die behoefte hebben aan menselijk contact. Veel ouderen zijn namelijk eenzaam. Speciaal getrainde vrijwilligers van KPN bellen hen vanuit de bus voor een praatje. Ook burgemeester Hofland belde vanuit de Zilverlijnbus met enkele ouderen uit de regio. De Zilverlijn startte in januari 2015 als initiatief van het KPN Mooiste Contact Fonds en is omarmd door het Nationaal Ouderenfonds. Doel van de Zilverlijn is om het taboe rondom eenzaamheid te doorbreken en eenzaamheid onder ouderen te bestrijden. “Meer dan een miljoen ouderen voelt zich eenzaam en zo’n 200.000 ouderen hebben hooguit eens in de vier weken écht contact met andere mensen. Dat gebrek aan menselijk contact vinden we onacceptabel. Als er dagen of zelfs weken voorbijgaan dat je niemand spreekt, moeten we daar iets aan doen. Een wekelijks gesprek met een van onze vrijwilligers haalt de zon naar binnen”, aldus Corina Gielbert, directeur van het Nationaal Ouderenfonds. Burgemeester Arco Hofland van de gemeente Rijssen-Holten: “Ik draag de Zilverlijn een warm hart toe. Het is goed dat er vrijwilligers zijn die ouderen een luisterend oor bieden. Onze gemeente kent lokaal vergelijke initiatieven. Zo is er de gebakjesactie en telefooncirkel van onze welzijnsorganisatie Via Vie Welzijn. Allemaal bedoeld om eenzame mensen extra aandacht te geven. De Zilverlijn is in onze gemeente een waardevolle aanvulling hierop.” “Alleen al vanuit de Zilverlijnbus worden 250 ouderen regelmatig gebeld door KPN-vrijwilligers. Soms om de stilte te doorbreken, soms om uitgebreid de week door te nemen” vervolgt Gielbert. “Daarnaast worden er honderden ouderen gebeld via project Zilverlijn van het Ouderenfonds. Er zijn nog zoveel ouderen die misschien behoefte hebben aan meer contact. Kijk daarom ook eens in je omgeving naar ouderen die een goed gesprek kunnen gebruiken. Met de Zilverlijn kunnen we samen heel veel ouderen helpen. Het doel is dat we in de loop van 2016 wekelijks contact hebben meer dan 1.500 ouderen.” Het KPN Mooiste Contact Fonds denkt ook dat dit mogelijk is: “Wij hebben het technisch mogelijk gemaakt dat vrijwilligers van het Ouderenfonds ook vanuit huis de ouderen kunnen bellen. Op dit moment is het Nationaal Ouderenfonds bezig voldoende getrainde vrijwilligers te vinden. De Zilverlijnbus met KPN-vrijwilligers blijft de eerste 250 mensen bellen. De Zilverlijn is een prachtige manier om mensen met elkaar in contact te brengen. Met elkaar kunnen wij iets betekenen voor deze belangrijke groep mensen in Nederland” aldus Mark Versteegen, manager KPN Mooiste Contact Fonds. De Zilverlijnbus staat nog tot 14 oktober in Rijssen. Ouderen kunnen zich telefonisch aanmelden bij het Nationaal Ouderenfonds via 0900 – 60 80 100 (lokaal tarief) of via ouderenfonds.nl/zilverlijn.

Kinderen kleuren tegen klimaatverandering

5 oktober 2016
Support Justdiggit en schep mee Er is bijna niets zo belangrijk als de natuur. Dat beseft Hornbach ook en daarom werken zij al jaren intensief samen met Justdiggit. Een organisatie die klimaatverandering op een eenvoudige, effectieve manier bestrijdt. Een organisatie die begrijpt dat de jongste generatie de toekomst heeft, en daarom kinderen al vroeg bewust wil maken van de kwetsbaarheid van de natuur. Kinderen kunnen Justdiggit helpen door het symbool van de organisatie (de schep) zo mooi mogelijk in te kleuren, te beplakken, te knippen of te versieren. De mooiste creaties worden overgezet naar een fysieke schep. Win een eigen schep Bij Justdiggit staat de schep symbool. Een schep waarmee zij op verschillende droge plekken op aarde klimaatverandering tegengaat. Wanneer kinderen deze schep via een kleurplaat op een mooie manier versieren, kunnen ze hun zelfontworpen schep winnen. Het leuke hiervan is dat hun ouders met die schep direct mee kunnen scheppen voor een betere wereld. Zo strijden kinderen en hun ouders samen tegen opwarming van de aarde. De kleurplaat is te downloaden via de website of te verkrijgen bij alle Hornbach-vestigingen.

De 10 meest opmerkelijke dierenvragen uit 2016

30 september 2016
Werelddierendag. Een mooie gelegenheid dieren extra aandacht en liefde te gunnen. Ook een geschikt moment om iets meer over dieren te weten te komen. Daarom verzamelde Welkoop de 10 meest opmerkelijke vragen van het afgelopen jaar. Vragen van jonge én oudere dierenbezitters. Elk dier bezit een eigen karakter en heeft specifieke kenmerken. Want dieren blijven nu eenmaal dieren. Dit maakt het houden en verzorgen ervan soms complex. Bij Welkoop krijgen ze hierover de meest uiteenlopende vragen. Vandaag is een mooi moment deze vragen en antwoorden eens te delen. Want hoe meer iedereen over dieren weet, des te beter er voor ze gezorgd wordt. Waarom hebben mijn kippen diarree? Een maagstoornis komt vaak voor bij kippen. De oorzaak is vaak stress. De symptomen zijn diarree en vermagering. Door een tekort aan vitamines gaat de weerstand van jouw kippen achteruit. Geef ze maismeel, melkpoeder of yoghurt, dat kalmeert de darmflora en stopt de diarree. Blijven je kippen aan de diarree ga dan naar de dierenarts. Kunnen honden en katten ook obesitas krijgen? Jazeker! Net als bij mensen is overgewicht bij huisdieren een probleem. Bijna 1 op de 2 honden en katten zijn te zwaar. Overgewicht kan leiden tot gewrichtsproblemen, hart- en vaatziektes, leveraandoeningen en minder weerstand. Ook heeft jouw hond of kat meer kans op suikerziekte. Net als bij mensen eigenlijk. Als er geen medische oorzaak is voor het overgewicht van jouw kat of hond dan is de aanpak eenvoudig: meer bewegen én voeding aanpassen. Kan ik met mijn hond praten? Nee, een hond verstaat onze taal niet, maar een hond begrijpt wel gemiddeld 165 woorden en gebaren. Dat is evenveel als een tweejarig kind. Je hond begrijpt je dus wel. Een aantal rassen blijkt overigens slimmer dan andere: Poedels, Duitse Herdershonden en Golden Retrievers zijn intelligent terwijl Afghaanse Windhonden, Bulldogs en Pekinezen als dom te boek staan. Varkens daarentegen kunnen kletsen en communiceren continu met elkaar. Zo zijn er maar liefst 20 diverse geluiden geïdentificeerd die de knorrige wezens in verschillende situaties gebruiken. Waar ze het over hebben? Geen idee. Hebben alleen mannetjes geiten een baard? Nee, zowel mannetjes als vrouwtjesgeiten hebben een baard, een sik. Een vrouwelijke geit heet een geit, het mannetje heet een bok en een jong geitje heet een lam. De sik van de bok is gewoonlijk groter dan de sik van de geit. Wist je trouwens dat geiten de eerste huisdieren ter wereld waren? Het zijn hele sociale dieren met een kieskeurig eetpatroon. Zo eten ze zeker niet alles en eisen een frisse, brandschone drinkbak. Ik wil mijn paard geen pijn doen door het te chippen. Ben ik het verplicht? Ja, net als bij honden, moet je paard of pony gechipt zijn. Ook moet je in het bezit zijn van een bijbehorend paardenpaspoort. Veulens moeten gechipt worden voor ze zeven maanden zijn. Vaak is de chip een voorwaarde om jouw paard te kunnen verzekeren. Check dus altijd goed de polis. Overigens voelt een paard helemaal niets van het chippen: dit gebeurt snel en pijnloos. Bestaat er

SUBWAY gaat verder aan de Snipperling

30 september 2016
Rustpunt voor klussers en woonwinkelaars Deventer, 29 september 2016 – SUBWAY fans in Deventer en omgeving kunnen hun hart ophalen: vandaag is een nieuwe vestiging geopend, aan de Snipperling. Voor de zomer werd het SUBWAY restaurant in de Lange Bisschopsstraat gesloten, vanwege de daling van het aantal passanten. Nu gaat het SUBWAY team verder in een nieuwe vestiging aan de woonboulevard. Bijkomend voordeel: je kunt er gratis parkeren. Els Holterman, die 8 jaar lang de vestiging in de Lange Bisschopsstraat runde, is blij dat de verhuizing nu een feit is: “Het heeft even geduurd, maar gelukkig zijn we weer open. We gaan weer met veel plezier Subs bereiden en bezorgen. Ons nieuwe restaurant zit voor de Gamma, in runshoppingcenter de Snipperling. Een uitkomst voor klussers met grote trek. Maar ook voor mensen die hun ronde langs woonwinkels even willen onderbreken. Iedereen is welkom voor een smakelijke lunch of een kop koffie met een Cookie.” Zelf langsrijden of bestellen In Deventer is veel vraag naar bezorging van Subs, vertelt Holterman. “Vanuit de vorige vestiging bezorgden wij al veel, met name in de avond. Nu we op een industrieterrein gevestigd zijn, verwachten we ook bestellingen van de bedrijven die daar zitten. En wat deze plek ook fijn maakt: we zijn makkelijker te bereiken met de auto. Vanaf de snelweg kun je het SUBWAY restaurant nog niet zien, maar als je afslag Deventer Oost neemt, ben je er zo! En parkeren is hier gratis.” Van negen tot negen De nieuwe vestiging van SUBWAY is maandag tot en met zaterdag geopend van 9.00 tot 21.00 uur. Op zondag van 11.00 tot 19.00 uur. Submarine sandwich SUBWAY restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘Subs’. Het handelsmerk van deze Subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Bij SUBWAY restaurants kunnen gasten kiezen voor een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas en saus. De Sandwich Artist stelt de Sub samen in overleg met de gast en bereidt deze voor zijn ogen. Daarnaast zijn bij SUBWAY restaurants onder andere heerlijke salades en versgebakken Cookies verkrijgbaar. Over de SUBWAY organisatie SUBWAY restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 112 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel 180 SUBWAY restaurants. Bij SUBWAY restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid op versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. De SUBWAY formule staat bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij consumenten zelf invloed hebben op de voedingswaarden.

Een tas met een boodschap

28 september 2016
Vanaf vandaag is er een nieuwe draagtas verkrijgbaar bij alle vestigingen van bouwmarkt Hornbach. Deze draagtas bestaat voor 80% uit gerecycled plastic en is op klimaatvriendelijke wijze geproduceerd. De gehele opbrengst van de tassen gaat naar Justdiggit, die het rechtstreeks teruggeeft aan de natuur. Wessel van Eeden van Justdiggit kreeg vandaag daarom een cheque van € 17.500,- overhandigd van algemeen directeur Evert de Goede. De maand oktober staat bij Hornbach in het teken van Justdiggit met verschillende acties. Hornbach wil mensen bewustmaken van klimaatverandering Dit initiatief heeft een tweeledig doel: het klimaatbewustzijn in Nederland vergroten en het tegengaan van de opwarming van de aarde. “Het liefst gebruiken we helemaal geen tassen. Maar als klanten er toch een nodig hebben, laat het dan een eerlijke, klimaatvriendelijk geproduceerde draagtas zijn”, aldus Evert de Goede, algemeen directeur van Hornbach Bouwmarkt Nederland. Hornbach wil het bewustzijn rondom klimaatverandering stimuleren en werkt samen met Justdiggit, een non-profitorganisatie die op een slimme manier klimaatverandering tegengaat. Ter ondersteuning van Justdiggit start Hornbach het tassenproject. Justdiggit en Hornbach: een duurzame samenwerking In 2015 is de samenwerking tussen Hornbach en non-profitorganisatie Justdiggit ontstaan; bij bepaalde verkochte planten werd een deel van de opbrengst voor Justdiggit gereserveerd, dit leverde € 15.000,- op. Beide partijen waren blij met dit resultaat, en daarom is er besloten om een duurzame samenwerking aan te gaan. Naast de lancering van de tassen wordt oktober ook Justdiggit-maand. Wessel van Eeden: “Wij zijn erg blij met de bijdrage van Hornbach, want het geeft ons de kans om onze activiteiten verder uit te breiden en meer mensen te informeren over onze oplossingen om klimaatverandering tegen te gaan.” Eerlijke tassen De nieuwe draagtassen worden gerealiseerd in samenwerking met Fair Bags, een specialist in het klimaatneutraal en eerlijk produceren van draagtassen. Ze bestaan voor minimaal 80% uit gerecycled consumer waste plastic. De draagtassen zijn 50 x 50 cm groot, hebben een versterkte handgreep en een stoer uiterlijk. Ze kosten 15 cent per stuk. De helft daarvan gaat naar Justdiggit. Fair Bags-oprichter Wilma van Leeuwen: “Ik vind het een heel goed project, omdat het direct bijdraagt aan klimaatbewustzijn bij consumenten en indirect aan het afkoelen van de aarde.” Over Justdiggit Justdiggit is een non-profitorganisatie die streeft naar het herstel van hele ecosystemen door het ondergronds brengen van regenwater en gebruik te maken van agrobosbouw en klimaatbestendige landbouw. Door het terugbrengen van de vegetatie koelt de planeet af, want hoe groener de aarde, hoe koeler de planeet. Daarnaast ontwikkelt Justdiggit positieve, internationale campagnes en educatieprogramma’s om een hele generatie te inspireren en activeren om klimaatverandering tegen te gaan. Over Fair Bags Fair Bags is in 2007 ontstaan uit liefde voor het product ‘draagtassen’ in combinatie met de wens om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Fair Bags richt zich vooral op bedrukte (naar wens van de klant) en onbedrukte draagtassen. Zij proberen van iedere draagtas die gemaakt wordt, een zo duurzaam mogelijk exemplaar te maken. Dit doen ze door de klant te stimuleren in het gebruik van bijvoorbeeld FSC/PEFC-gecertificeerd papier, bio- of gerecycled plastic