Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Hornbach Den Haag Ypenburg kondigt grootse opening aan

18 april 2017
Feestweekend start vrijdag 21 april om 07.00 uur Kun je ook niet wachten tot de deuren van Hornbach Den Haag Ypenburg openschuiven? Hoeft ook niet veel langer, vrijdag is dat moment eindelijk aangebroken. Hét moment waar klussers en tuiniers uit de regio zo lang naar hebben uitgekeken. Op vrijdag 21 april om 07.00 uur in de morgen, ruim voor de drukke ochtendspits op de A13, gaat de nieuwste vestiging van de ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’ open. Dus zet je wekker om vooraan te staan bij de spectaculaire opening. Kijk op hornbach.nl/denhaag voor de meest actuele informatie over de geplande festiviteiten tijdens het openingsweekend. “Het aftellen is nu echt begonnen”, blikt de trotse vestigingsmanager Emile Gies vooruit. “Ik kan nog weinig verklappen over wat er tijdens de opening precies staat te gebeuren, maar ik kan wel zeggen dat het een geweldig feest wordt, waar je echt bij wilt zijn. Met voor de vroegkomers allerlei voordelen, zoals de vele speciaal ingekochte producten tegen nóg lagere prijzen én een lekker ontbijtje voor slechts een euro! Je kunt het weekend bij ons dus echt in feeststemming beginnen!” Feestelijk openingsweekend “D’r komt iets grauts naah De Haag”, kondigde de bouwmarktketen de afgelopen maanden aan. Het pand, dat inmiddels opdoemt langs de A13, maakt die belofte al ruimschoots waar, en vanaf dit weekend kan klussend Den Haag ook van binnen zien wat die grote woorden waard zijn. De projectbouwmarkt pakt bij de start in elk geval flink uit door het hele weekend feestelijke openingsactiviteiten te organiseren voor jong en oud. “Zo zijn er BBQ-demonstraties, waarbij je zelf van alles kunt uitproberen en lekker kunt proeven”, kondigt Emile Gies aan. “Uiteraard op verantwoorde wijze. Daarom komt Brandweerman Cor ook langs, die met zijn brandpreventieshow al tientallen jaren demonstraties geeft door het hele land. Over professionals gesproken, je kunt ook het hele weekend bij ons terecht voor deskundig advies voor je woning of je tuin. Maar ook zijn er workshops. Zo kun je het hele openingsweekend zelf een fietskrat maken en ook de  kinderen zijn van harte welkom, want speciaal voor de allerkleinste klussers is er een Kinderwerkplaats ingericht. Kijk voor meer informatie en het volledige programma op hornbach.nl/denhaag.”

Paasdrukte bij Hornbach

17 april 2017
Houten, 17 april 2017 – Het tegenvallende weer zorgde dit Paasweekend voor topdrukte bij de bouwmarkten van Hornbach. Niet alleen planten vonden gretig aftrek, maar verder werden er ook veel bouwartikelen gekocht. Al vanaf Goede Vrijdag was het extra druk in de bouwmarkt, mede doordat mensen het Paasweekend benutten voor klussen in rondom het huis. “Dat het weer tegenviel, zagen we terug in de drukte en de bestedingen”, zegt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Al op Goede Vrijdag was het druk met mensen die bouwmaterialen inkochten. Het lijkt erop dat steeds meer mensen het Paasweekend benutten om te klussen. De verkoop van verf, vloeren en tuinartikelen was enorm.” Toe aan zomer Ook bij de tuinafdeling was het druk aldus De Goede. “Plantjes poten hoort nu eenmaal bij het voorjaar, weer of geen weer. Klussers stellen mogelijk de grote projecten in de tuin nog even uit, maar planten en tuingereedschappen vonden gretig aftrek. Net als schuttingen en onze barbecues. Zodra de zon doorbreekt, is Nederland er klaar voor!” Over HORNBACH Hornbach is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat Hornbach nu twintig jaar en telt het inmiddels twaalf vestigingen. Hornbach won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is Hornbach bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle Hornbach-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Hornbach knapt het vuile werk op

15 april 2017
Gratis containers in Den Haag, Delft, Rijswijk en Nootdorp voor sloop- en tuinafval Den Haag, 15 april 2017 – Het lange paasweekend gebruiken om eindelijk dat klusproject in huis aan te pakken, of de tuin onder handen te nemen? Breek je alleen nog je hoofd over wat je met al het sloopafval moet doen? Zie je nu al op tegen de lange files bij de gemeentelijke vuilstort? Geen nood, Hornbach knapt het vuile werk op. Vanaf dinsdag 18 april zijn er op tientallen plekken in de stad stortcontainers te vinden. Je herkent de containers aan de oranje stickers met de tekst ‘Gooi hier je bouw- en tuinafval in. Hornbach helpt aanpakkers.’ De projectbouwmarktketen organiseert deze actie in samenwerking met de gemeente, in aanloop naar de opening van de vestiging Den Haag Ypenburg (langs de A13, Singel 115), op vrijdag 21 april. “Op die manier willen wij de klussers en tuiniers helpen die graag aan het echte werk willen beginnen”, licht Maarten Post, Marketing Manager bij Hornbach, toe. “Veel projecten beginnen nou eenmaal met slopen. Terugkerend probleem is dan het wegbrengen van het verbouwingsafval. Vaak een tijdrovend project op zich, dat soms nog geld kost ook. Die ritjes naar de vuilstort stel je dus maar uit. Logisch, maar dan zit je met de rotzooi. Bovendien blijft het project waar het je om te doen is, dan vaak ook nog liggen. Hoe lekker is het dan om na zo’n traditioneel klusweekend als Pasen je bouw- en tuinafval in containers langs de weg te kunnen dumpen? En dat een ander, Hornbach dus, alles netjes afvoert? Lijkt mij een verademing voor iedereen die snel en makkelijk en zonder dat het iets kost, van zijn bouwafval af wil. Dus maak er gebruik van zolang het kan. Dat is tot en met donderdag 20 april, de dag voordat de deuren van onze nieuwe vestiging opengaan!” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels twaalf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Hornbach Den Haag opent deuren op 21 april

30 maart 2017
  Bouwmarktketen kondigt feestelijk openingsweekend aan   Den Haag, 30 maart 2017 – Klussend Den Haag wist al dat er iets groots aankwam, maar nu is ook bekend wanneer de nieuwste vestiging van de ‘Beste bouwmarkt van Nederland’ officieel open gaat. Vrijdag 21 april om 07:00 uur gaan de deuren open van de dertiende vestiging. Dat maakte Hornbach Nederland vandaag bekend. De circa 150 medewerkers zijn nu bezig met de laatste loodjes om de openingsdatum te halen. “Reserveer niet alleen 21 april vast in je agenda, maar meteen het hele weekend”, adviseert vestigingsmanager Emile Gies. “We maken er een feestelijk openingsweekend van met allemaal spectaculaire activiteiten.” De nieuwste vestiging in Den Haag is de dertiende van de projectbouwmarktketen in Nederland. Hornbach Den Haag is verrezen langs de A13 (aan de Singel 115) en is heel goed bereikbaar, via afrit 8, Delft-Noord. De nieuwe vestiging wordt een volwaardige regionale projectbouwmarkt met tuincentrum, dierenafdeling, Bad- en Keukenstudio (BKC) en drive-in. Klanten die grote en kleine projecten willen aanpakken kunnen vanaf 21 april terecht bij Hornbach voor ruim 120.000 artikelen tegen altijd vaste lage prijzen. Openingsweekend “Alle aandacht gaat de komende weken uit naar het inrichten van de winkel en vullen van de schappen”, zegt Emile Gies. “Alle artikelen moeten een plek krijgen, dus we moeten met zijn allen nog even flink de mouwen opstropen om de openingsdatum te halen. Tegelijkertijd bereiden we ons voor op de festiviteiten tijdens het openingsweekend. Verder kan ik hier nog niets over verklappen, maar zorg dat je op vrijdag 21 april om 07.00 uur bij onze vestiging bent voor de spectaculaire opening!” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels twaalf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

De zon in met Hornbach

28 maart 2017
  Projectshow april in het teken van ‘Hout beschermen’ De lente is begonnen. De zon schijnt en we genieten meer van onze tuin. Maar is jouw tuin wel klaar voor de aankomende zonnestralen? Ook het houtwerk moet ingesmeerd worden. Want met de juiste bescherming heeft hout een langere levensduur. Dus wat betreft advies over de verzorging van al het houtwerk buitenshuis kan Hornbach helpen. Kom in april naar de projectshow voor advies over beitsen, oliën en lakken: alles om op de juiste manier jouw houtwerk te beschermen.   De projectshow `Hout beschermen’ vindt plaats van 7 tot en met 29 april in alle vestigingen van Hornbach. Deelname is gratis en bezoekers kunnen inspiratie opdoen, handige tips krijgen en de nieuwste soorten beschermingsproducten van dichtbij bekijken en zelf proberen. Allemaal om ervoor te zorgen dat schuttingen, gevels en kozijnen een langere levensduur hebben. Maak jouw huis en tuin alvast klaar voor het tuinseizoen en bezoek de demonstaties ‘Hout beschermen’ op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur. Het eerste half uur geven professionals een demonstratie, daarna kunnen geïnteresseerde bezoekers zelf aan de slag. En neem tussendoor gerust een kijkje bij het enorme tuinassortiment. Hornbach organiseert het hele jaar door projectshows, elke maand met een ander thema en uiteraard gratis bij te wonen. Tijdens de demonstraties op vrijdag en zaterdag laten de medewerkers van Hornbach precies zien hoe je een project aanpakt.  Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels twaalf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).    

Amazing Oriental hoofdsponsor Peking Express

24 maart 2017
  Tv-programma vanaf 3 april om 20.30 uur bij Net5 De grootste Aziatische supermarktketen van Nederland, Amazing Oriental, gaat dit seizoen samenwerken met het televisieprogramma ‘Peking Express’. In dit programma, gepresenteerd door Rik van de Westelaken, worden koppels uitgedaagd om met slechts één euro per dag dwars door Vietnam, Laos en Cambodja te liften. Het duo dat de uitgestippelde route het snelst voltooit, mag zich kronen tot winnaar van Peking Express 2017. Wouter Modderkolk, Account Manager SBS Branded Partnerships: “Het door Net5 ontwikkelde programma ‘Peking Express’ heeft met Amazing Oriental de perfecte sponsor aangetrokken. Een organisatie die diepgeworteld is in de Aziatische cultuur en deze al jaren op fantastische wijze promoot, past natuurlijk uitstekend bij een programma als het onze. Een samenwerking die op alle fronten versterkend werkt!” Rijstvelden Ook bij Amazing Oriental zijn ze blij met de overeenkomst. “Een tocht langs prachtige rijstvelden in Vietnam, de ongerepte natuur van Laos en het indrukwekkende Angkor Wat in Cambodja is natuurlijk fantastische naamsbekendheid voor het Aziatische continent”, zegt Liza Poon – Directeur Marketing Amazing Oriental – hierover. “Hiermee krijgen de kijkers een mooie indruk van de Aziatische levensstijl en cultuur en de centrale rol die eten hierin vervult. Als warm pleitbezorger van de Aziatische keuken zijn wij blij dat we hieraan een bijdrage kunnen leveren.” Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels twintig vestigingen, een webshop, en er werken meer dan vijfhonderd mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group is gevestigd in Hoofddorp. Het aanbod van producten is in de loop der jaren uitgegroeid van zeshonderd naar meer dan tienduizend authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor consumenten en horecabedrijven, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Max Verstappen bij Hornbach Amsterdam

18 maart 2017
Amsterdam, 18 maart 2017 – Het was vandaag voor Formule 1-fans een schitterende dag. Hoe vaak sta je oog in oog met Max Verstappen? Zo kreeg iedereen met een toegangskaart, de mogelijkheid Max de hand te schudden. Ondanks de weersverwachting, kwamen er duizenden bezoekers op het event af. De jonge coureur heeft bij zijn fans het enthousiasme voor de Formule 1 én zijn kansen hiermee verder aangewakkerd. Niet voor niets werd Max aan het eind van de middag luidkeels uitgezwaaid: over een week staat de Grand Prix van Australië op de agenda. Uit heel Nederland trotseerden duizenden mensen de regen om een glimp van Max op te vangen en een handtekening te scoren. De winnaars van de Hornbach Challenge werden getrakteerd op een meet & greet met het racetalent achter de schermen. “Ik vond het een fantastische dag vandaag,” aldus Max Verstappen. “Dat er zoveel fans zijn gekomen vandaag die weer en wind getrotseerd hebben om mij uit te zwaaien, geweldig!” Podium Het publiek had veel vragen voor Max. Formule 1-commentator Jack Plooij mocht deze vragen namens zijn fans stellen. Wisselende vragen aan Max van: Wat is je favoriete voetbalclub tot heb je nog een baan voor me?. En na afloop een terugblik op zijn voorgaande races. “Wij zijn trots op deze samenwerking met Max Verstappen,”aldus Maarten Post – marketing manager van Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Nummer 1 in Formule 1 en de nummer 1 in bouwmarkten. Een mooiere combinatie bestaat haast niet. We bedanken alle fans ontzettend die vanuit het hele land vandaag naar onze vestiging in Amsterdam zijn gekomen. We kijken terug op een geslaagde middag en wensen Max en zijn team volgende week veel succes toe in Australië!” Over HORNBACH Hornbach is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat Hornbach nu twintig jaar en telt het inmiddels twaalf vestigingen. Hornbach won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is Hornbach bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle Hornbach-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Sleuteloverdracht in Den Haag

16 maart 2017
Hornbach Den Haag heeft eindelijk de voordeursleutels ontvangen. Vandaar dat de bouwmarkt aan de Singel 115 – langs de A13 – direct is begonnen met de inrichting. Voor Hornbach een bijzonder moment. De medewerkers die volgende maand aan de slag gaan, zijn dus druk bezig met het bevoorraden van de nieuwste vestiging. Gezien het enorme assortiment van ruim 120.000 artikelen, geen eenvoudige klus maar door alle ervaring weet Hornbach deze logistieke uitdaging tot een goed einde te brengen. De 150 medewerkers staan te popelen om aan de slag te gaan. Logisch, gezien het intensieve voortraject vol training, workshops en cursussen. ‘Na al die voorbereidingen is het prettig dat we nu eindelijk kunnen beginnen’, zegt vestigingsmanager Emile Gies hierover. ‘Nu de verf is gedroogd en de lampen hangen, kunnen we nu de schappen vullen. Een mooi en intensief traject, waarbij we inmiddels weten wat we aan elkaar hebben. En nu lekker aan de bak: voor onszelf, maar vooral voor de klant. Want ik heb begrepen dat Hagenezen willen dat wij liever vandaag dan morgen onze deuren openen!’  

Geef nooit op!

16 maart 2017
Echte klussers geven nooit op. Bovendien weten zij altijd wat te doen. Bijna altijd dan. Want er gaat weleens wat fout. Maar dat hoort bij klussen. Wat doen echte professionals bij tegenslag? Borst vooruit, rug recht en doorgaan! Want juist in het tonen van lef en het maken van fouten schuilt toekomstig succes. Opgeven is geen optie. Dus lekker met z’n allen aan de slag, het voorjaar roept!        “Met de nieuwe campagne Geef nooit op heeft reclamebureau HEIMAT wederom de essentie van Hornbach te pakken”, zegt Maarten Post – Marketingmanager bij Hornbach – hierover. “Een campagne die de identiteit van Hornbach krachtig weerspiegelt: want voor ons betekent klussen jezelf volledig in een project storten en risico’s niet uit de weg gaan. Lef tonen vergroot nu eenmaal de kans op fouten, en van fouten leer je. Gewoon doen, daag jezelf uit!” De commercial We zien een man die in de bergen zijn droomproject aan het verwezenlijken is. De zon schijnt, een zacht briesje, uurtje of elf in de ochtend. Hij is op zijn gemak, weet wat hij doet. Al valt het wel op dat zijn project behoorlijk groot is voor één man alleen. Dan, een fractie voor de laatste hamerslag van het geraamte, stort het huis in elkaar en valt de man naar beneden. Eerst een schrikreactie, wat is de schade? Enkele seconden later komt hij tussen het puin tevoorschijn. Opgelucht, maar vooral zelfverzekerd. Dit is een man die zich niet uit het veld laat slaan. Dit is een man die doorgaat tot de laatste snik. Een klusser die nooit opgeeft, een klant van Hornbach. Omdat hij weet: fouten maken hoort erbij, zolang je maar blijft lachen. Bekijk hier de campagne.

Max Verstappen zaterdag 18 maart bij Hornbach Amsterdam

10 maart 2017
    Scoor een gratis ticket! Amsterdam, 10 maart 2016 – Max Verstappen ontmoeten? Dat kan op zaterdag 18 maart bij Hornbach Amsterdam aan de Berchvliet 14. Deze dag wordt een feest voor fans van Max, die zo veel mogelijk handtekeningen zal uitdelen. Maar ook door commentator Jack Plooij, die ervoor zorgt dat we allemaal in de stemming komen voor de Grand Prix van Australië. Meld je op tijd aan, zodat ook jij Max Verstappen kunt uitzwaaien. Gratis event Hornbach is dé plek voor mensen met een winnaarsmentaliteit, of ze nu een race gaan rijden of een andere klus gaan klaren. Een echte racefan loopt daarom op 18 maart in Hornbach Amsterdam. Om Max Verstappen vragen te stellen, voor een heuse meet & greet, zijn handtekening te scoren en mooie Max-merchandise aan te schaffen. De toon wordt gezet door Jack Plooij, die de hoogtepunten van afgelopen seizoen live zal evalueren én een voorschot neemt op komend seizoen. Natuurlijk worden ook de testresultaten van de nieuwe raceauto uitgebreid besproken en vragen we Max naar zijn ambities voor de GP van Australië, die een week later op de planning staat. Reserveer op tijd Er zijn een beperkt aantal tickets beschikbaar voor 18 maart. Om fans uit heel het land een eerlijke kans te geven, werkt Hornbach met gratis tickets, die je via deze site kunt downloaden. Op de site vind je ook informatie over parkeren, bereikbaarheid en andere zaken. Hornbach verwacht grote drukte en het advies is dan ook om met het openbaar vervoer te komen. Max zal van 12.00 tot 16.00 uur aanwezig zijn. Let op: alleen met een ticket kom je binnen. De bouwmarkt is ondertussen vrij geopend voor klussers. Meet & greet winnen? Wanneer je voor 17 maart naar Hornbach Amsterdam komt en de Hornbach Challenge app downloadt, maak je kans op een meet & greet. Het doel van de app is om vijf afbeeldingen (markers) te vinden, die verstopt zijn tussen ruim 120.000 artikelen in de vestiging. Diegenen die de afbeeldingen weten te scannen, maken kans op een meet & greet met Max Verstappen. De tien winnaars krijgen vrijdag 17 maart persoonlijk bericht. Kijk op www.hornbach.nl/challenge voor meer informatie.   

Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel sluit zich aan bij brandweer

8 maart 2017
Hoog bezoek bij Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel: dinsdag 7 maart kwam burgemeester Gert-Jan Kats van de gemeente Zuidplas, samen met brandweercommandant Ed Molenaar bij de bouwmarkt op visite. Niet op zoek naar dat ene specifieke schroefje, maar speciaal om iets uit te reiken: een schildje van de brandweer. Enkele medewerkers van deze vestiging zijn namelijk aangesloten bij de vrijwillige brandweer. Omdat dit opvallend veel mensen zijn, leek het de brandweer gepast dit via een schildje op de gevel kenbaar te maken. ‘Een fantastisch gebaar en toch ook een eer’ zegt Kees van den Breemer – Vestigingsmanager Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel – enthousiast. ‘Een initiatief dat trouwens volledig past binnen onze bedrijfsvisie, waarbij wij als Hornbach midden in de samenleving staan en een structurele bijdrage willen leveren aan de lokale gemeenschap. En het mooie is’, vervolgt Van den Breemer, ‘dat dit initiatief volledig uit de jongens zelf komt. Dat dit gewaardeerd wordt, blijkt wel uit de schenking van het schild van de brandweer en het feit dat onze burgemeester het schild persoonlijk is komen uitreiken. Een zeer geslaagde middag!’ Over HORNBACH Hornbach is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat Hornbach nu twintig jaar en telt het inmiddels twaalf vestigingen. Hornbach won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is Hornbach bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle Hornbach-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).   

Woontrends vol rust en emoties

6 maart 2017
Hornbach lanceert nieuwe woonstijlen voorjaar 2017 Alles draait om gevoel. Jezelf prettig voelen is belangrijk. Hierbij staan ontspanning en rust centraal. “Af en toe zorgeloos ontspannen tussen de grote kussens van jouw bank is goed voor lijf en leden. Bovendien een absolute must”, zegt Nicole Emers – Merchandiser binnendecoratie bij Hornbach Bouwmarkt Nederland – hierover. “Vooral omdat iedereen pas echt tot rust komt in eigen huis. Wij zijn er met deze nieuwe woonstijlen in geslaagd dit thuisvoelen in onze nieuwe woonstijlen te integreren.”  Door continu onderzoek te doen naar de optimale woonstijl en een intensieve samenwerking met inrichtings-, design- en kleurexperts, heeft de bouwmarkt ook dit jaar weer vier woonwerelden weten te creëren, vol comfort, gemak en rust. De inrichtingstrends van dit jaar zijn Black & White Comfort, Nordic Atmosphere, Relaxed Living en Blooming Emotions. Mindfulness “De nieuwe woontrends vinden hun oorsprong in mindfulness, waarbij wij ervan uitgaan dat het huis en de wooninrichting in belangrijke mate de gemoedstoestand bepalen”, vervolgt Nicole. “Wij geven onze klanten hiermee tools in handen om het huis exact naar eigen wens in te richten. Dankzij ons assortiment van ruim 120.000 artikelen kunnen wij elke woonwens realiseren.” BLACK & WHITE COMFORT – Soft contrast De dynamiek van kleuren is subtiel en bescheiden: functioneel, authentiek en nauwkeurig afgestemd op de gebruikte materialen. Zoals ook het contrast tussen terracotta, canvasstof en zachte schapenvacht subtiel is. Een zacht contrast dat zorgt voor harmonie. Leven zonder franjes: gestructureerd, overzichtelijk en vol gemak. NORDIC ATMOSPHERE – Natural look Privacy en comfort voeren hier de boventoon. Een stijl vol flair en elementen uit de natuur. Deze levendige trend stimuleert het goede humeur en de ontspannen geest. Scandinavische aspecten kleuren het interieur. Hoe? Pasteltinten en licht hout zorgen voor een rustgevende sfeer en designlampen geven het geheel nostalgische charme. RELAXED LIVING – Blue melange Bijna de helft van de mensen noemt blauw als lievelingskleur. Hiermee vormt deze woonstijl – waarbij blauw als uitgangspunt dient – voor velen de ideale huisinrichting. Zachte stoffen en warme houttinten creëren een ontspannen en gezellige sfeer, waardoor het geheel overzichtelijk en helder oogt. Geen kleur die zich zo goed laat combineren met blauw als wit, waarbij het contrast beide kleuren meer laat leven. Een combinatie die zich allang heeft bewezen en ook toekomstige trends zal blijven bepalen. BLOOMING EMOTIONS – Feeling good Bij het ontwerpen en ontwikkelen van een woonstijl blijken emoties vaak de beste gids. Het zijn dan ook vooral emoties die aan de basis liggen van Blooming Emotions. Een stijl waarin gevoel, comfort en functionaliteit samenkomen, met ruimten waarin mensen zichzelf herkennen. Bloementinten geven het interieur zowel kleur als warmte, van elegant roze tot zijdeachtig blauw. Ontspannen en genieten is nog nooit zo eenvoudig geweest. Kijk voor meer informatie op de website. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels twaalf vestigingen. HORNBACH won in 2016

Niets aan de wand met Hornbach

6 maart 2017
Jij kunt meer dan je denkt. Want dat klussen leuk én makkelijk is, leer je tijdens de maandelijkse projectshows van Hornbach. Zo ook bij de komende projectshow ‘Wanden vormgeven’, waarbij iedereen kan ervaren dat met de nieuwste producten en technieken een gladde wand binnen handbereik ligt. Kom langs van 3 maart tot en met 1 april en de professionals laten met groot plezier zien hoe eenvoudig het is. De nieuwe projectshow van Hornbach vindt plaats van 3 maart tot en met 1 april. Inspiratie opdoen, vragen stellen en de nieuwste producten uit het assortiment van dichtbij bekijken: het kan allemaal tijdens de demonstraties door de advisuers van Hornbach. Het is zelf ook mogelijk om nieuwe verwerkingstechnieken uit te proberen en zo oude wanden eenvoudig en snel glad te maken. Lenteklaar Maak je huis lenteklaar en bezoek de projectshow op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur. Het eerste half uur geven deskundigen een demonstratie, daarna kunnen bezoekers zelf aan de slag. Hornbach organiseert het hele jaar door projectshows, elke maand met een ander thema en gratis bij te wonen.

Edet nieuwe sponsor Boomfeestdag

1 maart 2017
Zeist/Tilburg, 1 maart 2017 – Edet is de nieuwe sponsor van de Stichting Nationale Boomfeestdag. Op de Boomfeestdag planten jaarlijks 110.000 kinderen 200.000 bomen. Het planten van een ‘eigen’ boom zorgt ervoor dat kinderen al vroeg liefde voor de natuur ontwikkelen. Edet heeft, als onderdeel van SCA, van oudsher een hechte band met de natuur. De verbinding tussen Edet en de Stichting Nationale Boomfeestdag is dan ook natuurlijk. Zorgvuldig omgaan met de natuur en ervan genieten is belangrijk. De Boomfeestdag stimuleert de liefde voor de natuur en staat voor het duurzaam omgaan met de natuur. “Dit sluit uitstekend aan bij Edet. Wij voelen ons verantwoordelijk voor het milieu en het zorgvuldig omgaan met grondstoffen. Edet is verbonden met de natuur en met mensen. Wij willen, net als de Boomfeestdag, graag dat mensen de tijd nemen om ook echt te genieten van de natuur. Een rustmomentje, met een knipoog naar het momentje voor jezelf op het toilet. Edet draagt dan ook graag bij aan de Boomfeestdag met de sponsoring en verschillende acties om mensen te laten genieten van de natuur”, aldus Christine Voorma van Edet. 60 jaar Boomfeestdag “We zijn blij met Edet als sponsor van de Stichting Nationale Boomfeestdag. We hebben hetzelfde principe: een duurzame wereld. In de 60 jaar dat de Stichting Nationale Boomfeestdag bestaat, hebben miljoenen kinderen bij elkaar ruim 10 miljoen bomen geplant, dat zijn zo’n 4.500 voetbalvelden. De kinderen zijn zo op een positieve manier verbonden met de natuur”, zegt een trotse Peter Derksen, directeur van de stichting. Met het thema ‘Bomen verbinden’ wil de stichting de verbindende rol van bomen centraal stellen. Bomen verbinden en verrijken steden, zorgen voor een schonere en gezondere lucht en dragen zo bij aan een gezonde en duurzame wereld voor volgende generaties. 22 maart Boomfeestdag in Maastricht Op 22 maart 2017 worden er in 280 gemeenten bomen geplant. De Nationale Boomfeestdag is in Maastricht, waar 500 schoolkinderen en 250 genodigden bomen planten op het dak van de A2-tunnel. In het kader van het project ‘Europe Calling’ planten ambassadeurs uit 28 EU-lidstaten voor iedere lidstaat één boom op het Europaplein van de A2. Edet is deze dag ook met een stand aanwezig op de GroenMarkt. Bezoekers van de stand kunnen op het eerste Edet Natuurbankje een boodschap schrijven over wat hen verbindt met de natuur. Via verschillende acties is dit Natuurbankje ook te winnen.

Chantal Janzen en Wendy van Dijk kiezen Fleurop

20 februari 2017
Fleurop en RTL gaan samenwerken voor het nieuwe RTL 4-programma ‘Janzen & Van Dijk: Voor al Uw Bruiloften en Partijen’. In dit programma nemen stellen met een (stiekeme) huwelijkswens het tegen elkaar op, met als inzet een droombruiloft. Fleurop zorgt ervoor dat de stellen in de bloemetjes worden gezet. Een prachtig bruidsboeket is tenslotte de finishing touch. Bloemen en beleving Joyce Borghardt, Sales Director Branded Content bij RTL: “Het nieuwe RTL 4-programma ‘Janzen & Van Dijk: Voor al Uw Bruiloften en Partijen’ heeft in Fleurop een perfecte sponsor gevonden. Deze samenwerking werkt op alle fronten versterkend, zowel voor Fleurop als voor het programma. Samen bezorgen ze een goed gevoel!” Michel van Slingerland van Fleurop Interflora Nederland BV sluit zich daarbij aan: “Welke emotie is nu groter dan liefde? Dit nieuwe programma sluit hier perfect bij aan door emoties sfeervol in beeld te brengen. Het raakt je. Hetzelfde effect bereiken wij met onze boeketten. Elk boeket is door onze bloemisten met veel passie samengesteld. De kijker ziet dit terug in het programma. Een perfecte combinatie van het tonen van vakmanschap en het prikkelen van de kijker om eens vaker emoties te uiten met een stijlvol boeket.” Feelgoodspelshow ‘Janzen & Van Dijk: Voor al Uw Bruiloften en Partijen’ is een feelgood-programma. Elke aflevering strijden twee gezinnen tegen elkaar in verschillende studiospellen en opdrachten. Het winnende paar krijgt een royaal bedrag om hun droombruiloft te verwezenlijken. Het programma is vanaf 18 maart iedere zaterdag om 20.00 uur te zien bij RTL 4. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.  

Hornbach Amsterdam vandaag geopend

17 februari 2017
Hornbach heeft vandaag de deuren in Amsterdam geopend. De nieuwste vestiging in Nederland bestaat uit twee verdiepingen en is over een doorgaande weg heen gebouwd. Albrecht Hornbach, voorzitter Hornbach Management AG: “Wij zijn trots dat we ons nu ook in de hoofdstad hebben gevestigd. Deze twaalfde vestiging is de kroon op twintig jaar Hornbach in Nederland. En we zijn hier nog lang niet uitgegroeid.” Impuls voor de regio “Er is hard gewerkt aan de bouw van de prachtige nieuwe vestiging”, vertelt algemeen directeur Nederland Evert de Goede. “De samenwerking met de gemeente Amsterdam verliep constructief en vestigingsmanager Ellen van den Ham heeft de introductie van Hornbach in Amsterdam uitstekend voorbereid. En het resultaat mag er zijn: de eerste vestiging in Nederland met twee verdiepingen, inclusief drive-in en tuincentrum.” Gunstig voor alle klussers in en om de hoofdstad, maar ook voor de werkgelegenheid. De komst van de bouwmarkt levert zo’n 150 directe en 150 indirecte arbeidsplaatsen op. Niet alleen via catering-, schoonmaak- en beveiligingsbedrijven, maar ook via bouw- en installatiebedrijven. Hornbach blijft uitbreiden in Nederland. Zo komt er dit jaar nog een vestiging in Den Haag bij, aldus de algemeen directeur. “En daar zal het zeker niet bij blijven.” Eén projectbouwmarkt voor elk project Een van de succesfactoren van Hornbach is het ruime assortiment, dat vijf keer zo groot is als in een doorsneebouwmarkt. Evert de Goede: “Wij laten Amsterdam graag kennismaken met Hornbach in al haar facetten: van onze showrooms met compleet ingerichte badkamers en keukens tot de mogelijkheid om precies dat ene schroefje te kopen dat je nodig hebt. Het Badkamer- en Keukencentrum van Hornbach bestaat uit een showroom voor oriëntatie en inspiratie, hoogwaardig sanitair én de beste materialen om de badkamer of keuken te installeren. Bovendien biedt Hornbach de MontageService, waarbij de gekozen keuken of badkamer door een professional wordt geïnstalleerd. De klant kan zo zijn complete project samenstellen, waarbij Maatwerk met een hoofdletter wordt geschreven. Niet alleen bij het maken van een detailtekening, maar ook bij transport en montage. Bij de montage van badkamer of keuken zal de aannemer ervoor zorgen dat in alle voorkomende werkzaamheden kan worden voorzien. De klanten hebben als groot voordeel dat ze niet meer zelf contact hoeven op te nemen met allerlei aannemers. Er is maar één aanspreekpunt, en dat is Hornbach.” Drive-in voor bouwmaterialen In de grote, nieuwe Amsterdamse vestiging mocht een drive-in voor bouwmaterialen natuurlijk niet ontbreken. Doe-het-zelvers kunnen de winkel inrijden om de benodigde materialen direct in hun aanhangwagen, vrachtwagen of bestelbusje te laden. Met brede paden en hoge stellingen is het gemakkelijk inladen. De Goede: “Zo sluiten we optimaal aan bij de wensen van de moderne professional en doe-het-zelver.”  

Max naar Hornbach

15 februari 2017
Vrijdag 17 februari opent Hornbach om 07.00 uur haar twaalfde vestiging in Amsterdam-Sloterdijk, gelegen aan de Berchvliet 14 en langs de A5. Hiermee krijgt de hoofdstad de beschikking over een assortiment van ruim 120.000 artikelen, allemaal onder één dak. Dit viert de bouwmarkt met een lancering van een bijzondere app. Een app waarbij Max Verstappen in de introductie de hoofdrol speelt. Vrijdag 17 februari is om 09.00 uur de ‘Hornbach Challenge app’ gratis te downloaden in deze nieuwe vestiging en maken deelnemers kans op een meet & greet met de Formule 1-coureur. Hornbach denkt graag buiten de gebaande paden, Hornbach denkt groots. Vanuit dit perspectief is de app op basis van Augmented Reality ontstaan. Want hoewel Augmented Reality in de retail steeds vaker wordt toegepast, werd de techniek nog nooit ingezet om mensen door een winkel te leiden. Tot nu, want met de app adviseert Hornbach de bezoekers over het assortiment en leidt ze hen op een ludieke wijze rond door de bouwmarkt. Hornbach anders “Hornbach is altijd op zoek naar innovatieve toepassingen voor onze bezoekers”, zegt Maarten Post – Marketing Manager Hornbach Bouwmarkt Nederland – hierover. “Daar zijn we groot mee geworden en dat maakt ons anders in de retail- en DHZ-branche. Deze app sluit hier perfect op aan: een originele, verfrissende manier om ons uitgebreide assortiment te presenteren. Zo worden de klanten door onze afdelingen geloodst en kunnen ze op prettige wijze kennismaken met onze producten. Naast dat de vestiging tijdens het openingsweekend van 17-19 februari bol staat van de activiteiten, is dit natuurlijk een sympathieke manier om onszelf aan de regio Amsterdam te presenteren.”     Max Verstappen bij Hornbach Amsterdam Tijdens de introductie van de app legt Max Verstappen uit dat er vijf markers in de vestiging te vinden zijn. Deze vijf markers zijn te vinden tussen ruim 120.000 artikelen. Elke marker vertegenwoordigt een van de belangrijke kernwaarden van de bouwmarkt, die hiermee stuk voor stuk op interactieve wijze worden gepresenteerd. Diegenen die de markers weten te vinden en scannen, maken kans om 18 maart Max Verstappen te ontmoeten. Want uiteindelijk zullen er tien winnaars worden geselecteerd voor een meet & greet met Max Verstappen. De challenge loopt tot en met 17 maart. Kijk op www.hornbach.nl/challenge voor meer informatie.

Valentijnsdag verhoogt omzet met ruim 60 procent Fleurop

14 februari 2017
Ruim 1.100 bloemisten van Fleurop waren vandaag volop in actie om vele ontvangers een goed gevoel te bezorgen. Door de bloemisten van Fleurop werd de afgelopen dagen een recordaantal boeketten bezorgd. Het samengestelde boeket ‘Zo lief’ is favoriet. De valentijnscampagne van de marktleider die mensen oproept om hun liefde kenbaar te maken, heeft dit jaar zijn vruchten afgeworpen.    Recordjaar Op deze Valentijnsdag merkt Fleurop dat de romantiek volop in de lucht hangt. Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop: “Elk jaar is rond Valentijnsdag een piekmoment, maar dit jaar merken we dat de romantiek nog volop leeft. Of het nu door het zonnige weer komt of door onze campagne: mensen hebben massaal mooie boeketten besteld. Ruim 60 procent meer dan vorig jaar. Ondanks dat Valentijnsdag toen op zondag viel, hebben onze bloemisten toen ook de hele dag bezorgd. Desondanks is 2017 dus echt een recordjaar qua valentijnsboeketten.” De meeste boeketten werden dit jaar bezorgd in Amsterdam. Alles voor de liefde Dat juist het boeket ‘Zo lief’ met roze accenten de publieksfavoriet van 2017 is, had Van Slingerland wel verwacht. “Het is de mix van klassieke rozen en vrolijke gerbera’s en tulpen. Precies de combinatie die past bij romantiek anno 2017.” Geld en afstand spelen geen rol op de dag van de romantiek, concludeert de marktleider in boeketten. Het duurste boeket van dit jaar was € 275,- en bestond uit rozen. De bloemengroet die het verste ging, was naar Coffs Harbour, Nieuw-Zuid-Wales, Australië. Bekijk hier de valentijnscampagne van Fleurop. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

SUBWAY gast drinkt vaker gezonder

9 februari 2017
Bijna 19.000 kilo minder suiker geconsumeerd dan vorig jaar Amsterdam, 9 februari 2017 – SUBWAY restaurants in Nederland vonden vorig jaar in Vrumona en Unilever hun nieuwe frisdrankpartners. Met deze samenwerking stapten SUBWAY restaurants over op een nieuw drankenassortiment met meer opties voor gasten die letten op suiker en calorieën. Sinds deze verruiming van het assortiment hebben de gasten van SUBWAY restaurants samen bijna 19.000 kilo suiker minder geconsumeerd ten opzichte van vorig jaar. De verantwoorde koers valt hiermee in de smaak. Nederlanders eten en drinken steeds bewuster. Ook bij de SUBWAY formule, zo blijkt. Sinds 1 maart 2016 kunnen gasten hier kiezen uit een ruim assortiment aan dranken, van Crystal Clear en Lipton Ice Tea Green tot Rivella en Sourcy Vitaminwater. Klassieke frisdranken als Pepsi en SiSi zijn daarnaast nog steeds verkrijgbaar, net als suikervrije varianten als Pepsi Max en 7UP Free. Gasten blijken vaak voor de verantwoordere frisdranken te kiezen. Met als gevolg dat SUBWAY gasten het afgelopen jaar 25 procent minder calorieën uit frisdranken hebben geconsumeerd dan het jaar daarvoor. 5,3 miljoen suikerklontjes minder ‘We zijn enorm blij met deze resultaten. Onze gasten hebben 18.785 kilo minder suiker geconsumeerd ten opzichte van vorig jaar. We hebben het over een besparing van zeker 5,3 miljoen suikerklontjes’ aldus Joost Labadie, Area Development Manager voor de Nordics en Nederland. ‘Het is voor ons het belangrijkst dat we onze gasten de keuze bieden. Dat geldt voor ons menu en dat dragen we nu ook uit in ons drankassortiment. We zien nu duidelijk dat de gast vaker kiest voor een drankje met minder suiker.’ Minder toevoegingen Naast deze suikerverlaging, zijn er binnen de SUBWAY organisatie ook andere initiatieven gaande om het assortiment te verbeteren. De organisatie werkt er naartoe om alle onnodige kunstmatige toevoegingen, zoals conserveringsmiddelen en smaakversterkers te verwijderen zonder dat dit ten koste gaat van de smaak. Zo zijn alle ingrediënten voor de Subs inmiddels volledig vrij van kunstmatige kleurstoffen. Zelf kiezen Bij SUBWAY Restaurants staat keuze centraal. Je kunt kiezen uit verschillende verse en voedzame ingrediënten, om zo je Sub of salade samen te stellen, precies zoals jij dat wil. Gasten kunnen kiezen uit een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas, toppings en saus.

Evelien is de beste!

9 februari 2017
Het jonge team van bloemenwinkel ‘Bij Evelien’ uit Gilze mag zich een jaar lang ‘Beste Fleurop Bloemist van Nederland’ noemen. 7 februari werden zij tijdens de 100% NL Awards gehuldigd als winnaar van de verkiezing. Eigenaar Evelien Timmermans: “We zijn ontzettend blij dat onze klanten massaal hebben gestemd. Ik heb al een mooi plekje voor de award in gedachten.”  Met dertien jaar ervaring in het bloemistenvak opende Timmermans in maart 2015 haar bloemenwinkel ‘Bij Evelien’ in Gilze. Nu, bijna twee jaar later, hebben zij en haar team een groot aantal fans opgebouwd. Veel van hen komen niet alleen in de winkel, maar volgen `Bij Evelien’ ook op social media. Begin januari verscheen de oproep op Facebook om te stemmen voor de Beste Fleurop Bloemist-verkiezing. Daar werd volop gehoor aan gegeven: in totaal stemden ruim 10.000 consumenten. Feestelijke avond Tot en met 30 januari kon iedereen stemmen op zijn of haar favoriete Fleurop bloemist. Daarna kreeg Timmermans bericht dat `Bij Evelien’ tot de tien finalisten behoorde. “Groot feest, natuurlijk, want nu mochten we met onze partners als vip naar de 100% NL Awards.” Daar werd al snel bekend dat zij de award voor Beste Bloemist van Nederland in ontvangst mochten nemen. “Niet verwacht, wel gehoopt.” Het jonge team van `Bij Evelien’ genoot van een feestelijke avond, terwijl de felicitaties binnenstroomden. “Mijn man werd er vanochtend op het schoolplein al mee gefeliciteerd”, aldus Timmermans. De award krijgt een goed zichtbare plaats op een rek achter de toonbank. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.  

Flirten met Fleurop

3 februari 2017
De nieuwe Valentijnscampagne van Fleurop draait om het kenbaar maken van je verliefdheid. De marktleider moedigt dromers aan hun dromen waar te maken. Flirters om die eerste stap te zetten. Een zorgvuldig samengesteld boeket als uiting van je gevoelens. Wie kan dat nou weerstaan? De campagne start dit weekend. Nu iedereen meer met zijn smartphone bezig is en minder met de wereld om zich heen, is het leven er niet romantischer op geworden. Gelukkig zijn er nog plekken waar verliefdheid in de lucht hangt. In het openbaar vervoer bijvoorbeeld, waar al in de vroege ochtend stiekeme blikken worden uitgewisseld. Maandenlang kan het flirten doorgaan, zonder dat iemand de eerste woorden zegt. De drempel om je gevoel kenbaar te maken, ligt hoog. Op Valentijnsdag stap je eroverheen. Met een schitterend boeket, passend bij de smaak van de ontvanger, maak je een onweerstaanbare indruk. Dat laat Fleurop zien en horen in haar nieuwste commercials. Gevoel uiten Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager bij Fleurop: “We laten met deze campagne de essentie van Fleurop zien: mensen een goed gevoel bezorgen. Met onze boeketten laten mensen aan elkaar zien dat ze echt om elkaar geven. Onze bloemisten zetten zich elke dag in om de mooiste boeketten te creëren. Zij leggen op vakkundige wijze in elk boeket het gevoel van de gever. Om mee te nemen voor je partner of familielid als liefdevolle geste of om te laten bezorgen als ontroerende verrassing. Wij wensen iedereen een hartverwarmende Valentijnsdag.” Bekijk hier de campagne. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.  

Hornbach kondigt openingsdatum aan door grootse introductie

29 januari 2017
Tussen de hoge gebouwen van de Zuidas en op de rode klinkers van de Arena Boulevard doken afgelopen dagen ineens opvallende objecten op. Het bleek om hamers van 6 meter lang, 2,5 meter hoog en ruim 300 kilo te gaan. Gereedschap van deze gigantische omvang is geen enkele Amsterdammer ontgaan. Een ludiek initiatief van Hornbach om de openingsdatum van de nieuwe vestiging in Amsterdam kenbaar te maken.            Naast dat de hamer subtiel het logo van Hornbach siert, staat het symbool voor daadkracht. Daadkracht als noodzakelijke basis voor het voltooien van kleine én grote projecten. De grootte van de hamer symboliseert de grootte van de projectbouwmarkt: geen assortiment zo groot en divers als dat van Hornbach. Een kleine klus, een groot project: dat ene specifieke schroefje zul je er zeker vinden. Dat weet Nederland inmiddels ook, want niet voor niets is Hornbach dit jaar voor de elfde keer tot beste bouwmarkt van Nederland verkozen. Groots en gedurfd Amsterdammers zijn inmiddels wel wat gewend. Maar toch keken ze afgelopen vrijdag bij Station Zuid en een dag later op de Arena Boulevard vreemd op. Een grote houten hamer met een aankondiging: ‘er komt iets groots naar Amsterdam’ vulde de pleinen. Leuke reacties en selfies met de reuzenhamer volgden snel. De dagen ervoor verschenen er nog grote lichtprojecties met dezelfde tekst op het Barlaeus Gymnasium en het Rochdale-gebouw. “Een zeer geslaagde introductie”, zegt Maarten Post – marketing manager Hornbach – hierover. “Een grote stad als Amsterdam verdient nu eenmaal een grote introductie. Een die past bij ons bedrijf: groots, humoristisch en gedurfd. Nu weet iedereen dat Hornbach is gesetteld en klaar om te openen.” Klik hier voor het filmpje van afgelopen weekend. Bijzondere vestiging De twaalfde vestiging is hiermee direct een van de grootste winkels van de projectbouwmarkt. De winkel beslaat bijna 20.000 vierkante meter en is hiermee groot genoeg om ruim 120.000 artikelen te herbergen. Het bijzondere aan deze vestiging is dat ze de primeur heeft van twee verdiepingen en zich verder onderscheidt doordat ze over een doorgaande weg heen is gebouwd. Iets wat je met kleine hamers niet in elkaar timmert. Openingsweekend En dan nu eindelijk ook voor Amsterdam-Sloterdijk en omgeving: vrijdag 17 februari vanaf 07.00 uur is iedereen welkom aan de Berchvliet 14. Dan opent Hornbach feestelijk de deuren van haar nieuwste vestiging. Voor het openingsweekend zijn er speciale producten ingekocht en staan er tal van demonstraties en events gepland.  Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een

Wie is de beste?

17 januari 2017
Gezocht: beste Fleurop bloemist van Nederland Stem en maak kans op VIP-kaarten voor 100%NL Awards Veenendaal, 17 januari 2017 – Fleurop roept Nederlanders op om op hun favoriete bloemist te stemmen. De marktleider in boeketten organiseert voor het eerst de verkiezing van Beste Fleurop Bloemist van Nederland. Deze maand kan iedereen stemmen op zijn of haar Fleurop-favoriet. De beste wordt tijdens de 100% NL Awards gehuldigd en mag zich een jaar lang de beste Fleurop-bloemist van Nederland noemen. Bloemen brengen gevoel over De nauwe samenwerking tussen 100% NL en Fleurop bracht beide partijen op deze verkiezing. Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop: “Naast de beste Nederlandse artiesten verdienen onze bloemisten ook een award. Zoals artiesten hun hele ziel en zaligheid in een lied leggen, zo maken onze ruim 1.100 bloemisten de mooiste creaties om het gevoel van de klant over te brengen.” Tot en met maandag 30 januari kan iedereen stemmen op zijn favoriete bloemist via debestefleuropbloemist.nl. Ook stemmers bij Awardshow Dinsdag 7 februari worden de 100% NL Awards uitgereikt aan de beste Nederlandse artiesten in 7 categorieën. De uitreiking wordt afgewisseld met diverse optredens van onder andere O’G3NE en Nick & Simon. De 10 bloemisten met de meeste stemmen mogen met hun hele team als VIP over de rode loper. De nummer 1 bloemist wordt op deze avond gehuldigd en ontvangt de Beste Fleurop Bloemist van Nederland Award. Wie zijn stem uitbrengt tijdens de Beste Fleurop Bloemist-verkiezing maakt zelf ook kans op een set van vier kaarten, om deze feestelijke avond als VIP met drie vrienden of vriendinnen mee te maken. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Blue Monday 2017 leidt tot verwarring

16 januari 2017
Groot aantal bedrijven hanteert verkeerde datum Voorschoten, 16 januari 2017 – Blue Monday. De meest deprimerende dag van het jaar. Donkere dagen, nieuwe voornemens zijn inmiddels gesneuveld en de vakanties lijken ver weg. Maar er is verwarring ontstaan. Want op welke maandag valt dit jaar Blue Monday? De 16e of de 23e januari? De Britse psycholoog Cliff Arnall wist in 2005 genoeg. De maandag van de laatste volle week van januari moest wel de meest deprimerende dag van het jaar zijn. Vanwege de definiëring de laatste volle week, valt Blue Monday 2017 daarom op de 23e januari. Slecht nieuws voor de bedrijven die in hun initiatieven en commerciële uitingen kozen voor de 16e januari. De meest deprimerende dag van het jaar wordt dus gekozen aan de hand van de laatste volle week van januari en niet op basis van de derde maandag van deze mooie maand. Zonnige kant
 ‘Het is een deprimerende vergissing,’ zegt Huib Bannier – managing partner van communicatiebureau vanhulzen•gummo•kicks – met een knipoog. ‘Maar bekijk het van de zonnige kant: nu krijgen we twee deprimerende dagen in onze schoot geworpen. Ja, de kracht van pr… Die blijkt behoorlijk groot. Wat ons betreft is Blue Monday vooral een dag om blauwe wijn te drinken en een goed moment om te kijken naar wat we allemaal wél hebben. Denken vanuit mogelijkheden. Als ik mij niet vergis, denkt Cliff Arnall hier precies zo over.’ Over Blue Monday De Britse psycholoog Cliff Arnall kwam in 2005 met een wetenschappelijke formule om de meest deprimerende dag van het jaar te bepalen. Deze dag noemde hij Blue Monday. De formule die hij hiervoor hanteerde luidt als volgt: Hierin is W een maat voor het weer, D voor de schulden, d voor het maandelijkse salaris, T voor hoelang geleden het kerst was, Q staat voor hoe goed men nog de goede voornemens volhoudt, M voor het motivatieniveau en NA voor het gevoel om actie te ondernemen. Er wordt niet aangegeven wat de eenheden van de variabelen zijn. Oordeel zelf.

Hornbach Amsterdam in de startblokken

16 januari 2017
150 medewerkers worden klaargestoomd voor de opening Amsterdam, 16 januari 2017 – Alle medewerkers voor Hornbach Amsterdam zijn aangenomen. Achter de schermen worden hun de kneepjes van het vak bijgeleerd. Eerst in andere vestigingen en straks in hun eigen Hornbach Amsterdam. Naar verwachting gaat de vestiging volgende maand open. Het team staat te popelen om klussers in de hoofdstad te gaan helpen. Na een lange aanloop is de opening aanstaande voor Ellen van den Ham en haar team. De sfeer zit er al goed in: “Het team vindt steeds meer zijn weg in de nieuwe vestiging, die trouwens als enige Hornbach twee verdiepingen telt. We zijn met zijn allen de schappen aan het vullen. Zo leert iedereen het assortiment nog beter kennen en weten we precies waar alles staat”, glimlacht ze. “Het zijn ruim 120.000 artikelen, maar vele handen maken licht werk. Bij onze collega’s in andere vestigingen hebben we voldoende geleerd: wij gaan ervoor!” Drive-in De nieuwe vestiging beslaat bijna 20.000 vierkante meter en bestaat uit een bouwmarkt, tuincentrum en drive-in. In andere Hornbach-vestigingen, zoals Nieuwerkerk aan den IJssel, is de drive-in een groot succes. Klanten kunnen hier met hun auto, bus of aanhanger inrijden en de zware bouwmaterialen direct vanuit de schappen inladen. Hornbach Amsterdam is de twaalfde vestiging in Nederland en ligt in Sloterdijk, aan de A5. Het is de enige vestiging in Nederland met twee verdiepingen.