Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Max Verstappen zaterdag 18 maart bij Hornbach Amsterdam

10 maart 2017
    Scoor een gratis ticket! Amsterdam, 10 maart 2016 – Max Verstappen ontmoeten? Dat kan op zaterdag 18 maart bij Hornbach Amsterdam aan de Berchvliet 14. Deze dag wordt een feest voor fans van Max, die zo veel mogelijk handtekeningen zal uitdelen. Maar ook door commentator Jack Plooij, die ervoor zorgt dat we allemaal in de stemming komen voor de Grand Prix van Australië. Meld je op tijd aan, zodat ook jij Max Verstappen kunt uitzwaaien. Gratis event Hornbach is dé plek voor mensen met een winnaarsmentaliteit, of ze nu een race gaan rijden of een andere klus gaan klaren. Een echte racefan loopt daarom op 18 maart in Hornbach Amsterdam. Om Max Verstappen vragen te stellen, voor een heuse meet & greet, zijn handtekening te scoren en mooie Max-merchandise aan te schaffen. De toon wordt gezet door Jack Plooij, die de hoogtepunten van afgelopen seizoen live zal evalueren én een voorschot neemt op komend seizoen. Natuurlijk worden ook de testresultaten van de nieuwe raceauto uitgebreid besproken en vragen we Max naar zijn ambities voor de GP van Australië, die een week later op de planning staat. Reserveer op tijd Er zijn een beperkt aantal tickets beschikbaar voor 18 maart. Om fans uit heel het land een eerlijke kans te geven, werkt Hornbach met gratis tickets, die je via deze site kunt downloaden. Op de site vind je ook informatie over parkeren, bereikbaarheid en andere zaken. Hornbach verwacht grote drukte en het advies is dan ook om met het openbaar vervoer te komen. Max zal van 12.00 tot 16.00 uur aanwezig zijn. Let op: alleen met een ticket kom je binnen. De bouwmarkt is ondertussen vrij geopend voor klussers. Meet & greet winnen? Wanneer je voor 17 maart naar Hornbach Amsterdam komt en de Hornbach Challenge app downloadt, maak je kans op een meet & greet. Het doel van de app is om vijf afbeeldingen (markers) te vinden, die verstopt zijn tussen ruim 120.000 artikelen in de vestiging. Diegenen die de afbeeldingen weten te scannen, maken kans op een meet & greet met Max Verstappen. De tien winnaars krijgen vrijdag 17 maart persoonlijk bericht. Kijk op www.hornbach.nl/challenge voor meer informatie.   

Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel sluit zich aan bij brandweer

8 maart 2017
Hoog bezoek bij Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel: dinsdag 7 maart kwam burgemeester Gert-Jan Kats van de gemeente Zuidplas, samen met brandweercommandant Ed Molenaar bij de bouwmarkt op visite. Niet op zoek naar dat ene specifieke schroefje, maar speciaal om iets uit te reiken: een schildje van de brandweer. Enkele medewerkers van deze vestiging zijn namelijk aangesloten bij de vrijwillige brandweer. Omdat dit opvallend veel mensen zijn, leek het de brandweer gepast dit via een schildje op de gevel kenbaar te maken. ‘Een fantastisch gebaar en toch ook een eer’ zegt Kees van den Breemer – Vestigingsmanager Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel – enthousiast. ‘Een initiatief dat trouwens volledig past binnen onze bedrijfsvisie, waarbij wij als Hornbach midden in de samenleving staan en een structurele bijdrage willen leveren aan de lokale gemeenschap. En het mooie is’, vervolgt Van den Breemer, ‘dat dit initiatief volledig uit de jongens zelf komt. Dat dit gewaardeerd wordt, blijkt wel uit de schenking van het schild van de brandweer en het feit dat onze burgemeester het schild persoonlijk is komen uitreiken. Een zeer geslaagde middag!’ Over HORNBACH Hornbach is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat Hornbach nu twintig jaar en telt het inmiddels twaalf vestigingen. Hornbach won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is Hornbach bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle Hornbach-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).   

Woontrends vol rust en emoties

6 maart 2017
Hornbach lanceert nieuwe woonstijlen voorjaar 2017 Alles draait om gevoel. Jezelf prettig voelen is belangrijk. Hierbij staan ontspanning en rust centraal. “Af en toe zorgeloos ontspannen tussen de grote kussens van jouw bank is goed voor lijf en leden. Bovendien een absolute must”, zegt Nicole Emers – Merchandiser binnendecoratie bij Hornbach Bouwmarkt Nederland – hierover. “Vooral omdat iedereen pas echt tot rust komt in eigen huis. Wij zijn er met deze nieuwe woonstijlen in geslaagd dit thuisvoelen in onze nieuwe woonstijlen te integreren.”  Door continu onderzoek te doen naar de optimale woonstijl en een intensieve samenwerking met inrichtings-, design- en kleurexperts, heeft de bouwmarkt ook dit jaar weer vier woonwerelden weten te creëren, vol comfort, gemak en rust. De inrichtingstrends van dit jaar zijn Black & White Comfort, Nordic Atmosphere, Relaxed Living en Blooming Emotions. Mindfulness “De nieuwe woontrends vinden hun oorsprong in mindfulness, waarbij wij ervan uitgaan dat het huis en de wooninrichting in belangrijke mate de gemoedstoestand bepalen”, vervolgt Nicole. “Wij geven onze klanten hiermee tools in handen om het huis exact naar eigen wens in te richten. Dankzij ons assortiment van ruim 120.000 artikelen kunnen wij elke woonwens realiseren.” BLACK & WHITE COMFORT – Soft contrast De dynamiek van kleuren is subtiel en bescheiden: functioneel, authentiek en nauwkeurig afgestemd op de gebruikte materialen. Zoals ook het contrast tussen terracotta, canvasstof en zachte schapenvacht subtiel is. Een zacht contrast dat zorgt voor harmonie. Leven zonder franjes: gestructureerd, overzichtelijk en vol gemak. NORDIC ATMOSPHERE – Natural look Privacy en comfort voeren hier de boventoon. Een stijl vol flair en elementen uit de natuur. Deze levendige trend stimuleert het goede humeur en de ontspannen geest. Scandinavische aspecten kleuren het interieur. Hoe? Pasteltinten en licht hout zorgen voor een rustgevende sfeer en designlampen geven het geheel nostalgische charme. RELAXED LIVING – Blue melange Bijna de helft van de mensen noemt blauw als lievelingskleur. Hiermee vormt deze woonstijl – waarbij blauw als uitgangspunt dient – voor velen de ideale huisinrichting. Zachte stoffen en warme houttinten creëren een ontspannen en gezellige sfeer, waardoor het geheel overzichtelijk en helder oogt. Geen kleur die zich zo goed laat combineren met blauw als wit, waarbij het contrast beide kleuren meer laat leven. Een combinatie die zich allang heeft bewezen en ook toekomstige trends zal blijven bepalen. BLOOMING EMOTIONS – Feeling good Bij het ontwerpen en ontwikkelen van een woonstijl blijken emoties vaak de beste gids. Het zijn dan ook vooral emoties die aan de basis liggen van Blooming Emotions. Een stijl waarin gevoel, comfort en functionaliteit samenkomen, met ruimten waarin mensen zichzelf herkennen. Bloementinten geven het interieur zowel kleur als warmte, van elegant roze tot zijdeachtig blauw. Ontspannen en genieten is nog nooit zo eenvoudig geweest. Kijk voor meer informatie op de website. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels twaalf vestigingen. HORNBACH won in 2016

Niets aan de wand met Hornbach

6 maart 2017
Jij kunt meer dan je denkt. Want dat klussen leuk én makkelijk is, leer je tijdens de maandelijkse projectshows van Hornbach. Zo ook bij de komende projectshow ‘Wanden vormgeven’, waarbij iedereen kan ervaren dat met de nieuwste producten en technieken een gladde wand binnen handbereik ligt. Kom langs van 3 maart tot en met 1 april en de professionals laten met groot plezier zien hoe eenvoudig het is. De nieuwe projectshow van Hornbach vindt plaats van 3 maart tot en met 1 april. Inspiratie opdoen, vragen stellen en de nieuwste producten uit het assortiment van dichtbij bekijken: het kan allemaal tijdens de demonstraties door de advisuers van Hornbach. Het is zelf ook mogelijk om nieuwe verwerkingstechnieken uit te proberen en zo oude wanden eenvoudig en snel glad te maken. Lenteklaar Maak je huis lenteklaar en bezoek de projectshow op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur. Het eerste half uur geven deskundigen een demonstratie, daarna kunnen bezoekers zelf aan de slag. Hornbach organiseert het hele jaar door projectshows, elke maand met een ander thema en gratis bij te wonen.

Edet nieuwe sponsor Boomfeestdag

1 maart 2017
Zeist/Tilburg, 1 maart 2017 – Edet is de nieuwe sponsor van de Stichting Nationale Boomfeestdag. Op de Boomfeestdag planten jaarlijks 110.000 kinderen 200.000 bomen. Het planten van een ‘eigen’ boom zorgt ervoor dat kinderen al vroeg liefde voor de natuur ontwikkelen. Edet heeft, als onderdeel van SCA, van oudsher een hechte band met de natuur. De verbinding tussen Edet en de Stichting Nationale Boomfeestdag is dan ook natuurlijk. Zorgvuldig omgaan met de natuur en ervan genieten is belangrijk. De Boomfeestdag stimuleert de liefde voor de natuur en staat voor het duurzaam omgaan met de natuur. “Dit sluit uitstekend aan bij Edet. Wij voelen ons verantwoordelijk voor het milieu en het zorgvuldig omgaan met grondstoffen. Edet is verbonden met de natuur en met mensen. Wij willen, net als de Boomfeestdag, graag dat mensen de tijd nemen om ook echt te genieten van de natuur. Een rustmomentje, met een knipoog naar het momentje voor jezelf op het toilet. Edet draagt dan ook graag bij aan de Boomfeestdag met de sponsoring en verschillende acties om mensen te laten genieten van de natuur”, aldus Christine Voorma van Edet. 60 jaar Boomfeestdag “We zijn blij met Edet als sponsor van de Stichting Nationale Boomfeestdag. We hebben hetzelfde principe: een duurzame wereld. In de 60 jaar dat de Stichting Nationale Boomfeestdag bestaat, hebben miljoenen kinderen bij elkaar ruim 10 miljoen bomen geplant, dat zijn zo’n 4.500 voetbalvelden. De kinderen zijn zo op een positieve manier verbonden met de natuur”, zegt een trotse Peter Derksen, directeur van de stichting. Met het thema ‘Bomen verbinden’ wil de stichting de verbindende rol van bomen centraal stellen. Bomen verbinden en verrijken steden, zorgen voor een schonere en gezondere lucht en dragen zo bij aan een gezonde en duurzame wereld voor volgende generaties. 22 maart Boomfeestdag in Maastricht Op 22 maart 2017 worden er in 280 gemeenten bomen geplant. De Nationale Boomfeestdag is in Maastricht, waar 500 schoolkinderen en 250 genodigden bomen planten op het dak van de A2-tunnel. In het kader van het project ‘Europe Calling’ planten ambassadeurs uit 28 EU-lidstaten voor iedere lidstaat één boom op het Europaplein van de A2. Edet is deze dag ook met een stand aanwezig op de GroenMarkt. Bezoekers van de stand kunnen op het eerste Edet Natuurbankje een boodschap schrijven over wat hen verbindt met de natuur. Via verschillende acties is dit Natuurbankje ook te winnen.

Chantal Janzen en Wendy van Dijk kiezen Fleurop

20 februari 2017
Fleurop en RTL gaan samenwerken voor het nieuwe RTL 4-programma ‘Janzen & Van Dijk: Voor al Uw Bruiloften en Partijen’. In dit programma nemen stellen met een (stiekeme) huwelijkswens het tegen elkaar op, met als inzet een droombruiloft. Fleurop zorgt ervoor dat de stellen in de bloemetjes worden gezet. Een prachtig bruidsboeket is tenslotte de finishing touch. Bloemen en beleving Joyce Borghardt, Sales Director Branded Content bij RTL: “Het nieuwe RTL 4-programma ‘Janzen & Van Dijk: Voor al Uw Bruiloften en Partijen’ heeft in Fleurop een perfecte sponsor gevonden. Deze samenwerking werkt op alle fronten versterkend, zowel voor Fleurop als voor het programma. Samen bezorgen ze een goed gevoel!” Michel van Slingerland van Fleurop Interflora Nederland BV sluit zich daarbij aan: “Welke emotie is nu groter dan liefde? Dit nieuwe programma sluit hier perfect bij aan door emoties sfeervol in beeld te brengen. Het raakt je. Hetzelfde effect bereiken wij met onze boeketten. Elk boeket is door onze bloemisten met veel passie samengesteld. De kijker ziet dit terug in het programma. Een perfecte combinatie van het tonen van vakmanschap en het prikkelen van de kijker om eens vaker emoties te uiten met een stijlvol boeket.” Feelgoodspelshow ‘Janzen & Van Dijk: Voor al Uw Bruiloften en Partijen’ is een feelgood-programma. Elke aflevering strijden twee gezinnen tegen elkaar in verschillende studiospellen en opdrachten. Het winnende paar krijgt een royaal bedrag om hun droombruiloft te verwezenlijken. Het programma is vanaf 18 maart iedere zaterdag om 20.00 uur te zien bij RTL 4. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.  

Hornbach Amsterdam vandaag geopend

17 februari 2017
Hornbach heeft vandaag de deuren in Amsterdam geopend. De nieuwste vestiging in Nederland bestaat uit twee verdiepingen en is over een doorgaande weg heen gebouwd. Albrecht Hornbach, voorzitter Hornbach Management AG: “Wij zijn trots dat we ons nu ook in de hoofdstad hebben gevestigd. Deze twaalfde vestiging is de kroon op twintig jaar Hornbach in Nederland. En we zijn hier nog lang niet uitgegroeid.” Impuls voor de regio “Er is hard gewerkt aan de bouw van de prachtige nieuwe vestiging”, vertelt algemeen directeur Nederland Evert de Goede. “De samenwerking met de gemeente Amsterdam verliep constructief en vestigingsmanager Ellen van den Ham heeft de introductie van Hornbach in Amsterdam uitstekend voorbereid. En het resultaat mag er zijn: de eerste vestiging in Nederland met twee verdiepingen, inclusief drive-in en tuincentrum.” Gunstig voor alle klussers in en om de hoofdstad, maar ook voor de werkgelegenheid. De komst van de bouwmarkt levert zo’n 150 directe en 150 indirecte arbeidsplaatsen op. Niet alleen via catering-, schoonmaak- en beveiligingsbedrijven, maar ook via bouw- en installatiebedrijven. Hornbach blijft uitbreiden in Nederland. Zo komt er dit jaar nog een vestiging in Den Haag bij, aldus de algemeen directeur. “En daar zal het zeker niet bij blijven.” Eén projectbouwmarkt voor elk project Een van de succesfactoren van Hornbach is het ruime assortiment, dat vijf keer zo groot is als in een doorsneebouwmarkt. Evert de Goede: “Wij laten Amsterdam graag kennismaken met Hornbach in al haar facetten: van onze showrooms met compleet ingerichte badkamers en keukens tot de mogelijkheid om precies dat ene schroefje te kopen dat je nodig hebt. Het Badkamer- en Keukencentrum van Hornbach bestaat uit een showroom voor oriëntatie en inspiratie, hoogwaardig sanitair én de beste materialen om de badkamer of keuken te installeren. Bovendien biedt Hornbach de MontageService, waarbij de gekozen keuken of badkamer door een professional wordt geïnstalleerd. De klant kan zo zijn complete project samenstellen, waarbij Maatwerk met een hoofdletter wordt geschreven. Niet alleen bij het maken van een detailtekening, maar ook bij transport en montage. Bij de montage van badkamer of keuken zal de aannemer ervoor zorgen dat in alle voorkomende werkzaamheden kan worden voorzien. De klanten hebben als groot voordeel dat ze niet meer zelf contact hoeven op te nemen met allerlei aannemers. Er is maar één aanspreekpunt, en dat is Hornbach.” Drive-in voor bouwmaterialen In de grote, nieuwe Amsterdamse vestiging mocht een drive-in voor bouwmaterialen natuurlijk niet ontbreken. Doe-het-zelvers kunnen de winkel inrijden om de benodigde materialen direct in hun aanhangwagen, vrachtwagen of bestelbusje te laden. Met brede paden en hoge stellingen is het gemakkelijk inladen. De Goede: “Zo sluiten we optimaal aan bij de wensen van de moderne professional en doe-het-zelver.”  

Max naar Hornbach

15 februari 2017
Vrijdag 17 februari opent Hornbach om 07.00 uur haar twaalfde vestiging in Amsterdam-Sloterdijk, gelegen aan de Berchvliet 14 en langs de A5. Hiermee krijgt de hoofdstad de beschikking over een assortiment van ruim 120.000 artikelen, allemaal onder één dak. Dit viert de bouwmarkt met een lancering van een bijzondere app. Een app waarbij Max Verstappen in de introductie de hoofdrol speelt. Vrijdag 17 februari is om 09.00 uur de ‘Hornbach Challenge app’ gratis te downloaden in deze nieuwe vestiging en maken deelnemers kans op een meet & greet met de Formule 1-coureur. Hornbach denkt graag buiten de gebaande paden, Hornbach denkt groots. Vanuit dit perspectief is de app op basis van Augmented Reality ontstaan. Want hoewel Augmented Reality in de retail steeds vaker wordt toegepast, werd de techniek nog nooit ingezet om mensen door een winkel te leiden. Tot nu, want met de app adviseert Hornbach de bezoekers over het assortiment en leidt ze hen op een ludieke wijze rond door de bouwmarkt. Hornbach anders “Hornbach is altijd op zoek naar innovatieve toepassingen voor onze bezoekers”, zegt Maarten Post – Marketing Manager Hornbach Bouwmarkt Nederland – hierover. “Daar zijn we groot mee geworden en dat maakt ons anders in de retail- en DHZ-branche. Deze app sluit hier perfect op aan: een originele, verfrissende manier om ons uitgebreide assortiment te presenteren. Zo worden de klanten door onze afdelingen geloodst en kunnen ze op prettige wijze kennismaken met onze producten. Naast dat de vestiging tijdens het openingsweekend van 17-19 februari bol staat van de activiteiten, is dit natuurlijk een sympathieke manier om onszelf aan de regio Amsterdam te presenteren.”     Max Verstappen bij Hornbach Amsterdam Tijdens de introductie van de app legt Max Verstappen uit dat er vijf markers in de vestiging te vinden zijn. Deze vijf markers zijn te vinden tussen ruim 120.000 artikelen. Elke marker vertegenwoordigt een van de belangrijke kernwaarden van de bouwmarkt, die hiermee stuk voor stuk op interactieve wijze worden gepresenteerd. Diegenen die de markers weten te vinden en scannen, maken kans om 18 maart Max Verstappen te ontmoeten. Want uiteindelijk zullen er tien winnaars worden geselecteerd voor een meet & greet met Max Verstappen. De challenge loopt tot en met 17 maart. Kijk op www.hornbach.nl/challenge voor meer informatie.

Valentijnsdag verhoogt omzet met ruim 60 procent Fleurop

14 februari 2017
Ruim 1.100 bloemisten van Fleurop waren vandaag volop in actie om vele ontvangers een goed gevoel te bezorgen. Door de bloemisten van Fleurop werd de afgelopen dagen een recordaantal boeketten bezorgd. Het samengestelde boeket ‘Zo lief’ is favoriet. De valentijnscampagne van de marktleider die mensen oproept om hun liefde kenbaar te maken, heeft dit jaar zijn vruchten afgeworpen.    Recordjaar Op deze Valentijnsdag merkt Fleurop dat de romantiek volop in de lucht hangt. Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop: “Elk jaar is rond Valentijnsdag een piekmoment, maar dit jaar merken we dat de romantiek nog volop leeft. Of het nu door het zonnige weer komt of door onze campagne: mensen hebben massaal mooie boeketten besteld. Ruim 60 procent meer dan vorig jaar. Ondanks dat Valentijnsdag toen op zondag viel, hebben onze bloemisten toen ook de hele dag bezorgd. Desondanks is 2017 dus echt een recordjaar qua valentijnsboeketten.” De meeste boeketten werden dit jaar bezorgd in Amsterdam. Alles voor de liefde Dat juist het boeket ‘Zo lief’ met roze accenten de publieksfavoriet van 2017 is, had Van Slingerland wel verwacht. “Het is de mix van klassieke rozen en vrolijke gerbera’s en tulpen. Precies de combinatie die past bij romantiek anno 2017.” Geld en afstand spelen geen rol op de dag van de romantiek, concludeert de marktleider in boeketten. Het duurste boeket van dit jaar was € 275,- en bestond uit rozen. De bloemengroet die het verste ging, was naar Coffs Harbour, Nieuw-Zuid-Wales, Australië. Bekijk hier de valentijnscampagne van Fleurop. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

SUBWAY gast drinkt vaker gezonder

9 februari 2017
Bijna 19.000 kilo minder suiker geconsumeerd dan vorig jaar Amsterdam, 9 februari 2017 – SUBWAY restaurants in Nederland vonden vorig jaar in Vrumona en Unilever hun nieuwe frisdrankpartners. Met deze samenwerking stapten SUBWAY restaurants over op een nieuw drankenassortiment met meer opties voor gasten die letten op suiker en calorieën. Sinds deze verruiming van het assortiment hebben de gasten van SUBWAY restaurants samen bijna 19.000 kilo suiker minder geconsumeerd ten opzichte van vorig jaar. De verantwoorde koers valt hiermee in de smaak. Nederlanders eten en drinken steeds bewuster. Ook bij de SUBWAY formule, zo blijkt. Sinds 1 maart 2016 kunnen gasten hier kiezen uit een ruim assortiment aan dranken, van Crystal Clear en Lipton Ice Tea Green tot Rivella en Sourcy Vitaminwater. Klassieke frisdranken als Pepsi en SiSi zijn daarnaast nog steeds verkrijgbaar, net als suikervrije varianten als Pepsi Max en 7UP Free. Gasten blijken vaak voor de verantwoordere frisdranken te kiezen. Met als gevolg dat SUBWAY gasten het afgelopen jaar 25 procent minder calorieën uit frisdranken hebben geconsumeerd dan het jaar daarvoor. 5,3 miljoen suikerklontjes minder ‘We zijn enorm blij met deze resultaten. Onze gasten hebben 18.785 kilo minder suiker geconsumeerd ten opzichte van vorig jaar. We hebben het over een besparing van zeker 5,3 miljoen suikerklontjes’ aldus Joost Labadie, Area Development Manager voor de Nordics en Nederland. ‘Het is voor ons het belangrijkst dat we onze gasten de keuze bieden. Dat geldt voor ons menu en dat dragen we nu ook uit in ons drankassortiment. We zien nu duidelijk dat de gast vaker kiest voor een drankje met minder suiker.’ Minder toevoegingen Naast deze suikerverlaging, zijn er binnen de SUBWAY organisatie ook andere initiatieven gaande om het assortiment te verbeteren. De organisatie werkt er naartoe om alle onnodige kunstmatige toevoegingen, zoals conserveringsmiddelen en smaakversterkers te verwijderen zonder dat dit ten koste gaat van de smaak. Zo zijn alle ingrediënten voor de Subs inmiddels volledig vrij van kunstmatige kleurstoffen. Zelf kiezen Bij SUBWAY Restaurants staat keuze centraal. Je kunt kiezen uit verschillende verse en voedzame ingrediënten, om zo je Sub of salade samen te stellen, precies zoals jij dat wil. Gasten kunnen kiezen uit een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas, toppings en saus.

Evelien is de beste!

9 februari 2017
Het jonge team van bloemenwinkel ‘Bij Evelien’ uit Gilze mag zich een jaar lang ‘Beste Fleurop Bloemist van Nederland’ noemen. 7 februari werden zij tijdens de 100% NL Awards gehuldigd als winnaar van de verkiezing. Eigenaar Evelien Timmermans: “We zijn ontzettend blij dat onze klanten massaal hebben gestemd. Ik heb al een mooi plekje voor de award in gedachten.”  Met dertien jaar ervaring in het bloemistenvak opende Timmermans in maart 2015 haar bloemenwinkel ‘Bij Evelien’ in Gilze. Nu, bijna twee jaar later, hebben zij en haar team een groot aantal fans opgebouwd. Veel van hen komen niet alleen in de winkel, maar volgen `Bij Evelien’ ook op social media. Begin januari verscheen de oproep op Facebook om te stemmen voor de Beste Fleurop Bloemist-verkiezing. Daar werd volop gehoor aan gegeven: in totaal stemden ruim 10.000 consumenten. Feestelijke avond Tot en met 30 januari kon iedereen stemmen op zijn of haar favoriete Fleurop bloemist. Daarna kreeg Timmermans bericht dat `Bij Evelien’ tot de tien finalisten behoorde. “Groot feest, natuurlijk, want nu mochten we met onze partners als vip naar de 100% NL Awards.” Daar werd al snel bekend dat zij de award voor Beste Bloemist van Nederland in ontvangst mochten nemen. “Niet verwacht, wel gehoopt.” Het jonge team van `Bij Evelien’ genoot van een feestelijke avond, terwijl de felicitaties binnenstroomden. “Mijn man werd er vanochtend op het schoolplein al mee gefeliciteerd”, aldus Timmermans. De award krijgt een goed zichtbare plaats op een rek achter de toonbank. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.  

Flirten met Fleurop

3 februari 2017
De nieuwe Valentijnscampagne van Fleurop draait om het kenbaar maken van je verliefdheid. De marktleider moedigt dromers aan hun dromen waar te maken. Flirters om die eerste stap te zetten. Een zorgvuldig samengesteld boeket als uiting van je gevoelens. Wie kan dat nou weerstaan? De campagne start dit weekend. Nu iedereen meer met zijn smartphone bezig is en minder met de wereld om zich heen, is het leven er niet romantischer op geworden. Gelukkig zijn er nog plekken waar verliefdheid in de lucht hangt. In het openbaar vervoer bijvoorbeeld, waar al in de vroege ochtend stiekeme blikken worden uitgewisseld. Maandenlang kan het flirten doorgaan, zonder dat iemand de eerste woorden zegt. De drempel om je gevoel kenbaar te maken, ligt hoog. Op Valentijnsdag stap je eroverheen. Met een schitterend boeket, passend bij de smaak van de ontvanger, maak je een onweerstaanbare indruk. Dat laat Fleurop zien en horen in haar nieuwste commercials. Gevoel uiten Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager bij Fleurop: “We laten met deze campagne de essentie van Fleurop zien: mensen een goed gevoel bezorgen. Met onze boeketten laten mensen aan elkaar zien dat ze echt om elkaar geven. Onze bloemisten zetten zich elke dag in om de mooiste boeketten te creëren. Zij leggen op vakkundige wijze in elk boeket het gevoel van de gever. Om mee te nemen voor je partner of familielid als liefdevolle geste of om te laten bezorgen als ontroerende verrassing. Wij wensen iedereen een hartverwarmende Valentijnsdag.” Bekijk hier de campagne. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.  

Hornbach kondigt openingsdatum aan door grootse introductie

29 januari 2017
Tussen de hoge gebouwen van de Zuidas en op de rode klinkers van de Arena Boulevard doken afgelopen dagen ineens opvallende objecten op. Het bleek om hamers van 6 meter lang, 2,5 meter hoog en ruim 300 kilo te gaan. Gereedschap van deze gigantische omvang is geen enkele Amsterdammer ontgaan. Een ludiek initiatief van Hornbach om de openingsdatum van de nieuwe vestiging in Amsterdam kenbaar te maken.            Naast dat de hamer subtiel het logo van Hornbach siert, staat het symbool voor daadkracht. Daadkracht als noodzakelijke basis voor het voltooien van kleine én grote projecten. De grootte van de hamer symboliseert de grootte van de projectbouwmarkt: geen assortiment zo groot en divers als dat van Hornbach. Een kleine klus, een groot project: dat ene specifieke schroefje zul je er zeker vinden. Dat weet Nederland inmiddels ook, want niet voor niets is Hornbach dit jaar voor de elfde keer tot beste bouwmarkt van Nederland verkozen. Groots en gedurfd Amsterdammers zijn inmiddels wel wat gewend. Maar toch keken ze afgelopen vrijdag bij Station Zuid en een dag later op de Arena Boulevard vreemd op. Een grote houten hamer met een aankondiging: ‘er komt iets groots naar Amsterdam’ vulde de pleinen. Leuke reacties en selfies met de reuzenhamer volgden snel. De dagen ervoor verschenen er nog grote lichtprojecties met dezelfde tekst op het Barlaeus Gymnasium en het Rochdale-gebouw. “Een zeer geslaagde introductie”, zegt Maarten Post – marketing manager Hornbach – hierover. “Een grote stad als Amsterdam verdient nu eenmaal een grote introductie. Een die past bij ons bedrijf: groots, humoristisch en gedurfd. Nu weet iedereen dat Hornbach is gesetteld en klaar om te openen.” Klik hier voor het filmpje van afgelopen weekend. Bijzondere vestiging De twaalfde vestiging is hiermee direct een van de grootste winkels van de projectbouwmarkt. De winkel beslaat bijna 20.000 vierkante meter en is hiermee groot genoeg om ruim 120.000 artikelen te herbergen. Het bijzondere aan deze vestiging is dat ze de primeur heeft van twee verdiepingen en zich verder onderscheidt doordat ze over een doorgaande weg heen is gebouwd. Iets wat je met kleine hamers niet in elkaar timmert. Openingsweekend En dan nu eindelijk ook voor Amsterdam-Sloterdijk en omgeving: vrijdag 17 februari vanaf 07.00 uur is iedereen welkom aan de Berchvliet 14. Dan opent Hornbach feestelijk de deuren van haar nieuwste vestiging. Voor het openingsweekend zijn er speciale producten ingekocht en staan er tal van demonstraties en events gepland.  Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een

Wie is de beste?

17 januari 2017
Gezocht: beste Fleurop bloemist van Nederland Stem en maak kans op VIP-kaarten voor 100%NL Awards Veenendaal, 17 januari 2017 – Fleurop roept Nederlanders op om op hun favoriete bloemist te stemmen. De marktleider in boeketten organiseert voor het eerst de verkiezing van Beste Fleurop Bloemist van Nederland. Deze maand kan iedereen stemmen op zijn of haar Fleurop-favoriet. De beste wordt tijdens de 100% NL Awards gehuldigd en mag zich een jaar lang de beste Fleurop-bloemist van Nederland noemen. Bloemen brengen gevoel over De nauwe samenwerking tussen 100% NL en Fleurop bracht beide partijen op deze verkiezing. Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop: “Naast de beste Nederlandse artiesten verdienen onze bloemisten ook een award. Zoals artiesten hun hele ziel en zaligheid in een lied leggen, zo maken onze ruim 1.100 bloemisten de mooiste creaties om het gevoel van de klant over te brengen.” Tot en met maandag 30 januari kan iedereen stemmen op zijn favoriete bloemist via debestefleuropbloemist.nl. Ook stemmers bij Awardshow Dinsdag 7 februari worden de 100% NL Awards uitgereikt aan de beste Nederlandse artiesten in 7 categorieën. De uitreiking wordt afgewisseld met diverse optredens van onder andere O’G3NE en Nick & Simon. De 10 bloemisten met de meeste stemmen mogen met hun hele team als VIP over de rode loper. De nummer 1 bloemist wordt op deze avond gehuldigd en ontvangt de Beste Fleurop Bloemist van Nederland Award. Wie zijn stem uitbrengt tijdens de Beste Fleurop Bloemist-verkiezing maakt zelf ook kans op een set van vier kaarten, om deze feestelijke avond als VIP met drie vrienden of vriendinnen mee te maken. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Blue Monday 2017 leidt tot verwarring

16 januari 2017
Groot aantal bedrijven hanteert verkeerde datum Voorschoten, 16 januari 2017 – Blue Monday. De meest deprimerende dag van het jaar. Donkere dagen, nieuwe voornemens zijn inmiddels gesneuveld en de vakanties lijken ver weg. Maar er is verwarring ontstaan. Want op welke maandag valt dit jaar Blue Monday? De 16e of de 23e januari? De Britse psycholoog Cliff Arnall wist in 2005 genoeg. De maandag van de laatste volle week van januari moest wel de meest deprimerende dag van het jaar zijn. Vanwege de definiëring de laatste volle week, valt Blue Monday 2017 daarom op de 23e januari. Slecht nieuws voor de bedrijven die in hun initiatieven en commerciële uitingen kozen voor de 16e januari. De meest deprimerende dag van het jaar wordt dus gekozen aan de hand van de laatste volle week van januari en niet op basis van de derde maandag van deze mooie maand. Zonnige kant
 ‘Het is een deprimerende vergissing,’ zegt Huib Bannier – managing partner van communicatiebureau vanhulzen•gummo•kicks – met een knipoog. ‘Maar bekijk het van de zonnige kant: nu krijgen we twee deprimerende dagen in onze schoot geworpen. Ja, de kracht van pr… Die blijkt behoorlijk groot. Wat ons betreft is Blue Monday vooral een dag om blauwe wijn te drinken en een goed moment om te kijken naar wat we allemaal wél hebben. Denken vanuit mogelijkheden. Als ik mij niet vergis, denkt Cliff Arnall hier precies zo over.’ Over Blue Monday De Britse psycholoog Cliff Arnall kwam in 2005 met een wetenschappelijke formule om de meest deprimerende dag van het jaar te bepalen. Deze dag noemde hij Blue Monday. De formule die hij hiervoor hanteerde luidt als volgt: Hierin is W een maat voor het weer, D voor de schulden, d voor het maandelijkse salaris, T voor hoelang geleden het kerst was, Q staat voor hoe goed men nog de goede voornemens volhoudt, M voor het motivatieniveau en NA voor het gevoel om actie te ondernemen. Er wordt niet aangegeven wat de eenheden van de variabelen zijn. Oordeel zelf.

Hornbach Amsterdam in de startblokken

16 januari 2017
150 medewerkers worden klaargestoomd voor de opening Amsterdam, 16 januari 2017 – Alle medewerkers voor Hornbach Amsterdam zijn aangenomen. Achter de schermen worden hun de kneepjes van het vak bijgeleerd. Eerst in andere vestigingen en straks in hun eigen Hornbach Amsterdam. Naar verwachting gaat de vestiging volgende maand open. Het team staat te popelen om klussers in de hoofdstad te gaan helpen. Na een lange aanloop is de opening aanstaande voor Ellen van den Ham en haar team. De sfeer zit er al goed in: “Het team vindt steeds meer zijn weg in de nieuwe vestiging, die trouwens als enige Hornbach twee verdiepingen telt. We zijn met zijn allen de schappen aan het vullen. Zo leert iedereen het assortiment nog beter kennen en weten we precies waar alles staat”, glimlacht ze. “Het zijn ruim 120.000 artikelen, maar vele handen maken licht werk. Bij onze collega’s in andere vestigingen hebben we voldoende geleerd: wij gaan ervoor!” Drive-in De nieuwe vestiging beslaat bijna 20.000 vierkante meter en bestaat uit een bouwmarkt, tuincentrum en drive-in. In andere Hornbach-vestigingen, zoals Nieuwerkerk aan den IJssel, is de drive-in een groot succes. Klanten kunnen hier met hun auto, bus of aanhanger inrijden en de zware bouwmaterialen direct vanuit de schappen inladen. Hornbach Amsterdam is de twaalfde vestiging in Nederland en ligt in Sloterdijk, aan de A5. Het is de enige vestiging in Nederland met twee verdiepingen.  

Hornbach ziet zo geel als een kaassoufflé

5 januari 2017
Niets te beleven in januari? Dan ben je nog niet bij Hornbach geweest. Bij alle vestigingen van deze bouwmarkt staat januari weer in het teken van de jongste doe-het-zelvers. Drie zaterdagen achter elkaar kunnen kinderen zich creatief uitleven in de Kinderwerkplaats. Een perfecte gelegenheid voor ouders om te shoppen voor huis of tuin, terwijl de kinderen lekker bezig zijn.  SpongeBob en 3D-schilderijen Zelf iets maken, dat is het mooiste wat er is. Dat geldt voor ouders, maar zeker ook voor kinderen. En jong geleerd is oud gedaan. Daarom organiseert Hornbach in januari drie kinderknutseldagen. Zaterdag 14 januari kunnen de kinderen een schilderij maken en zelf beplakken met stickers, tegeltjes en andere gekleurde steentjes. 21 januari mogen jongens en meisjes zelf hun unieke SpongeBob in elkaar knutselen. En de laatste zaterdag van de maand januari, de 28ste, maken de kinderen een 3D-schilderij: een mooie vorm van spijkers met draden ertussen gespannen. De knutseldag is onder begeleiding en geschikt voor kinderen van alle leeftijden. Deelname en materialen zijn geheel kosteloos. Van 10.00 tot 16.00 uur kunnen kinderen bij alle vestigingen van Hornbach terecht. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).    

Van Doorne kiest VHGK voor de vorm

3 januari 2017
Van Doorne uit Amsterdam is een zeer gerenommeerd kantoor dat al bijna negentig jaar bestaat. Bij Van Doorne werken 171 advocaten, notarissen en fiscalisten, en behoort tot de top tien van Nederland. Voor de vormgeving heeft Van Doorne gekozen om samen met ons te werken. Wij verzorgen de vormgeving voor diverse middelen; waaronder brochures en infographics in de frisse en herkenbare huisstijl.

Kinderen ontwerpen zelfgemaakte schep

28 december 2016
Kinderen op een leuke manier informeren over de bestaande klimaatverandering. Dat was het idee achter de kleurwedstrijd van Hornbach. Samen met Justdiggit organiseerden zij de maand van de klimaatverandering. Kinderen konden hun creatieve uitingen kwijt in een schep-kleurplaat. Van de twee mooiste kleurplaten werd een echte schep gemaakt. De gelukkige winnaars Daimon (9) en Stacy (9) uit Nieuwegein hebben hun schep vol trots in ontvangst genomen. Justdiggit is een organisatie die klimaatverandering op een eenvoudige, effectieve manier bestrijdt. Hierbij staat de schep symbool. Een schep waarmee zij op verschillende droge plekken op aarde klimaatverandering tegengaat. Wanneer kinderen deze schep via een kleurplaat op een mooie manier versierden, konden ze hun eigen ontworpen schep verdienen. En dat heeft Hornbach geweten ook. Van de vele inzendingen werden de scheppen van Daimon van Otterlo en Stacy Terhaar als mooiste beoordeeld, waardoor zij binnenkort met hun ouders mee kunnen scheppen voor een beter klimaat. De schep werd overhandigd door kunstenares Juliette van Bavel. “Het is hartstikke leuk om eens iets te maken op basis van wat kinderen hebben bedacht. Ze kijken toch anders naar de wereld dan wij dat doen. Toch precies wat wij nodig hebben in onze strijd tegen klimaatverandering?” Over Justdiggit Justdiggit is een non-profitorganisatie die streeft naar het herstel van hele ecosystemen door het ondergronds brengen van regenwater en gebruik te maken van agrobosbouw en klimaatbestendige landbouw. Door het terugbrengen van de vegetatie koelt de planeet af, want hoe groener de aarde, hoe koeler de planeet. Daarnaast ontwikkelt Justdiggit positieve, internationale campagnes en educatieprogramma’s om een hele generatie te inspireren en activeren om klimaatverandering tegen te gaan.   Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen). www.hornbach.nl  

Hornbach eindelijk in Overijssel

27 december 2016
Hornbach bouwt verder aan de toekomst. Dit keer wordt de provincie Overijssel verrijkt met een vestiging. Een primeur voor de regio én voor de bouwmarkt. Na de opening van Amsterdam en Den Haag wordt het voor de bouwmarkt alweer de veertiende vestiging in het land. De nieuwe winkel zal verrijzen aan de Blaloweg (hoek Katwolderweg) in Zwolle. Een goed bereikbare locatie nabij de A28. De opening staat voor begin 2018 gepland. “Bloed, zweet en tranen, maar het is ons gelukt: we gaan aan de slag met het bouwen van onze veertiende vestiging in Zwolle”, zegt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “De beste bouwmarkt van Nederland hoort voor iedereen binnen handbereik te zijn, dus wat dat betreft is dit een mooie stap met de komst van Hornbach naar deze provincie”, lacht Evert. “Voor ons is dit een mooie kans. Want een fysieke vestiging maakt nog altijd het verschil en onze kracht ligt juist in het directe contact met de klant. De nieuwe vestiging in Zwolle is goed voor de lokale werkgelegenheid, doordat we ruim 150 directe en 150 indirecte arbeidsplaatsen creëren. Wij staan daarom te popelen onze meerwaarde ook in deze regio te tonen. Maar wanneer de mensen écht niet kunnen wachten, zijn ze nu al welkom in onze webshop die 24/7 geopend is.” Tuincentrum en drive-in De vestiging op het bedrijventerrein Voorst krijgt een vloeroppervlakte van circa 15.000 vierkante meter met 440 parkeerplaatsen. De bouwmarkt wordt gesitueerd bij de kruising van de Blaloweg en Katwolderweg en wordt opgeleverd inclusief tuincentrum en drive-in. De drive-in is een ideale manier voor professionele klusbedrijven en particuliere klanten om grote en zware spullen in te laden, doordat auto’s en busjes eenvoudig naar binnen kunnen rijden.

Hornbach grootste onlinebouwmarkt

27 december 2016
Campagne gestart over mogelijkheden online en in vestiging Houten, 27 december 2016 – Online net zo makkelijk klusmaterialen aanschaffen als in de winkel. Dat kan vanaf nu op hornbach.nl. Deze week start de nieuwe reclamecampagne over de mogelijkheden bij Hornbach: online en in de vestiging. Ruim 50.000 artikelen zijn online te koop en daar komen elke week honderden producten bij. Zo gevonden, zo besteld en vier uur later al af te halen of gemakkelijk thuis laten bezorgen. Grootste online bouwmarkt “Klanten weten onze onlineshop al goed te vinden” aldus marketingmanager Maarten Post. “Maar nu nagenoeg alles online besteld en bezorgd kan worden, hebben we een mooie mijlpaal bereikt. Klanten kunnen nu online net zo goed bij ons terecht als in de winkel. Zo kunnen ze overal en altijd de artikelen bestellen die zij nodig hebben, op hornbach.nl of in onze Hornbach-app. Om af te halen in een van de dichtstbijzijnde vestigingen of thuis te laten bezorgen. Met ruim 50.000 artikelen zijn wij de grootste onlinebouwmarkt. En natuurlijk kunnen klanten ook online rekenen op de laagsteprijsgarantie of deskundig en uitgebreid advies.” Goed moment Maarten Post: “Wij zijn trots dat we dit in onze nieuwe campagne eindelijk naar buiten kunnen brengen, want de huizenmarkt trekt aan en mensen zijn weer volop aan het opknappen en verbouwen. Dit scheelt veel mensen een ritje naar de bouwmarkt. Doe-het-zelvers met een drukke baan zijn hier zeker mee geholpen, maar ook aannemers en zzp’ers zijn hebben veel voordeel van deze online bestel- en bezorgmogelijkheden. Natuurlijk heeft ook nog niet iedereen een fysieke vestiging in de buurt, maar met deze online mogelijkheden is HORNBACH voor iedereen binnen handbereik. Innovatie draait bij ons om tijdsbesparing voor klussers. De drive-in die een aantal vestigingen hebben is hier een goed voorbeeld van: hier kan de klant zo binnenrijden om bestelde spullen in te laden. Alle services zijn overal en altijd online beschikbaar. De bezorgservice is uitgebreid getest en inmiddels hebben we drie verzendcentra door heel Nederland.” De campagne is te bekijken via https://www.youtube.com/watch?v=fiov3vxqSGU Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Nieuw SUBWAY restaurant met drive bij A8 Oostzaan

21 december 2016
Zesde vestiging van eigenaar Robert Metz Op de Thorbeckeweg nabij Oostzaan is het een komen en gaan van auto’s. De perfecte plek voor een SUBWAY restaurant met drive-through, vond ondernemer Robert Metz. Daarom opent hij hier vandaag zijn zesde vestiging, die 7 dagen per week geopend is. Een mooie stap voor Metz en zijn personeel: “We zijn een groot bedrijf aan het worden.” Gratis parkeren De nieuwe SUBWAY vestiging ligt op bedrijventerrein de Ambacht aan de Thorbeckeweg. Eigenaar Robert Metz: “Hier rijden dagelijks circa 36.000 auto’s langs. Onder deze automobilisten zijn ongetwijfeld fans van de Spicy Italian, de Chicken Teriyaki en andere lekkere Subs. Zij rijden zo door de drive-thru voor een Sub ‘to go’, of ze parkeren gratis op een van de vele plekken om in ons restaurant van een versbereide Sub te genieten.” Groeimogelijkheden voor talentvolle medewerkers Metz, die al eerder SUBWAY vestigingen opende in Lelystad, Almere, Amersfoort en Nieuwegein, heeft zijn ambities meer dan waargemaakt. Zijn carrière begon in de IT, maar enkele jaren geleden maakte hij een switch die tot op de dag van vandaag goed bevalt. “Met inmiddels 6 vestigingen zijn we een groot bedrijf aan het worden. Dat biedt alleen maar voordelen. We hebben personeel meer te bieden. Voor talentvolle medewerkers hebben we meer mogelijkheden voor opleiding en er zijn meer doorgroeimogelijkheden.” Tot elf uur ’s avonds De nieuwe vestiging van SUBWAY is op werkdagen geopend van 7.00 tot 23.00 uur. In het weekend van 10.00 tot 23.00 uur. In het restaurant is plek voor 40 gasten. In de lente wil Metz uitbreiden met 30 plekken op het terras. Submarine sandwich SUBWAY restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘Subs’. Het handelsmerk van deze Subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Bij SUBWAY restaurants kunnen gasten kiezen voor een van de klassieke Subs op het menu en die vervolgens personaliseren met hun keuze aan versgebakken brood, groente, kaas en saus. De Sandwich Artist stelt de Sub samen in overleg met de gast en bereidt deze voor zijn ogen. Daarnaast zijn bij SUBWAY restaurants onder andere heerlijke salades en versgebakken Cookies verkrijgbaar. Over de SUBWAY organisatie SUBWAY restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 112 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel 183 SUBWAY restaurants. Bij SUBWAY restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid op versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. De SUBWAY formule staat bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij consumenten zelf invloed hebben op de voedingswaarden.

2016: Meer mannen aan de botox

20 december 2016
Het taboe op ingrepen verdwijnt, merkt de Elzen Kliniek Naarden, 20 december – Mannen stappen steeds vaker naar de cosmetisch arts voor een botox- of fillerbehandeling. Die trend signaleert de Elzen Kliniek, injectable specialist in Naarden. Dr. Helga van den Elzen: “Het wordt steeds gebruikelijker om je niet zomaar neer te leggen bij de gevolgen van het ouder worden, ook voor mannen. Wij verwachten in 2017 dan ook dat de stijging in het aantal mannelijke cliënten verder doorzet.” Van den Elzen, die 20 jaar ervaring heeft op injectable gebied, zag het taboe op ingrepen in 2016 verder afnemen. “Over botox- en fillerbehandelingen wordt allang niet meer zo geheimzinnig gedaan. Veel van onze cliënten vertellen er open over als hun omgeving ernaar vraagt. Wat we ook merken, is dat mensen niet zozeer problemen hebben met ouder worden, maar wel met een uitstraling die niet bij hen past. Een altijd aanwezige frons bijvoorbeeld, of droevige hangwangen. Vooral mannen komen om die reden in de kliniek. Waar botox vroeger taboe was, laten zij hun ‘boze’ frons nu graag behandelen.” Het komt ook regelmatig voor dat mannen de Elzen Kliniek bezoeken voor het behandelen van ernstige wallen. Over de Elzen Kliniek De Elzen Kliniek is de enige professionele kliniek in Nederland die is gespecialiseerd op het gebied van injectables. Elke behandeling is gebaseerd op wetenschap. De drijvende kracht achter de kliniek is dr. Helga van den Elzen. Zij is de grondlegster van injectables in Nederland en een internationale autoriteit op haar vakgebied. Met ruim 20 jaar ervaring heeft zij meer dan 25.000 injectablebehandelingen op haar naam staan. De Elzen Kliniek is als enige injectables kliniek gecertificeerd met het ZKN-keurmerk voor zelfstandige klinieken. www.elzenkliniek.nl

Mooiste Contact Diners laten ouderen stralen

16 december 2016
Willeke Alberti en honderden KPN vrijwilligers bezorgen ouderen feestelijke avond Den Haag, 15 december – De glimlach van een oudere is even waardevol als een glimlach van een kind. Een glimlach die vooral tijdens de feestdagen hoort te verschijnen. Daarvoor is Willeke Alberti de aangewezen persoon. Samen met honderden KPN-vrijwilligers zorgde zij ervoor dat ook de 9e editie van de KPN Mooiste Contact Diners voor ruim 800 ouderen succesvol verliep. Een bijzondere avond, waarop ouderen gezellig met elkaar konden praten en dankzij de muziek herinneringen ophaalden aan vervlogen tijden. De Mooiste Contact Diners waren dit jaar in Amersfoort, Groningen en twee keer in Den Haag en zijn een jaarlijks initiatief van het KPN Mooiste Contact Fonds. ‘Dat er zich vanuit KPN elk jaar weer zoveel vrijwilligers aanmelden, zegt wel iets over de diners en het draagvlak voor de achterliggende gedachte’, zegt Mark Versteegen, directeur van het KPN Mooiste Contact Fonds, hierover. ‘Het is goed om te merken dat eenzaamheid onder ouderen steeds meer aandacht genereert en de initiatieven om hier wat tegen te doen almaar toenemen. Nog los van het plezier dat de ouderen en vrijwilligers er ieder jaar aan beleven.’ KPN Mooiste Contact Fonds Het KPN Mooiste Contact Fonds, opgericht in 2007, heeft als doel kwetsbare groepen in de samenleving te helpen hun sociale isolement te doorbreken. Het fonds draagt met financiële middelen, ICT-oplossingen en medewerkers bij aan maatschappelijke projecten, zoals KPN KlasseContact voor langdurig en chronisch zieke leerlingen en InContact voor alzheimerpatiënten. De Mooiste Contact Diners zijn de afgelopen jaren door duizenden ouderen bezocht. Dit jaar hebben maar liefst 800 mensen zich aangemeld. Omdat sociaal contact vooral om mensen draait, zetten jaarlijks 2.000 medewerkers van KPN zich vrijwillig in om mensen met elkaar te verbinden.

Hornbach bereikt hoogtepunt

14 december 2016
    Persbericht Een nieuw hoogtepunt voor Hornbach: het hoogste punt van de bouw van de vestiging in Ypenburg is bereikt. Hiermee ligt de bouwmarkt op schema voor de opening in het eerste halfjaar van 2017. En dat is maar goed ook, want Hornbach kan niet wachten om in Den Haag aan de slag te gaan. Tuincentrum en drive-in Drukke tijden voor de bouwmarkt. Deze vestiging ligt centraal gelegen langs de A13, precies tussen Den Haag en Delft. Niet alleen een bouwmarkt zal er komen aan de Singel 115, maar ook een tuincentrum en een drive-in. Met een winkeloppervlakte van 14.700 m2 en ruim 450 parkeerplaatsen creëert Hornbach daarnaast ook nog 150 directe en 150 indirecte arbeidsplaatsen. “Wij zijn op dit moment druk bezig met het aannemen van medewerkers voor deze nieuwe vestiging”, aldus Emile Gies, vestigingsmanager Hornbach Den Haag. “Deze medewerkers gaan voor de opening aan de slag bij andere vestigingen om zo kennis en ervaring op te doen over ons assortiment. Zo kunnen ze na de opening onze bezoekers in Den Haag van passend advies voorzien!” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).