Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Hornbach tien jaar in Groningen

19 september 2012
Groningen, 18 september 2012 – Vandaag bereikt Hornbach Groningen een bijzondere mijlpaal. De vestiging van deze bouwmarkt (Groningerweg 45/2) bestaat precies tien jaar. Dit jubileum markeert tevens een belangrijk moment in de historie van de bouwmarkt- en tuincentrumketen, die met Hornbach Groningen in 2002 nog steviger voet aan de grond kreeg in Nederland. Inmiddels bestaat de keten in Nederland vijftien jaar en telt ze negen vestigingen. Interim-vestigingsmanager Folko Koolhof werkt al vanaf de eerste dag bij deze vestiging, eerst op de afdeling Hout en later bij Sanitair. “In die tien jaar heb ik vooral het aanbod op het internet zien groeien (webshops) en gemerkt dat klanten kritischer en mondiger zijn geworden. Ze lopen sneller naar de concurrent als ze niet tevreden zijn over de service. Daar je moet je dus heel scherp op blijven met je mensen. Dat lukt gelukkig goed, als je kijkt naar onze resultaten.” Mensen van het eerste uur Hornbach Groningen heeft sinds de opening in 2002 een flinke groei doorgemaakt. De omzet is bijna verdubbeld en het aantal medewerkers steeg van 100 naar zo’n 135. “En net als bij andere vestigingen lopen er nog steeds flink wat medewerkers van het eerste uur rond”, vertelt Koolhof. “We zijn er erg trots op dat de groep enthousiastelingen van het begin tien jaar later nog voor een groot deel uit dezelfde mensen bestaat. Dat is zeker in onze branche een unicum. Tien jaar later kunnen we dus wel vaststellen dat Hornbach Groningen een goede, betrouwbare werkgever is met een vastebanengarantie en prima toekomstperspectief.” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke doe-het-zelfketen met een bedrijfshistorie van meer dan 130 jaar en meer dan 13.000 medewerkers. De familieonderneming bestaat in Nederland nu vijftien jaar en telt hier inmiddels negen vestigingen. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (120.000 artikelen) en grote voorraden (50.000 artikelen).

Fifteen op de kaart

17 september 2012
In samenwerking met Fifteen presenteert Van Hulzen de 18e editie van de Van Hulzen PR Talentenprijs, evenals voorgaande editie een real life case. Dit keer mogen de studenten zich verdiepen in het vraagstuk van Fifteen, de restaurantformule van Jamie Oliver. “Vorig jaar braken we voor het eerst met de traditie van een fictieve case. Door de positieve reacties van studenten, docenten en de betrokken organisatie besloten we dit jaar opnieuw voor een real life case te gaan”, zegt Nieke Kempen adviseur bij Van Hulzen. “Niet alleen levert het de betrokken organisatie nuttige kennis en inzichten op, ook blijken studenten het leuk te vinden om met een bestaand communicatievraagstuk aan de slag te gaan. Met Fifteen presenteert Van Hulzen opnieuw een aantrekkelijke case die aansluit op de belevingswereld van studenten.” Sinds 2004 leidt Fifteen (in samenwerking met Fifteen Werkt!) jongeren met  een afstand tot de arbeidsmarkt op tot kok, gastheer of gastvrouw. Met succes, van de meer dan 100 jongeren die zijn opgeleid, blijft 80% duurzaam aan het werk. Fifteen wil graag terug naar haar basis, waarin een centrale rol is weggelegd voor haar maatschappelijke initiatieven: de opleiding van jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt. Opdracht aan de studenten is te onderzoeken hoe Fifteen de opleiding en het project nadrukkelijker onder de aandacht kunnen brengen en Fifteen als maatschappelijke organisatie kunnen positioneren. Het doel van de Van Hulzen PR Talentenprijs is een brug slaan tussen onderwijs en de praktijk. Deze jaarlijks terugkerende wedstrijd, geïnitieerd door Van Hulzen Public Relations, daagt studenten van hogescholen en universiteiten in Nederland en Vlaanderen uit om met elkaar de strijd aan te gaan bij het schrijven en presenteren van een volledig pr-plan.

Lieke van Lexmond is gezicht van Aquafresh Extra

5 september 2012
Sinds deze week staat Aquafresh Extra in het schap, in de varianten Extra Fresh en Extra White. In samenwerking met Aquafresh en mediabureau Starcom bedacht Van Hulzen een strategie om deze tandpasta onder de aandacht te brengen. Vandaag werd de Extra Stralende Dag App op Facebook gelanceerd. Met een opvallende hoofdrol voor actrice en presentatrice Lieke van Lexmond. Met deze App bezorg je iemand in jouw omgeving een stralende glimlach, met een persoonlijke videoboodschap van Lieke. “Het valt niet mee om op te vallen met een nieuwe tandpasta op de Nederlandse markt. Niet alleen is het aanbod groot en de concurrentie moordend, maar tandpasta is ook een low interest product”, aldus Nieke Kempen, pr-adviseur bij Van Hulzen. “Dankzij de nauwe samenwerking met Starcom en label Liquid Thread zijn we erin geslaagd om vanuit verschillende disciplines tot een mooi eindresultaat te komen, waarin een belangrijke rol is weggelegd voor betaalde en free publicity.” Projectmanager Hanneke van Brummelen vult aan dat het nu hopen is dat er buzz ontstaat rondom de App. “Vrienden kunnen elkaar een persoonlijk bericht sturen en zo groeit de aandacht. Bovendien maken deelnemers kans op een jaarpakket Aquafresh-producten, VIP-tickets en een Meet & Greet met Lieke van Lexmond. Reden genoeg om zelf een persoonlijke boodschap te versturen.” De campagne loopt nog tot 30 september.

Birgit Schuurman en DJ Miss Nine schitteren in SPEED

4 september 2012
Stoere en sexy Nederlandse bijdrage aan nieuwe show Holiday on Ice Amsterdam, 4 september 2012 – SPEED, de nieuwe spektakelproductie van Holiday on Ice, krijgt een bijzonder Nederlands tintje. Actrice en zangeres Birgit Schuurman zingt twee nummers in de show en vertelt tussen de scenes door het verhaal van SPEED. DJ-sensatie Miss Nine tekent voor een spetterende remix van de SPEED-titelsong en een opzwepende DJ-set tijdens de Nederlandse premiere op 18 oktober. Birgit Schuurman, eerder dit jaar samen met zus Katja te zien de bioscoopfilm Black Out, is enorm verheugd met haar rol in SPEED. “Toen ik door Holiday on Ice werd gevraagd, dacht ik niet dat een ijsshow zo stoer, sexy en eigentijds kon zijn”, zegt ze. “SPEED is echt een te gekke show!” Birgit zingt twee nummers in SPEED, waarbij ze via twee enorme videoschermen een virtueel duet danst met een schaatser op het ijs. Daarnaast neemt Birgit het publiek gedurende de show het publiek op sleeptouw, door in de overgangen tussen de scenes het verhaal van SPEED te vertellen. Swingende remix Minstens zo stoer, sexy en swingend is de bijdrage aan SPEED van draaitafelkoningin DJ Miss Nine. In het dagelijks leven combineert ze haar carriére in de internationale dance scene met modellenwerk voor het vermaarde bureau Elite Models. Voor SPEED tilt Miss Nine de door stercomponist Stephen Emmer geschreven Theme Song naar een hoger clubniveau met een swingende remix. “SPEED is een moderne en vernieuwende show met heel diverse eigentijdse muziek, van rockballads tot dance”, aldus een enthousiaste Miss Nine. “Daarom vond ik het ook zo leuk om de Theme Song te mogen remixen.” De remix wordt uitgebracht via iTunes en is gratis te downloaden via de website www.holidayonice.nl. Bovendien brengt Miss Nine tijdens de première in Utrecht op 18 oktober het publiek in de juiste SPEED mood met een spetterende DJ-set. Nieuwe dimensie “Birgit Schuurman en DJ Miss Nine belichamen waar SPEED voor staat. Beiden zijn stoere, sexy vrouwen en fantastisch getalenteerde artiesten, die een extra dimensie toevoegen aan de sensatie en snelheid van onze spectaculaire nieuwe ijsshow”, aldus Brigitte Stolk, Country Manager Holiday on Ice. Over SPEED Speed is de gloednieuwe spektakelproductie van Holiday on Ice. Speed is geïnspireerd door de snelheid en duizelingwekkende dynamiek van de maatschappij waarin we nu leven, met een overrompelend resultaat. Naast de vaste Holiday on Ice-kenmerken heeft Speed elementen die nog nooit eerder in een ijsshow te zien waren. Zo zijn naast schaatsers in alle acts ook danseressen te zien op een podium boven de ijsvloer. Motorrijders voeren stunts uit op het ijs met speciaal voor deze show ontworpen motorfietsen. Luchtacrobaten voeren hun huiveringwekkende circusacts uit en moderne dance- en rockmuziek zorgt voor een opzwepende sfeer. Al deze elementen tezamen maken Speed tot een onvergetelijke ervaring voor jong en oud. Zowel voor diegenen die al fan van Holiday on Ice waren, als voor mensen die nog nooit eerder een ijsshow bezochten. Kaartverkoop Kaarten voor Speed (beschikbaar vanaf € 29,95) zijn te koop bij See Tickets (0900 – 3003000, 45

Lieke van Lexmond is gezicht van Aquafresh Extra

4 september 2012
Zeist, 4 september 2012 – Actrice en presentatrice Lieke van Lexmond schittert in de campagne rondom de nieuwe Aquafresh Extra tandpasta. Stralend middelpunt van de campagne is een speciale App op de Facebookpagina van Aquafresh Nederland. Met deze App bezorg je iemand in jouw omgeving een stralende glimlach met een persoonlijke videoboodschap van Lieke. Als trouwe Aquafresh-poetser hoefde Lieke niet lang te twijfelen over haar deelname aan de campagne. “In mijn werk is een stralende glimlach ongelooflijk belangrijk. Dus of ik nu op weg ben naar een tv-opname of een fotoshoot, ik heb altijd een tube tandpasta in mijn tas”, vertelt ze. “Ook de gedachte achter de campagne past helemaal bij mij. Ik hou ervan om andere mensen te laten glimlachen.” En uit onafhankelijk onderzoek* blijkt dat er behalve lekker weer geen beter middel is voor een glimlach dan een leuk berichtje van een vriend of vriendin. Over de Facebook App zegt Lieke dan ook: “Wat is er nou leuker dan iemand die het verdient een stralende glimlach bezorgen? Ga dus vooral allemaal naar de Facebookpagina van Aquafresh Nederland en doe mee!” Alle deelnemers maken bovendien kans op een meet & greet met Lieke. De campagne loopt tot 30 september. Nog witter De nieuwe Aquafresh Extra tandpasta is verkrijgbaar in twee varianten: Aquafresh Extra White en Aquafresh Extra Fresh. Aquafresh Extra White heeft een Whitening Effect dat maar liefst tweemaal zo sterk is in vergelijking met Aquafresh Freshmint. Aquafresh Extra White verwijdert vlekjes op je tanden en maakt je tanden witter. Bovendien voorkomt Aquafresh Extra White dat zich nieuwe vlekjes op je tanden vormen. Aquafresh Extra Fresh zorgt niet alleen voor een frisse adem maar helpt ook je tanden te beschermen tegen zuuraanvallen. Over Aquafresh Aquafresh is sinds 1975 op de Nederlandse markt. Aquafresh biedt verzorgingsproducten voor de gehele mond: van tandpasta tot tandenborstels en mondwater. Het merk stelt zich ten doel voortdurend nieuwe producten te ontwikkelen. Aquafresh is een merk van GlaxoSmithKline Consumer Healthcare. *bron: Aquafresh Poetsonderzoek 2012 Referentie: *Aquafresh-poetsonderzoek is een representatief onlineonderzoek van Aquafresh naar gebitsverzorging onder ruim 1.000 Nederlanders en Belgen van 18 jaar en ouder. Het onderzoek is uitgevoerd door DirectResearch.nl en gehouden in de periode van 12 tot 17 juli 2012.

Eerste binnenstadse SUBWAY® buiten toeristische hotspots

30 augustus 2012
Amsterdam, 30 augustus 2012 – Graag uw tanden zetten in zo’n warmgebakken sandwich Steak & Cheese? Of vooral trek in een vetarme Chicken Teriyaki? Sinds afgelopen weekend is de Amsterdamse binnenstad een nieuw SUBWAY® restaurant rijker, maar de lokale bevolking hoeft daarvoor niet eerst hordes toeristen te trotseren. De nieuwe vestiging van de sandwichketen is geopend op Haarlemmerdijk 8, recht tegenover de Albert Heijn, op de hoek van de Korte Prinsengracht. Het SUBWAY® restaurant aan de Haarlemmerdijk is zeven dagen per week geopend, van maandag t/m zondag vanaf 9 uur tot 22 uur. “Dit nieuwe restaurant is ingericht volgens het nieuwe Metro Subway-decor”, vertelt franchisenemer Vimmi Malhi, “dat een gezellige en gastvrije uitstraling heeft, zodat onze klanten meer tijd in de zaak doorbrengen en in een gemoedelijke ambiance kunnen genieten van hun versgebakken sandwich, geserveerd op een porseleinen bord met bestek.” Trots Het kersverse SUBWAY® restaurant op de Haarlemmerdijk is de 108ste vestiging van deze Amerikaanse succesformule in Nederland en de negende in Amsterdam. Voor de trotse Vimmi Malhi is het de tweede vestiging die zij opent, de eerste (overgenomen in april vorig jaar) is te vinden op Nieuwendijk 10, op de hoek van de Prins Hendrikkade, achter het Multatuli Hotel. “De reden dat ik, achter de schermen geholpen door mijn man Parminder, een tweede SUBWAY® restaurant ben begonnen, is dat we erg geloven in het concept van SUBWAY®. Onze missie is een lekker en gezond alternatief te bieden voor het vette fastfood dat je overal kunt krijgen. We hebben voor deze locatie gekozen, omdat we ons dichter bij de lokale bevolking wilden vestigen, en niet op een plek waar alleen toeristen komen. En de reacties die we krijgen zijn fantastisch, de mensen hier hebben echt naar de opening uitgekeken. Dat merkten we ook op de dag zelf, toen we ze gratis 6 inch subs hebben aangeboden.” Persoonlijk broodje De nieuwe eetgelegenheid biedt binnen zitplaatsen voor twintig mensen en beschikt over een buitenterras voor vier tot zes personen. Klanten hebben de keuze uit een van de klassieke SUBWAY® sandwiches op het vaste menu, maar kunnen hun sandwich ook helemaal naar wens laten beleggen. Zo is de hoeveelheid calorieën en vet goed te bepalen. Het broodje wordt ter plaatse gebakken en klaargemaakt met verse ingrediënten. De bereiding, uitgevoerd door speciaal getrainde ‘broodkunstenaars’ (Sandwich Artists™), duurt slechts tweeënhalve minuut. “Mijn favoriet?”, zegt Vimmi. “Hoewel ik geen vegetariër ben, is dat de Veggy Patty. Heerlijk vind ik die, vooral met de south-westsaus!” Submarine Sandwich SUBWAY® restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘subs’. Het handelsmerk van deze subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Naast sandwiches zijn bij SUBWAY® restaurants ook overheerlijke wraps, frisse salades en Amerikaanse koekjes verkrijgbaar. SUBWAY® SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Inmiddels is het bedrijf, met 37.308 vestigingen in 100 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt momenteel 108 SUBWAY® restaurants. Bij SUBWAY® restaurants kunnen

Twitteren, ook dat is topsport

13 augustus 2012
Tweetlympics: ‘Kromo’ en ‘de Mart’ meest besproken Tijdens deze Olympische Spelen werden niet alleen sportieve records gebroken. Met bijna 300.000 online berichten, waarvan 71% tweets, waren het de meest ‘sociale’ Spelen ooit. Zowel supporters als deelnemers gingen los op social media als Twitter en Facebook. Wie verdient de medaille voor de online meest besproken Olympiër? Ofwel; wie wint de Tweetlympics? Dat de Spelen online enorm leefden, blijkt wel uit het grote aantal berichten sinds het ontsteken van de Olympische vlam op 27 juli. In totaal werden tijdens de 30e Olympische Spelen 260.180 online berichten geplaatst. Ondanks de door vele atleten ingelaste Twitterpauze was nog altijd 71% van deze berichten afkomstig van Twitter. Kromo op één In het zwembad won ze al tweemaal goud en één keer zilver, maar ook online was Ranomi Kromowidjojo de concurrentie te snel af. “Kromo” werd met 31.736 berichten het meest genoemd van alle Nederlandse atleten. Online zilver was er voor turner Epke Zonderland met zijn unieke oefening aan de rekstok. Wielrenster Marianne Vos werd derde met 24.021 berichten. De goedlachse sprinter Churandy Martina groeide uit tot nationale held. Hij wist de meeste online berichten te genereren zonder een medaille te winnen, waarbij opvallend vaak het woord “blij” viel: “Waar kan ik een Churandy shirt met “ik ben blij” erop bestellen? #os2012.” #Gelukkiggeengoud? De Spelen waren voor de Nederlandse ploeg uitermate succesvol, maar voor een aantal atleten liep Londen 2012 uit op een deceptie. Dat is terug te zien in het sentiment. Van judoka Guillaume Elmont werd een medaille verwacht, maar hij werd al in de eerste ronde uitgeschakeld. Dat leidde tot 73% negatieve berichten. Schermer Bas Verwijlen sneuvelde in de tweede ronde en behaalde daarmee 70% negatieve berichten. Opvallend vaak was zijn houding onderwerp van gesprek: “Wat een arrogant kwalletje die Bas Verwijlen #ipv #ziningoud #gelukkiggeengoud.” De meest positieve atleet van deze Spelen is ongetwijfeld Churandy Martina, maar als het gaat om de meest positieve berichtgeving moet hij de roeisters van de Vrouwen Acht laten voorgaan met 97% positieve berichten. Martina wordt met de 4×100 meter estafetteploeg wel tweede in deze strijd, met 96% positieve berichten. Formidabel! De meest besproken persoon van de Spelen is echter geen atleet. Zegt de naam Mart Smeets jullie iets? Met 40.438 berichten werd over “De Mart” meer gesproken dan over welke Nederlandse Olympiër ook. De presentator van het programma London Late Night kwam in opspraak door zijn krakkemikkige Engels (“I cum toe joe” terwijl hij richting Johann Olav Koss liep), gebrek aan feitenkennis en zijn houding ten opzichte van gasten, met als dieptepunt het treiterende vraaggesprek met Manon Flier. Het leverde hem bakken vol kritiek, een speciale Mart Auf Wiedersehen Smeets Facebookpagina en een heuse Mart bingo op. De voormalig basketballer haalde zijn schouders op en dacht bij het zien van de kijkcijfers ongetwijfeld: senk joe very muts!

Maatschappelijk betrokken beeldmerk

10 augustus 2012
Het zijn geen makkelijke tijden voor de voedselbanken in Nederland. Terwijl steeds meer Nederlanders gebruikmaken van de gratis voedselpakketten, krijgen zij steeds minder om te verdelen. Supermarkten kopen scherper in, waardoor minder overblijft. Stichting Voedselbank Voorschoten was dan ook erg dankbaar voor het nieuwe logo en gevelbord dat Kicks Concept & Design, een zusterlabel van Van Hulzen, voor hen ontwierp. Het oorspronkelijke logo bestond uit een snee brood en een haring, gecombineerd met het wapen van Voorschoten. “Dat wapen suggereerde dat de gemeente Voorschoten een vinger in de pap heeft, wat juist niet het geval is. We hebben daarom gekozen voor een sterke vorm met een moderne uitstraling, juist zonder het wapen”, vertelt Eline Markus, accountmanager Kicks Concept & Design. De nieuwe typografie heeft een vriendelijke uistraling, die past bij Stichting Voedselbank Voorschoten. Het in zwart uitgevoerde logo draagt soberheid uit. “Bovendien verspillen de vrijwilligers van de Voedselbank zo weinig kleurencartridges als ze hun nieuwe briefpapier uitprinten.” Bijdrage “Kicks gaat graag een stap verder voor organisaties die bijdragen aan een betere maatschappij. Toen Stichting Voedselbank Voorschoten ons benaderde hoefden wij dan ook niet lang na te denken”, vervolgt Eline. “Hoewel de Voedselbanken in Nederland niet centraal worden aangestuurd, zou het mooi zijn als we dit logo bij alle Voedselbanken in Nederland kunnen invoeren.”

SUBWAY® sponsort ijzingwekkend schaatsspektakel

9 augustus 2012
Amsterdam, 9 augustus 2012 – Zoek je verkoeling deze zomer, maar heb je geen zin om te gaan zwemmen? Kom dan op 25 en 26 augustus naar de Amsterdamse Ziggo Dome. Die verandert dan in een ijzige arena waar internationale ijshockeygrootheden strijden om de Amsterdam Icehockey-Cup 2012. Quickserviceketen SUBWAY® sponsort het evenement met verse subs voor de teams en geeft kortingscoupons weg voor toegangskaarten. De Amsterdam Icehockey-Cup is het eerste evenement in zijn soort op Nederlandse bodem. Tijdens dit tweedaagse ijshockeyspektakel komen onder meer de Duitse topteams Kölner Haie en Krefeld Pinguine in actie, evenals de nationale teams van Nederland en Canada.
Uniek is de deelname van de Detroit Red Wings Alumni, een sterrenteam van voormalige grootheden uit de Amerikaanse National Hockey League (NHL). De professionele cheerleaders van de USA Sports Girls en live optredens van verschillende rockbands maken de sfeer compleet. Bezoekers kunnen ook zelf hun schaatsmoves uitproberen op een ijsbaan buiten de Ziggo Dome. 20% korting SUBWAY® is als sponsor niet alleen zichtbaar op posters, borden en de website van de Amsterdam Icehockey-Cup, maar bereidt ook ter plaatse verse subs voor de spelers en begeleiders. “Hiermee laten we zien dat de vers belegde broodjes van SUBWAY® uitstekend samengaan met een sportieve lifestyle”, aldus Justin Goes, Development Manager voor SUBWAY® in Nederland. Wie de komende weken een sub bestelt in één van de 107 SUBWAY® restaurants ontvangt bovendien een speciale actiecode. Hiermee ontvang je 20% korting op toegangskaarten voor de Amsterdam Icehockey-Cup. Kijk voor toegangskaarten en meer informatie op www.amsterdamicehockeycup.com. Submarine Sandwich SUBWAY® restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches‘ of ‘subs’. Het handelsmerk van deze subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Naast sandwiches zijn bij SUBWAY® restaurants ook overheerlijke wraps, frisse salades en Amerikaanse koekjes verkrijgbaar. SUBWAY® SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). 47 jaar later is het bedrijf, met meer dan 37.000 restaurants in 100 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt momenteel 107 SUBWAY® restaurants. Bij SUBWAY® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke, dagelijks vers gebakken broodjes, die snel worden bereid tegen een kleine prijs. De SUBWAY® formule staat bekend om haar vele gezonde keuzemogelijkheden: consumenten kunnen hun broodje zelf samenstellen en zo de voedingswaarden bepalen.

Veilig in elkaars vaarwater

24 juli 2012
Niet alleen ons wegennet heeft met filevorming te maken. Doordat zowel beroeps- als pleziervaart toeneemt, wordt het ook op de Nederlandse wateren steeds drukker. Om het veilig te houden op het water, startte Rijkswaterstaat de bewustwordingscampagne ‘Varen doe je samen’. Van Hulzen ontwikkelde voor deze campagne een vernieuwde website en een app. “Bij zowel de website als de app stond de relevantie van de informatie centraal”, stelt Sebastiaan Huis, Interactieve Communicatie & Informatiespecialist bij Van Hulzen Public Relations. “Daarom is bijvoorbeeld regionale informatie eenvoudig toegankelijk via virtuele overzichtskaarten. Ook specifieke doelgroepen, zoals beroeps- en pleziervaart kunnen via hun ‘eigen’ tabs en pagina’s snel de voor hun relevante informatie vinden.” Handige extra’s De app is geschikt voor iPhone en iPad en vooral gericht op de pleziervaart. “We hebben een aantal handige extra’s ingebouwd die veilig vaarweggebruik stimuleren”, vertelt Huis. “Bijvoorbeeld een meldfunctie voor onveilige locaties, een quiz waarmee je kunt controleren hoeveel je zelf weet over veilig varen en een checklist die je helpt om veilig te handelen in bepaalde situaties.” Van Hulzen koos er bewust voor om naast de app ook een mobiele website te lanceren. “Zo is alle informatie ook toegankelijk voor mensen op het water die de app nog niet hebben gedownload”, aldus Huis. Teamwork De app en website zijn het resultaat van een echte teaminspanning. Waar Van Hulzen verantwoordelijk was voor de strategische invulling, tekende zusterbureau Kicks Concept & Design voor grafische ontwerpen van de site en app. Technische partners Exed (website) en iTude (app) verzorgden op hun beurt de technische realisatie.

SUBWAY® sandwiches nu ook in Meppel

23 juli 2012
Meppel, 23 juli 2012 – Zin in een heerlijk broodje Meatball Marinara? Of liever een vetarme Veggie Delite™? Inwoners van Meppel hoeven er de stad niet meer voor uit. Zij hebben sinds deze maand een eigen SUBWAY® restaurant. De nieuwe vestiging van de sandwichketen is geopend aan Kruisstraat 17, recht tegenover het overdekte winkelcentrum De Keyserstroom. Het SUBWAY® restaurant in Meppel is zeven dagen per week geopend, van dinsdag t/m zaterdag vanaf 9 uur tot 20 uur. Met uitzondering van vrijdagavond, dan is de franchise van Amanda van den Berg en Ellen Kruis tot 21 uur geopend. Op zondag en maandag kunnen klanten er vanaf 11 uur terecht. Trots Het kersverse SUBWAY® restaurant in Meppel is de 106de vestiging van deze Amerikaanse succesformule in Nederland. Voor de vijfentwintigjarige Amanda van den Berg is de opening een droom die werkelijkheid wordt. “Twee jaar lang heb ik met veel plezier bij Subway® in Heerenveen gewerkt. Het liep daar heel goed en ik wilde graag voor mijzelf beginnen.” En dat is gelukt, een jaar en drie maanden later openden Amanda van den Berg en Ellen Kruis hun eigen Subway® restaurant in Meppel. Persoonlijk broodje De nieuwe eetgelegenheid biedt binnen zitplaatsen voor 42 mensen en beschikt over een buitenterras voor 16 personen. Klanten hebben de keuze uit een van de klassieke SUBWAY® sandwiches op het vaste menu, maar kunnen hun sandwich ook helemaal naar wens laten beleggen. Zo is de hoeveelheid calorieën en vet goed te bepalen. Het broodje wordt ter plaatse gebakken en klaargemaakt met verse ingrediënten. De bereiding, uitgevoerd door speciaal getrainde ‘broodkunstenaars’ (Sandwich Artists™), duurt slechts tweeënhalve minuut. “Mijn favoriet?”, zegt franchisenemer Amanda van den Berg. “De ‘Chicken Fajita’ (op Mexicaanse wijze gekruide kipfilet) met krokante bacon en south-westsaus!” Submarine Sandwich SUBWAY® restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘subs’. Het handelsmerk van deze subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Naast sandwiches zijn bij SUBWAY® restaurants ook overheerlijke wraps, frisse salades en Amerikaanse koekjes verkrijgbaar. SUBWAY® SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Inmiddels is het bedrijf, met ruim 37.000 vestigingen in 100 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt momenteel 106 SUBWAY® restaurants. Bij SUBWAY® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke, dagelijks vers gebakken broodjes, die snel worden bereid tegen een kleine prijs. De SUBWAY® formule staat bekend om haar vele gezonde keuzemogelijkheden: consumenten kunnen hun broodje zelf samenstellen en zo de voedingswaarden bepalen.

Familie Geurts uit Bergen wint nieuwe fietsen met Aquafresh

18 juli 2012
Bergen, 18 juli 2012 – Het is een feestelijke dag voor de familie Geurts uit Bergen. Zoon Colin (4,5) werd – met een beetje hulp van papa – winnaar van de Aquafresh Ultimate Ontdekkingstocht en nam vandaag samen met zijn ouders de hoofdprijs in ontvangst: nieuwe fietsen voor het hele gezin. De Aquafresh Ultimate Ontdekkingstocht is een interactieve online game waarin kinderen spelenderwijs leren hoe belangrijk het is om goed je tanden te poetsen. “We hebben het samen met veel plezier gespeeld”, lacht Tim Geurts, de vader van Colin. Niet alleen het spel, maar ook de hoofdprijs van de Aquafresh Ultimate Ontdekkingstocht geeft plezier voor het hele gezin. “We gaan er regelmatig met z’n allen op uit, en dankzij onze prachtige nieuwe fietsen worden die tochtjes nóg leuker.” En of Colin nu ook beter zijn tanden poetst? “Daar let ik als ouder sowieso al op. Maar het helpt natuurlijk als je die boodschap kunt overbrengen door samen een leuk computerspel te spelen.” Nieuwsgierig naar de Aquafresh Ultimate Ontdekkingstocht? Speel de game zelf op http://www.ultimateontdekkingstocht.nl.

Hornbach voegt AKKIT toe aan assortiment

11 juli 2012
Nieuw merk tegeltechniek exclusief verkrijgbaar bij Hornbach Nieuwegein, 11 juli 2012 – Hornbach introduceert in Nederland het merk AKKIT. Dit internationaal door Hornbach ontwikkelde merk voor de verwerking van tegels is exclusief verkrijgbaar in de in Nederland met negen vestigingen vertegenwoordigde bouwmarktketen. “Eenvoudig, flexibel en duurzaam; dat zijn de sleutelwoorden van tegelverwerking met producten van dit merk”, vertelt Inkoopleider Hans van Bemmel, die trots is op deze aanwinst binnen het al zeer ruime assortiment van de bouwmarkt. “AKKIT staat garant voor een duurzaam resultaat en optimale prijs-kwaliteitverhouding. De klusser beschikt hiermee over een overzichtelijk en op maat gesneden assortiment, speciaal voor droge montagebouw. Van voorstrijk, egalisatie en afdichtingsmiddel tot en met tegellijm, voegmateriaal en kitten.” Strenge kwaliteitscontrole Kenmerkend voor dit merk zijn de strenge kwaliteitscontroles, aldus Van Bemmel. “Alle AKKIT producten worden tijdens de productie onderworpen aan strenge controles. Grondstoffen worden pas in het productieproces opgenomen als na grondig onderzoek in het lab blijkt dat ze aan de eisen voldoen. Ook worden uit de lopende productie regelmatig monsters genomen voor een uitgebreide kwaliteitscontrole. Zo garandeert de leverancier dat alleen eersteklas producten, die voldoen aan de hoge eisen van professionals, de fabriek verlaten en hun weg naar de bouwplaats vinden.” Assortiment Volgens Van Bemmel is het tegeltechniek assortiment van Hornbach nu uitgebreid met perfect op elkaar afgestemde producten voor alle werkzaamheden – voorstrijken, egaliseren, afdichten, lijmen, afvoegen en voegenkitten – die een rol spelen bij het leggen van tegels. “De AKKIT 101, bijvoorbeeld, is een voorstrijkmiddel voor niet-zuigende ondergronden en vormt daarmee de ideale basis voor verwerking op oude tegels. Een echte topper is de AKKIT 402, een tegellijm met een hoge flexibiliteit die voldoet aan C2TE S1 (de hoogste kwaliteitsnorm) met een corrigeertijd van vijftien minuten.”

Zestien miljoen bondscoaches blijven voetbalfan tot het einde

2 juli 2012
1.436.988 berichten over het EK 2012 De laatste wedstrijd op het Europees Kampioenschap is voorbij, de finale werd glansrijk gewonnen door Spanje. Tijd om terug te blikken op een online veelbesproken toernooi. Terwijl Spanje twee jaar geleden nog ónze tegenstander was in de finale, op het WK in Zuid-Afrika, zijn we nu opvallend positief over de overwinning van Spanje op Italië. 66% van de Nederlandse thuiscritici was positief over de 4-0-overwinning van de Spanjaarden op de Azzurri. “Oppermachtig Spanje wint met mooi voetbal van Italië”. Voor Nederland was het EK al op 17 juni afgelopen, maar de zestien miljoen bondscoaches pakken het verlies erg positief op. Over de laatste wedstrijd van Nederland op het EK werd opvallend genoeg het meest positief gesproken van alle wedstrijden tijdens dit EK, met 70% aan online positieve berichtgeving. Na afloop van de wedstrijd hielpen we elkaar het verlies te verwerken met de nodige grappen en grollen op Twitter: “Voor de volledigheid: de huldiging is dinsdag in de Amsterdamse grachten. In een onderzeeër.” En: “Onze hoop is nu gevestigd op de heer Theo Maassen. De enige kans om die beker alsnog naar Nederland te krijgen.” Gedurende het toernooi lieten enkele tweeps zich ook een aantal keren gaan: “De tussenstand van Spanje-Italië is momenteel: 875.000.000.000 – 1.940.000.000.000. In euro’s schuld, uiteraard.” Na het afvallen van de Nederlandse selectie bleven we actief discussiëren over het kampioenschap. De halve finale tussen Duitsland en Italië werd in totaal 16.849 keer besproken, de wedstrijd tussen Portugal en Spanje kwam 18.983 keer aan bod en de finale kwam 21.469 keer voor in het onlinediscussiecafé. De zestien miljoen bondscoaches bleven het voetbal dus nauwgezet volgen dit toernooi. Iets waar Mario Balotelli tijdens de huldiging een voorbeeld aan kan nemen. De Italiaanse spits verliet na afloop van de nederlaag tegen Spanje op zeer onsportieve wijze het veld. Over de EK Barometer Nederland telt zestien miljoen bondscoaches. En veel van die amateuranalytici uiten hun mening online. Wij geven deze mensen een stem. Met behulp van een slimme online tool doorzoeken en bundelen we alle berichten over de EK-wedstrijden, spelers en voetbalprogramma’s. Een team van online specialisten analyseert deze data en laat jullie (online) kennis maken met de algehele mening van online Nederland. De informatie is te vinden op de website ekbarometer.nl, Twitter.com/ekbarometer en Facebook.com/ekbarometer.

Bovendrijven in een zee van oranje

11 juni 2012
De hype rondom zo’n EK-voetbal is een tweesnijdend zwaard voor marketing- en communicatieprofessionals. Fijn dat iedere opdrachtgever ‘iets met het EK’ wil doen, maar hoe zorg je ervoor dat jouw gadget of actie opvalt in die zee van oranje? Van Hulzen Public Relations laat zien wat er mogelijk is met een combinatie van out-of-the-box-denken en ‘old school’-pr. “De kunst van een geslaagde EK-actie is om iets origineels te bedenken, dat ook nog eens past bij het imago van je organisatie”, stelt Monique Hooghiemstra, pr-adviseur bij Van Hulzen. Als voorbeeld noemt ze bouwmarktketen Hornbach. “Hornbach is al jaren klant bij ons en zoekt graag de grenzen op in marketing- en pr-acties”, aldus Hooghiemstra. Met die wetenschap in het achterhoofd ontwikkelde Van Hulzen een prikkelende viral-campagne rondom een fictief meldpunt voor Nederlandse klussers die hun heil zoeken in Oost-Europa. “Het resultaat is een campagne met een knipoog, maar met een serieuze ondertoon”, zegt Hooghiemstra. “De beroepsklussers zijn een heel belangrijke klantengroep voor Hornbach, en met deze actie geven we hun extra erkenning in moeilijke tijden.” Condoomfabriek EK 2012 Boxershort Landelijke aandacht Voor een andere klant, Condoomfabriek.nl, koos Van Hulzen juist een meer rechtdoorzeebenadering. “In dit geval had de klant al een eigen gadget laten maken: de EK-boxershort met het toepasselijke opschrift ‘Ik ga staan voor Oranje’. Onze uitdaging was om met de EK-boxershort zo veel mogelijk publiciteit te genereren”, vertelt Hooghiemstra. “Dat deden we met beproefde middelen uit onze pr-gereedschapskist: zorgvuldig de juiste media selecteren, perwatch?v=izEnAY05nnU&feature=player_embeddedsberichten ‘op maat’ schrijven voor de verschillende doelgroepen, en vervolgens onze contacten bij de pers benaderen.” Het resultaat was ernaar. De EK-boxershort kreeg redactionele aandacht van landelijke voetbalbladen en weblogs, werd besproken in de ochtendshow van Humberto Tan op BNR radio, en voetballer Demy de Zeeuw organiseerde zelfs een wedstrijd rondom ‘het leukste Oranje-item voor de man’. Maatwerk “De ene EK-actie is heel out of the box, de andere bijna traditioneel te noemen. Maar allebei zijn ze succesvol”, zegt Hooghiemstra. “De overeenkomst is dat we in beide gevallen heel goed hebben gekeken naar wat past bij de klant. Goede pr blijft een kwestie van maatwerk. Ook in een zee van oranje.”

EK Barometer: Robben online schlemiel van de wedstrijd

10 juni 2012
Ruim 31.000 berichten over Nederland-Denemarken Over Nederland-Denemarken is afgelopen zaterdag online ruim 31.000 keer gesproken. Lichtpuntje aan Nederlandse kant was volgens de amateuranalytici Wesley Sneijder, met name vanwege zijn ‘fenomenale passes’. Minder populair was Arjen Robben, die het vooral kwalijk werd genomen dat zijn acties ‘egoïstisch’ zouden zijn. Dit alles blijkt uit de EK Barometer, dat tijdens het gehele toernooi relevante berichtgeving online monitort. Dat het EK in het algemeen en Oranje in het bijzonder ons hoog zit, blijkt wel uit het enorme volume aan berichten over deze wedstrijd; er werden in 12 uur tijd 31.000 online en social berichten gevonden, waarvan 28.031 berichten via Twitter. De Nederlandse kijkers raakten vooral niet uitgepraat over de kans van Nederland waar Robben de doelpaal wist te raken en over de prachtige passes van ‘beste man op het veld’: Wesley Sneijder. Ook werden de spelers meerdere malen op de hak genomen in verband met hun optredens in tv-commercials. De Johans, Wilfreds en René’s van twitterend Nederland waren verder positief over de vele kansen die oranje wist te creëren en naast Sneijder waren ze te spreken over het goede spel van Huntelaar en Willems. De opstelling had uiteraard beter gekund. De waardering voor het Deense spel blijkt uit deze tweet; “Denemarken succesvol begonnen aan kwalificatie voor WK Handbal in 2014”. Al met al is Nederland het vertrouwen in Oranje nog niet kwijt, de betere ploeg verloor.

Zomercampagne SZW deze week gelanceerd

24 mei 2012
Vakantiebaantje lekker geregeld? Deze zomervakantie gaan weer veel jongeren wat bijverdienen. Maar weten ze wel of alles lekker is geregeld? Of ze genoeg verdienen bijvoorbeeld? Of hun baas ze niet te lang laat doorwerken? Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) lanceerde deze week de Facebook-actie Lekker geregeld. Dit is een zomercampagne voor jongeren tussen de 13 en 23 jaar met of op zoek naar vakantiewerk of een bijbaan. Het doel ervan is hen op een interactieve manier een stuk wijzer te maken over hun rechten en plichten als werknemer. Zodat ze met volle teugen van hun vakantiebaan kunnen genieten. Meedoen kan via www.facebook.com/zomercampagne Jongeren hebben op jonge leeftijd een eerste bij- of vakantiebaan. Ruim een kwart werkt al op zijn 13de. Een bijbaan geeft jongeren de gelegenheid werkervaring op te doen en geld te verdienen. Jongeren zijn bij de start van een baan met name geïnteresseerd in het salaris, werktijden en werkzaamheden. Dat ruim 2 miljoen Nederlandse jongeren actief zijn op Facebook stimuleerde SZW om de zomercampagne in deze social mediavorm te gieten. Ideaalplaatje of angstbeeld? In vogelvlucht: je beantwoordt vragen op de actiepagina Lekker geregeld en ontvangt een ansichtkaart in de setting van één van de vier meest beoefende vakantiebaantjes. In welke setting dat is, hangt af van de juiste antwoorden. Maken jouw antwoorden duidelijk dat je alles lekker geregeld hebt, dan zie je jezelf terug in het ‘ideaalplaatje’; omringd door mooie meiden of jongens bijvoorbeeld. Voor wie minder goed op de hoogte is, doemt het angstbeeld op; denk aan een stapel vuile vaat waar je onder bedolven bent. Hoe werkt het? Je kunt een eigen foto uploaden, of een foto maken met een webcam. Deze foto wordt gebruikt in een ansichtkaart; voor op je wall en om te delen met je vrienden. Op die manier ding je bovendien automatisch mee naar de weekprijs. Voor de jongens is dat een hippe headphone, voor de meisjes een gaaf armbandje. Alle deelnemers maken ook nog eens kans op een prijs waarvan ook zijn of haar collega’s van kunnen meegenieten. Meer verklapt SZW nog niet… Waarom is deze actie nodig? Er bestaat allerlei wet- en regelgeving voor het hebben van een bijbaan: minimumloon, arbeidstijden, leeftijdgebonden werkzaamheden, maar ook regelgeving op het gebied van veiligheid en gezondheid. Over het algemeen weten jongeren best dat er wet- en regelgeving is. Ze weten de regelingen alleen niet altijd precies te benoemen. Zeker op het gebied van lichamelijke belasting, werkdruk, vakantiegeld en vakantiedagen is de kennis niet groot. Met de ludieke zomercampagne Lekker geregeld probeert SZW duidelijk te maken welke afspraken er tussen leidinggevende en werknemer horen te zijn. Op een herkenbare, snelle en duidelijke manier. Meer informatie over de zomercampagne is te vinden op www.facebook.com/zomercampagne. Kijk op www.werkdatlevertwatop.nl en klik op Frank of Tania voor meer informatie over “Bijbanen en vakantiewerk”.

Lekker geregeld?!

24 mei 2012
Hoe goed hebben jongeren hun vakantiewerk geregeld? Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) wil 13- t/m 23-jarigen op een ludieke manier wijzen op hun rechten en plichten. Lekker Geregeld In het licht van de naderende zomer hebben Van Hulzen PR en Kicks Concept & Design uit Voorschoten de campagne Lekker geregeld gelanceerd. Dit crossmediale concept is vandaag van start gegaan. Op de speciaal ontwikkelde Facebook-pagina spelen de jonge werkers zelf de hoofdrol, in het decor van één van de vier meest beoefende vakantiebaantjes. En omringd door mooie meisjes of jongens, als hun zaakjes tenminste lekker geregeld zijn… Op www.facebook.nl/zomercampagne ziet u hoe het er allemaal precies uitziet. Deze campagne staat niet op zichzelf; Van Hulzen en Kicks verzorgen voor SZW al enkele jaren de attendering op het gebied van werk en inkomen.

Hoogesteger introduceert 21 dagen vers sap

22 mei 2012
Zwanenburg, 22 mei 2012 – Hoogesteger, Nederlands grootste producent van versgeperste vruchtensappen en smoothies, presenteert een Europese primeur: sappen die dankzij Fresh Micro Pulse-behandeling 21 dagen houdbaar zijn, zonder concessies aan de verse producteigenschappen. Hoogesteger ontwikkelde de Fresh Micro Pulse-behandeling in samenwerking met Wageningen UR Food & Biobased Research. Deze behandeling zorgt ervoor dat de verse sappen tot 21 dagen houdbaar zijn en is de eerste behandeling in zijn soort toegelaten op de Europese markt. De verse producteigenschappen, zoals smaak, geur, kleur en voedingswaarde blijven hierbij volledig behouden. Van huis uit onderscheidt Hoogesteger zich door zelf alle vruchten – van sinaasappels tot aardbeien – te persen tot puur natuurlijke sappen en smoothies. Zonder gebruik van conventionele pasteurisatie of conserveermiddelen. De Fresh Micro Pulse-behandeling – met de 21 dagen houdbaarheid als resultaat – maakt het aantrekkelijker dan ooit om te (blijven) investeren in een hoogwaardig vers-assortiment. Minder afboeken, meer flexibiliteit “Nu onze sappen 21 dagen houdbaar zijn, kunnen onze klanten veel besparen op afboekingen – goed voor de financiën én het milieu – en hebben ze meer flexibiliteit in inkoop, opslag en distributie en logistiek. Met volledig behoud van de kwaliteit en verse producteigenschappen van onze sappen”, aldus Michiel van ’t Hek, General Manager van Hoogesteger. Daarnaast biedt de verlengde houdbaarheid kansen voor Hoogesteger en haar klanten om de kansrijke verscategorie te benutten voor expansie op de Europese markt. “De verscategorie biedt uitstekende mogelijkheden om in te spelen op belangrijke consumententrends als gezondheid, gemak en verse producten”, stelt Van ’t Hek. Over Hoogesteger Hoogesteger is sinds 1985 producent van verse vruchtensappen en smoothies. Hoogesteger selecteert over de hele wereld zorgvuldig de verschillende fruitsoorten en gebruikt alleen de beste kwaliteit vruchten voor de productie van haar verse vruchtensappen en smoothies. Zo worden de vruchten gedurende het jaar uit diverse landen over de hele wereld geïmporteerd, om de hoogste kwaliteit te kunnen blijven waarborgen. Hoogesteger is bij het grote publiek bekend om private label producten, zoals de verse vruchtensappen onder het huismerk van de grootste supermarktketen van Nederland. Daarnaast produceert ze onder eigen label voor de horeca en foodservice markt. Hoogesteger is onderdeel van de Jamaica Producers Group, een verzameling agro-bedrijven met onder andere eigen plantages in tropisch fruit. Over Wageningen UR Food & Biobased Research Food & Biobased Research is de contract research organisatie binnen de Agrotechnology & Food Science Groep, Wageningen UR en richt zich op duurzame innovatie op het gebied van gezond voedsel, versketens en biobased producten. Voorzieningen voor pilots en kleinschalige toepassing van milde conservering zijn beschikbaar op basis van contract-onderzoek.

SUBWAY® sandwiches nu ook in Nieuwegein

9 mei 2012
Nieuwegein, 9 mei 2012 – Zin in een heerlijk broodje Meatball Marinara? Of liever een vetarme Veggie Delite™? Inwoners van Nieuwegein hoeven er de stad niet meer voor uit. Zij hebben vanaf vandaag een eigen SUBWAY® restaurant, gerund door de broers Tsang. De nieuwe vestiging van de sandwichketen is te vinden in CityPlaza, tegenover het stadhuis en naast het nieuwe stadstheater. “Niet te missen dus”, aldus Ka Chun Tsang. Het SUBWAY® restaurant in Nieuwegein is zeven dagen per week geopend, van dinsdag t/m zaterdag vanaf 9.30 uur tot 20 uur. Met uitzondering van vrijdagavond, dan is de franchise van Ka Chun en Ka Wing Tsang tot 21 uur geopend. Op zondag en maandag kunnen klanten er vanaf respectievelijk 12.00 en 11.00 uur terecht. Trots Het kersverse SUBWAY® restaurant in Nieuwegein is de 105de vestiging van deze Amerikaanse succesformule in Nederland. Voor Ka Chun, de afgelopen 13 jaar werkzaam in de IT-sector, is de opening een droom die werkelijkheid wordt. “Naast mijn studie informatica heb ik altijd met veel plezier gewerkt in het Chinese restaurant van goede kennissen. Ik heb altijd in mijn achterhoofd gehad dat ik een eigen zaak wilde beginnen, samen met mijn broer. De keuze voor Subway® is voorgebakken door de heerlijke sandwiches. Doorslaggevend was de hele formule van Subway®, die nieuw is voor onze stad. We zijn er trots op dit concept in Nieuwegein te mogen introduceren.” Persoonlijk broodje De nieuwe eetgelegenheid in Stadsplein 2A biedt binnen zitplaatsen voor 40 mensen en beschikt in de toekomst (na de werkzaamheden aan de straat) over een buitenterras voor 24 personen. Klanten kunnen kiezen voor een van de klassieke SUBWAY® sandwiches op het vaste menu, maar ook hun sandwich helemaal naar wens laten beleggen. Zo is de hoeveelheid calorieën en vet goed te bepalen. Het broodje wordt ter plaatse gebakken en klaargemaakt met verse ingrediënten. De bereiding, uitgevoerd door speciaal getrainde ‘broodkunstenaars’ (Sandwich Artists™), duurt slechts tweeënhalve minuut. “Mijn favoriet?”, zegt franchisenemer Ka Chun Tsang. “De ‘Italian B.M.T’ (salami, pepperoni en ham), met honing-mosterdsaus!” Submarine Sandwich SUBWAY® restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘subs’. Het handelsmerk van deze subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Naast sandwiches zijn bij SUBWAY® restaurants ook overheerlijke wraps, frisse salades en Amerikaanse koekjes verkrijgbaar. SUBWAY® SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Inmiddels is het bedrijf, met ruim 36.500 vestigingen in 100 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt momenteel 105 SUBWAY® restaurants. Bij SUBWAY® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke, dagelijks vers gebakken broodjes, die snel worden bereid tegen een kleine prijs. De SUBWAY® formule staat bekend om haar vele gezonde keuzemogelijkheden: consumenten kunnen hun broodje zelf samenstellen en zo de voedingswaarden bepalen.

SUBWAY® sandwiches nu ook in Lochem

7 mei 2012
Lochem, 7 mei 2012 – Zin in een heerlijk broodje Meatball Marinara? Of liever een vetarme Veggie Delite™? Inwoners van Lochem hoeven er het dorp niet meer voor uit. Zij hebben vanaf vandaag een eigen SUBWAY® restaurant. De nieuwe vestiging van de broodjesketen is geopend in Bierstraat 8 op de Kleine Markt, tegenover de kerk. SUBWAY® franchisenemer is de van oorsprong Canadese Shawn McKay, die zo’n tien jaar geleden naar Nederland kwam. In 2007 opende hij al een SUBWAY® restaurant in Deventer. Het unieke aan de Lochemse vestiging, de 104de in Nederland, is dat McKay boven het restaurant een Bed & Breakfast gaat beginnen. “Op deze manier kan ik mijn gasten een perfect ontbijt aanbieden!” Iets nieuws Het SUBWAY® restaurant in Lochem is zeven dagen per week geopend, van dinsdag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 20.00 uur, op zaterdag tot 21.00 uur en op koopavonden tot 21.30 uur. Op zondag en maandag opent het restaurant om respectievelijk 12.00 en 10.00 uur zijn deuren. De franchise van McKay biedt binnen zitplaatsen voor 25 mensen en beschikt over een buitenterras voor 40 personen. “In Nederland is Lochem de kleinste gemeenschap waarin een SUBWAY® restaurant is gevestigd. Ik ben blij met de eer om hier iets nieuws te mogen en kunnen brengen!” Persoonlijk broodje Klanten kunnen kiezen voor een van de klassieke SUBWAY® sandwiches op het vaste menu, maar ook hun sandwich helemaal naar wens laten beleggen. Zo is de hoeveelheid calorieën en vet goed te bepalen. Het broodje wordt ter plaatse gebakken en klaargemaakt met verse ingrediënten. De bereiding, uitgevoerd door speciaal getrainde ‘broodkunstenaars’ (Sandwich Artists™), duurt slechts tweeënhalve minuut. “Mijn favoriet?”, zegt McKay. “De Subway Steak & Cheese met Southwest sauce… The spicy cocktail sauce!” Submarine Sandwich SUBWAY® restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘subs’. Het handelsmerk van deze subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Naast sandwiches zijn bij SUBWAY® restaurants ook overheerlijke wraps, frisse salades en Amerikaanse koekjes verkrijgbaar. SUBWAY® SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Ruim 36 jaar later is het bedrijf, met meer dan 36.000 restaurants in 98 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt momenteel 104 SUBWAY® restaurants. Bij SUBWAY® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke, dagelijks vers gebakken broodjes, die snel worden bereid tegen een kleine prijs. De SUBWAY® formule staat bekend om haar vele gezonde keuzemogelijkheden: consumenten kunnen hun broodje zelf samenstellen en zo de voedingswaarden bepalen.

Meditel neemt ReisVaccinatie Centrum over

7 mei 2012
Gouda, 7 mei 2012 – Meditel, medisch specialist in reizigersadvies en -vaccinaties, heeft ReisVaccinatie Centrum overgenomen. Als samenwerkingsverband van de Nederlandse reisbranche wijst ReisVaccinatie Centrum vakantiegangers op de gezondheidsrisico’s van onbeschermd reizen. Nu Meditel deze taak op zich neemt, wordt het voor reisbureaus en touroperators veel makkelijker om reizigers in contact te brengen met een arts voor een preventief gezondheidsadvies. Mensen kunnen na het boeken van een reis nu rechtstreeks worden doorverwezen naar Meditel. Met als grote voordeel voor reizigers dat ze in een vroeger stadium worden gewezen op mogelijke gezondheidsrisico’s. Positief bijeffect is dat medewerkers van een reisbureau of touroperator zelf niet over de expertise hoeven te beschikken die nodig is om medische adviezen te verlenen. Klant direct in contact met arts Het onlineplatform www.reisvaccinatie.nl staat centraal in deze dienstverlening. Op deze website kunnen medewerkers in de reisbranche tijdens het boeken informatie opzoeken over aanbevolen vaccinaties en de kosten van de vaccins. Vervolgens is het mogelijk de klant direct in contact te brengen met een arts van Meditel. Op die manier kan er direct een afspraak worden gemaakt voor het bespreken van de preventieve maatregelen en het eventueel toedienen van de nodige vaccinaties. Belang van de reiziger “Onbeschermd op reis gaan brengt gevaren met zich mee”, benadrukt Jeroen van Luijk, directeur van Meditel. “Vaak is voorzichtig zijn met voedsel en water al voldoende, maar in een aantal gevallen zijn vaccinaties en een malaria-advies ook nodig. Uit onderzoek blijkt echter dat nog altijd veel reizigers zich niet laten vaccineren. Het is dus belangrijk de reiziger al bij het boeken van een reis goed te informeren over de gezondheidsrisico’s. Dat wij het beheer van www.reisvaccinatie.nl overnemen, betekent dat de technische randvoorwaarden significant versoepelen en het veel makkelijker wordt om direct een afspraak te maken met een medisch specialist. Deze stroomlijning van het proces maakt het dus nog makkelijker voor reisorganisaties om hun klanten goed te adviseren. Zo laat je zien dat het belang van de reiziger voorop staat.” Vergoeding bij Meditel Meditel is preferred supplier van Achmea Zorg. Daardoor hoeven klanten die aanvullend verzekerd zijn bij onder meer Zilveren Kruis, Interpolis Zorg, Avéro Achmea en FBTO niet te betalen voor hun advies en vaccinaties: deze worden 100% vergoed door Achmea. Ook voor andere verzekeraars biedt Meditel grote voordelen. Klanten hoeven de kosten van de vaccinaties namelijk niet voor te schieten. Meditel dient de rekening in bij de zorgverzekeraar en stuurt slechts een factuur voor het deel dat niet wordt vergoed. Over Meditel Al sinds 1987 is Meditel specialist in medische keuringen en onderzoeken, reizigersadvies en vaccinaties. Jaarlijks verricht Meditel meer dan veertigduizend keuringen en onderzoeken voor verzekeraars, verzekeringstussenpersonen, bedrijven, overheden en particulieren. Meditel heeft in Nederland 35 gezondheidscentra, waar elk jaar zeventigduizend reizigers advies krijgen over hoe gezond te blijven tijdens hun vakantie. De meesten van hen krijgen bij dit advies een of meer vaccinaties. Meer informatie is te vinden op www.meditel.nl.

Ouders hebben lesje mondverzorging nodig

3 mei 2012
Onderzoek Tandenpoetsen bij Kinderen Wanneer begin je met tandenpoetsen bij kinderen? Waar is fluoride eigenlijk goed voor? De meeste ouders weten deze vragen goed te beantwoorden, blijkt uit recent onderzoek van Aquafresh. Het mondverzorgingsmerk ondervroeg 531 Nederlandse ouders met kinderen tot 12 jaar. Met de theoretische kennis over tandenpoetsen zit het wel goed, zo bleek, maar in de praktijk geven ouders vaak niet het goede voorbeeld. Bekijk hier de social media release. Van de ondervraagde ouders weet maar liefst 95 procent dat je moet beginnen met poetsen zodra het eerste tandje van een kind verschijnt (meestal als het kind ongeveer zes maanden oud is). Ook de functie van fluoride is de meesten niet onbekend: 51 procent weet dat fluoride gaatjes tegengaat. 19 procent weet ook nog waarom: doordat fluoride tandglazuur harder maakt, waardoor het minder goed oplosbaar is in zuur. Slechts 2 procent denkt dat fluoride in tandpasta zit omdat het een lekker fris mondgevoel geeft. Ondanks de goede theoretische basis leren ouders hun kinderen in de praktijk niet altijd de juiste mondverzorging aan. Velen houden zich namelijk niet aan de door tandartsen aanbevolen poetsduur van twee minuten: 7,5 procent laat hun kind korter dan één minuut poetsen, 32 procent laat het kind zich er met 1 tot 1,5 minuut van afmaken. Bij 19 procent gaat het al iets beter, maar net niet goed genoeg: deze ouders laten hun kind 1,5 tot 2 minuten poetsen. Van de ondervraagde ouders beweert een derde hun kroost circa 2 minuten (29 procent) of langer (3 procent) te laten poetsen. Bijna 1 op 10 houdt de poetsduur niet bij. “Geen verrassende uitkomst”, aldus Arjan van Kessel, brand manager van Aquafresh. “De onderzoeksresultaten zijn in lijn met de poetsgewoonten van volwassenen.” Vorig jaar ondervroeg Aquafresh 528 Nederlanders over hun poetsgedrag. Uit dit onderzoek bleek dat ook volwassenen de twee minuten poetstijd vaak niet vol maken: 48 procent poetst korter dan twee minuten. Van Kessel: “Hier blijkt maar weer uit hoe belangrijk de voorbeeldfunctie van de ouder is voor het aanleren van een goede mondverzorging.” Ultimate Ontdekkingstocht Aquafresh vindt het belangrijk dat kinderen op een leuke manier een goede mondhygiëne aanleren. Daarom heeft Aquafresh de Ultimate Ontdekkingstocht geïntroduceerd, een interactieve onlinegame die tandenpoetsen centraal zet. In de game neem je het op tegen een leger slechte bacteriën. De bacteriën moeten worden gevangen, geschrobd met tandpasta en weggespoeld met een plens water. Van Kessel: “De game kan ouders helpen om met hun kind op een niet belerende manier over tandenpoetsen te praten.” De Aquafresh Ultimate Ontdekkingstocht is geschikt voor kinderen van 6 jaar en ouder en is te spelen op www.ultimateontdekkingstocht.nl. Er is ook een mobiele versie beschikbaar voor Android- en iPhone-toestellen. De game werkt door speciale kaarten met je telefoon te scannen. Op www.ultimateontdekkingstocht.nl kun je deze kaarten printen.

Studenten bieden Eerste Hulp Bij Reputatieschade

3 mei 2012
Reputatieschade na negatieve publiciteit is voor organisaties vaak een lastig probleem. Hoe zorg je dat de impact zo klein mogelijk is en je identiteit op korte termijn weer overeenkomt met je imago? Gisteren bogen bijna 400 tweedejaars studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam zich over dit vraagstuk tijdens een werkgroep reputatiemanagement, in samenwerking met – onder andere – Van Hulzen Public Relations. Onderwerp van de werkgroep was de controverse rondom het VU medisch centrum (VUmc) in februari dit jaar. Voor een nieuw medisch RTL-realityprogramma werden opnamen toegestaan op de spoedeisende hulp. In sommige gevallen werd pas achteraf om toestemming gevraagd. De Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie stelde dat het medisch beroepsgeheim was geschonden en na aanzwellende verontwaardiging in de media werd het programma stopgezet. De reputatieschade voor het VUmc was echter al een feit. Feedback vanuit praktijk De studenten, die aan de VU het vak Public Relations and Reputation Management volgen, presenteerden tijdens de werkgroep hun analyse van het probleem en droegen daarnaast oplossingen aan om de reputatie van het VUmc te herstellen. Nieke Kempen en Bastiaan Koene, adviseurs van Van Hulzen Public Relations, woonden beiden een werkgroep bij en gaven vanuit de praktijk feedback. “Erg leuk om te zien hoe de studenten zich in de case verdiepten en hun oplossingen presenteerden. Goed om te merken dat het oude zender-ontvanger model is vervangen door meer interactiviteit. Wel bleek het soms lastig om een doelgroep te bepalen en daar de juiste middelen voor te vinden”, aldus Nieke Kempen. Koene vult aan: “ Ik zag vaak uitgebreide analyses gebaseerd op de literatuur en vervolgens goed onderbouwde oplossingen voor deze case. Het viel op dat studenten, in hun concrete uitwerking, nog opvallend vaak bij traditionele middelen zoals een persconferentie bleven. Daarnaast kwamen er interessante discussies op gang over de praktische haalbaarheid van sommige ideeën.” Al met al bevestigde de werkgroep nog maar eens dat reputatiemanagement één van de meest uitdagende disciplines is binnen het pr-vakgebied. Meer weten over het herstellen of – nog belangrijker – voorkomen van reputatieschade? Neem contact op met Van Hulzen Public Relations.

SUBWAY® sandwiches nu ook bij De Lucht Bruchem aan de A2

3 mei 2012
Bruchem, 3 mei 2012 – Zin in een heerlijk broodje Meatball Marinara? Of liever een vetarme Veggie Delite™? Automobilisten kunnen hiervoor nu ook terecht bij het bekende wegrestaurant De Lucht Bruchem langs de A2. De food court met het nieuwe SUBWAY® restaurant bevindt zich aan de snelwegzijde richting Den Bosch, ter hoogte van Zaltbommel. Voor het verkeer richting Utrecht is het restaurant via een tunnel te bereiken. De Lucht Bruchem is van een van de oudste wegrestaurants van Nederland. “Het pand zit er al 75 jaar”, zegt SUBWAY® franchisenemer Jan–Willem Boot, samen met zijn broer eigenaar van De Lucht Restaurants. “De vestiging langs de A2 is onze tweede SUBWAY® store; ook bij De Lucht Geffen aan de A59 kunnen automobilisten genieten van een lekkere, snelle SUBWAY® sandwich.” Persoonlijk broodje In SUBWAY® De Lucht Bruchem zijn naast sandwiches ook salades te verkrijgen. Het restaurant biedt ruimte aan 40 zitplaatsen en is zeven dagen per week geopend van 08:00 tot 21:00 uur. Klanten kunnen kiezen voor een van de klassieke SUBWAY® sandwiches op het vaste menu, maar ook hun sandwich helemaal naar wens laten beleggen. Zo is de hoeveelheid calorieën en vet goed te bepalen. Het broodje wordt ter plaatse gebakken en klaargemaakt met verse ingrediënten. De bereiding, uitgevoerd door speciaal getrainde ‘broodkunstenaars’ (Sandwich Artists™), duurt slechts tweeënhalve minuut. “Mijn favoriet?”, zegt Boot. “De Subway Melt™ met Chipotle Southwest Sauce!” Submarine Sandwich SUBWAY® restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘subs’. Het handelsmerk van deze subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Naast sandwiches zijn bij SUBWAY® restaurants ook overheerlijke wraps, frisse salades en Amerikaanse koekjes verkrijgbaar. SUBWAY® SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). 47 jaar later is het bedrijf, met meer dan 36.600 restaurants in 100 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt momenteel 103 SUBWAY® restaurants. Bij SUBWAY® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke, dagelijks vers gebakken broodjes, die snel worden bereid tegen een kleine prijs. De SUBWAY® formule staat bekend om haar vele gezonde keuzemogelijkheden: consumenten kunnen hun broodje zelf samenstellen en zo de voedingswaarden bepalen.