Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

De eerste tv-inzamelingsactie: Open het dorp

26 november 2012
Vandaag de dag kennen we Serious Request en de Giro 555-acties. Maar de eerste keer dat Nederland op zijn kop stond door een inzamelingsactie op tv, was in 1962. Dat jaar presenteerde Mies Bouwman het tot dan toe ongekende tv-spektakel Open het Dorp. De spin in het web van dit evenement was Kick van Hulzen. “Kick werd indertijd benaderd door dr. Arie Klapwijk die fondsen zocht voor Het Dorp, een nieuw te bouwen woongemeenschap voor gehandicapten”, aldus Ton de Roo, senior adviseur bij Van Hulzen. “Van Hulzen had contacten bij de AVRO en bracht het balletje aan het rollen.” Het resultaat was een 23 uur durende marathonuitzending op 26 en 27 november 1962, die het toendertijd verbijsterende bedrag van meer dan 21 miljoen gulden opleverde. Het Nederlandse medialandschap zou nooit meer hetzelfde zijn. Misschien wel de opmerkelijkste reactie op het succes van Open het Dorp stond de dag na de uitzending in de Volkskrant: “Aan de organisatie van de actie kwam het vernuft en het raffinement van een Zuidamerikaanse staatsgreep te pas.”

Tweede SUBWAY® restaurant in Emmen

22 november 2012
Loopt het water u in de mond bij zo’n warmgebakken broodje Steak & Cheese? Of vooral trek in een vetarme Chicken Teriyaki? Inwoners van Emmen hebben nu ook in het centrum van de stad een SUBWAY® restaurant, gerund door Gea Vermast. De nieuwe vestiging (Notaris Oostingstraat 18) van de sandwichketen is te vinden tussen winkelcentrum De Weijert en de dierentuin.   Het SUBWAY® restaurant in Emmen is zeven dagen per week geopend: zaterdag van 9.30 tot 18:30 uur, zondag van 10.00 – 18.30, maandag van 10.00 – 18.30, dinsdag en woensdag van 9.30 – 18.30, donderdag van 9.30 – 21.30 en op vrijdag van 9.30 tot 19:00 uur. Tweede vestiging Het kersverse SUBWAY® restaurant is de 115de vestiging van deze Amerikaanse succesformule in Nederland. Voor trotse eigenaar Gea Vermast is het haar tweede SUBWAY® restaurant, in december vorig jaar introduceerde ze een vestiging in Almelo. “Ik ben er toen mee begonnen omdat Subway in mijn ogen een enorme groeipotentie heeft”, vertelt Gea. Zij runt nu beide restaurants. “Ze hebben mooie groeiplannen en de merknaam wordt steeds bekender. Dus ik zag kansen om er een leuke boterham mee te verdienen. Het franchiseconcept van Subway, met haar uitstekende begeleiding, sprak mij bovendien heel erg aan.” Persoonlijk broodje De nieuwe eetgelegenheid (een voormalige kledingwinkel) biedt zitplaatsen voor 28 mensen en er is een buitenterras voor 16 personen. Klanten hebben de keuze uit een van de klassieke SUBWAY® sandwiches op het vaste menu, met verschillende alternatieven voor het soort brood, kaas, groenten en saus; zo is de hoeveelheid calorieën en vet goed te bepalen. “Vers en gezond spreekt steeds meer aan,” signaleert Gea Vermast. “Onder jongeren worden de subs ook steeds populairder. Ouders geven hun kinderen ook liever een paar euro om naar SUBWAY® te gaan dan naar een vette maaltijd te grijpen.” Het broodje wordt ter plaatse gebakken en klaargemaakt met verse ingrediënten. De bereiding, uitgevoerd door speciaal getrainde ‘broodkunstenaars’ (Sandwich Artists™), duurt slechts tweeënhalve minuut. “Mijn favoriet?”, zegt Gea. “De Chicken Teriyaki, op honey oat brood, met chilli-saus erop!” Submarine Sandwich Bij SUBWAY® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke, dagelijks vers gebakken broodjes, die snel worden bereid tegen een kleine prijs. De SUBWAY® formule staat bekend om haar vele gezonde keuzemogelijkheden, waarbij consumenten de voedingswaarden bepalen. SUBWAY® restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘subs’. Het handelsmerk van deze subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Naast sandwiches zijn bij SUBWAY® restaurants ook overheerlijke wraps, frisse salades en Amerikaanse koekjes verkrijgbaar.

SUBWAY® franchise in het Stadshart van Amersfoort

8 november 2012
Amersfoort, 8 november 2012 – Loopt het water u in de mond bij zo’n warmgebakken broodje Steak & Cheese? Of vooral trek in een vetarme Chicken Teriyaki? Vanaf nu is Amersfoort een nieuw SUBWAY® restaurant rijker, aan het Eemplein. Op nog geen honderd meter van Hogeschool Amersfoort, tegenover de nieuwe Pathé-bioscoop en tussen Saturn en Albert Heijn. Het SUBWAY® restaurant in Amersfoort is zeven dagen per week geopend: van maandag t/m zaterdag van 9 tot 21 uur en op zondag van 11 tot 21 uur. Deze nieuwe eetgelegenheid zorgt niet alleen voor klanten in het restaurant, maar biedt nog dit jaar ook catering voor bedrijven en organisaties. Direct klaargemaakt De nieuwe vestiging van de sandwichketen is – met twee vestigingen in Lelystad – de derde SUBWAY® franchise van Robert Metz, wiens zwager Patrick Israël de zaak gaat runnen. “Toen deze supermooie locatie aan het Eemplein op ons pad kwam, was er nog geen SUBWAY@ restaurant in Amersfoort”, blikt Robert terug. “Terwijl het zo’n grote en bruisende stad is. Daar zijn we dus op ingesprongen. In de tussentijd is er ook een franchise op het Stationsplein gekomen, maar dat is een hele andere locatie, met een andere doelgroep. Bij ons komen naast studenten en kantoormedewerkers ook winkelend publiek, bioscoopbezoekers en mensen die net hun boodschappen hebben gedaan. Dankzij een bijna eindeloos aantal mogelijkheden, kan iedereen dagelijks bij ons terecht voor een lunch of diner dat nooit verveeld, en steeds gezond is. Of gewoon voor een verse kop koffie met een lekkere koek. En alles wordt direct klaargemaakt; bij het openen van de deur komt de geur van vers brood je al tegemoet!” Persoonlijk broodje Het kersverse SUBWAY® restaurant is de 114de vestiging van deze Amerikaanse succesformule in Nederland. De nieuwe eetgelegenheid biedt zitplaatsen voor 45 mensen en er zijn plannen voor een terras. Klanten hebben de keuze uit een van de klassieke SUBWAY® sandwiches op het vaste menu, met verschillende alternatieven voor het soort brood, kaas, groenten en saus; zo is de hoeveelheid calorieën en vet goed te bepalen. Het broodje wordt ter plaatse gebakken en klaargemaakt met verse ingrediënten. De bereiding, uitgevoerd door speciaal getrainde ‘broodkunstenaars’ (Sandwich Artists™), duurt slechts tweeënhalve minuut. “Mijn favoriet?”, zegt Robert Metz. “De Spicy Italian op Cheese Oregano-brood, met honingmosterd én south-westsaus, erop!” Submarine Sandwich SUBWAY® restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘subs’. Het handelsmerk van deze subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Naast sandwiches zijn bij SUBWAY® restaurants ook overheerlijke wraps, frisse salades en Amerikaanse koekjes verkrijgbaar.

Cadeaukaart favoriet kerstgeschenk onder werkend Nederland

6 november 2012
Meerderheid werknemers zoekt eindejaarsgeschenk liever zelf uit Nijmegen, 6 november 2012 – Het traditionele kerstpakket is passé, zo blijkt uit recent onderzoek door Creative Group. Slechts 13% van de ondervraagden was (redelijk) blij met het geschenk van vorig jaar. Een meerderheid van de werknemers zoekt liever zelf iets uit met een cadeaukaart, online of in de winkel. Werkgevers kunnen op dit signaal inspelen via Cadeaukaart.nl, de nieuwe webwinkel met het grootste assortiment cadeaukaarten. Uit het onderzoek (onder 500 respondenten) blijkt dat veel mensen zelfs zo ontevreden zijn over hun eindejaarsgeschenk dat ze het weggooien, weggeven of op verkoopwebsites aanbieden. “Werkgevers kunnen hier hun voordeel mee doen”, zegt Michael van Essen, General Manager bij Creative Group, het bedrijf achter Cadeaukaart.nl. “Werknemers geven aan dat ze liever een cadeaukaart ontvangen, om zelf een geschikt cadeau te kunnen uitzoeken. Dit biedt ‘inkopers’ van eindejaarsgeschenken dé kans om zonder veel moeite de dankbaarheid onder medewerkers te vergroten.” Op Cadeaukaart.nl kunnen organisaties en consumenten vanaf nu gemakkelijk online een cadeaukaart aanschaffen van alle bekende merken en winkelketens. Grootste online assortiment cadeaukaarten Cadeaukaart.nl biedt het grootste online assortiment cadeaukaarten aan in Nederland. Voor iedere gelegenheid biedt de website een geschikte kaart, inclusief passende cadeauverpakking voor bijvoorbeeld een verjaardag, een geboorte, een huwelijk, Valentijnsdag en natuurlijk de feestdagen. Om het inkopers nog makkelijker te maken, biedt de website ook een ‘Cadeaukaart.nl Keuzekaart’ aan. Met deze kaart hoeft de inkoper geen keuze te maken voor een bepaalde winkel of merk, maar kan de ontvanger zelf een keuze maken uit het aanbod cadeaukaarten op Cadeaukaart.nl. Via de verschillende categorieën (zoals Games, Baby, Eten & Drinken, Winkelen & Mode, Muziek en Lezen) of via de zoekfunctie op de homepage is het eenvoudig om een geschikte kaart te vinden. Bij iedere kaart wordt aangegeven waar deze kan worden ingeleverd en wat de geldigheidsduur is. Het is ook mogelijk aan de cadeaukaart een extra geschenk toe te voegen, zoals een doos chocolade of een fles champagne, verpakt in een luxe houten kist. Over Creative Group Cadeaukaart.nl is onderdeel van Creative Group, de drijvende kracht achter verschillende sterke online concepten, zoals Beltegoed.nl, Condooms.nl, Condoomfabriek.nl en SMScity.com. Met meer dan tien jaar ervaring in het online landschap heeft CG zich ontwikkeld tot een succesvolle organisatie op het gebied van internet en e-commerce.

SUBWAY® sandwiches tegenover stadhuis Ridderkerk

1 november 2012
Ridderkerk, 1 november 2012 – Loopt het water u in de mond bij zo’n warmgebakken broodje Steak & Cheese? Of vooral trek in een vetarme Chicken Teriyaki? Vanaf deze week is er in Ridderkerk een echt SUBWAY® restaurant, in het hart van de stad. Deze nieuwe eetgelegenheid zorgt niet alleen voor gasten in de winkel, maar biedt ook catering voor bedrijven en organisaties. Het SUBWAY® restaurant in Ridderkerk is zes dagen per week geopend: van maandag tot en met donderdag van 8.00 uur tot 20.00 uur en op vrijdag en zaterdag tot 22.00 uur. Op zondag is deze vestiging gesloten. De nieuwe vestiging van de sandwichketen, gerund door Martin Schot en zijn zus Jeannette Bertram, bevindt zich op het Koningsplein, recht tegenover het stadhuis. Martin en Jeannette zijn erg blij met deze ‘niet te missen’ locatie. “Het Koningsplein heeft een directe verbinding met de belangrijkste winkelstraten en het aangrenzende winkelcentrum St. Jorishof. Ideaal dus. Met een bijna eindeloos aantal mogelijkheden, kan men dagelijks bij ons terecht voor een lunch of diner dat nooit verveelt. Of gewoon voor een verse kop koffie met een lekkere koek. En alles wordt direct klaargemaakt; bij het openen van de deur komt de geur van vers brood je al tegemoet!” Overgewaaid uit Brazilië Het kersverse SUBWAY® restaurant is de 113de vestiging van deze Amerikaanse succesformule in Nederland. Voor de trotse eigenaren – en in Ridderkerk opgegroeide – Martin en Jeannette is het een nieuwe uitdaging. “Tijdens mijn studie in Engeland en Amerika maakte ik al kennis met het concept van Subway®, dat ik ook de laatste jaren in Brazilië flink zag opkomen”, blikt Martin, die de laatste jaren als marketingconsultant in Brazilië werkzaam was, terug. Na een congres van de sandwichketen in Nederland rook hij kansen voor een Subway® in Ridderkerk. Hij benaderde zijn uit Nieuw-Zeeland teruggekeerde zus Jeannette om samen te ondernemen, en zij hapte toe. “Het was mijn droom een eigen bedrijf te beginnen, maar ik had nog weinig starterservaring”, vertelt Martin. “De keuze voor een Subway® was makkelijk. Ten eerste vanwege het unieke en complete franchiseconcept van Subway®, met haar uitstekende begeleiding. Je bent zelfstandige, maar maakt toch deel uit van een team van enthousiaste professionals.” Vanuit zijn marketingachtergrond was het Martin bovendien snel duidelijk dat er weinig keuze is voor consumenten die weinig tijd hebben en toch gezond willen eten. “Op dat gebied is Subway® de enige serieuze speler. Snelle hap of loungen De nieuwe eetgelegenheid heeft plaats voor 46 gasten tegelijkertijd; 38 binnen en acht buiten de deur. “Qua inrichting hebben we zoveel mogelijk met iedereen rekening gehouden”, vertelt Schot. “Van de snelle gast tot de mensen die een moment van rust zoeken, of die hun e-mail willen checken met een vers broodje en kop koffie erbij. Ze kunnen plaatsnemen op barkrukken met uitzicht over het plein of gewoon in onze gezellige loungeruimte gaan zitten. Van april tot oktober is het Koningsplein trouwens een terras rijker, met zitplaatsen voor twintig gasten.” Persoonlijk broodje Klanten van Subway® Ridderkerk hebben de keuze

Oprichter SUBWAY® in Nederland

29 oktober 2012
Fred DeLuca onder indruk van groeispurt Amsterdam, 29 oktober 2012 – Hoog bezoek in Nederland, voor de quickservicebranche in het algemeen en voor SUBWAY® in het bijzonder. Fred DeLuca, oprichter van de wereldwijd bekende sandwichformule, toerde een dagje door ons land. Omdat SUBWAY® Nederland een centrale functie vervult binnen Europa, met het hoofdkantoor in Amsterdam, was zijn komst meer dan een beleefdheidsbezoekje. DeLuca wilde – tijdens zijn doorreis door Europa, per trein – de opvallende opmars van zijn keten in ons land zelf ‘proeven’ en mensen rechtstreeks spreken; van directieleden en ontwikkelingsmanagers tot franchisenemers en medewerkers. Hij bezocht het hoofdkantoor en maakte een rondje langs diverse vestigingen. Keuze genoeg wat dat betreft, Nederland telt er inmiddels 112, en in de afgelopen tien maanden zijn er zo’n twintig winkels bijgekomen. ‘Voorbeeldfunctie Nederlandse restaurants’ “Een verdubbeling van het aantal restaurants dat hier normaal per jaar wordt geopend”, weet DeLuca. Qua aantal openingen dit jaar neemt Nederland in Europa een lovenswaardige vierde plaats in. “Ik ben erg onder de indruk van deze groeispurt én van de omzet en winstontwikkeling van de ondernemers, en dat in deze tijd!” Niet alleen de cijfers stemmen DeLuca tevreden, maar ook de manier waarop het nieuwe decorconcept van de omvangrijke franchiseorganisatie hier wordt uitgerold, vooruitlopend op de verwachte wereldwijde lancering per 1 januari 2013. “Over de Nederlandse restaurants die ik heb gezien, ben ik heel enthousiast”, glundert de grondlegger. “Die zien er echt goed uit en dienen als voorbeeld voor hoe we dit nieuwe concept wereldwijd willen doorvoeren. In geen ander Europees land zijn trouwens al zoveel (twintig procent) van de SUBWAY® restaurants in het nieuwe jasje gegoten.” ‘Ik heb de eerste SUBWAY® sandwich gemaakt’ Fred Deluca is de belichaming van de ‘American Dream’; als 17-jarige student is hij, met geleend geld van een kennis, begonnen met zijn eerste broodjeszaak. Inmiddels is hij al decennialang de standvastige en inspirerende leider van het wereldwijde megaconcern van vandaag; een franchiseorganisatie met op dit moment exact 37.984 SUBWAY® restaurants in 99 landen. Met die aantallen overtroeft SUBWAY® concurrenten in de quickservicebranche als McDonald’s en Burger King. Dat maakt Fred Deluca wereldwijd tot een van de belangrijkste mensen in dit landschap. Maar volgens Justin Goes (Area Development Manager Noord-Europa), die de hele dag met de 65-jarige Amerikaan op pad was, is hij niet iemand die daarmee te koop loopt. “Hij stelt zich altijd als volgt aan mensen voor: Ik ben Fred DeLuca, ik heb de eerste Subway® sandwich gemaakt.” ‘Dat kon handiger’ Volgens Goes is deze houding typerend voor de man die in 1965 aan de wieg stond van het huidige megaconcern, waar hij overigens zeer bevlogen over kan vertellen, zoals in dit interview met het Amerikaanse televisiekanaal CNBC: http://www.youtube.com/watch?v=RWjFsWLP_sk. “Je zal hem niet horen zeggen, ik ben de directeur van SUBWAY®. Hij heeft iets nederigs over zich. Ondanks de sterke, charismatische leider die hij is. In gesprekken met franchisenemers zie je duidelijk dat hij zelf ook ooit met één zaak is begonnen. Hij luistert goed, geeft feedback over zijn visie en

Nederland is toe aan nieuw sanitair

29 oktober 2012
Projectshow november in teken zelf sanitair in badkamer vervangen Nieuwegein, 29 oktober 2012 – Zonder veel moeite de badkamer een make-over geven? Besparen op water een punt van aandacht bij vervangen wc? Wel alles met eigen handen doen? In november geeft Hornbach een spoedcursus ‘Sanitair vervangen’. De bouwmarkt laat gedurende de hele maand zien hoe huiseigenaren dit project zelf kunnen aanpakken. De projectshows vinden plaats in alle vestigingen (Hornbach Geleen uitgezonderd) van de bouwmarkt annex tuincentrum, van 2 tot en met 24 november. Geïnteresseerden kunnen op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur terecht voor het vervangen van een wandtoilet. Op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur gaat de aandacht uit naar het vervangen van staande wc’s. Wie graag van dichtbij wil aanschouwen hoe een wastafel en kraan vervangen moeten worden, is welkom op zaterdagen van 16.00 tot 17.00 uur. De experts van de bouwmarkt laten niet alleen ter plekke zien wat nodig is om eigenhandig de badkamer te renoveren, ze geven ook uitgebreid advies over de planning van het gewenste project. Verder geven ze handige tips, bijvoorbeeld over het repareren van een druppelende waterkraan. Water besparen door moderne wc-systemen “Het renoveren van de badkamer is eenvoudiger dan de meeste mensen denken”, drukt inkoopleider Hans van Bemmel op het hart. “Met de juiste handleiding en voorzorgsmaatregelen moet het elke hobbyklusser lukken zelf wastafels, kranen, wc-potten en zelfs wand-wc’s te vervangen.” Redenen voor het renoveren van de badkamer lopen uiteen van meer ruimtegevoel en een mooiere uitstraling tot meer comfort. “Ook het milieuaspect speelt bij steeds meer consumenten een rol”, vertelt Van Bemmel. “Vooral als het gaat om waterbesparing. Oude toiletten hebben bijvoorbeeld vaak zeer grote spoelbakken, die meer dan negen liter water per spoelbeurt verbruiken. Moderne wc-systemen kunnen de waterhoeveelheid dankzij een waterstopknop optimaal doseren. Het maakt niet uit of de klusser kiest voor een staande wc of een wand-wc, een vlakspoeler, een diepspoeler of een ruimtebesparende wc voor een kleine badkamer. De renovatiekosten bij het vervangen van een wc en kraan haal je er binnen een paar jaar uit.”

Total Nederland lanceert gratis app

25 oktober 2012
Voorburg, 25 oktober 2012 – Total Nederland heeft deze week een gratis app gelanceerd voor álle smartphonegebruikers. Hiermee zien zij binnen enkele swipes waar het dichtstbijzijnde Total-tankstation te vinden is, inclusief Google-based routeplanner, openingstijden, actuele productaanbiedingen en eventueel hun huidige spaarsaldo (uitgedrukt in Power Points). De app is bovendien een uitkomst voor abonnees van Total Assistance die (gratis) pechhulp nodig hebben.  Volgens Jan Willem den Boer, Manager Marketing en Communicatie bij Total Nederland, voegt de app een nieuwe dimensie toe aan de social media-aanpak van Total. “Deze toegankelijke, leuke en praktische tool helpt ons een relatie op te bouwen met onze klanten én onze volgers. Wij geloven dat deze nieuwe app een belangrijke rol kan spelen in dit proces.” Den Boer geeft aan dat de app een natuurlijke progressie zal doormaken. “Binnenkort wordt de applicatie uitgebreid met een motorolie-adviesmodule, een koppeling naar Facebook- en Twitter-accounts én zelfs een spelletje voor de kinderen.” Over TOTAL Nederland TOTAL Nederland N.V. coördineert de marketing, distributie en verkoop van brandstoffen en smeerolieproducten in Nederland. Het bedrijf heeft ongeveer 250 medewerkers in dienst. In Nederland telt het netwerk van Total op dit moment zo’n 360 benzinestations. Daarnaast verkoopt Total brandstoffen aan handelaren en zakelijke eindverbruikers. Smeermiddelen worden onder de merken TOTAL, ELF en Total Agri op de markt gebracht. Het bedrijf behoort tot de Total Groep, de op vier na grootste aardolie- en gasonderneming ter wereld. Het is een dynamische, internationale onderneming, die sterk is in productie, over een grote raffinagecapaciteit beschikt en een wereldwijd netwerk van 17.000 tankstations heeft. Voor meer informatie: www.total.nl.

SUBWAY® scoort zevenklapper in Rotterdam

19 oktober 2012
Rotterdam, 19 oktober 2012 – Loopt het water u in de mond bij zo’n warmgebakken broodje Steak & Cheese? Of vooral trek in een vetarme Chicken Teriyaki? Vanaf deze week is Rotterdam weer een Subway restaurant rijker. De zevende Rotterdamse franchise van de sandwichketen is geopend aan de Hoogstraat, op twee minuten lopen van station Blaak, tegenover de bibliotheek. Het SUBWAY® restaurant in Rotterdam-Blaak is zeven dagen per week geopend. Van maandag t/m donderdag en op zaterdag van 10 tot 19 uur, op vrijdag tot 21.00 uur en op zondag van 11 tot 19 uur. De trotse eigenaar Milad Hematnia kondigt aan dat zijn Subway® restaurant naast de traditionele service ook catering voor bedrijven en organisaties gaat verzorgen. Subway® in grootste overdekte markt Het kersverse SUBWAY® restaurant is de 112de vestiging van deze Amerikaanse succesformule in Nederland. Voor Milad Hematnia is het openen van een eigen zaak na zeven jaar als filiaalmanager bij een kledingwinkelketen een nieuwe uitdaging. “Ik heb ernaar uitgekeken om eigen baas te zijn”, vertelt hij. “Waarom een Subway® restaurant? Het succesvolle franchiseconcept, met haar uitstekende begeleiding, sprak mij heel erg aan. En met het vooruitzicht dat hier in 2014 de grootste overdekte markt van Nederland komt, is deze locatie natuurlijk ideaal. Voor mij persoonlijk is ook het certificaat dat ik na twee weken training heb behaald belangrijk. Hiermee kan ik overal ter wereld een vestiging openen. Voor mij handig omdat ik op de lange termijn, een jaar of tien, graag naar de VS wil emigreren.” Persoonlijk broodje De nieuwe eetgelegenheid biedt zitplaatsen voor 20 mensen. Klanten hebben de keuze uit een van de klassieke SUBWAY® sandwiches op het vaste menu, met verschillende alternatieven voor het soort brood, kaas, groenten en saus; zo is de hoeveelheid calorieën en vet goed te bepalen. Het broodje wordt ter plaatse gebakken en klaargemaakt met verse ingrediënten. De bereiding, uitgevoerd door speciaal getrainde ‘broodkunstenaars’ (Sandwich Artists™), duurt slechts tweeënhalve minuut. “Mijn favoriet?”, zegt Milad. “De Chicken Teriyaki, met honing-tarwebrood en south-westsaus!” Submarine Sandwich SUBWAY® restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘subs’. Het handelsmerk van deze subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Naast sandwiches zijn bij SUBWAY® restaurants ook overheerlijke wraps, frisse salades en Amerikaanse koekjes verkrijgbaar. SUBWAY® SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Inmiddels is het bedrijf, met 37.884 vestigingen in 99 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt momenteel 112 SUBWAY® restaurants. Bij SUBWAY® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke, dagelijks vers gebakken broodjes, die snel worden bereid tegen een kleine prijs. De SUBWAY® formule staat bekend om haar vele gezonde keuzemogelijkheden, waarbij consumenten de voedingswaarden bepalen.

Andere tijden, nieuwe website

11 oktober 2012
Ruim 16.500 mensen landden het afgelopen jaar op hulzen.nl. In veel gevallen om een beeld te krijgen van Van Hulzen, onze klanten en ons werk. En heel eerlijk gezegd, de oude website gaf geen actueel beeld weer. Vandaar dat we vandaag met trots deze nieuwe website lanceren. Een uiting die qua uitstraling én inhoud beter past bij het Van Hulzen van nu. De grootste zichtbare veranderingen zijn de stijl en lay-out. Maar ook aan de achterkant is van alles veranderd, waardoor er meer mogelijkheden zijn. Bijvoorbeeld de integratie van social media en zichtbaarheid op de mobiele telefoon. Meer over wat we doen, minder over wie we zijn Op de vorige website stond de compleetheid van de informatie centraal. Er is nu gekozen voor een beknoptere inhoud. Uiteraard vertellen we nog steeds wat we doen. Alleen korter, in minder woorden. Als de bezoeker meer wil weten, komen we dat graag persoonlijk vertellen. Helderheid en overzichtelijkheid staan nu centraal; klanten en cases (zijn we nog druk mee bezig) hebben een prominentere plek gekregen. Bovendien ligt er veel meer de nadruk op actualiteit en interactie; het is mogelijk te reageren op nieuwsberichten en het is eenvoudiger geworden om te delen in social media. Uiteraard zijn op deze nieuwe website ook de profielen van onze medewerkers te vinden. Uit de statistieken bleek dit een van de meest populaire onderdelen van de vorige website te zijn. Vandaar dat we deze persoonlijke touch ook op de nieuwe site terug laten komen. Geschikt voor mobiel en tablets De nieuwe website is opgebouwd volgens een zogenaamd responsive design. Dat wil zeggen: de site schaalt zich naar het scherm van de bezoeker. Dat wil weer zeggen dat de website niet alleen goed zichtbaar is op een computer of laptop (uiteraard), maar ook op een smartphone of tablet. Ongeacht merk of type. Wij zijn zelf bijzonder trots op het resultaat. Maar oordeelt u vooral zelf of wij in onze opzet zijn geslaagd. Zoals wij graag complimenten in ontvangst nemen, staan wij ook zeker open voor suggesties. U weet ons te vinden.

SUBWAY® sandwiches nu ook in Wageningen

10 oktober 2012
Wageningen, 10 oktober 2012 – Loopt het water u in de mond bij zo’n warmgebakken broodje Steak & Cheese? Of vooral trek in een vetarme Chicken Teriyaki? Inwoners van Wageningen hoeven er de stad niet meer voor uit. Zij hebben vanaf deze week een eigen SUBWAY® restaurant. De nieuwe vestiging van de sandwichketen is geopend in een hoekpand aan Hoogstraat 93. Het SUBWAY® restaurant in Wageningen is zeven dagen per week geopend, op maandag en zondag van 11 tot 19 uur, dinsdag t/m donderdag en zaterdag van 8.30 tot 19 uur en op vrijdag van 8.30 tot 21.30 uur. Eigen baas Het kersverse SUBWAY® restaurant is de 111de vestiging van deze Amerikaanse succesformule in Nederland. Voor trotse eigenaren Arno van Dam en zijn vrouw Sandra van Hees is het een nieuwe uitdaging. “Door mijn beveiligingsbedrijf weet ik hoe het is om zelfstandig ondernemer te zijn en dat bevalt erg goed”, vertelt Van Dam. “De horeca heeft ons ook altijd erg aangetrokken, maar daar hadden we geen ervaring in. Het franchiseconcept van Subway, met haar uitstekende begeleiding, sprak ons dan ook direct aan.” Persoonlijk broodje De nieuwe eetgelegenheid biedt zitplaatsen voor 32 mensen en er zijn plannen voor een terras. Klanten hebben de keuze uit een van de klassieke SUBWAY® sandwiches op het vaste menu, met verschillende alternatieven voor het soort brood, kaas, groenten en saus; zo is de hoeveelheid calorieën en vet goed te bepalen. Het broodje wordt ter plaatse gebakken en klaargemaakt met verse ingrediënten. De bereiding, uitgevoerd door speciaal getrainde ‘broodkunstenaars’ (Sandwich Artists™), duurt slechts tweeënhalve minuut. “Mijn favoriet?”, zegt Arno van Dam. “De Chicken Teriyaki met de Chipotle Southwest Sauce!” Submarine Sandwich SUBWAY® restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘subs’. Het handelsmerk van deze subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Naast sandwiches zijn bij SUBWAY® restaurants ook overheerlijke wraps, frisse salades en Amerikaanse koekjes verkrijgbaar. SUBWAY® SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Inmiddels is het bedrijf, met 37.841 vestigingen in 99 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt momenteel 111 SUBWAY® restaurants. Bij SUBWAY® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke, dagelijks vers gebakken broodjes, die snel worden bereid tegen een kleine prijs. De SUBWAY® formule staat bekend om haar vele gezonde keuzemogelijkheden, waarbij consumenten de voedingswaarden bepalen.    

Doutzen Kroes heeft Mooiste Mond van Nederland

10 oktober 2012
Chantal Janzen nieuw op nummer twee Zeist, 10 oktober 2012 – Doutzen Kroes wint opnieuw de titel ‘Mooiste Mond van Nederland’. Waar het Friese topmodel vorig jaar de eerste plaats deelde met tv-persoonlijkheid Yolanthe Sneijder Cabau, wint Kroes in 2012 overtuigend met 25 procent van de stemmen. Yolanthe zakte naar de derde plaats, terwijl musicalster Chantal Janzen (winnares in 2009) met 13 procent van de stemmen de nieuwe nummer twee is. De Mooiste Mond Verkiezing maakt deel uit van het jaarlijkse Aquafresh-poetsonderzoek, gehouden onder ruim 1.000 Nederlanders en Belgen. Hoewel Yolanthe Sneijder Cabau twee plaatsen moest inleveren, debuteert haar echtgenoot Wesley op een nette tiende plaats. De opvallendste nieuwkomer is actrice en tv-persoonlijkheid Lieke van Lexmond, die met 8 procent van de stemmen op plaats 7 belandt. “Wat een eer om bij de tien mooiste monden van Bekend Nederland te horen”, zegt Lieke. “In televisieland is een glimlach nou eenmaal een belangrijk visitekaartje. Ik besteed daarom veel aandacht aan mondverzorging. Niet alleen voor een stralende glimlach, maar ook omdat ik het belangrijk vind mijn gebit gezond te houden.” Premier Rutte wist zijn achtste plaats van vorig jaar niet te prolongeren en verdwijnt van de lijst. Mooiste Mond van Nederland Bij onze Zuiderburen won model en tv-presentatrice Julie Taton opnieuw de verkiezing met maar liefst 31 procent van de stemmen. De tweede plaats wordt gedeeld door de Belgische schonen Nathalie Meskens en Tatiana Silva. Belgen vervangen vaker tandenborstel Het Aquafresh-poetsonderzoek verslaat jaarlijks het hoe en waarom van het poetsgedrag in Nederland en België. Ook ditmaal leverde het opvallende conclusies op. Zo vervangen Belgen (gemiddeld 4,8 tandenborstels per jaar) vaker hun tandenborstel dan Nederlanders (gemiddeld 3,7 tandenborstels per jaar). Dit terwijl de aanbevolen gebruiksduur van een tandenborstel drie maanden is. TNO heeft onderzoek uitgevoerd naar de hygiëne van tandenborstels.* Net als vorig jaar zijn uiteenstaande borstelharen de belangrijkste reden om een nieuwe tandenborstel te kopen. Daarbij vervangt maar liefst 17% van de Belgen de tandenborstel op aanraden van de tandarts, terwijl maar 7% van de ‘eigenwijze’ Nederlanders dit tandartsadvies ter harte neemt. Vaker en langer poetsen Zowel in Nederlandse als Belgische badkamers duurt een poetsbeurt gemiddeld te kort. Meer dan de helft (51% van de Nederlanders en 52% van de Belgen) haalt de voorgeschreven twee minuten niet. Gelukkig zijn er ook veel Nederlanders die zich wel aan de regels houden: 49 procent poetst twee minuten of langer. Belgen zijn gemiddeld iets minder propere poetsers: bij slechts 47 procent duurt een poetsbeurt meer dan twee minuten. De meerderheid van de respondenten poetst ongeveer twee keer per dag zijn of haar tanden. Van de Belgen poetst 57 procent minimaal twee keer per dag, bij de Nederlanders ligt dit percentage met 70 procent aanzienlijk hoger. 41 procent van de Belgen poetst zijn tanden één keer per dag, of nog minder. Over Aquafresh De drie kleuren van Aquafresh staan voor sterke tanden, frisse adem en gezond tandvlees. Met een uitgebreid assortiment aan mondverzorgingsproducten biedt Aquafresh bescherming aan het hele gezin. Elke dag opnieuw, een leven lang.

AMBER Alerts te zien op TV-schermen in Total tankstations

9 oktober 2012
Total-tankstations eerste met foto’s van vermiste kinderen op schermen Bij het uitgaan van een zogenaamd AMBER Alert worden nu automatisch foto’s van het vermiste of ontvoerde kind getoond op grote TV-schermen in circa 150 Total-tankstations, verspreid over het hele land. Vincent Leroy, Directeur Retail bij Total: “Onze Total-tankstations, 360 in totaal, verspreid over heel Nederland, krijgen dagelijks vele bezoekers. De 150 grotere tankstations zijn uitgerust met minimaal één scherm. Dankzij onze mediapartner Media Landscape is het nu technisch mogelijk om op deze schermen foto’s van AMBER Alert-kinderen te tonen. En zo’n scherm kan nu juist hét verschil maken bij een kindervermissing.” Frank Hoen, oprichter van AMBER Alert Nederland: “AMBER Alerts zijn nu al te zien op snelwegborden en in het OV, in treinen en bussen. Dit heeft al meerdere keren geleid tot het terugvinden van een vermist kind. Het tonen van AMBER Alerts op tankstations is wat er nog ontbrak. Daarom zijn wij enorm verheugd met de beslissing van Total om AMBER Alerts op hun schermen te tonen. We hopen dat andere tankstations snel het goede voorbeeld van Total volgen.” Hoen vervolgt: “Schermen bij tankstations hebben een verrassend groot bereik. Vrachtwagenchauffeurs, zakenmensen, vakantiegangers: iedereen moet tanken. En iedereen neemt bij het betalen even de foto van het vermiste kind in zich op. Zeker in combinatie met de snelwegborden van Rijkswaterstaat en firma’s als Tekstkar is dit een zeer effectieve manier om zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen op de weg mee te laten zoeken naar een vermist of ontvoerd kind.” Een AMBER Alert wordt uitgestuurd als er een kind wordt vermist of ontvoerd en de politie vreest dat het leven of de gezondheid van het kind gevaar loopt. Als de politie een AMBER Alert verstuurt, ontvangen ruim 1,2 miljoen personen en organisaties direct een gratis bericht, via o.a. SMS, email, sociale media, PC pop ups, en de recent gelanceerde iPhone App. Een AMBER Alert is ook te zien op TV, op snelwegborden, in o.a. bussen, supermarkten, bioscopen en nu dus ook bij tankstations. Andere organisaties die een oogje in het zeil houden op de weg door AMBER Alerts intern te distribueren, zijn de ANWB, DHL, TNT Express, Connexxion, de Koninklijke Marechaussee en natuurlijk de politie.

Hornbach legt vinger op zere plek

8 oktober 2012
Najaarscommercial bouwmarktketen verbeeldt ‘pijn’ bij klussers Nieuwegein, 8 oktober 2012 – Bekend met het vervelende gevoel dat er thuis nog wat gedaan moet worden? Onder het motto ‘Niemand voelt het zoals jij’ heeft Hornbach vandaag haar nieuwe spot in de najaarscampagne de ether in geslingerd, genaamd ‘Barst’. De bouwmarkt legt met deze commercial – tot en met 25 november te zien op alle grote tv-zenders – de vinger op de zere plek van klussers die voelen dat er nog iets schort aan hun project. “Wie met passie aan zijn project werkt, krijgt er een bijzondere band mee. Zoals een moeder voelt dat er iets met haar kind is, zo voelt de echte klusser dat er iets niet orde is met zijn huis. Dat gevoel proberen we met deze spot los te maken”, verklaart Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, het uitgangspunt van de najaarscampagne ‘Niemand voelt het zoals jij’. Gevoel De spot ‘Barst’ ligt in het verlengde van het tweeluik (‘Symfonie’ en ‘Festival’) dat dit voorjaar op televisie was. Waar ‘Symfonie’ gewijd was aan de gevoelde klank van een project, draaide ‘Festival’ om de intense beleving van een perfecte hamerslag. ‘Festival’ werd in de afgelopen weken herhaald om de herinnering op te wekken. Van Slingerland: “Met deze voor ons kenmerkende commercial, waarmee we de kijkers natuurlijk ook gewoon willen vermaken, proberen we mensen te motiveren om zelf klussen op te pakken die zijn blijven liggen. Er is in en om het huis altijd iets te doen. En vaak stellen we het klussen uit, maar je moet ergens beginnen. Als je dat niet doet, ga je dat vanzelf voelen in de vorm van irritatie en frustratie, maar ook in je portemonnee. Een huis met gebreken daalt tenslotte in waarde.” Fysieke ervaring Het verhaal van de nieuwe reclamespot in vogelvlucht: De kijker maakt kennis met een op het oog doorsnee-leraar die na de les rustig een kopje koffie drinkt, met een krantje erbij. Maar plots wordt hij letterlijk getroffen door het besef dat er thuis nog een klus op hem wacht. Gehaast verlaat hij het etablissement en loopt snel door de regen naar huis, waar op het eerste gezicht niets mee aan de hand lijkt. Pas als hij, nahijgend, pal voor zijn huis staat, openbaart zich het pijnpunt waar hij door de steek in zijn nek aan wordt herinnerd. Letterlijk zelfs, wordt duidelijk als de kijker hem van achteren beziet … “De barst in de gevel van het huis ondergaat de hoofdpersoon als het ware fysiek”, vult Van Slingerland aan. “Een wond die pas heelt als de klus is geklaard. Het is dus typisch een doe-het-zelver die met hart en ziel aan zijn project verbonden is; een gevoel dat veel klussers wel zullen herkennen.”

Grootste SUBWAY® Rotterdam aan Laan van Zuid

27 september 2012
Rotterdam, 27 september 2012 – Loopt het water u in de mond bij zo’n warmgebakken broodje Steak & Cheese? Of vooral trek in een vetarme Chicken Teriyaki? Vanaf deze week is Rotterdam een Subway restaurant rijker, en met 265 vierkante meter is deze zesde franchise in Rotterdam meteen de grootste van de stad. De nieuwe vestiging van de sandwichketen is geopend aan de Laan van Zuid 59-61, naast InHolland en tegenover de rechtbank. “Door alle mensen die hier werken, studeren en wonen is deze locatie de ideale voedingsbodem voor een Subway”, zegt Faouzi Achbar, samen met zijn broer Youssef de trotse eigenaar van de nieuwe eetgelegenheid. “De reacties op onze komst zijn heel erg positief, er was duidelijk veel behoefte aan. Voor de opening liepen mensen al spontaan naar binnen om een kijkje te nemen. ‘Eindelijk komt hier iets’ hoorden we dan. Het pand stond ook al twee jaar leeg.” Voor laptopgebruikers Het SUBWAY® restaurant aan de Laan van Zuid is zeven dagen per week geopend, van maandag t/m vrijdag van 7 tot 22 uur, zaterdag van 8 tot 20 uur en op zondag van 10 tot 20 uur. Het kersverse SUBWAY® restaurant is de 109de vestiging van deze Amerikaanse succesformule in Nederland en de zesde in Rotterdam. “Als gezond alternatief voor het vette fastfood dat je overal kunt krijgen, is Subway de perfecte formule voor deze locatie”, vertelt Faouzi. “Een concept waar je eigenlijk niet omheen kunt. Letterlijk bijna, want tot deze week moesten de mensen hier 500, 600 meter lopen om iets fatsoenlijks te kunnen eten.” Vanwege de ruime opzet, gemoedelijke ambiance, gratis wifi en speciale stopcontacten is deze quickservicezaak zeer geschikt voor wie met een laptop aan het werk wil. “Zoals studenten van de hogeschool en mensen van de rechtbank!” Persoonlijk broodje De nieuwe eetgelegenheid biedt zitplaatsen voor zestig mensen. Klanten hebben de keuze uit een van de klassieke SUBWAY® sandwiches op het vaste menu, met verschillende alternatieven voor het soort brood, kaas, groenten en saus; zo is de hoeveelheid calorieën en vet goed te bepalen. Het broodje wordt ter plaatse gebakken en klaargemaakt met verse ingrediënten. De bereiding, uitgevoerd door speciaal getrainde ‘broodkunstenaars’ (Sandwich Artists™), duurt slechts tweeënhalve minuut. “Mijn favoriet?”, zegt Faouzi. “De Tuna Sandwich. Heerlijk vind ik die, vooral met de honing-mosterdsaus!” Submarine Sandwich SUBWAY® restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘subs’. Het handelsmerk van deze subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Naast sandwiches zijn bij SUBWAY® restaurants ook overheerlijke wraps, frisse salades en Amerikaanse koekjes verkrijgbaar. SUBWAY® SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Inmiddels is het bedrijf, met 37.766 vestigingen in 99 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt momenteel 109 SUBWAY® restaurants. Bij SUBWAY® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke, dagelijks vers gebakken broodjes, die snel worden bereid tegen een kleine prijs. De SUBWAY® formule staat bekend om haar vele gezonde keuzemogelijkheden, waarbij consumenten de voedingswaarden bepalen.

Hornbach tien jaar in Groningen

19 september 2012
Groningen, 18 september 2012 – Vandaag bereikt Hornbach Groningen een bijzondere mijlpaal. De vestiging van deze bouwmarkt (Groningerweg 45/2) bestaat precies tien jaar. Dit jubileum markeert tevens een belangrijk moment in de historie van de bouwmarkt- en tuincentrumketen, die met Hornbach Groningen in 2002 nog steviger voet aan de grond kreeg in Nederland. Inmiddels bestaat de keten in Nederland vijftien jaar en telt ze negen vestigingen. Interim-vestigingsmanager Folko Koolhof werkt al vanaf de eerste dag bij deze vestiging, eerst op de afdeling Hout en later bij Sanitair. “In die tien jaar heb ik vooral het aanbod op het internet zien groeien (webshops) en gemerkt dat klanten kritischer en mondiger zijn geworden. Ze lopen sneller naar de concurrent als ze niet tevreden zijn over de service. Daar je moet je dus heel scherp op blijven met je mensen. Dat lukt gelukkig goed, als je kijkt naar onze resultaten.” Mensen van het eerste uur Hornbach Groningen heeft sinds de opening in 2002 een flinke groei doorgemaakt. De omzet is bijna verdubbeld en het aantal medewerkers steeg van 100 naar zo’n 135. “En net als bij andere vestigingen lopen er nog steeds flink wat medewerkers van het eerste uur rond”, vertelt Koolhof. “We zijn er erg trots op dat de groep enthousiastelingen van het begin tien jaar later nog voor een groot deel uit dezelfde mensen bestaat. Dat is zeker in onze branche een unicum. Tien jaar later kunnen we dus wel vaststellen dat Hornbach Groningen een goede, betrouwbare werkgever is met een vastebanengarantie en prima toekomstperspectief.” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke doe-het-zelfketen met een bedrijfshistorie van meer dan 130 jaar en meer dan 13.000 medewerkers. De familieonderneming bestaat in Nederland nu vijftien jaar en telt hier inmiddels negen vestigingen. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (120.000 artikelen) en grote voorraden (50.000 artikelen).

Fifteen op de kaart

17 september 2012
In samenwerking met Fifteen presenteert Van Hulzen de 18e editie van de Van Hulzen PR Talentenprijs, evenals voorgaande editie een real life case. Dit keer mogen de studenten zich verdiepen in het vraagstuk van Fifteen, de restaurantformule van Jamie Oliver. “Vorig jaar braken we voor het eerst met de traditie van een fictieve case. Door de positieve reacties van studenten, docenten en de betrokken organisatie besloten we dit jaar opnieuw voor een real life case te gaan”, zegt Nieke Kempen adviseur bij Van Hulzen. “Niet alleen levert het de betrokken organisatie nuttige kennis en inzichten op, ook blijken studenten het leuk te vinden om met een bestaand communicatievraagstuk aan de slag te gaan. Met Fifteen presenteert Van Hulzen opnieuw een aantrekkelijke case die aansluit op de belevingswereld van studenten.” Sinds 2004 leidt Fifteen (in samenwerking met Fifteen Werkt!) jongeren met  een afstand tot de arbeidsmarkt op tot kok, gastheer of gastvrouw. Met succes, van de meer dan 100 jongeren die zijn opgeleid, blijft 80% duurzaam aan het werk. Fifteen wil graag terug naar haar basis, waarin een centrale rol is weggelegd voor haar maatschappelijke initiatieven: de opleiding van jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt. Opdracht aan de studenten is te onderzoeken hoe Fifteen de opleiding en het project nadrukkelijker onder de aandacht kunnen brengen en Fifteen als maatschappelijke organisatie kunnen positioneren. Het doel van de Van Hulzen PR Talentenprijs is een brug slaan tussen onderwijs en de praktijk. Deze jaarlijks terugkerende wedstrijd, geïnitieerd door Van Hulzen Public Relations, daagt studenten van hogescholen en universiteiten in Nederland en Vlaanderen uit om met elkaar de strijd aan te gaan bij het schrijven en presenteren van een volledig pr-plan.

Lieke van Lexmond is gezicht van Aquafresh Extra

5 september 2012
Sinds deze week staat Aquafresh Extra in het schap, in de varianten Extra Fresh en Extra White. In samenwerking met Aquafresh en mediabureau Starcom bedacht Van Hulzen een strategie om deze tandpasta onder de aandacht te brengen. Vandaag werd de Extra Stralende Dag App op Facebook gelanceerd. Met een opvallende hoofdrol voor actrice en presentatrice Lieke van Lexmond. Met deze App bezorg je iemand in jouw omgeving een stralende glimlach, met een persoonlijke videoboodschap van Lieke. “Het valt niet mee om op te vallen met een nieuwe tandpasta op de Nederlandse markt. Niet alleen is het aanbod groot en de concurrentie moordend, maar tandpasta is ook een low interest product”, aldus Nieke Kempen, pr-adviseur bij Van Hulzen. “Dankzij de nauwe samenwerking met Starcom en label Liquid Thread zijn we erin geslaagd om vanuit verschillende disciplines tot een mooi eindresultaat te komen, waarin een belangrijke rol is weggelegd voor betaalde en free publicity.” Projectmanager Hanneke van Brummelen vult aan dat het nu hopen is dat er buzz ontstaat rondom de App. “Vrienden kunnen elkaar een persoonlijk bericht sturen en zo groeit de aandacht. Bovendien maken deelnemers kans op een jaarpakket Aquafresh-producten, VIP-tickets en een Meet & Greet met Lieke van Lexmond. Reden genoeg om zelf een persoonlijke boodschap te versturen.” De campagne loopt nog tot 30 september.

Birgit Schuurman en DJ Miss Nine schitteren in SPEED

4 september 2012
Stoere en sexy Nederlandse bijdrage aan nieuwe show Holiday on Ice Amsterdam, 4 september 2012 – SPEED, de nieuwe spektakelproductie van Holiday on Ice, krijgt een bijzonder Nederlands tintje. Actrice en zangeres Birgit Schuurman zingt twee nummers in de show en vertelt tussen de scenes door het verhaal van SPEED. DJ-sensatie Miss Nine tekent voor een spetterende remix van de SPEED-titelsong en een opzwepende DJ-set tijdens de Nederlandse premiere op 18 oktober. Birgit Schuurman, eerder dit jaar samen met zus Katja te zien de bioscoopfilm Black Out, is enorm verheugd met haar rol in SPEED. “Toen ik door Holiday on Ice werd gevraagd, dacht ik niet dat een ijsshow zo stoer, sexy en eigentijds kon zijn”, zegt ze. “SPEED is echt een te gekke show!” Birgit zingt twee nummers in SPEED, waarbij ze via twee enorme videoschermen een virtueel duet danst met een schaatser op het ijs. Daarnaast neemt Birgit het publiek gedurende de show het publiek op sleeptouw, door in de overgangen tussen de scenes het verhaal van SPEED te vertellen. Swingende remix Minstens zo stoer, sexy en swingend is de bijdrage aan SPEED van draaitafelkoningin DJ Miss Nine. In het dagelijks leven combineert ze haar carriére in de internationale dance scene met modellenwerk voor het vermaarde bureau Elite Models. Voor SPEED tilt Miss Nine de door stercomponist Stephen Emmer geschreven Theme Song naar een hoger clubniveau met een swingende remix. “SPEED is een moderne en vernieuwende show met heel diverse eigentijdse muziek, van rockballads tot dance”, aldus een enthousiaste Miss Nine. “Daarom vond ik het ook zo leuk om de Theme Song te mogen remixen.” De remix wordt uitgebracht via iTunes en is gratis te downloaden via de website www.holidayonice.nl. Bovendien brengt Miss Nine tijdens de première in Utrecht op 18 oktober het publiek in de juiste SPEED mood met een spetterende DJ-set. Nieuwe dimensie “Birgit Schuurman en DJ Miss Nine belichamen waar SPEED voor staat. Beiden zijn stoere, sexy vrouwen en fantastisch getalenteerde artiesten, die een extra dimensie toevoegen aan de sensatie en snelheid van onze spectaculaire nieuwe ijsshow”, aldus Brigitte Stolk, Country Manager Holiday on Ice. Over SPEED Speed is de gloednieuwe spektakelproductie van Holiday on Ice. Speed is geïnspireerd door de snelheid en duizelingwekkende dynamiek van de maatschappij waarin we nu leven, met een overrompelend resultaat. Naast de vaste Holiday on Ice-kenmerken heeft Speed elementen die nog nooit eerder in een ijsshow te zien waren. Zo zijn naast schaatsers in alle acts ook danseressen te zien op een podium boven de ijsvloer. Motorrijders voeren stunts uit op het ijs met speciaal voor deze show ontworpen motorfietsen. Luchtacrobaten voeren hun huiveringwekkende circusacts uit en moderne dance- en rockmuziek zorgt voor een opzwepende sfeer. Al deze elementen tezamen maken Speed tot een onvergetelijke ervaring voor jong en oud. Zowel voor diegenen die al fan van Holiday on Ice waren, als voor mensen die nog nooit eerder een ijsshow bezochten. Kaartverkoop Kaarten voor Speed (beschikbaar vanaf € 29,95) zijn te koop bij See Tickets (0900 – 3003000, 45

Lieke van Lexmond is gezicht van Aquafresh Extra

4 september 2012
Zeist, 4 september 2012 – Actrice en presentatrice Lieke van Lexmond schittert in de campagne rondom de nieuwe Aquafresh Extra tandpasta. Stralend middelpunt van de campagne is een speciale App op de Facebookpagina van Aquafresh Nederland. Met deze App bezorg je iemand in jouw omgeving een stralende glimlach met een persoonlijke videoboodschap van Lieke. Als trouwe Aquafresh-poetser hoefde Lieke niet lang te twijfelen over haar deelname aan de campagne. “In mijn werk is een stralende glimlach ongelooflijk belangrijk. Dus of ik nu op weg ben naar een tv-opname of een fotoshoot, ik heb altijd een tube tandpasta in mijn tas”, vertelt ze. “Ook de gedachte achter de campagne past helemaal bij mij. Ik hou ervan om andere mensen te laten glimlachen.” En uit onafhankelijk onderzoek* blijkt dat er behalve lekker weer geen beter middel is voor een glimlach dan een leuk berichtje van een vriend of vriendin. Over de Facebook App zegt Lieke dan ook: “Wat is er nou leuker dan iemand die het verdient een stralende glimlach bezorgen? Ga dus vooral allemaal naar de Facebookpagina van Aquafresh Nederland en doe mee!” Alle deelnemers maken bovendien kans op een meet & greet met Lieke. De campagne loopt tot 30 september. Nog witter De nieuwe Aquafresh Extra tandpasta is verkrijgbaar in twee varianten: Aquafresh Extra White en Aquafresh Extra Fresh. Aquafresh Extra White heeft een Whitening Effect dat maar liefst tweemaal zo sterk is in vergelijking met Aquafresh Freshmint. Aquafresh Extra White verwijdert vlekjes op je tanden en maakt je tanden witter. Bovendien voorkomt Aquafresh Extra White dat zich nieuwe vlekjes op je tanden vormen. Aquafresh Extra Fresh zorgt niet alleen voor een frisse adem maar helpt ook je tanden te beschermen tegen zuuraanvallen. Over Aquafresh Aquafresh is sinds 1975 op de Nederlandse markt. Aquafresh biedt verzorgingsproducten voor de gehele mond: van tandpasta tot tandenborstels en mondwater. Het merk stelt zich ten doel voortdurend nieuwe producten te ontwikkelen. Aquafresh is een merk van GlaxoSmithKline Consumer Healthcare. *bron: Aquafresh Poetsonderzoek 2012 Referentie: *Aquafresh-poetsonderzoek is een representatief onlineonderzoek van Aquafresh naar gebitsverzorging onder ruim 1.000 Nederlanders en Belgen van 18 jaar en ouder. Het onderzoek is uitgevoerd door DirectResearch.nl en gehouden in de periode van 12 tot 17 juli 2012.

Eerste binnenstadse SUBWAY® buiten toeristische hotspots

30 augustus 2012
Amsterdam, 30 augustus 2012 – Graag uw tanden zetten in zo’n warmgebakken sandwich Steak & Cheese? Of vooral trek in een vetarme Chicken Teriyaki? Sinds afgelopen weekend is de Amsterdamse binnenstad een nieuw SUBWAY® restaurant rijker, maar de lokale bevolking hoeft daarvoor niet eerst hordes toeristen te trotseren. De nieuwe vestiging van de sandwichketen is geopend op Haarlemmerdijk 8, recht tegenover de Albert Heijn, op de hoek van de Korte Prinsengracht. Het SUBWAY® restaurant aan de Haarlemmerdijk is zeven dagen per week geopend, van maandag t/m zondag vanaf 9 uur tot 22 uur. “Dit nieuwe restaurant is ingericht volgens het nieuwe Metro Subway-decor”, vertelt franchisenemer Vimmi Malhi, “dat een gezellige en gastvrije uitstraling heeft, zodat onze klanten meer tijd in de zaak doorbrengen en in een gemoedelijke ambiance kunnen genieten van hun versgebakken sandwich, geserveerd op een porseleinen bord met bestek.” Trots Het kersverse SUBWAY® restaurant op de Haarlemmerdijk is de 108ste vestiging van deze Amerikaanse succesformule in Nederland en de negende in Amsterdam. Voor de trotse Vimmi Malhi is het de tweede vestiging die zij opent, de eerste (overgenomen in april vorig jaar) is te vinden op Nieuwendijk 10, op de hoek van de Prins Hendrikkade, achter het Multatuli Hotel. “De reden dat ik, achter de schermen geholpen door mijn man Parminder, een tweede SUBWAY® restaurant ben begonnen, is dat we erg geloven in het concept van SUBWAY®. Onze missie is een lekker en gezond alternatief te bieden voor het vette fastfood dat je overal kunt krijgen. We hebben voor deze locatie gekozen, omdat we ons dichter bij de lokale bevolking wilden vestigen, en niet op een plek waar alleen toeristen komen. En de reacties die we krijgen zijn fantastisch, de mensen hier hebben echt naar de opening uitgekeken. Dat merkten we ook op de dag zelf, toen we ze gratis 6 inch subs hebben aangeboden.” Persoonlijk broodje De nieuwe eetgelegenheid biedt binnen zitplaatsen voor twintig mensen en beschikt over een buitenterras voor vier tot zes personen. Klanten hebben de keuze uit een van de klassieke SUBWAY® sandwiches op het vaste menu, maar kunnen hun sandwich ook helemaal naar wens laten beleggen. Zo is de hoeveelheid calorieën en vet goed te bepalen. Het broodje wordt ter plaatse gebakken en klaargemaakt met verse ingrediënten. De bereiding, uitgevoerd door speciaal getrainde ‘broodkunstenaars’ (Sandwich Artists™), duurt slechts tweeënhalve minuut. “Mijn favoriet?”, zegt Vimmi. “Hoewel ik geen vegetariër ben, is dat de Veggy Patty. Heerlijk vind ik die, vooral met de south-westsaus!” Submarine Sandwich SUBWAY® restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches’ of ‘subs’. Het handelsmerk van deze subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Naast sandwiches zijn bij SUBWAY® restaurants ook overheerlijke wraps, frisse salades en Amerikaanse koekjes verkrijgbaar. SUBWAY® SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Inmiddels is het bedrijf, met 37.308 vestigingen in 100 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt momenteel 108 SUBWAY® restaurants. Bij SUBWAY® restaurants kunnen

Twitteren, ook dat is topsport

13 augustus 2012
Tweetlympics: ‘Kromo’ en ‘de Mart’ meest besproken Tijdens deze Olympische Spelen werden niet alleen sportieve records gebroken. Met bijna 300.000 online berichten, waarvan 71% tweets, waren het de meest ‘sociale’ Spelen ooit. Zowel supporters als deelnemers gingen los op social media als Twitter en Facebook. Wie verdient de medaille voor de online meest besproken Olympiër? Ofwel; wie wint de Tweetlympics? Dat de Spelen online enorm leefden, blijkt wel uit het grote aantal berichten sinds het ontsteken van de Olympische vlam op 27 juli. In totaal werden tijdens de 30e Olympische Spelen 260.180 online berichten geplaatst. Ondanks de door vele atleten ingelaste Twitterpauze was nog altijd 71% van deze berichten afkomstig van Twitter. Kromo op één In het zwembad won ze al tweemaal goud en één keer zilver, maar ook online was Ranomi Kromowidjojo de concurrentie te snel af. “Kromo” werd met 31.736 berichten het meest genoemd van alle Nederlandse atleten. Online zilver was er voor turner Epke Zonderland met zijn unieke oefening aan de rekstok. Wielrenster Marianne Vos werd derde met 24.021 berichten. De goedlachse sprinter Churandy Martina groeide uit tot nationale held. Hij wist de meeste online berichten te genereren zonder een medaille te winnen, waarbij opvallend vaak het woord “blij” viel: “Waar kan ik een Churandy shirt met “ik ben blij” erop bestellen? #os2012.” #Gelukkiggeengoud? De Spelen waren voor de Nederlandse ploeg uitermate succesvol, maar voor een aantal atleten liep Londen 2012 uit op een deceptie. Dat is terug te zien in het sentiment. Van judoka Guillaume Elmont werd een medaille verwacht, maar hij werd al in de eerste ronde uitgeschakeld. Dat leidde tot 73% negatieve berichten. Schermer Bas Verwijlen sneuvelde in de tweede ronde en behaalde daarmee 70% negatieve berichten. Opvallend vaak was zijn houding onderwerp van gesprek: “Wat een arrogant kwalletje die Bas Verwijlen #ipv #ziningoud #gelukkiggeengoud.” De meest positieve atleet van deze Spelen is ongetwijfeld Churandy Martina, maar als het gaat om de meest positieve berichtgeving moet hij de roeisters van de Vrouwen Acht laten voorgaan met 97% positieve berichten. Martina wordt met de 4×100 meter estafetteploeg wel tweede in deze strijd, met 96% positieve berichten. Formidabel! De meest besproken persoon van de Spelen is echter geen atleet. Zegt de naam Mart Smeets jullie iets? Met 40.438 berichten werd over “De Mart” meer gesproken dan over welke Nederlandse Olympiër ook. De presentator van het programma London Late Night kwam in opspraak door zijn krakkemikkige Engels (“I cum toe joe” terwijl hij richting Johann Olav Koss liep), gebrek aan feitenkennis en zijn houding ten opzichte van gasten, met als dieptepunt het treiterende vraaggesprek met Manon Flier. Het leverde hem bakken vol kritiek, een speciale Mart Auf Wiedersehen Smeets Facebookpagina en een heuse Mart bingo op. De voormalig basketballer haalde zijn schouders op en dacht bij het zien van de kijkcijfers ongetwijfeld: senk joe very muts!

Maatschappelijk betrokken beeldmerk

10 augustus 2012
Het zijn geen makkelijke tijden voor de voedselbanken in Nederland. Terwijl steeds meer Nederlanders gebruikmaken van de gratis voedselpakketten, krijgen zij steeds minder om te verdelen. Supermarkten kopen scherper in, waardoor minder overblijft. Stichting Voedselbank Voorschoten was dan ook erg dankbaar voor het nieuwe logo en gevelbord dat Kicks Concept & Design, een zusterlabel van Van Hulzen, voor hen ontwierp. Het oorspronkelijke logo bestond uit een snee brood en een haring, gecombineerd met het wapen van Voorschoten. “Dat wapen suggereerde dat de gemeente Voorschoten een vinger in de pap heeft, wat juist niet het geval is. We hebben daarom gekozen voor een sterke vorm met een moderne uitstraling, juist zonder het wapen”, vertelt Eline Markus, accountmanager Kicks Concept & Design. De nieuwe typografie heeft een vriendelijke uistraling, die past bij Stichting Voedselbank Voorschoten. Het in zwart uitgevoerde logo draagt soberheid uit. “Bovendien verspillen de vrijwilligers van de Voedselbank zo weinig kleurencartridges als ze hun nieuwe briefpapier uitprinten.” Bijdrage “Kicks gaat graag een stap verder voor organisaties die bijdragen aan een betere maatschappij. Toen Stichting Voedselbank Voorschoten ons benaderde hoefden wij dan ook niet lang na te denken”, vervolgt Eline. “Hoewel de Voedselbanken in Nederland niet centraal worden aangestuurd, zou het mooi zijn als we dit logo bij alle Voedselbanken in Nederland kunnen invoeren.”

SUBWAY® sponsort ijzingwekkend schaatsspektakel

9 augustus 2012
Amsterdam, 9 augustus 2012 – Zoek je verkoeling deze zomer, maar heb je geen zin om te gaan zwemmen? Kom dan op 25 en 26 augustus naar de Amsterdamse Ziggo Dome. Die verandert dan in een ijzige arena waar internationale ijshockeygrootheden strijden om de Amsterdam Icehockey-Cup 2012. Quickserviceketen SUBWAY® sponsort het evenement met verse subs voor de teams en geeft kortingscoupons weg voor toegangskaarten. De Amsterdam Icehockey-Cup is het eerste evenement in zijn soort op Nederlandse bodem. Tijdens dit tweedaagse ijshockeyspektakel komen onder meer de Duitse topteams Kölner Haie en Krefeld Pinguine in actie, evenals de nationale teams van Nederland en Canada.
Uniek is de deelname van de Detroit Red Wings Alumni, een sterrenteam van voormalige grootheden uit de Amerikaanse National Hockey League (NHL). De professionele cheerleaders van de USA Sports Girls en live optredens van verschillende rockbands maken de sfeer compleet. Bezoekers kunnen ook zelf hun schaatsmoves uitproberen op een ijsbaan buiten de Ziggo Dome. 20% korting SUBWAY® is als sponsor niet alleen zichtbaar op posters, borden en de website van de Amsterdam Icehockey-Cup, maar bereidt ook ter plaatse verse subs voor de spelers en begeleiders. “Hiermee laten we zien dat de vers belegde broodjes van SUBWAY® uitstekend samengaan met een sportieve lifestyle”, aldus Justin Goes, Development Manager voor SUBWAY® in Nederland. Wie de komende weken een sub bestelt in één van de 107 SUBWAY® restaurants ontvangt bovendien een speciale actiecode. Hiermee ontvang je 20% korting op toegangskaarten voor de Amsterdam Icehockey-Cup. Kijk voor toegangskaarten en meer informatie op www.amsterdamicehockeycup.com. Submarine Sandwich SUBWAY® restaurants danken hun naam aan de ‘submarine sandwiches‘ of ‘subs’. Het handelsmerk van deze subs is de langgerekte vorm, die doet denken aan een onderzeeër (submarine). Naast sandwiches zijn bij SUBWAY® restaurants ook overheerlijke wraps, frisse salades en Amerikaanse koekjes verkrijgbaar. SUBWAY® SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). 47 jaar later is het bedrijf, met meer dan 37.000 restaurants in 100 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld. Nederland telt momenteel 107 SUBWAY® restaurants. Bij SUBWAY® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke, dagelijks vers gebakken broodjes, die snel worden bereid tegen een kleine prijs. De SUBWAY® formule staat bekend om haar vele gezonde keuzemogelijkheden: consumenten kunnen hun broodje zelf samenstellen en zo de voedingswaarden bepalen.

Veilig in elkaars vaarwater

24 juli 2012
Niet alleen ons wegennet heeft met filevorming te maken. Doordat zowel beroeps- als pleziervaart toeneemt, wordt het ook op de Nederlandse wateren steeds drukker. Om het veilig te houden op het water, startte Rijkswaterstaat de bewustwordingscampagne ‘Varen doe je samen’. Van Hulzen ontwikkelde voor deze campagne een vernieuwde website en een app. “Bij zowel de website als de app stond de relevantie van de informatie centraal”, stelt Sebastiaan Huis, Interactieve Communicatie & Informatiespecialist bij Van Hulzen Public Relations. “Daarom is bijvoorbeeld regionale informatie eenvoudig toegankelijk via virtuele overzichtskaarten. Ook specifieke doelgroepen, zoals beroeps- en pleziervaart kunnen via hun ‘eigen’ tabs en pagina’s snel de voor hun relevante informatie vinden.” Handige extra’s De app is geschikt voor iPhone en iPad en vooral gericht op de pleziervaart. “We hebben een aantal handige extra’s ingebouwd die veilig vaarweggebruik stimuleren”, vertelt Huis. “Bijvoorbeeld een meldfunctie voor onveilige locaties, een quiz waarmee je kunt controleren hoeveel je zelf weet over veilig varen en een checklist die je helpt om veilig te handelen in bepaalde situaties.” Van Hulzen koos er bewust voor om naast de app ook een mobiele website te lanceren. “Zo is alle informatie ook toegankelijk voor mensen op het water die de app nog niet hebben gedownload”, aldus Huis. Teamwork De app en website zijn het resultaat van een echte teaminspanning. Waar Van Hulzen verantwoordelijk was voor de strategische invulling, tekende zusterbureau Kicks Concept & Design voor grafische ontwerpen van de site en app. Technische partners Exed (website) en iTude (app) verzorgden op hun beurt de technische realisatie.