Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Bij Hornbach maakt het niet uit of je man of vrouw bent

16 november 2017
“Het is niet altijd makkelijk, maar ga ervoor!” Houten, 16 november 2017 – Bam! De sloophamer erin! De nieuwste campagne van Hornbach rekent af met clichés over vrouwen. In commercials zien we een krachtige klusvrouw die de traditionele rolmodellen, verbeeld in diverse sculpturen, aan gort slaat. Ook sloopt ze een muur. Of je nu letterlijk een muur doorbreekt of figuurlijk de traditionele rolmodellen wilt doorbreken: het vergt kracht en een lange adem. Daarom luidt de slogan van de campagne: “Het is niet altijd makkelijk, maar ga ervoor!” “Onze boodschap is duidelijk”, zegt Maarten Post, Marketingmanager bij Hornbach. “Het idee dat klussen een mannendomein zou zijn, is achterhaald. Onze klanten zijn echte klussers, of ze nu man of vrouw zijn! Daarom rekenen wij radicaal af met typische vrouwencommercials. Wij brengen het volhouden en bikkelen dat bij echte klussers hoort, in beeld. Hornbach is er voor de echte doorzetters, dat is onze boodschap. Of dat een vrouw of een man is, vinden wij niet relevant.” De commercials: de beuk erin Online en op tv zien we de komende maanden een commercial waarin een vrouw met een sloophamer komt aangelopen. Er doemen sculpturen op die traditionele vrouwbeelden laten zien, zoals het seksobject, de shopping girl, het roze prinsesje, de vrouw die de last van het zorgen draagt, en de vrouw die ondergeschikt is aan de man. De vrouw heft de hamer en geeft de eerste klap. Een traditioneel vrouwbeeld gaat aan diggelen. Ook een deel van een muur is gesloopt. Met elke volgende slag sneuvelt weer een cliché, weer een stuk muur, totdat de muur is neergehaald en het daglicht de vrouw tegemoet straalt. Ze veegt haar voorhoofd af. ‘Het is niet altijd makkelijk, maar ga ervoor!’ is de boodschap van de spot. “De vrouw als volwaardige klusser, dat is het beeld dat we willen overbrengen”, licht Maarten Post toe. “Ze werkt zich in het stof, in het zweet, in het rood, maar ze bikkelt door. Hornbach is er voor alle mensen die vastbesloten zijn hun klus tot een succes te maken.” De campagne is vanaf 24 november op televisie te zien. Bekijk hier de campagne.  

Grootste verfproducent komt naar Nederland

14 november 2017
Valspar® verf vanaf donderdag in schappen van Hornbach Een primeur voor Nederland: vanaf aanstaande donderdag is de verf van het Amerikaanse merk Valspar verkrijgbaar bij Hornbach Best. Valspar is een van de toonaangevende verfmerken van Sherwin-Williams®, de grootste verfproducent ter wereld. Hornbach is de eerste en de enige bouwmarkt op het Europese vasteland waar de Valspar® producten van Sherwin-Williams® verkrijgbaar zijn. Verfliefhebbers kunnen hun hart ophalen, het assortiment van Valspar® kent maar liefst 2,2 miljoen kleuren. Nederland een belangrijke markt “Wij zijn erg blij dat onze verf bij Hornbach in het schap staat”, vertelt Harry Harrison, Marketing Manager Consumer Brands Group Europe, van Sherwin-Williams. “Consumenten in Nederland lopen vaak voorop als het gaat om trends, en het zijn echte doe-het-zelvers, dus ze verwachten veel van verfmerken. Dankzij 200 jaar ervaring, inzicht en innovatie weet Valspar deze verwachtingen niet alleen in te lossen, maar zelfs te overtreffen, ten bate van zowel consumenten als professionals. Wij dragen met trots de titel van beste dienstverlener in de sector en leverancier van de meest hoogwaardige producten in elke prijsklasse. Valspar weet dat verfprojecten met de nodige emoties gepaard kunnen gaan. Daarom doen wij er alles aan om ervoor te zorgen dat iedere klant, iedere keer weer, een perfect resultaat bereikt.” Waardevolle toevoeging assortiment “Valspar is een waardevolle toevoeging aan ons bestaande verfassortiment”, laat Hans van Bemmel, Hoofd Inkoop Hornbach Nederland weten. “Met de komst van Valspar bieden we consumenten en professionals het grootste aanbod in tinten en kleuren.” Uniek is de Exact Colour Matching technologie van Valspar. Daarmee is echt elke gewenste kleur leverbaar. “Op zoek naar verf in de kleur van je gordijnen, je lievelingstrui of favoriete woonaccessoire? Neem de staal of het complete product mee. De geavanceerde Valspar kleurscanner scant het product en maakt verf in exact dezelfde tint. Valspar is de enige in Europa die dit kan”, aldus Hans van Bemmel. Over Sherwin-Williams De naam Sherwin-Williams is mogelijk onbekend. Maar het bedrijf, dat opgericht is in 1866, heeft heel wat bekende gebouwen in de verf gezet. Zoals het Witte Huis in Washington, de Freedom Tower in New York en de Golden Gate Bridge in San Francisco. En dichter bij huis: de bekende Londense dubbeldekkers zijn voorzien van een rode verflaag van Valspar. Sherwin-Williams is uitgegroeid tot wereldmarktleider in verven en coatings. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Cleveland, Ohio. Wereldwijd heeft het bedrijf ruim 60.000 medewerkers. Hornbach Best is het eerste verkooppunt van Valspar verf op het Europese vasteland. Introductie in andere Hornbach-vestigingen en verkoop via de webshop van Hornbach vinden later in het jaar plaats.
Persberichten

Subway nieuwe partner EG Group

13 november 2017
Subway nieuwe partner van EG Group in Nederland en België EG Group, één van de grootste onafhankelijke uitbaters van tankstations in Europa, is een brand partnership aangegaan met Subway Restaurants in de Benelux. De eerste 2 vestigingen in het Texaco tankstation netwerk, in Heemskerk en in Tilburg Oost, zijn inmiddels een feit. Het zijn tevens de eerste 2 Nederlandse Subway locaties in het nieuwe Fresh Forward design. EG Group exploiteert in Nederland tankstations van Texaco en werkt onder meer samen met Spar en Lavazza. EG Group werkt voortdurend aan de verbetering van haar diensten en services onderweg, waarbij een samenwerking met Subway Nederland een logische volgende stap is, aldus Operational Director Nabil Subuh: “Wij zijn de grootste franchisepartner van Subway in het Verenigd Koninkrijk. Nu breiden we deze samenwerking uit naar de Benelux.” Opmaat naar meer Ook in Ekeren (België) wordt de komende maand een nieuwe Subway vestiging in een Texaco tankstation van EG Group geopend. “Wij zijn trots op deze samenwerking, want Subway is een sterk en bekend merk”, vervolgt Subuh. “Bovendien hebben wij er vertrouwen in dat deze samenwerking zijn vruchten zal afwerpen. Wij zien de opening van de eerste vestigingen in de Benelux als een opmaat naar meer.” Joost Labadie, Country Director Nordics, Netherlands & Russia bij Subway, sluit zich daarbij aan: “Deze samenwerking past uitstekend in onze doelstelling om in aantal vestigingen de grootste quick service restaurantketen van Nederland te worden.” Fresh Forward De nieuwe vestiging is ingericht volgens het nieuwe Fresh Forward concept, met een fris en eigentijds design. Labadie legt uit: “Wij zijn altijd bezig om de ervaring van onze gasten te verbeteren, want wij streven ernaar om het favoriete quick service restaurant te worden van consumenten in Europa. In de Fresh Forward vestigingen bij Texaco komen de typische Subway favorieten – vers afgebakken brood, cookies en groenten – nog beter tot hun recht in lichte, moderne displays. De komende jaren staan er ook vernieuwingen in het menu en technologische innovaties op stapel.” Alle nieuwe Subway restaurants in Nederland zullen vanaf volgend jaar in het Fresh Forward design gebouwd worden. EG Group EG Group is een van Europa’s toonaangevende onafhankelijke retailers met een gevestigde naam in het leveren van een breed forecourt aanbod. EG Group bezit en bedient meer dan 2.600 benzinestations en convenience stores in 6 landen: Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Italië, België en Luxemburg. EG Group heeft samenwerkingen met nationale en internationale merken binnen de brandstof en retail zoals Shell, BP, Esso, Texaco, Starbucks, Subway, Greggs, Spar, Sainsbury’s, Carrefour, KFC en Burger King. Passie voor kwaliteit, gemak en servicegerichtheid staan centraal binnen de EG Group. Over de Subway® organisatie Subway® Restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 110 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel 194 Subway® restaurants. Bij Subway® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid met versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. De Subway®

World Sandwich Day-actie Subway Nederland levert 3.600 maaltijden op

9 november 2017
Houten, 9 november 2017 – Subway Restaurants organiseerde afgelopen vrijdag wereldwijd World Sandwich Day, zo ook in Nederland. Alleen die dag gold de aanbieding: een gratis Sub bij elk verkocht drankje. Van elke verkochte aanbieding doneerde Subway een deel van de opbrengst aan Voedselbanken Nederland. Dit leverde 3.600 maaltijden op. World Sandwich Day werd dit jaar gevierd in meer dan 60 landen. Afgelopen vrijdag was het World Sandwich Day. In Subway restaurants in Nederland gold de aanbieding: een gratis Sub bij elk verkocht drankje. Per verkochte aanbieding doneerde Subway 10 cent aan Voedselbanken Nederland. Reza Parvin, eigenaar van enkele Subway vestigingen in Den Haag: “Door de aanbieding én het feit dat er een donatie aan de Voedselbank werd gegeven, waren onze gasten extra gemotiveerd om hier gebruik van te maken.” Marketing Manager Rodger Schoester en Joost Labadie van Subway Nederland overhandigden vandaag een cheque ter waarde van 3.600 maaltijden aan Caroline van der Graaf van Voedselbanken Nederland. Van der Graaf: “Een mooie eerste samenwerking die heeft geleid tot dit geweldige cadeau van Subway.” Meer dan 13 miljoen maaltijden wereldwijd Niet alleen in Nederland, maar in landen over de hele wereld organiseerde Subway deze actie. In meer dan 60 landen werd World Sandwich Day op deze manier gevierd. Van Hongkong, Australië tot Costa Rica; van Suriname, Honduras tot Zuid-Korea. Het is voor het eerst dat Subway Restaurants op dezelfde dag in al haar restaurants deze actie organiseerde. De totale opbrengst wereldwijd bestond uit 13,4 miljoen maaltijden Voedselbanken Nederland In Nederland leeft meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. De voedselbanken helpen de armsten door ze tijdelijk te voorzien van voedselpakketten. Om hun klanten van eten te kunnen voorzien, werken ze samen met bedrijven, instellingen, overheden en particulieren. Zo zorgen ze er samen voor dat armoede wordt bestreden, voedseloverschotten verdwijnen en het milieu minder wordt belast. Om de zelfredzaamheid van hun klanten te vergroten, werken de voedselbanken samen met lokale organisaties die hun klanten helpen om weer op eigen benen te staan. Voedselhulp moet immers altijd tijdelijk zijn. Over de Subway® organisatie Subway® Restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 110 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel 194 SUBWAY® restaurants. Bij Subway® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid met versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. De Subway® formule staat bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij consumenten zelf invloed hebben op de voedingswaarden.

Fleurop zet mantelzorgers in het zonnetje

7 november 2017
Bloemen voor mantelzorgers tijdens onthulling Mantelzorg Mozaïek Veenendaal, 7 november 2017 – Maar liefst 4 miljoen Nederlanders helpen belangeloos iemand in hun omgeving. Bij huishoudelijke taken, persoonlijke verzorging, administratie en andere vormen van mantelzorg. Fleurop draagt deze hulpvaardige vrouwen en mannen een warm hart toe. Vrijdag 10 november, op de Dag van de Mantelzorg, zet Fleurop mantelzorgers in de bloemen. Zij werkt daarvoor samen met Mezzo, de landelijke vereniging die opkomt voor iedereen die belangeloos voor een naaste zorgt. Mantelzorg is geen sinecure. Van de 4 miljoen mantelzorgers in Nederland zijn er 610.000 die een ander langer dan drie maanden en meer dan acht uur per week helpen. Meer dan 80% daarvan heeft ook een betaalde baan en doet het mantelzorgen dus naast zijn of haar werk. Hoewel het intensief is, brengt mantelzorg ook veel positiviteit, vertelt Josien van Eijk, communicatieadviseur Mezzo: “Mantelzorgen kent vele momenten van persoonlijk geluk, waardering, ontroering en dankbaarheid.” Antje Monteiro onthult Mantelzorg Mozaïek De Dag van de Mantelzorg staat dit jaar in het teken van die waardevolle momenten. Mezzo riep mantelzorgers op hun mooiste mantelzorgmoment te delen en bundelde deze in een digitaal mozaïek. In het bijzijn van 120 mantelzorgers wordt het Nationaal Mozaïek van mooie mantelzorgmomenten op 10 november in Amersfoort onthuld door Antje Monteiro. Fleurop zet alle aanwezigen in de spotlights en zorgt voor een passend aandenken op deze feestelijke dag. Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop: “Wij zijn vereerd dat we ons kunnen inzetten voor Mezzo en de mantelzorgers met bloemen in het zonnetje kunnen zetten. Een boeket is meer dan een tastbaar cadeau, het bezorgt een goed gevoel.”

Shopconcept COSIE van Total slaat aan

6 november 2017
  Shopconcept COSIE van Total slaat aan Dinsdag presentatie op Tankstation Vakbeurs in Houten   Den Haag, 6 november 2017 – Dinsdag 14 november presenteert Total op de Tankstation Vakbeurs 2017 het nieuwe shopconcept voor de tankstationondernemer: COSIE. COSIE staat voor Coffee, Sandwich, Inspiration & Experience. COSIE is vorig jaar uitgerold binnen het eigen netwerk van Total tankstations. De behaalde resultaten en klantwaardering waren zo positief, dat Total COSIE nu ook aan haar tankstationondernemers gaat voorstellen. Het nieuwe shopconcept is modulair en kan op maat van ieder tankstation worden toegepast. Het blijkt een echte klantenbinder. Eigenlijk is COSIE méér dan een shopconcept. Het is een omgeving waar klanten als gasten worden verwend met koffie van barista-kwaliteit, verse sapjes, culinaire sandwiches en een restaurantgevoel. Frisse kleuren, alle ruimte, luxe toiletten: COSIE maakt het tankstation tot een plek waar weggebruikers graag komen én terugkomen. En waar ze vriendelijk verleid worden om méér te kopen dan brandstof alleen. Daarmee zal COSIE het rendement van tankstations een flinke boost geven. Total presenteert het COSIE-shopconcept op dinsdag 14 november tijdens de Tankstation Vakbeurs in Expo Houten. De Tankstation Vakbeurs is gratis toegankelijk voor het publiek. Een gastvrij Total-team staat klaar om bezoekers kennis te laten maken met het meest vernieuwende concept in de tankstationbranche. Via Total is het mogelijk om de beurs kosteloos te bezoeken door aan te melden via www.total.nl/tankstations/tankstationvakbeurs.  

Fleurop brengt bloemenzee in Carré

2 november 2017
Spectaculaire rode loper bij première musical My Fair Lady Amsterdam, 2 november 2017 – Maandagavond vindt in Koninklijk Theater Carré in Amsterdam de landelijke première van de musical My Fair Lady plaats. Met honderden bloemen zorgt Fleurop voor een spraakmakend rodelopermoment. Als trotse partner van My Fair Lady creëert Fleurop een spectaculaire bloemenzee langs de rode loper. Die zal naast gerenommeerde musicalspelers betreden worden door vele BN’ers. “Geweldig dat we bloemen, die in deze musical een grote rol spelen, naast de sterren in de spotlight kunnen zetten tijdens de feestelijke première”, aldus Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager Fleurop. Genieten van kostuums, meezingers én bloemen My Fair Lady gaat over een excentrieke professor (Henry Higgins) die de weddenschap aangaat om een eenvoudige bloemenverkoopster van de Londense markt Covent Garden (Eliza Doolittle) om te toveren tot een echte lady in de Engelse society. Producenten Ruud de Graaf en Hans Cornelissen laten weten: “My Fair Lady, het verhaal over bloemenmeisje Eliza, is één van de beste grote Broadway-musicals ooit gemaakt, en het is fan-tas-tisch om die te kunnen laten touren langs de grote Nederlandse theaters. Naast bloemen zullen de vele bezoekers genieten van de prachtige kostuums en klassieke meezingers.” De cast wordt gevormd door Esmée Dekker als Eliza, Chris Tates als professor Higgins en acteurs als Alfred van den Heuvel, Sjoukje Hooymaayer, Han Oldigs, Yoran de Bont, Ellen Röhrman en Esther van Boxtel. De regie is in handen van Paul van Ewijk.  
Nieuws Persberichten

Olivier Van Parys nieuwe voorzitter Raad van Bestuur Total Nederland N.V.

31 oktober 2017
  Den Haag, 31 oktober 2017 – Olivier Van Parys (45, Belgische nationaliteit) is benoemd tot voorzitter van de Raad van Bestuur van Total Nederland N.V. In deze functie volgt hij Benoît Ortegat op die per 1 november 2017, na een succesvolle carrière van 38 jaar, met pensioen gaat. Olivier Van Parys is in dienst bij de Total Groep sinds 1995 en laatstelijk in de functie van Managing Director bij Total Ghana.

Eerste World Sandwich Day in Nederland

31 oktober 2017
Subway organiseert actie voor Voedselbank Aanstaande vrijdag is het World Sandwich Day bij Subway. In meer dan 60 landen over de hele wereld organiseert Subway een actie voor een goed doel op het gebied van voeding. In Nederland geldt de aanbieding: krijg een gratis Sub bij elk verkocht drankje. Per verkochte aanbieding doneert Subway 10 cent aan Voedselbanken Nederland. Vrijdag 3 november is World Sandwich Day. Dit jaar viert Subway deze dag voor het eerst in meer dan 60 landen, waaronder Nederland. Bij elk Subway-restaurant in Nederland geldt aanstaande vrijdag: koop een drankje, krijg een gratis Sub. Hoe meer mensen van deze aanbieding gebruik maken, hoe meer maaltijden Subway aan de Voedselbank doneert. Rodger Schoester, Subway Nederland: “We vinden het super dat we World Sandwich Day nu ook in Nederland vieren. Het is een feest. Wij bedanken onze klanten door ze een aantrekkelijke aanbieding voor te schotelen, waarmee zij de kans krijgen om de Voedselbank te helpen. Samen kunnen we een groot aantal maaltijden doneren aan dit mooie doel.” Over Voedselbanken Nederland In Nederland leeft meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. De voedselbanken helpen de armsten door ze tijdelijk te voorzien van voedselpakketten. Om hun klanten van eten te kunnen voorzien, werken ze samen met bedrijven, instellingen, overheden en particulieren. Zo zorgen ze er samen voor dat armoede wordt bestreden, voedseloverschotten verdwijnen en het milieu minder wordt belast. Om de zelfredzaamheid van hun klanten te vergroten, werken de voedselbanken samen met lokale organisaties die hun klanten helpen om weer op eigen benen te staan. Voedselhulp moet immers altijd tijdelijk zijn.

Minder irritatie door klussende buren

16 oktober 2017
Bouwmarkt volgt tips op Houten, 16 oktober 2017 – Maar liefst de helft van de huizenbezitters heeft verbouwplannen. Dit blijkt uit het Grote Hornbach Klusonderzoek, dat onlangs plaatsvond onder 532 huizenbezitters. Dit onderzoek, dat inzoomde op klusbereidheid en -overlast, wees uit dat niet-klussers sneller bij hun buren gaan klagen dan klussers. Burenruzie voorkomen is eenvoudig: een kaartje door de brievenbus voorkomt een hoop ellende.  Er wordt volop geklust in Nederland, blijkt uit dit representatieve onderzoek (N = 532). Ruim de helft van de Nederlanders gaat nog dit jaar een kleine of grote verbouwing doen. Van deze klussers doet 37% het helemaal zelf, 22% besteedt het uit en 36% doet het samen met een professional. Mannen klussen voor hun plezier Met name mannen hebben plezier in het klussen: maar liefst 42% van hen vindt het leuk om te doen. Bij de vrouwen is het enthousiasme minder en blijft het aandeel plezierklussers steken op 27%. De klussen die we zelf doen, variëren van schilderen en vloeren leggen tot het plaatsen van een nieuwe keuken of badkamer. Het plaatsen van een muur of een uitbouw van een serre laten we liever aan professionals over. Niet-klusser klaagt sneller Al dat geklus kan irritatie opleveren bij de buren. De meest voorkomende irritatie bij buren is geluidsoverlast. Ook niet-opgeruimde spullen en auto’s of busjes op de stoep zorgen weleens voor klachten over en weer. Buren die niet zelf klussen, klagen veel sneller. Van de niet-klussers heeft 33% weleens bij de buren geklaagd, van de klussers is dat slechts 16%. Simpele remedie Wie het gezellig wil houden in de buurt, kan de buren het beste even inlichten over de klusplannen. Buren die geïnformeerd zijn, ervaren minder irritatie en zullen minder snel klagen. Van de mensen die vooraf van hun buren een briefje door de bus krijgen, heeft 87% nog nooit over klusoverlast geklaagd. Uit het onderzoek kwam dan ook de suggestie om kaarten voor de buren te verstrekken bij de bouwmarkt. “Die tip hebben we opgevolgd”, laat Maarten Post, marketingmanager van Hornbach, weten. “In al onze vestigingen staan nu kaarten waarmee klussers hun buren op een leuke manier kunnen laten weten dat er een verbouwing op stapel staat. Een logische stap na de campagne Hornbach zegt sorry, maar niet voor de 120.000 artikelen.” Het Grote Hornbach Klusonderzoek werd uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Direct Research in september 2017. Aan het onderzoek deden 532 huizenbezitters mee, die vragen beantwoordden over verbouwplannen, klusirritaties en klussende buren.  Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2017 voor de twaalfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente

Feestelijke opening Singapore Food Fair 2017

13 oktober 2017
Nog het hele weekend genieten van foodfestival bij Amazing Oriental Ypenburg Den Haag, 13 oktober 2017 – Het was een feest voor alle zintuigen: de opening van de Singapore Food Fair 2017. De aftrap van dit driedaagse culinaire festival vond vanochtend plaats bij Aziatische supermarkt Amazing Oriental in Ypenburg. In het bijzijn van bezoekers en de ambassadeur van Singapore uit Brussel gaf algemeen directeur Martin Chan om 11.00 uur het startschot. Daarna barstte het evenement los met een indrukwekkende leeuwendans. “Nog tot en met zondag kun je in Ypenburg genieten van smaakvolle verrassingen”, laat Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental, weten. “Met kookdemonstraties, gratis proeverijen en overheerlijke nieuwe producten die we rechtstreeks uit Singapore hebben laten invliegen, is de Singapore Food Fair een grote inspiratiebron.” Unieke opzet Het driedaagse foodfestival, dat gratis toegankelijk is, kent een unieke opzet. Liza Poon: “Het compacte format zorgt voor een intieme sfeer en een complete oosterse beleving. Bijzonder aan dit foodfestival is dat je na de opgedane inspiratie direct zelf aan de slag kunt gaan. Bij Amazing Oriental vindt zowel de beginnende als gevorderde kok alle denkbare ingrediënten om zelf oosterse gerechten te bereiden.” Van Ypenburg naar Duivendrecht en Eindhoven Na Ypenburg trekt het foodfestival verder het land in. Allereerst richting Duivendrecht, waar het evenement op 21 en 22 oktober plaatsvindt. Het weekend daarna kun je inspiratie opdoen in Eindhoven. Kijk voor meer informatie op www.amazingoriental.com/singaporefoodfair2017. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels 20 vestigingen en er werken meer dan 500 mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group staat in Hoofddorp (Broekermeerstraat 135). Het aanbod van levensmiddelen is in de loop der jaren uitgegroeid van 600 naar meer dan 10.000 authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor horecabedrijven en consumenten, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Boswandeling in een vaas

10 oktober 2017
Fleurop heeft haar nieuwe selectie herfstboeketten gelanceerd. Bloemisten hebben de koppen bij elkaar gestoken, met tien schitterende herfstboeketten als resultaat. Eén gevoel komt terug in alle vakkundig samengestelde boeketten: warmte. Met typische herfstproducten als hypericum, kalebas en nutan. Warmte en sfeer Als het aan de Fleurop-bloemisten ligt, wordt het een warme herfst. Diverse bloemisten uit het land stelden onlangs de herfstselectie samen. “De kleuren van het seizoen vormen hierbij de basis”, vertelt Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager bij Fleurop. “Daarnaast hebben we de bloemisten de resultaten van het afgelopen seizoen meegegeven. Welk type boeket viel in de smaak? Welke soorten bloemen? Met die gegevens in hun achterhoofd zijn ze aan het combineren gegaan.” Boswandeling en Najaarsgloed Het resultaat van dit selectieproces is een set sfeervolle herfstboeketten. “Boeketten waarvan elk interieur opfleurt, dat was de opdracht aan de bloemisten”, vertelt Van Slingerland. “Daar zijn ze zeker in geslaagd.” In de nieuwe boeketten, met namen als Boswandeling en Najaarsgloed, overheersen warme kleuren met vrolijke, speelse elementen. Een glansrol is daarbij weggelegd voor hypericum, nutan en de kalebas, typische herfstproducten. Een tip van de bloemisten: “Wil je lang van je herfstboeket genieten, snijd dan regelmatig een extra stukje van de onderkant van de stelen en zet ze weer terug in de vaas met vers water.” De nieuwe boeketten zijn vanaf heden verkrijgbaar bij Fleurop-bloemisten en via fleurop.nl. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Singapore Food Fair 2017 van start in Ypenburg

5 oktober 2017
Aziatische supermarkt Amazing Oriental decor van culinair festival Den Haag, 5 oktober 2017 – Ruiken, proeven, beleven! Liefhebbers van de Aziatische keuken kunnen hun hart ophalen tijdens de Singapore Food Fair 2017. Aziatische supermarkt Amazing Oriental in Den Haag Ypenburg is het decor van dit festival. Vrijdagochtend 13 oktober opent algemeen directeur Martin Chan het evenement, in het bijzijn van de ambassadeur van Singapore uit Brussel. Vanaf dat moment kunnen bezoekers drie dagen lang genieten van Aziatische kookinspiratie.   De Singapore Food Fair is een tweejaarlijks culinair hoogstandje, waar bezoekers getrakteerd worden op kookdemonstraties, proeverijen en nieuwe producten die rechtstreeks uit Singapore zijn ingevlogen. Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental: “Foodfestivals zijn er in overvloed. Waarom dit festival de moeite waard is? Allereerst vanwege de vernieuwende gerechten. Daarnaast door de complete oriëntaalse beleving die we bezoekers geven. Het unieke aan dit foodfestival is dat je na de opgedane inspiratie direct zelf aan de slag kunt gaan. Bij Amazing Oriental vindt zowel de beginnende als gevorderde kok alle denkbare ingrediënten om zelf oosterse gerechten te bereiden.” Win vliegtickets naar Singapore Tijdens de Singapore Food Fair maken bezoekers kans op vliegtickets naar het Aziatische land. “Wil je de Singaporese keuken écht van dichtbij meemaken? Draai dan zeker even aan het rad van fortuin, waarmee je vliegtickets kunt winnen”, besluit Liza.    Na Ypenburg trekt het foodfestival verder het land in in de maanden oktober en november. Kijk voor meer informatie op www.amazingoriental.com/singaporefoodfair. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels 20 vestigingen en er werken meer dan 500 mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group staat in Hoofddorp (Broekermeerstraat 135). Het aanbod van levensmiddelen is in de loop der jaren uitgegroeid van 600 naar meer dan 10.000 authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor horecabedrijven en consumenten, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Fleurop laat bloemen spreken

5 oktober 2017
Fleurop laat bloemen spreken Nieuwe reclamecampagne van start met drie commercials Veenendaal, 5 oktober 2017 – Nederlanders laten hun gevoel niet altijd spreken. Vurige liefde, diepe waardering en grote dankbaarheid vinden we soms maar moeilijk in woorden uit te drukken. Laat zo’n moment over aan de vakkundige bloemisten van Fleurop, is de boodschap van de marktleider in haar nieuwste campagne. Zij leggen in elk boeket het gevoel dat de gever wil overbrengen. Meer dan tastbaar cadeau Een feestelijk verjaardagsgeschenk, een ontroerend bedankje of een liefdesverklaring: de drie commercials laten zien dat je met een Fleurop-boeket meer geeft dan alleen een tastbaar cadeau. Je geeft een goed gevoel. Met de nieuwe campagne zet Fleurop haar begin dit jaar gekozen strategie voort. De commercials laten zien dat je iemand met een vakkundig samengesteld boeket echt kunt raken. Specialistenwerk Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager bij Fleurop: “We laten met deze campagne de essentie van Fleurop zien: mensen een goed gevoel bezorgen. Onze bloemisten zetten zich elke dag in om de mooiste boeketten te creëren. Op vakkundige wijze vertalen ze in elk boeket wat de gever wil overbrengen. Van verliefdheid, dankbaarheid en medeleven tot felicitaties en succeswensen. Met een brede glimlach bij de ontvanger als resultaat.” Bekijk hier de campagne. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.  ///einde persbericht/// Noot voor de redactie (niet ter publicatie): Voor meer informatie kunt u contact opnemen met dhr. Michel van Slingerland (marketing- en salesmanager Fleurop) via m.vanslingerland@fleurop.nl of 0318 58 81 00.

SUBWAY Restaurants nieuwe partner van Ajax eSports

29 september 2017
Amsterdam, 29 september 2017 – SUBWAY® Restaurants wordt de nieuwe eSports partner van Ajax. De retailketen omarmt het nieuwe domein binnen de club en maakte dit donderdagavond bekend tijdens de nachtlancering van FIFA 18 in de Ajax Fanshop. SUBWAY® Restaurants sluit het partnership af voor één jaar, met een optie voor nog een seizoen. Rodger Schoester, senior marketing manager voor de Nordics en Nederland, kijkt uit naar het nieuwe partnership. “We hebben voor een samenwerking met Ajax eSports gekozen, omdat wij het SUBWAY-merk willen activeren in de doelgroep millennials en generatie Z. Via deze activaties willen we de fans extra plezier laten beleven aan Ajax en het spel. Ajax eSports hanteert zowel nationaal als internationaal een duidelijke strategie waarmee wij ons merk graag willen associëren. We blijven de resultaten van deze samenwerking met Ajax eSports goed analyseren, voor ons is het uiteraard belangrijk dat dit partnership ook een positieve werking heeft op het merk Subway.” Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, licht de samenwerking toe: “We zijn sinds een aantal maanden in contact met Subway. Ze hebben de ontwikkeling van de virtuele tak binnen Ajax het afgelopen seizoen nauwlettend in de gaten gehouden. Wij zijn trots dat wij nu een partnership zijn aangegaan voor komend seizoen. De eSports-doelgroep is een belangrijke doelgroep voor Subway en daarom wordt de retailketen specifiek partner van dit domein.” SUBWAY® Restaurants is de vijfde partner van Ajax eSports. Eerder sloten hoofdsponsor Ziggo, adidas, ABN AMRO en EA Sports al een partnership met de virtuele tak binnen club.

14 september 2017
  Er kan er maar een de winnaar zijn: Hornbach: Twaalf van de veertien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt   Houten, 14 september 2017 – Het is een ongekende prestatie: twaalf van de veertien keer als winnaar uit de bus komen bij de verkiezing tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Hornbach doet het. Vanmiddag werden in Amsterdam de uitkomsten van het jaarlijkse consumentenonderzoek `ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ gepresenteerd. Opnieuw sleept de projectbouwmarkt de titel in de wacht.  Consument maakt keuze “Dat consumenten ons voor de twaalfde keer uitroepen tot winnaar, is fantastich”, laat Evert de Goede, directeur Hornbach Nederland, weten. “Voor hen doen we het!” De Retail Jaarprijs, die dit jaar voor de veertiende keer werd uitgereikt, maakt deel uit van het grootste onafhankelijke consumentenonderzoek van ons land. In totaal brachten 500.000 consumenten hun stem uit. Doe-het-zelvers uit het hele land beoordeelden bouwmarkten op aspecten als prijs, samenstelling van het assortiment, deskundigheid en klantvriendelijkheid. “Zo’n blijk van waardering went nooit. Maar al te goed beseffen wij dat je deze titel elk jaar opnieuw moet verdienen. Ook na twaalf keer winst zien wij nog altijd kansen voor verbetering, en daar werken we hard aan. Dat is alleen maar mogelijk wanneer iedereen binnen onze organisatie zich voor de volle 100% inzet. Deze prijs is dan ook een geweldige beloning voor alle inspanningen die onze deskundige en gemotiveerde medewerkers hebben geleverd. Zonder hen was dit niet gelukt”, aldus Evert de Goede.

Hornbach start thuisbrengservice

12 september 2017
Hornbach startte deze zomer een campagne die gefocust is op de meest concrete usp van de projectbouwmarkt: 120.000 verschillende artikelen. Elk voordeel heb zijn nadeel. Met zo’n assortiment, werkelijk alles voor elk klusproject, is de kans groot dat gekochte bouwmaterialen of, erger nog, de passagiers niet meer in de auto passen. Hornbach komt om die reden met de thuisbrengservice! Hornbach zegt de hele zomer al ‘sorry’ voor alle keerzijdes van het enorme aanbod in haar vestigingen. Die extreem volgeladen auto’s zorgen tenslotte voor de nodige ongemakken. Maar daar heeft Hornbach wat op gevonden: de thuisbrengservice voor partner en kids. “Als je druk bent met een project, is een extra keer heen en weer rijden natuurlijk zonde van de tijd”, aldus marketingmanager Maarten Post van Hornbach. “Nu kunnen onze klanten gewoon de achterbank en bijrijdersstoel platgooien en alles in één keer meenemen.” Vanaf al onze vestigingen kom je vanaf vandaag veilig thuis. Bij iedere vestiging vind je namelijk de benodigde informatie hoe je als partner en kind veilig naar huis kunt gaan. Zo vindt men eenvoudig de dichtstbijzijnde bushalte, wordt het telefoonnummer van de regionale taxicentrale gecommuniceerd, of kunnen klanten altijd een aanhanger van Hornbach lenen. Gebruik hiervan is de eerste twee uur gratis. “Zo breng je zelfs met een kleine auto al je grote aankopen gemakkelijk en veilig in één keer naar huis”, vertelt Post. “Klanten die echt helemaal zorgeloos inkopen willen doen, kunnen gewoon op de bank blijven zitten. Lekker online bestellen, want wij bezorgen ook aan huis! Geen gedoe met vervoer en toch het ultieme samen uit, samen thuis-gevoel!” Maar Hornbach gaat zelfs nog een stapje verder Zaterdag 16 september is er een ludieke actie bij de Hornbach-vestiging Amsterdam. Vanaf een speciaal aangelegde bushalte levert een Hornbach-bus de partners en eventuele kinderen van de klusser thuis af. Tot aan de voordeur!  

Hornbach Zwolle wordt grootste bouwmarkt Overijssel

5 september 2017
In Zwolle, op het snijvlak van Overijssel, Gelderland en Flevoland, komt de grootste bouwmarkt van de regio te staan. Een serieus project, dat met een oppervlakte van 15.000 m2 even groot is als drie voetbalvelden bij elkaar. Om dat te realiseren zijn er 1.570 heipalen in de grond geslagen en is er maar liefst 900.000 kilo aan wapening neergelegd. “We werken op volle kracht”, vertelt Marco Egging, uitvoerder van aannemer Ten Brinke Bouw. “Vanaf 18 september schalen we het aantal mensen dat dagelijks aan de realisatie van deze Hornbach-vestiging werkt, op van 60 naar 150. We liggen perfect op schema. Het hoogste punt van de bouw is al bereikt en inmiddels zijn we begonnen met het storten van de halvloer. De fundering heeft trouwens een totale lengte van maar liefst een kilometer.” 120.000 artikelen De indrukwekkende cijfers laten zien dat de bouwmarkt er de vaart in heeft. “Dat moet ook wel, want we moeten tijdig kunnen starten met het plaatsen van het interieur en het bevoorraden van de winkel. In het voorjaar van 2018, wanneer we onze deuren openen, zijn er 120.000 artikelen verkrijgbaar”, legt vestigingsmanager Tonnie Balkema uit. ProfiService Die 120.000 artikelen staan uiteraard tot ieders beschikking, van hobbyisten tot professionals. De laatste groep biedt Hornbach service op maat: de ProfiService. Al tien jaar een begrip in de Randstad en Limburg en straks ook in Overijssel en omstreken. “Onmisbaar voor zzp’ers in de bouw en kleine bouw- en onderhoudsbedrijven”, laat Balkema weten. “Met de ProfiService bieden we professionele klanten alles wat zij nodig hebben om tijd en geld te besparen. Zo kun je als Profi rekenen op een vast aanspreekpunt in de bouwmarkt met verstand van zaken. Ook hebben Profi’s een eigen servicebalie voor snelle service, kunnen zij betalen op rekening en krijgen ze volumevoordelen: voordelige pallet- en doosprijzen.” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).    

Geliefde plant bron van inspiratie voor aardewerk

17 augustus 2017
De Aziatische Supermarktketen Amazing Oriental breidt haar collectie servies dit najaar uit met de Japanse aardewerkserie Hoso Tokusa. De producten, die vervaardigd worden in de Japanse provinciestad Toki, niet te verwarren met miljoenenstad Tokio, kenmerken zich door het authentieke design. “De naam Hoso Tokusa refereert aan het bladpatroon op het serviesgoed en is een eeuwenoud traditioneel Japans ontwerp”, legt Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental uit. “Hoso betekent ‘fijn’ en Tokusa is Japans voor ‘Schaafstro’, een geliefde grasachtige plant die je in veel Japanse siertuinen terugziet. Dit servies is een mooie toevoeging aan onze bestaande collectie, waarmee we onze klanten een stukje authenticiteit bieden. Het servies is tijdloos, stijlvol en modern. De serie is echt het paradepaardje van ons nonfood-assortiment. Het aardewerk is geschikt voor dagelijks gebruik, als showpiece tijdens de feestdagen of ter decoratie in het interieur. De items, van borden tot kommen welke in diverse formaten verkrijgbaar zijn, hebben een toegankelijke prijs en zijn dan ook ideaal om cadeau te doen.”

Hornbach Zwolle bereikt hoogste punt

15 augustus 2017
Aan de Katwolderweg in Zwolle wordt hard gebouwd aan de veertiende vestiging van Hornbach in Nederland. Het is de allereerste regionale projectbouwmarkt van de doe-het-zelfketen in Overijssel. Inmiddels is het hoogste punt van de bouw bereikt. Daarmee ligt Hornbach op schema voor de opening in het voorjaar van 2018. Met een oppervlakte van ruim 15.000 m² wordt de nieuwe vestiging van de bouwmarkt dé plek voor klussend Zwolle en omstreken. De nieuwe vestiging van Hornbach, die goed bereikbaar is via de A28, is een volwaardige projectbouwmarkt met tuincentrum en dierenafdeling. Nu het hoogste punt van de bouw bereikt is, gaat het snel. “Nog even en de sleuteloverdracht tussen aannemer Ten Brinke Bouw en Hornbach vindt plaats. Daarna kunnen we starten met het plaatsen van stellingen en met het bevoorraden van de winkel. Als we onze deuren openen, zijn er maar liefst 120.000 artikelen verkrijgbaar”, vertelt vestigingsmanager Tonnie Balkema. “Ondertussen zijn de eerste medewerkers gestart met het volgen van interne opleidingen bij andere vestigingen, zo kunnen we klanten straks optimaal adviseren.” Drive-in Hornbach Zwolle krijgt tevens een drive-in die een oppervlakte van ruim 4.000 m² heeft. Hier zijn ruim 5.000 kwaliteitsproducten in grote hoeveelheden beschikbaar. Het principe is eenvoudig: je rijdt met de auto naar het schap, pakt de benodigde materialen en laadt deze in je bestelbus, aanhang- of vrachtwagen. Dit scheelt veel tijd. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Betalen in Q-Park met Total tankpas

1 augustus 2017
Q-Park en Total hebben een overeenkomst ondertekend waardoor Total klanten voortaan met hun tankpas kunnen betalen bij parkeerfaciliteiten van Q-Park. De overeenkomst geldt voor vrijwel alle parkeerfaciliteiten van Q-Park in zowel Nederland, België als Frankrijk. Op deze manier biedt Total haar zakelijke klanten het gemak om naast brandstof en aankopen bij de tankstations, nu ook de parkeerkosten via de tankpas te voldoen. Bijkomend voordeel is dat Total klanten alleen bij het in- en uitrijden van de Q-Park parkeerfaciliteiten in Nederland hun tankpas hoeven in te voeren. Dat scheelt tijd, want het afrekenen bij de betaalautomaat behoort daarmee tot het verleden en er kan snel worden uitgereden. Door deze samenwerking hebben Total klanten 24/7 toegang tot bijna alle Q-Park parkeergarages en Q-Park P+R terreinen in Nederland, 30 in België en 120 in Frankrijk, die herkenbaar zijn aan het Total-logo. Kijk voor meer informatie over de betaalmogelijkheden op www.total.nl/q-park.html. Over Q-Park Q-Park is één van de grootste Europese parkeerdienstverleners met sterke marktposities in Nederland, Duitsland, België, Groot-Brittannië, Frankrijk, Ierland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland. Q-Park is een erkend kwaliteitsleider op het gebied van parkeren. Haar portfolio omvat zo’n 835.000 parkeerplaatsen verdeeld over 6.195 parkeerfaciliteiten in eigendom, exploitatie, beheer of een combinatie daarvan.  Q-Park Nederland telt 264 parkeerfaciliteiten, waaronder 98 P+R terreinen. Over Total Total Nederland N.V. coördineert de marketing, distributie en verkoop van brandstoffen en smeerolieproducten in Nederland. Het bedrijf heeft ongeveer 200 medewerkers in dienst. In Nederland telt het netwerk van Total op dit moment zo’n 360 benzinestations. Daarnaast verkoopt Total brandstoffen aan handelaren en zakelijke eindverbruikers. Smeermiddelen worden onder de merken Total, ELF en Total Agri op de markt gebracht. Het bedrijf behoort tot de Total Groep, de op vier na grootste aardolie- en gasonderneming ter wereld. Het is een dynamische, internationale onderneming, die sterk is in productie, over een grote raffinagecapaciteit beschikt en een wereldwijd netwerk van 17.000 tankstations heeft. Voor meer informatie: www.total.nl.      

Subway restaurant trapt af in Foodcourt A58 Gilze

20 juli 2017
Het is zover: in de veelbesproken Foodcourt langs de A58 bij Gilze opent vandaag het Subway restaurant van eigenaren Ralf Jansen en René Puts haar deuren. Aan deze franchisenemers de eer om samen met hun Subway team als eerste gasten te mogen ontvangen op deze bijzondere locatie. Voorheen bekend van het Van der Valk-restaurant, nu rijst er een moderne Foodcourt, met de wel zeer passende naam: Pitstop A58. Straks kunnen gasten daar terecht bij Subway, de Burger King en La Place. Al eerder sprak Jansen de ambitie uit om meerdere Subway restaurants te openen in de lijn Tilburg-Nijmegen-Maastricht. Met de opening langs de A58 is er weer een mooie stap gezet: “Een restaurant langs de snelweg, gericht op zakenmensen en mensen die op doorreis zijn. Subway voorziet in een behoefte om met het Subway aanbod een diversiteit aan sandwiches aan te bieden, die naar eigen keuze kunnen worden belegd.” En natuurlijk kunnen gasten gebruik maken van gratis WIFI en oplaadpunten voor laptops en smartphones. “Iedereen is welkom om bij ons af te spreken, zakelijk of privé, onder het genot van een kop koffie!”, nodigt Jansen uit. Openingstijden van negen tot negen Bij de nieuwe Subway in Gilze kun je terecht voor ontbijt, lunch en diner. Openingstijden zijn 7 dagen per week, van 9.00 uur – 21.00 uur. In het restaurant is plek voor 40 gasten. Groeimogelijkheden voor talentvolle medewerkers Het Subway restaurant biedt werk aan 15 medewerkers. Jansen heeft inmiddels een volledig team tot zijn beschikking, dat opgeleid is tot het werken als Sandwich Artist. “Met onze groei-ambitie in het achterhoofd blijven we echter altijd uitkijken naar talent. Ambitieuze medewerkers kunnen bij ons doorgroeien naar een leidinggevende functie. Wat dat betreft biedt de Subway organisatie tal van mogelijkheden voor ontwikkeling.” De voordelen van een Foodcourt Voor nu en de toekomst is het voor de Subway organisatie een strategische keuze om zich ook te vestigen in Foodcourts. Jansen licht toe: “Gasten wil je de keuze bieden. Ook in het aanbod van restaurants. We kunnen juist gebruik maken van de aantrekkingskracht van andere sterke formules. Daar zullen we in de toekomst alleen maar profijt van hebben.” Over de Subway organisatie Subway restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels 44.700 vestigingen in 111 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel 191 Subway restaurants. Bij Subway restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid op versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de klant bereid. De Subway formule staat bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij consumenten zelf invloed hebben op de voedingswaarden.

Met gladiolen naar de overwinning!

13 juli 2017
Doe je niet mee aan de Vierdaagse van Nijmegen, maar deel je graag mee in het trotse gevoel? Fleurop staat klaar om je met imponerende gladiolen een echt overwinningsgevoel te bezorgen. Want gladiolen zijn echte ‘winnaars’, die graag hun koppen boven het maaiveld uitsteken. Ze vormen een waar pronkstuk in huis, ook in combinatie met andere bloemen. Dinsdag 18 juli begint dé Hollandse zomertraditie: de Vierdaagse van Nijmegen. Tienduizenden deelnemers hopen vrijdag de felbegeerde gladiolen in ontvangst te mogen nemen, wat betekent dat ze deze wereldberoemde wandeltocht met succes hebben volbracht. Iedereen kent wel iemand die meedoet. Misschien sta je wel langs de kant klaar met gladiolen. Overwinning, kracht en trots Maar waarom krijgen de wandelaars nu juist deze bloemen? Als generatiegenoot van de Nijmeegse Vierdaagse weet Fleurop daar alles van. “Iedereen kent wel de uitdrukking ‘de dood of de gladiolen’”, begint Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop Interflora Nederland. “Of, zoals Louis van Gaal dat ooit zei, der Tod oder die Gladiolen. Het woord gladiool stamt af van het Latijnse ‘gladius’, dat zwaard betekent. Die vorm doet denken aan de bladeren van de gladiool. Daarom werd, in de Romeinse tijd, een winnende gladiator bedolven onder gladiolen. Deze imponerende bloem staat dan ook symbool voor overwinning, kracht en trots. Het perfecte cadeau dus voor wandelaars van de Nijmeegse Vierdaagse.” Sinds 1983 krijgen de gefinishte wandelaars speciale Vierdaagse-gladiolen uitgereikt. Ter ere van de 100ste editie in juli 2016 presenteerde de organisatie ‘The Walk of the World’-gladiool, die appelleert aan het toenemende internationale karakter van dit grootse evenement. De Zwart benadrukt dat deze imponerende bloemen natuurlijk niet alleen zijn voorbehouden aan deelnemers van de Vierdaagse. “Gladiolen in huis zijn supermooi, bijvoorbeeld in een hoge vaas. De garantie voor een ‘wow’ van mensen die langskomen. Je kunt gladiolen ook heel goed combineren met andere bloemen. Volop mogelijkheden dus om thuis een eigen pronkstuk neer te zetten.” Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Hornbach Zwolle zoekt 150 nieuwe medewerkers

22 juni 2017
  De voorbereidingen voor de nieuwe Hornbach-vestiging in Zwolle zijn in volle gang. In het voorjaar van 2018 gaat deze veertiende Nederlandse vestiging van de projectbouwmarkt open. De leiding is in handen van Tonnie Balkema, die zijn sporen heeft verdiend als interim-vestigingsmanager bij Hornbach Groningen. Balkema zoekt nog circa 150 nieuwe collega’s voor een succesvolle start van Hornbach in de Hanzestad. Tonnie Balkema begon elf jaar geleden als verkoper bij de projectbouwmarkt en groeide door als eerste verkoper, bedrijfsleider en interim-vestigingsmanager. “Na vijf jaar als plaatsvervangend vestigingsmanager in Groningen ben ik gevraagd om de nieuwe vestiging in Zwolle te gaan leiden. Een prachtkans. Sinds de vestigingsmanager-opleiding was dit mijn grote droom. Ik kan niet wachten om met een nieuw team te starten in een nieuw, fris pand.” 150 vacatures De nieuwe vestigingsmanager bezoekt momenteel andere vestigingen om te zien hoe de processen en goederenstromen daar lopen. Verder is hij natuurlijk volop bezig om enthousiaste medewerkers te werven. In totaal is Hornbach Zwolle op zoek naar circa 150 nieuwe medewerkers; full- en parttimers met praktijkervaring als bijvoorbeeld verkoper, loodgieter, timmerman, tegelzetter, stukadoor of hovenier. “Belangrijk om te weten is dat wij bij het aannemen van medewerkers kijken naar ervaring, vriendelijkheid en flexibiliteit!”, benadrukt Balkema. “Zoals het Hornbach betaamt, zoeken wij naar mensen die de klant centraal stellen en net een stapje extra zetten: de helden van het vak.” Voordat nieuwe Hornbach-medewerkers aan de slag kunnen gaan, doorlopen zij allemaal een inwerktraject. En daar hoeft het qua opleiding en training zeker niet bij te blijven. “Als je lekker je werk kunt doen bij Hornbach, krijg je volop mogelijkheden om jezelf te ontplooien”, vertelt Balkema. “Dit heb ik de afgelopen jaren zelf zo ervaren, van beide kanten. Naast mijn eigen ontwikkeltraject heb ik in Groningen diverse medewerkers gecoacht in hun groei binnen dit bedrijf. Dus ook voor de nieuwe medewerkers in Zwolle liggen er mooie kansen.”

Hornbach: partner van de Red Bull Zeepkistenrace

19 juni 2017
Welk team is de grootste snelheidsduivel van het zeepkistencircuit? Zaterdag 19 augustus denderen zeventig zelfgebouwde gelegenheidsvoertuigen de Cauberg af tijdens de Red Bull Zeepkistenrace. Deze beruchte berg in het Limburgse Valkenburg is het decor van wat een ‘prettig gestoorde’ wedstrijd moet worden. Als partner van dit evenement zorgt projectbouwmarkt Hornbach voor het speciaal aangelegde parcours met obstakels en hellingen. Een uitdaging voor alle deelnemers.  e eerste race is al achter de rug: de inschrijfronde. Kort nadat de inschrijving was geopend, hadden zich al ruim duizend teams aangemeld. Slechts zeventig teams konden zich kwalificeren voor deelname. Deze winnende teams kunnen nu aan de slag gaan om hun papieren creatie werkelijkheid te laten worden. “Wij zijn dan ook enthousiast om partner te zijn van deze race”, vertelt Maarten Post, marketing manager Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Het komt bij het maken van een zeepkist aan op creativiteit en handigheid om zelf zoiets in elkaar te zetten. Logisch, want ook Hornbach staat voor gedurfd, moed, niet piepen, maar gaan. En wij helpen als projectbouwmarkt hier graag mee!” Uniek parcours Hornbach ondersteunt de teams met klusadvies bij het bouwen van de zeepkisten én het opzetten van een uniek parcours met obstakels. Op dit moment krijgen alle deelnemende teams van Hornbach een gereedschapskist thuisgestuurd met hierin alle eerstehulpgereedschapsspullen. De teams gaan nu aan de slag met het maken van hun zeepkist, want over twee maanden is het al zover. Post: “We hebben veel creatieve ideeën voor een zeepkist langs zien komen en kunnen niet wachten om te zien hoe die er straks in het echt uitzien!”