Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Nederland maakt meeste goals tijdens WK-voetbal

22 juni 2018
HORNBACH en VI zorgen voor voetbalgekte Nederland gaat ditWK-voetbalde meeste goalsmaken. Goalsbouwen, welteverstaan. In samenwerking met HORNBACH inspireert Voetbal International voetbalfans om deze zomer samen een goal te maken. Voetbal International en HORNBACH inspireren en helpen om zelf een goal te maken voor op straat of in de tuin. Zo zijn er onder meer projectshows ‘maak een goal’ in de HORNBACH-vestigingen. Zowel beginnende als gevorderde klussers kunnen deze workshops bijwonen. Ook heeft HORNBACH een speciale instructievideo en een handzame folder gemaakt waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je zelf een goal kunt bouwen. Voetbal International zal tijdens het WK ruimschoots aandacht besteden aan het initiatief. Zo creëert Voetbal International onder meer een speciale pagina www.VI.nl/maakeengoal waar mensen hun zelfgemaakte goal kunnen posten. Ook wordt er op ludieke wijze ingehaakt op WK-goals. Marketing manager Maarten Post van HORNBACH: “Als je geen goal hebt, kun je niet scoren. Daarom gaan we heel voetbalminnend Nederland aanzetten om zelf een goaltje in elkaar te timmeren. Dat is leuk en makkelijk om te doen. Met meer goals wordt er meer gescoord en zijn we er straks weer gewoon bij op het WK. Voetbal International is een autoriteit en met zijn miljoenenbereik de logische partner”. Partnership manager Marco Schumacher van Voetbal International vult aan: “Voetbal International is verheugd en trots dat HORNBACH een partnership met ons is aangegaan. Het zou mooi zijn als we er gezamenlijk in slagen een heuse klustrend te ontketenen en het Nederlandse voetbal met dit sympathieke initiatief een positieve impuls geven”. De actie loopt tot en met 15 juli 2018. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels veertien vestigingen. HORNBACH won in 2017 voor de twaalfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen). Over Voetbal International Voetbal International is al ruim vijftig jaar het leidende onafhankelijke voetbalplatform van Nederland. Met de wekelijkse uitgave van VI Magazine, VI.nl en de diverse eigen social kanalen, bereikt VI maandelijks bijna 2,5 miljoen voetballiefhebbers.

Fleurop bezorgt goed gevoel op laatste schooldag

21 juni 2018
Bloemenspecialist en Kek Mama zetten juffen en meesters in het zonnetje Veenendaal, 22 juni 2018 – De laatste schooldag is in zicht. Hét moment om de leraar van je zoon of dochter te bedanken voor zijn of haar inspanningen om jouw kind te laten groeien. Bloemenspecialist Fleurop en het tijdschrift Kek Mama, slaan de handen ineen en voeren deze week campagne om zo veel mogelijk juffen en meesters in de bloemen te zetten. “Leraren zijn ontzettend belangrijk. Dagelijks zetten zij zich in om kinderen kennis bij te brengen en ze een basis voor de toekomst te geven”, vertelt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. “Samen met Kek Mama vragen we aandacht voor deze beroepsgroep en inspireren we ouders om hen op de laatste schooldag te bedanken en in de bloemen te zetten.” In de media Fleurop en Kek Mama brengen de ‘Bedankt dat je me hebt laten groeien’-campagne vanaf vandaag onder de aandacht bij het grote publiek. Onder andere via blogs en social media posts worden bedank-ideeën voor juffen en meesters gedeeld. Ook worden ouders opgeroepen hun favoriete leraar aan te melden via de website www.fleurop.nl/laatste-schooldag. Die maakt daarmee kans op een bloemrijke verrassing tijdens de laatste schooldag, uitgereikt door Kek Mama hoofdredactrice Sara van Gorp. Ook wint de betreffende juf of meester een jaar lang gratis bloemen in de klas. Een vlog en aftermovie van het verrassingsmoment in de klas zetten de campagne kracht bij. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 96 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

VHGK versterkt team met drie professionals

7 mei 2018
Wij heten onze nieuwe professionals welkom Voorschoten, 7 mei 2018 – vanhulzen•gummo•kicks [VHGK] heeft zijn team in korte tijd versterkt met drie communicatieprofessionals: Chelsi-Jay Sontohartono, Dmitri Berkhout en Lala Aleksanyan. Zij zijn inmiddels aan de slag en stellen zich graag voor: Chelsi-Jay (Junior Adviseur): “Ik kon na mijn afstudeerperiode direct aan de slag als junior adviseur bij VHGK. Het feit dat ik dagelijks bezig ben met een diversiteit aan klanten, maakt elke dag weer anders en uitdagend.” Dmitri (Senior Adviseur): “Net als de wereld ontwikkelt communicatie zich in een een razend tempo. Het blijft geweldig om daar met opdrachtgevers telkens een frisse, strategisch geladen invulling aan te geven. Dat doen we bij VHGK met een ijzersterk, multidisciplinair team. Die dynamiek geeft enorm veel energie, ik voelde me meteen helemaal thuis.” Lala (Junior Adviseur Online): “Vanaf de middelbare school wist ik het al meteen, ik wilde mijn kennis verbreden bij een PR- of communicatiebureau. Ik heb het geluk dat ik de digitale wereld in mag duiken voor VHGK om mijn ervaring en expertise in te schakelen en te optimaliseren.” Over VHGK VHGK staat voor vanhulzen•gummo•kicks. Een fullservicebureau voor geïntegreerde communicatie vanuit de disciplines strategie, creatie en content. Gevestigd in Voorschoten, met alles onder een dak: adviseurs, projectmanagers, socialmediaspecialisten, vormgevers, media-inkopers en tekstschrijvers. In totaal werken bij VHGK 21 professionals, onder meer voor Subway, Edet, Tempo, Total Nederland, Gemeente Rotterdam, Gemeente Haarlemmermeer, Provincie Zuid-Holland, Fleurop en Hornbach Bouwmarkt Nederland.

Subway benoemt Marc van der Lee tot PR Directeur Europa

3 mei 2018
Subway heeft Marc van der Lee aangesteld als PR Directeur voor Europa. Hij gaat regie houden op de Europese PR agenda van Subway en werkt daarin samen met verschillende partners in Europa. Marc heeft ruime ervaring op het vakgebied van Corporate Communicatie in de internationale voedingsindustrie. In zijn loopbaan heeft hij diverse rollen bekleed in communicatie, PR en MVO, zowel in de voedselproductie als in de wereld van consumentenproducten. Ook was hij partner en senior consultant voor Ruemour Consultancy, een bureau gespecialiseerd in reputatiemanagement en communicatie in de voedings- en agri-industrie. ‘Subway heeft een rijke historie en het bedrijf ondergaat momenteel een enorme transformatie. Ik ben zeer enthousiast om in deze interessante tijd aan boord te komen en kijk ernaar uit om de goede reputatie die Subway heeft nog verder te versterken,’ aldus Marc. De Europese Marketing Directeur Mike Brouwers over de aanstelling: ‘Marc’s enorme passie voor Subway en zijn winnaarsmentaliteit zullen ons helpen om de verhalen achter ons merk en onze producten nog beter te vertellen. Met de ervaring die hij meebrengt, zullen we ons nog beter kunnen verbinden met consumenten in heel Europa.’ Over Subway® restaurants Subway® restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 110 landen. Europa telt momenteel ruim 5.500 locaties. In Nederland groeit het merk sterk en de ambitie is om in aantal vestigingen de grootste restaurantketen van Nederland te worden. Dit jaar werd de mijlpaal van 200 vestigingen gepasseerd. Bij Subway® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid met versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. Het eerste Subway restaurant werd geopend in 1965 in Bridgeport, Connecticut (VS) door de toenmalige 17 jarige Fred DeLuca en Dr. Peter Buck. Het is nog steeds een familiebedrijf met meer dan 21.000 franchisenemers wereldwijd. Kijk voor meer informatie op www.subway.nl

Koreaans koken bij Amazing Oriental

24 april 2018
Aziatische supermarkt inspireert met kookdemonstraties   Duivendrecht, 19 april 2018 – De Koreaanse keuken wint terrein. Gerechten uit dit Aziatische land waren al in opkomst, maar sinds de Olympische Spelen in Pyeongchang afgelopen winter stijgt de populariteit snel. Benieuwd hoe Koreaanse smaken het beste tot hun recht komen? Amazing Oriental geeft tips tijdens kookdemonstraties. Die organiseert de Aziatische supermarkt elke zondag van 15 april tot en met 14 oktober tussen 12.00 en 17.30 uur in haar vestiging in Duivendrecht.    K-Fish kookdemonstraties “Het is niet gek dat de Koreaanse keuken zo populair is in Nederland”, vertelt Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental. “Hoewel deze keuken bekend staat om eenvoud, is ze met haar pure ingrediënten supergezond. Zeewier is er het meest gebruikte product. En ook dat eten we in Nederland steeds vaker.” Zeewier speelt dan ook de hoofdrol in de kookdemonstraties die Amazing Oriental organiseert. Dat doet de Azië-specialist in samenwerking met het Ministerie van Oceanen en Visserij. Een half jaar lang kan elke zondag inspiratie worden opgedaan én kan er worden geproefd.   Zelf aan de slag Na de opgedane inspiratie kan men meteen zelf aan de slag. “Bij ons vinden zowel beginnende als gevorderde thuiskoks alle denkbare ingrediënten om zelf oriëntaalse gerechten te bereiden”, vervolgt Liza. “Bijzondere producten voor een speciaal dinertje, maar natuurlijk ook dagelijkse boodschappen als verse groente, vis, noedels, rijst en specerijen.” De kookdemonstraties vinden plaats bij Amazing Oriental in Duivendrecht. K-FISH producten zijn ook verkrijgbaar in de vestiging aan de Nieuwmarkt in het centrum van Amsterdam en online te bestellen via amazingoriental.com. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels 20 vestigingen waarvan twee groothandelsvestigingen en er werken meer dan 500 mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group staat in Hoofddorp (Broekermeerstraat 135). Het aanbod van levensmiddelen is in de loop der jaren uitgegroeid van 600 naar meer dan 10.000 authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor horecabedrijven en consumenten, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.orientalwebshop.nl.

“Wat is Little Manhattan zonder Subway?”

23 maart 2018
Studenten en starters verheugd over opening Subway-restaurant Lelylaan Amsterdam, 23 maart 2018 – Subway en studenten is een goede combinatie, dat blijkt wel uit de grote schare studerende fans. En daarom ook is voor het nieuwste Subway-restaurant het oog gevallen op de Cornelis Lelylaan in Amsterdam, campus Little Manhattan. De oplettende kijker zag het al aan de gekleurde posters op de ramen: op de begane grond van campus Little Manhattan is een nieuwe Subway-vestiging gekomen. Het is de tiende vestiging in Amsterdam. De internationale campus is in november 2017 geopend en biedt woonruimte aan 590 studenten en 300 starters. Op een studentencampus hoort Subway dus echt thuis. Op zaterdag 24 maart is het hier feest. Dan is de Grand Opening van het restaurant met een speciale aanbieding. En ook als je niet student bent, ben je natuurlijk welkom! Vanaf 14 maart is Subway Lelylaan al open voor het publiek. Een van de eerste gasten is Safae, MBO-studente, 17 jaar. Samen met haar vrienden bezoekt ze het nieuwe Subway-restaurant: “Dat hier nu een Subway zit is echt heel handig. Nu hoef je niet meer eerst in te checken op het station om een broodje te halen. En hier heb ik ook nog eens een gezonde keuze!” Nog meer openingen Wie denkt dat Subway met deze opening aan de Cornelis Lelylaan voorlopig wel weer klaar is met uitbreiden, heeft het mis. In de binnenstad van Haarlem is afgelopen woensdag een Subway-restaurant geopend en in Utrecht volgt er in april eentje. Ook op de planning staat het Brabantse Best, in een winkelcentrum vlak buiten de stad (I.B.C.-weg). Daarnaast groeit het aantal Subway-shops in tankstations: in Amsterdam Noord en Diemen zijn er intussen weer twee geopend. En zo staan er het komende jaar nog meer openingen over heel Nederland op de planning. Over Subway® restaurants Subway® restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 110 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel 201 Subway® restaurants. Bij Subway® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid met versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. De Subway® formule staat bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij consumenten zelf invloed hebben op de voedingswaarden.

Fleurop bezorgt voorjaarskriebels

8 maart 2018
  Nieuwe collectie boeketten nu verkrijgbaar Veenendaal, 8 maart 2018 – Vanaf vandaag zijn ze verkrijgbaar: de voorjaarsboeketten van Fleurop. De nieuwe collectie zit boordevol seizoensbloemen, zoals tulpen, ranonkels en kersenbloesemtakken. Kenmerkend is het luchtige ontwerp van de boeketten. Luchtig design De collectie, die bestaat uit dertien boeketten, is samengesteld door een team van ervaren Fleurop-bloemisten. “Van stijlvol wit tot bontgekleurd, we hebben rekening gehouden met de uiteenlopende smaken van consumenten”, vertelt Michel van Slingerland, Marketing & Sales Manager van Fleurop. “Kenmerkend is het ontwerp van de boeketten. Ze zijn luchtig en losjes geschikt. Dit zijn echt creaties waar je voorjaarskriebels van krijgt.” Bloemen populair Bloemen krijgen een steeds prominentere plek in het interieur. Van Slingerland vervolgt: “We zien de populariteit van bloemen toenemen. Niet alleen als cadeau-item, waar wij natuurlijk specialist in zijn, maar ook voor eigen gebruik. Steeds vaker zijn bloemen de finishing touch in het interieur. Ze worden in de vorm van een boeket op de eettafel geplaatst, als single flower arrangement op salon- en bijzettafels, maar bijvoorbeeld ook als in het oog springend object in de hal. En door de grote variatie in kleuren en vormen kun je in een handomdraai een nieuwe sfeer creëren. Bloemen brengen het interieur tot leven.” Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 96 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Koopovereenkomst gemeente Nijmegen en Hornbach

28 februari 2018
Bouwmarkt komt naar Waalstad Nijmegen, 28 februari 2018 – Gistermiddag hebben de gemeente Nijmegen en projectbouwmarkt Hornbach een koopovereenkomst ondertekend. De projectbouwmarkt zal gevestigd worden langs de N325 in Ressen. De gemeente Nijmegen en Hornbach zijn verheugd dat deze stap eindelijk is gezet. Wethouder Bert Velthuis: “Een goede ontwikkeling voor de werkgelegenheid.” Wethouder Bert Velthuis van de gemeente Nijmegen en financieel directeur Wim Sigmond van Hornbach ondertekenden gistermiddag de koopovereenkomst. Velthuis: “Wij zijn blij dat we na vier jaar deze stap kunnen zetten. Doorslaggevend voor ons was de werkgelegenheid die Hornbach met zich meebrengt. Niet alleen zijn er 300 arbeidsplaatsen (direct en indirect) gemoeid met zo’n grote projectbouwmarkt, een deel van die arbeidsplaatsen is ook nog eens voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Wij vinden het belangrijk om ook deze doelgroep kansen te bieden.” Toplocatie Hornbach liet haar oog vallen op de locatie in Ressen, ter hoogte van het Keizer Augustusplein, vanwege de uitstekende bereikbaarheid. Expansiemanager Jacqueline Tijchon: “Een prachtige plek in een omgeving waar veel gebouwd en verbouwd wordt, met een goede uitstraling en vooral een uitstekende bereikbaarheid.” Met een oppervlakte van circa vier hectare biedt Hornbach op deze locatie een volwaardige projectbouwmarkt met tuincentrum en drive-in op ruim 20.000 m2. Velthuis vult aan: “De locatie past binnen de gemaakte regioafspraken over werklocaties. Om concurrentie met de binnenstad van Nijmegen te voorkomen, is met de provincie afgesproken dat er buiten de bouwmarkt, een tankstation en een restaurant geen verdere ontwikkeling met winkels en horeca plaatsvindt. Ik ben ook blij dat het overige deel van de locatie in Ressen parkachtig wordt ingericht en zo aansluit bij Park Lingezegen.”

Kleinste Hornbach vestiging groots bezocht

26 februari 2018
Pittige strijd in bouwmarkt op wielen Vooruitlopend op de opening van de nieuwe Hornbach vestiging in Zwolle op woensdag 14 maart, opende Hornbach afgelopen zaterdag al een vestiging van 30m2 op het Rodetorenplein. Bezoekers konden er kennis maken met Hornbach, klusadvies vragen én strijden om de titel ‘Beste Klusser van Zwolle’. De pop-up store van Hornbach staat aanstaande zaterdag in Winkelcentrum Stadshagen en op 10 maart weer op het Rodetorenplein in Zwolle. Ook dan kunnen bezoekers nog meestrijden om de felbegeerde klustitel. “Het was afgelopen zaterdag geweldig druk in de pop-up store”, vertelt Marketing Manager Maarten Post van Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Ontzettend leuk dat Zwolle en omgeving op deze manier alvast kennis kunnen maken met Hornbach. Bezoekers van de pop-up store kunnen bij ons terecht met klusvragen en een virtuele rondleiding krijgen door onze nieuwe vestiging. Die is met een oppervlakte van bijna 15.000m2 wel wat groter dan deze pop-up store”, lacht Maarten Post. Wedstrijd Beste Klusser van Zwolle Afgelopen zaterdag barstte ook de strijd om de titel ‘Beste Klusser van Zwolle’ los. Bezoekers van de pop-up-store kunnen meedoen aan de wedstrijd en moeten daarvoor o.a. een boor- en timmerproef afleggen. “Het gaat daarbij om snelheid en techniek”, legt Post uit. Ook de komende twee zaterdagen kunnen Zwollenaren meestrijden. De finale vindt plaats op zaterdag 17 maart om 12.00 uur in de nieuwe Hornbach-vestiging aan de Katwolderweg. Zwollenaar Michel Exel heeft zich via een Wildcard al geplaats voor deze finale. Hij laat weten: “Geweldig dat ik in de finale sta. Ik schat mijn kansen hoog in. Klussen is mijn werk, maar ook thuis doe ik alles zelf. Ik ga er helemaal voor!”  

Beestenboel bij Amazing Oriental

26 februari 2018
Chinees nieuwjaarsfeest groot succes Eindhoven, 26 februari 2018 – Zaterdag 24 februari was het een beestenboel bij Amazing Oriental. Dansende leeuwen en vrolijke hondensnoetjes trokken veel bekijks in de Langdonkenstraat. De Aziatische supermarkt pakte uit met een feest ter ere van haar tienjarig bestaan én het Chinees Nieuwjaar. Honderden bezoekers vierden het Chinees Nieuwjaar bij Amazing Oriental, de enorme Aziatische supermarkt met driehonderd verschillende smaken noedels. De traditionele leeuwendans mocht natuurlijk niet ontbreken en er was volop gelegenheid om Aziatische lekkernijen te proeven. Ter ere van het nieuwe Jaar van de Hond werden kinderen geschminkt als hond. Amazing Oriental Eindhoven vierde hiermee haar tienjarig bestaan.  

Bloemerie 88 verkozen tot Beste Fleurop Bloemist van Nederland

21 februari 2018
Veenendaal, 21 februari 2018 – Bloemerie 88 uit Oss mag zich een jaar lang ‘Beste Fleurop Bloemist van Nederland’ noemen. Gisteravond werden zij tijdens de 100% NL Awards gehuldigd op het podium als winnaar van de verkiezing. Eigenaar Harold Reuser: “Geweldig om te winnen. De verkiezing leefde enorm bij ons.”                                              Bloemerie 88 is de zaak van meesterbinder Harold Reuser en zijn team van gediplomeerde bloembinders. De enthousiaste bloemisten bedenken en realiseren er de mooiste creaties, waardoor ze veel fans hebben in de wijde omtrek van Oss. Begin dit jaar verscheen de oproep om te stemmen voor de Beste Fleurop Bloemist-verkiezing. Daar werd volop gehoor aan gegeven: in totaal stemden ruim 14.000 consumenten. Feestelijke avond Tot en met 31 januari kon iedereen stemmen op zijn of haar favoriete Fleurop bloemist. Daarna hoorde Harold dat Bloemerie 88 tot de tien finalisten behoorde. “Dat betekende dat wij als team naar de 100% NL Awards mochten.” Tijdens de feestelijke awardshow werd Bloemerie 88 het podium op geroepen: zij mochten de award voor Beste Bloemist van Nederland in ontvangst nemen. Harold kreeg deze uit handen van presentator Kees Tol. “We hebben een superleuke avond gehad met het team. Over de oranje loper, genieten van mooie muziekoptredens en dan ook nog winnen! We hebben veel mensen enthousiast gemaakt over de verkiezing, dus we zijn erg blij dat we nu met de winst naar huis gaan.” Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 96 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.  

Loslopende leeuwen in Eindhoven

15 februari 2018
Amazing Oriental viert tienjarig bestaan Eindhoven, 15 februari 2018 – Binnenkort steekt de Chinese leeuw zijn kop op in Eindhoven, want het is groot feest bij Amazing Oriental. Zaterdag 24 februari pakt de Aziatische supermarkt uit met een feest ter ere van haar tienjarig bestaan. Compleet met spectaculaire leeuwendansen en verschillende proeverijen. Sinds 2008 vinden thuiskoks uit Eindhoven en omgeving de beste ingrediënten voor Aziatische gerechten bij Amazing Oriental. Met ruim 1.800 vierkante meter aan oosterse topproducten en instant noedels in meer dan driehonderd verschillende smaken is het een paradijs voor fijnproevers. Zaterdag 24 februari is het dubbel feest bij de Aziatische supermarkt aan de Langdonkenstraat: zij viert haar tienjarig jubileum én het Chinees Nieuwjaar. Dat betekent volop gelegenheid om te proeven van Aziatische specialiteiten en een vleugje Chinese cultuur mee te beleven. Ter ere van het nieuwe Jaar van de Hond kunnen kinderen geschminkt worden als hond. Leeuwendans De leeuwendans is een dans waarbij de leeuw speurend de omgeving verkent om ongeluk en boze geesten te verjagen en tegelijk voorspoed en geluk te verspreiden. Oorspronkelijk mocht de dans enkel opgevoerd worden voor de keizer. Tegenwoordig is de leeuwendans niet meer weg te denken uit de Chinese samenleving en mag deze ook worden vertoond op feesten en evenementen. De leeuwendans zal te zien zijn om 11.30 en 13.30 uur bij Amazing Oriental Eindhoven aan de Langdonkenstraat 7. Chinees Nieuwjaar Chinees Nieuwjaar wordt gevierd op de eerste tot en met de vijftiende dag van de eerste maand van de Chinese kalender. Tijdens de nieuwjaarsperiode viert men in China feest met drakendansen, leeuwendansen en bezoek aan familie en vrienden. Het Chinees Nieuwjaar kondigt het begin van het voorjaar aan en wordt dan ook ‘Lentefeest’ genoemd. Met gezang en dans verwelkomt men de terugkeer tot leven van de aarde en de start van het ploeg- en zaaiseizoen. In 2018 begint het Chinees Nieuwjaar op 16 februari. Volgens de Chinese dierenriem begint dan het Jaar van de Hond. De Hond is het elfde dier in de Chinese dierenriem, die bestaat uit achtereenvolgens Rat, Os, Tijger, Konijn, Draak, Slang, Paard, Geit, Aap, Haan, Hond en Varken. Mensen geboren onder het teken van de Hond, zijn volgens de Chinese astrologie eerlijk en loyaal. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels twintig vestigingen, een webshop, en er werken meer dan vijfhonderd mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group is gevestigd in Hoofddorp. Het aanbod van producten is in de loop der jaren uitgegroeid van zeshonderd naar meer dan tienduizend authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor consumenten en horecabedrijven, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Hornbach Zwolle opent deuren op 14 maart

10 februari 2018
Vandaag maakte Hornbach Nederland de officiële openingsdatum van haar nieuwe vestiging in Zwolle bekend. Dat pakte de grootste bouwmarkt groots aan. Hornbach nam deel aan de carnavalsoptocht van Zwolle en onthulde tijdens het feestgedruis dat de deuren van de Zwolse vestiging op woensdag 14 maart om 07.00 uur openen. Met een totale lengte van 15 meter kan hij je bijna niet ontgaan zijn: de spijker van Hornbach die mee reed in de carnavalsoptocht van Zwolle. Een ludieke actie van de bouwmarkt die op deze manier de komst van haar nieuwe vestiging in de Overijsselse hoofdstad onder de aandacht bracht. Grootste bouwmarkt van Overijssel Hornbach Zwolle is gelegen aan de Katwolderweg en goed bereikbaar via de A28. Dankzij de gunstige ligging is de grootste bouwmarkt van Overijssel ook aantrekkelijk voor klussers uit Flevoland en Gelderland. Vestigingsmanager Tonnie Balkema laat weten: “Met een oppervlakte van 15.000m2 en een assortiment van 120.000 artikelen, is het een volwaardige projectbouwmarkt met tuincentrum, dierenafdeling en afhaalcentrum”. Hornbach Zwolle is de 14e vestiging van de bouwmarktketen in Nederland. Feestelijk openingsweek “Momenteel werken we hard aan het vullen van de schappen”, vervolgt Balkema. “Daarnaast bereiden we ons voor op de openingsweek. Met speciaal ingekochte artikelen, productdemonstraties en workshops belooft het een spectaculaire belevenis voor jong en oud te worden!” Over HORNBACH Hornbach is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. In Nederland bestaat Hornbach nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. Hornbach won in 2017 voor de twaalfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is Hornbach bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle Hornbach-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).  

Subway opent 200e vestiging in Nederland

6 februari 2018
Groen-gele pijlen duiken steeds vaker op    Amsterdam, 5 februari 2018 – SUBWAY® Restaurants heeft haar 200e vestiging in Nederland geopend. De aanbieder van versbereide Subs groeit hard en opent vestigingen op de meest uiteenlopende locaties: van hartje Rotterdam tot in een bouwmarkt of tankstation. Country Director Joost Labadie: “Wij zijn hier nog lang niet uitgegroeid.”   In het jaar 2000 werd het eerste Subway-restaurant van Nederland geopend. Sindsdien is het aantal vestigingen en activiteiten (drive-through locaties, bezorging) enorm gegroeid. “In 2017 zijn er 17 Subway restaurants bij gekomen en voor 2018 verwacht ik nog veel meer groei,” aldus Joost Labadie, Country Director Netherlands, Nordics & Russia bij Subway. Gevestigde naam Met name voor de lunch weten mensen de weg naar de Subway-vestigingen goed te vinden, vertelt Labadie. Inmiddels is het een gevestigde naam geworden. Labadie: “Onze bekendheid is sterk toegenomen. Dit heeft ermee te maken dat wij ook veel vestigingen openen op non-traditionele locaties, dus niet alleen in de winkelstraten. Denk bijvoorbeeld aan Subway-restaurants in bouwmarkten, tankstations en op campussen. Het logo met de groen-gele pijlen kom je dus steeds vaker tegen.” Op de vraag waar hij de meeste groei verwacht, antwoordt Labadie: “Non-traditioneel groeien we stevig door, met name bij tankstations, maar ook qua traditionele locaties staat er aardig wat op stapel.” Intensieve begeleiding Een van de belangrijkste redenen voor het succes van de Subway-formule is het ondersteunende netwerk voor franchisenemers. Regionale Development Agents en specialisten ondersteunen en begeleiden franchisenemers met de selectie van locaties, bouw, hands-on training, inkoop, reclame, plaatselijk commercieel beleid en nog veel meer. Labadie: ”Als franchisenemer ga je zelf aan de slag, maar je kunt terugvallen op de kennis van ruim 25.000 mede-ondernemers over de hele wereld. Niemand hoeft zelf het wiel uit te vinden.”

Ruim 1.100 kinderen ondanks ziekte toch in de klas

30 januari 2018
Het afgelopen jaar waren ruim 1.100 kinderen, ondanks langdurige ziekte, toch ‘aanwezig’ in de klas dankzij KlasseContact. Nog nooit volgden zo veel kinderen op afstand lessen via de KPN Klasgenoot, een videoverbinding waardoor je interactief mee kunt doen in de les. Dat werd gisteren bekend tijdens de nieuwjaarsborrel voor consulenten Onderwijsondersteuning Zieke Leerlingen. Op diverse Nederlandse scholen ‘zit’ hij in de klas: de KPN Klasgenoot. Een apparaat met een videoverbinding, waardoor een langdurig zieke leerling de les vanuit huis of het ziekenhuis kan volgen. De leerling kan inzoomen, een lampje laten branden als hij of zij een vraag heeft, en rondkijken in de klas met een camera. KlasseContact brengt langdurig zieke leerlingen op deze manier al tien jaar in contact met hun klasgenoten. Ed Bontrop, Programmamanager KlasseContact: “Lessen missen is vervelend, maar klasgenootjes missen is minstens net zo erg. Met KlasseContact proberen we dat gemis te verzachten. Zo zijn leerlingen er, ook op afstand, zo veel mogelijk bij. We zijn dan ook trots dat we in 2017 ruim 1.100 leerlingen op deze manier hebben kunnen helpen.” KlasseContact is een initiatief van EDventure, de branchevereniging van Onderwijsadviesbureaus en het KPN Mooiste Contact Fonds. Consulenten Onderwijsondersteuning Zieke Leerlingen (OZL) In 2017 heeft KlasseContact alle aanvragen door consulenten kunnen honoreren, daarmee is het overgrote deel van langdurig zieke leerlingen in Nederland geholpen. “We zijn trots op dit resultaat”, zegt Annemarie Kaptein, directeur-bestuurder EDventure. “Ieder kind verdient goed onderwijs, ieder kind verdient sociaal contact. KlasseContact maakt die verbinding ook voor langdurig zieke leerlingen mogelijk. Niet eerder konden zieke kinderen op zo’n grote schaal ‘op afstand’ onderwijs volgen met hun eigen klas.” De consulenten OZL zijn dagelijks direct betrokken bij deze kinderen. Zij bekijken wat voor de leerling het beste is en onderhouden het contact tussen de scholen, de ouders en de kinderen. De consulenten OZL zijn werkzaam bij onderwijsadviesbureaus en educatieve voorzieningen van de academisch medische centra verspreid door het land. In samenspraak met de school, de ouders en de kinderen begeleidt de consulent de aanvraag voor en het gebruik van KlasseContact. Tijdens de laatste nieuwjaarsbijeenkomst bleek dat de consulenten maar liefst 1.100 kinderen hebben kunnen helpen met KlasseContact in 2017. Over KlasseContact KlasseContact maakt het voor chronisch of ernstig zieke kinderen die langdurig niet naar school kunnen, mogelijk lessen te volgen in de eigen klas, met de eigen leerkracht. Zo raken zij minder snel achterop met de lesstof en, net zo belangrijk, blijven zij in contact met klasgenoten. De leerling kan vanachter een laptop thuis of in het ziekenhuis actief deelnemen aan de lessen. In de klas staat een KPN Klasgenoot, waarmee een beeld- en geluidsverbinding kan worden gemaakt tussen de school en de leerling. De KPN Klasgenoot is uitgerust met een 360 gradencamera, zodat de leerling op afstand het gehele klaslokaal kan overzien. Via het touchscreen-beeldscherm is de leerling voor de klas duidelijk in beeld. Met een speciale knop gaat er een lampje branden, zodat de leerkracht weet dat de leerling een vraag heeft. Ondanks alles voelt de leerling zich zo aanwezig

Tulpen veroveren Hollandse woonkamer

2 januari 2018
Bloem blijkt populaire vervanger voor kerstboom Veenendaal, 2 januari 2018 – Voor wie hem nog had staan, vandaag moet hij écht het veld ruimen: de kerstboom. En wie dacht dat de kamerplant de lege plek die de boom achterlaat, opvult, heeft het mis. Massaal kiezen we voor tulpen. “De vraag naar tulpen komt elk jaar vroeger op gang”, vertelt Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop. “Deze lentekoninginnen blijken de ideale vervanger voor de kerstboom. Na de feestdagen willen mensen vooral weer vooruitkijken, op naar het voorjaar. En wat symboliseert dit seizoen nu beter dan de tulp? Bloemenbureau Holland heeft januari dan ook uitgeroepen tot maand van de tulp.” Nieuwe collectie tulpenboeketten Om aan de vraag van consumenten te voldoen, zijn Fleurop-bloemisten voor de feestdagen samengekomen om een nieuwe collectie tulpenboeketten samen te stellen. Michel van Slingerland: “Van winters wit tot pasteltinten en fuchsiaroze, onze bloemisten hebben rekening gehouden met uiteenlopende smaken.” De boeketten zijn vanaf vandaag verkrijgbaar bij Fleurop-bloemisten en via fleurop.nl  

Minister Sander Dekker spreekt over daling woninginbraken

27 december 2017
Preventief handelen is hét middel in strijd tegen woninginbraak Den Haag, 27 december 2017 – Vanmiddag bracht Sander Dekker een bezoek aan Hornbach in Den Haag. De minister voor Rechtsbescherming woonde er de afsluiting van de succesvol verlopen Nationale Inbraakpreventie Weken bij en sprak er over de daling van het aantal woninginbraken in Nederland. Rommel in huis, braakschade, maar vooral angst en psychische klachten: woninginbraken brengen veel teweeg. Om aandacht te vragen voor inbraakpreventie organiseert de Stichting Nationale Inbraakpreventie Weken jaarlijks de Nationale Inbraakpreventie Weken (NIPW). En mét succes. Inbrekers krijgen het steeds lastiger, met als gevolg dat het aantal woninginbraken in Nederland ook in 2017 is gedaald. Cijfers lager dan doelstelling in Veiligheidsagenda Tijdens de afsluitingsbijeenkomst van de NIPW presenteerde minister Sander Dekker de laatste cijfers. En die zijn veelbelovend. Sander Dekker: “Het aantal woninginbraken is de afgelopen jaren teruggelopen van bijna 92.000 in 2012 tot 55.421 in 2016. Voor 2017 is wederom een daling te zien van 9%. Daarmee hebben we onze eigen verwachtingen verslagen, want de cijfers komen lager uit dan de ambitie die we hadden vastgelegd in de Veiligheidsagenda 2015-2018. En dat hebben we vooral bereikt dankzij intensieve samenwerking. Samenwerking met de politie, met fabrikanten, verzekeraars, met het bedrijfsleven waaronder Hornbach en natuurlijk met de Stichting Nationale Inbraakpreventie Weken. Middels voorlichting maken zij consumenten bewust van risico’s en wijzen zij op maatregelen die consumenten zelf kunnen nemen.” Hornbach neemt voortouw De NIPW, maar ook de komst van het Politiekeurmerk Veilig Wonen, dragen bij aan de bewustwording rond inbraakpreventie. Maarten Post, Marketingmanager Hornbach Nederland, legt uit: “Woningen die beveiligd zijn volgens het Politiekeurmerk, hebben tot 90% minder kans op een geslaagde inbraak. Hornbach neemt graag haar maatschappelijke verantwoordelijkheid op dit gebied. We verkopen niet alleen beveiligingsproducten die voldoen aan het Politiekeurmerk Veilig Wonen, onze medewerkers worden ook opgeleid tot Politiekeurmerk-expert. Afgelopen jaar zijn de eersten geslaagd. Want inbraakpreventie start met een goed advies.”

Financieel directeur Motorhuis aan de slag bij Hornbach

15 december 2017
Stephen Smits (49) wordt per 1 maart 2018 aangesteld als Directeur bedrijfsvoering bij Hornbach Bouwmarkt Nederland. Hij is de opvolger van Wim Sigmond (66) die op 1 juni 2018, na een carrière bij Hornbach van ruim twintig jaar, met pensioen gaat. Stephen Smits is momenteel nog werkzaam als Financieel directeur bij het Motorhuis. Ervaring in de branche Stephen Smits is al bijna 25 jaar werkzaam in de retailsector. Bovendien is de doe-het-zelf-branche hem niet onbekend. Eerder werkte Stephen Smits als Manager Management Services voor Formido Bouwmarkten en als Group controller bij Praxis. “De branche blijft me trekken”, vertelt Smits. “Zelf bouwen en verbouwen maakt trots en werkt motiverend. Dat gevoel ervaar je ook binnen bedrijven die actief zijn in deze sector.” Groei Hornbach bestaat inmiddels twintig jaar in Nederland en heeft momenteel dertien vestigingen. Dit voorjaar opent de bouwmarkt in Zwolle nummer veertien en op de planning staan bouwmarkten in Apeldoorn, Duiven, onder de rook van Arnhem, en Enschede. “Ik kijk ernaar uit mijn kwaliteiten in te zetten bij Hornbach en gezamenlijk deze groei te realiseren die Hornbach in Nederland voor ogen heeft”, aldus Stephen Smits. Dosis ervaring Evert de Goede, Algemeen directeur Hornbach Nederland, laat weten: “Iemand als Wim Sigmond kan gezien zijn lange staat van dienst niet zomaar vervangen worden. Maar wij zijn ervan overtuigd met Stephen Smits de juiste persoon op de juiste plek te hebben. Naast een flinke dosis ervaring beschikt Stephen over de Hornbach-mentaliteit en staat ook hij voor durf, lef en teamspirit.” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. In Nederland bestaat Hornbach nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2017 voor de twaalfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle Hornbach-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).  

Eerste Nederlandse Subway nieuwe stijl in Rotterdam

13 december 2017
Maasstad testlocatie voor Fresh Forward concept Rotterdam, 13 december 2017 – Echte fans hebben al regelmatig naar binnen gekeken, maar vandaag is het dan zover: de nieuwe Subway-vestiging aan het Stadhuisplein is officieel open. De eerste locatie in Nederland die volledig is ingericht volgens Subway’s nieuwe Fresh Forward-concept. Een voorproefje van deze nieuwe stijl was al te zien bij twee nieuwe Subway-vestigingen in tankstations, maar de Rotterdamse vestiging is de eerste volledige Fresh Forward-locatie. Eigenaar Justin van Gorkum: “Een complete metamorfose”. Justin en zijn vader Vincent van Gorkum runden al eerder een Subway-vestiging nabij het Stadhuisplein, maar konden hun zaak op die locatie niet voortzetten. Het nieuwe restaurant is een primeur in Nederland: de eerste Subway-locatie die full swing volgens het nieuwe Fresh Forward concept is ingericht. Dit concept, gekenmerkt door frisse kleuren, versheid en enkele technische snufjes, slaat goed aan in 87 locaties in de VS en andere landen. Van Gorkum junior: “Dit is de grootste verandering die Subway tot nu toe heeft geïntroduceerd.” Een voorproefje van het Fresh Forward-concept was sinds november al te zien in Heemskerk en Tilburg, waar nieuwe Subway-vestigingen in tankstations zijn geopend. Fresh Forward Uitgebreid klantonderzoek heeft de Subway organisatie doen besluiten om haar vestigingen wereldwijd volgens een nieuw concept in te richten: met de nadruk op vers en het vizier op de toekomst. Een grote beweging, die vorig jaar in gang is gezet met de introductie van een nieuw logo: kenmerkende pijlen in frisse kleuren. De inrichting van de nieuwe Subway-restaurants gaat nog een stap verder. Van Gorkum: “Van de vloer tot het plafond: overal zie je frisse kleuren. Ook op de digitale menuborden, tot aan de uniformen. De groenten, die wij vers snijden voor elke klant, worden letterlijk uitgelicht in transparante displays. Er draait sfeervolle muziek en er zijn handige extra’s waardoor je graag nog wat meer tijd bij Subway doorbrengt, zoals USB-poorten in de banken.” Alle veranderingen zijn erop gericht om de klantervaring naar een hoger niveau te brengen, licht Van Gorkum toe. “Daarom leggen we meer nadruk op Subway-favorieten, zoals vers gesneden groenten en cookies. Binnenkort komen hier technische snufjes bij, zoals self-order schermen in de vestiging waarop je digitaal een Sub kunt bestellen en een app waarmee je dit op afstand kunt doen. Er komt ook een voordeelpas voor Subway-fans: de Subcard.” Familiezaak De familie van Gorkum is een echte Subway-familie. Justin en zijn broer werkten al een tijd bij de restaurantketen, toen zij hun vader vertelden over de mogelijkheden om franchisenemer te worden. Vader Vincent van Gorkum raakte geïnteresseerd en gooide – na een carrière van 25 jaar in de ICT – het roer om. In 2013 begon hij met Justin een Subway-restaurant aan het Stadhuisplein. Nu zijn ze, na 6 weken afwezigheid, terug met een Subway-restaurant, een paar deuren verder dan hun oude plek. “Wij zijn vereerd dat we de eerste Fresh Forward-locatie in Nederland zijn,” vertelt Justin. “De eerste reacties van mensen die al naar binnen hebben gekeken, zijn positief. We zijn benieuwd of dit concept

Daten bij Hornbach

12 december 2017
Zwolle, 12 december 2017 – Wie denkt dat hij goed uit de verf komt als medewerker bij Hornbach Zwolle, heeft nog één kans. Op 14 december is de laatste speeddate-ronde voor werkzoekenden die willen kennismaken met Hornbach. Veel van de 150 vacatures zijn inmiddels al vervuld, maar de bouwmarkt zoekt nog verkopers en caissières voor de Zwolse vestiging.   “Geen zwaar sollicitatiegesprek, maar gewoon een keertje kennismaken. Daar gaat het om bij de speeddates,” vertelt Tonnie Balkema, vestigingsmanager van Hornbach Zwolle. “Dat bevalt goed, bij de kandidaten en bij ons. We hebben dan ook al veel nieuwe medewerkers aangenomen.” Korte kennismaking Op 14 december is de laatste speeddate-dag voor Hornbach Zwolle. Wat kun je op deze dag verwachten? Tonnie Balkema legt uit: “De dag begint met een presentatie over Hornbach. Daarna maak je in een kort een-op-eengesprek kennis met verschillende van onze medewerkers. Klikt het van beide kanten? Dan nodigen wij je uit voor een vervolggesprek. De speeddate is vooral een leuke manier om de mens achter het cv en de motivatiebrief te leren kennen. Dus écht een eerste kennismaking met de persoon.” Wie interesse heeft in een baan als verkoper of caissière, kan zich aanmelden via het UWV. Voor meer informatie over Hornbach Zwolle bekijk de website:  www.hornbach.nl/zwolle. Bijspijkeren en bouwen aan je ontwikkeling De projectbouwmarkt heeft nieuwe medewerkers veel te bieden. “Echte aanpakkers gaan zich helemaal thuisvoelen bij ons”, vertelt Balkema. “Hornbach is een laagdrempelige organisatie met goede doorgroeimogelijkheden. We bieden een stabiele, informele werkomgeving, waar je kunt rekenen op een goed salaris en prettige secundaire arbeidsvoorwaarden. Wij zorgen goed voor onze medewerkers en bieden trainingen, cursussen en opleidingen aan. Zo ontdekken medewerkers zelf waar ze goed in zijn, zodat ze met het juiste materiaal kunnen bouwen aan hun eigen ontwikkeling. Daar investeren wij graag in, want betrokken en vakkundige medewerkers zorgen voor tevreden klanten.” Hornbach zoekt helden Hoe het is om bij Hornbach te werken, zie je in deze video: https://www.youtube.com/watch?v=gyBwqXNB90s Inwerken en opstarten Hornbach Zwolle gaat in 2018 open, maar de medewerkers van deze nieuwe vestiging beginnen al eerder. Zij volgen eerst een interne opleiding, waarin ze het assortiment leren kennen, praktische vaardigheden opdoen en leren hoe alles werkt bij Hornbach. Daarna worden ze ingewerkt bij een andere Hornbach vestiging, zodat ze er in het voorjaar voor 2018 helemaal klaar voor zijn.      

Jingle Bells en kippenvel in SBS6-kerstshow met Fleurop

11 december 2017
‘Zo viert Nederland kerst’ vanaf 18 december op tv Veenendaal, 11 december 2017 – Wind, sneeuw, hagel of regen: wat het weer ook doet, Fleurop en SBS6 bezorgen ons hartverwarmende kerstdagen. Vanaf 18 december wakkeren zij het kerstgevoel aan in het programma ‘Zo viert Nederland kerst’. In deze feelgood-kerstshow gaan Kim-Lian van der Meij, Irene Moors en Kees Tol heel Nederland door, om het kerstgevoel in al zijn vormen te ervaren. Mensen die deze kerst iets extra’s verdienen, omdat iemand ze dankbaar is of een hart onder de riem wil steken, worden verrast met een schitterend Fleurop-kerstboeket. Ultieme opwarmer Het programma ‘Zo viert Nederland kerst’ is de ultieme opwarmer voor de kerstdagen. Van hysterisch versierde huizen en straten tot sfeervolle kerstmarkten en de Amsterdam Ugly X-mas sweater run: het komt allemaal voorbij. De BN’ers laten zien hoe iedereen zich voorbereidt op de meest magische tijd van het jaar. Dankbaarheid speelt daarin een grote rol, want de decembermaand is bij uitstek geschikt om vrienden en familie in het zonnetje te zetten. Fleurop zorgt er met schitterende kerstboeketten voor dat dit gevoel van dankbaarheid wordt overgebracht.   Emoties uiten Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop, laat weten: “Omkijken naar elkaar, daar gaat het om met kerst. Dit nieuwe programma sluit hier perfect bij aan door het kerstgevoel sfeervol in beeld te brengen. Het raakt je. Hetzelfde effect bereiken wij met onze boeketten. Elk boeket is door onze bloemisten met liefde samengesteld. Kun je er met kerst niet bij zijn? Zeg het dan met bloemen!”  ‘Zo viert Nederland kerst’ is van 18 tot en met 22 december iedere dag om 20.00 uur te zien bij SBS6.

Justdiggit vergroent 1.600 hectare land in Kenia

8 december 2017
Nederlandse non-profit organisatie maakt verschil en legt dit vast in documentaire  Hoofddorp, 8 december 2017 – Aanstaande maandagavond vindt in theater Tuschinski in Amsterdam de première van de indrukwekkende documentaire ‘Seeds of Change’ plaats. De door Justdiggit geproduceerde film laat zien dat het maken van een positieve klimaatimpact echt mogelijk is. Samen met de Keniaanse Maasai gemeenschap werkte deze Nederlandse non-profit organisatie het afgelopen jaar aan vergroening in Kenia. Het resultaat is verbluffend.     72.000 ‘kuilen’ graven Seeds of Change neemt je mee naar Zuidelijk Kenia, het gebied dat thuis is voor de Maasai. Zij zijn volledig afhankelijk van het land als bron van inkomsten en voor hun voedsel. Maar het land was dor en droog en vee kon hier niet meer grazen. Om het gebied te herstellen heeft Justdiggit samen met de Maasai 72.000 halvemaanvormige water-bunds gegraven. Deze water-bunds stoppen verdere erosie en maken het weer mogelijk om regenwater te laten intrekken in de bodem, wat essentieel is om de vegetatie te herstellen. Impact in beeld Inmiddels is 1.600 hectare zwaar gedegradeerd land succesvol vergroend. Seeds of Change laat zien dat met simpele interventies, uitgevoerd door de lokale bevolking, een positieve impact bereikt kan worden. Maar de documentaire brengt ook het enthousiasme van de bevolking in beeld en laat zien wat het voor de Maasai en het wildlife betekent dat het land zich herstelt. Award-winning documentaire Seeds of Change is het vervolg op ‘Rainmakers’ en dus veelbelovend. Rainmakers werd dit jaar genomineerd voor verschillende filmprijzen en won op het My Hero International Film Festival in Los Angeles de Best Documentary Award. Waarbij Rainmakers de ernst van de situatie laat zien en de start van het Justdiggit project, toont Seeds of Change het bewijs van de hoopvolle oplossing: met simpele interventies, uitgevoerd door de lokale bevolking, hebben Justdiggit’s projecten een positieve impact op water- en voedselzekerheid, biodiversiteit, lokale economie, educatie en uiteindelijk op het klimaat. Met eigen ogen bekijken hoe Justdiggit het verschil maakt? Seeds of Change is vanaf 12 december te zien via de website van Justdiggit: www.justdiggit.org. Over Justdiggit      Justdiggit ontwikkelt grootschalige landschapsherstelprojecten met een positieve klimaatimpact. Deze Nederlandse non-profitorganisatie maakt gebruik van verschillende soorten technieken voor het opvangen van regenwater, zodat het weer in de aarde kan indringen en vegetatie de kans krijgt zich te herstellen. Dit proces stimuleert plantgroei en herstelt tevens de watercyclus waardoor de natuur weer in balans raakt. Meer beplanting is meer zuurstof, minder CO2 en een koelere planeet voor ons allemaal. Justdiggit is actief in verschillende landen waaronder Kenia en Tanzania. Vanwege de omvang en locatie leiden deze projecten niet alleen tot lokale voordelen zoals biodiversiteit en water- en voedselzekerheid, maar verbeteren ze het klimaat van de hele regio. Uiteindelijk merken we dit ook in Nederland, waar klimaatverandering nu voor extremer weer zorgt. Justdiggit opereert vanuit Amsterdam en werkt per project samen met organisaties aldaar en de lokale bevolking. Dankzij internationale partners en toegewijde vrijwilligers bereiken zij een grote impact. Justdiggit wordt o.a. gesteund door Desmond Tutu, Floortje Dessing en André Kuipers.

Samen zijn met Willeke Alberti en Mart Hoogkamer

30 november 2017
1.000 ouderen genieten tijdens KPN Mooiste Contact Theater Tour   Samen zijn. Samen lachen, samen huilen. In de donkere dagen voor kerst genieten 1.000 ouderen van een middag vol nostalgie, met een lach en een traan. Zij worden getrakteerd op een muzikale tijdreis met Willeke Alberti en Mart Hoogkamer. Elk jaar organiseert KPN in het najaar een sfeervol samenzijn voor ouderen voor wie sociaal contact niet vanzelfsprekend is, met liedjes van vroeger. Dit jaar bestaat het KPN Mooiste Contact Fonds tien jaar. Daarom is er een speciale jubileumtour die plaatsvindt in vijf theaters verspreid door het land. Deze KPN Mooiste Contact Theater Tour gaat morgen van start in Rijswijk. Willeke en Mart KPN pakt uit met een theatertour waarbij 1.000 ouderen uit alle windstreken dit sfeervolle evenement mogen meemaken onder begeleiding van bijna evenveel KPN-vrijwilligers. De ouderen, voor wie sociaal contact niet vanzelfsprekend is, worden eerst getrakteerd op een lunch en kunnen vervolgens herinneringen ophalen en meezingen met Willeke Alberti en Mart Hoogkamer. Mart werd ontdekt in het tv-programma Holland’s Got Talent. Opleven “Onze vrijwilligers kijken er alweer naar uit”, zegt Mark Versteegen, directeur van het KPN Mooiste Contact Fonds. “Collega’s hebben zich weer massaal aangemeld. We zetten ons in om eenzaamheid te bestrijden en deze Theater Tour is daar een mooi voorbeeld van. Wij dragen ouderen een warm hart toe. Onze vrijwilligers beleven er zelf ook plezier aan als ze ouderen zien opleven door de bekende melodieën van vroeger.” KPN Mooiste Contactfonds bestaat tien jaar Het KPN Mooiste Contact Fonds werd in 2007 door KPN opgericht om sociaal contact te bevorderen voor mensen die dat missen. Daar kunnen allerlei oorzaken voor zijn, bijvoorbeeld ziekte, een handicap of het wegvallen van een partner. Het KPN Mooiste Contact Fonds brengt deze mensen in contact met de wereld om hen heen. Het fonds draagt met financiële middelen, techniek en medewerkers (vrijwilligers) van KPN bij aan maatschappelijke projecten. De afgelopen tien jaar heeft het fonds bijgedragen aan projecten van EDventure, Resto VanHarte, Nationaal Ouderenfonds, Landelijk Netwerk Autisme, CED Groep, Rode Kruis, Stichting Het Vergeten Kind, Alzheimer Nederland, ’s Heeren Loo Zorggroep, Stichting Gouden Dagen, Hartstichting, Nierstichting en Stichting Papageno. Vanuit KPN hebben ruim 20.000 medewerkers zich sinds de start van het fonds vrijwillig ingezet voor de verschillende projecten.

Snowkiten op de Kilimanjaro

24 november 2017
  Kitesurfer Jerrie van de Kop vraagt aandacht voor klimaatverandering Hoofddorp, 24 november 2017 – Kitesurfen op de sneeuw in een krater van de Kilimanjaro. Kitesurfer Jerrie van de Kop deed het als eerste. Indrukwekkend om te zien, maar ook zorgelijk! Door klimaatverandering worden de sneeuwkappen op bergtoppen steeds kleiner. Jerrie vraagt hier aandacht voor, met zijn spectaculaire actie-documentaire Follow The Wind. De film is vandaag in première gegaan op Red Bull TV. Van Zanzibar naar de Kilimanjaro Stoer, spectaculair en alarmerend: met Follow the Wind brengt Jerrie uitersten bij elkaar. In deze 40 minuten durende actie-documentaire reist hij van de warme wateren van Zanzibar naar de besneeuwde top van de Kilimanjaro in Tanzania… op de wind. Van de Kop gebruikt uitsluitend windaangedreven voertuigen zoals een blokart, kitewing, kiteboard, landboard, hydrofoil en snowkite gear. Zijn missie: bewustwording vergroten over klimaatverandering. Smeltende gletsjers Op bergtoppen is steeds minder sneeuw en ijs te vinden, laat Van De Kop zien. De gevolgen van klimaatverandering maakt hij op deze manier concreet. Hij vraagt hiermee aandacht voor de global coolingprojecten van Justdiggit. Grootschalige landschapsherstelprojecten met een positieve klimaatimpact: het opvangen van regenwater en stimuleren van plantgroei, met als gevolg een kleinere CO2-uitstoot en meer zuurstof. Primeur Van de Kop is de eerste persoon die ooit op de sneeuw in de krater van Kilimanjaro heeft gesnowkite. De krater van de Kilimanjaro bevindt zich op 5700 meter hoogte, en wordt door de lokale Maasaibevolking de witte berg genoemd door zijn besneeuwde toppen. Wetenschappers verwachten echter dat de gletsjers en de sneeuw in 2020 verdwenen zullen zijn als gevolg van klimaatverandering. Van de Kop hoopt met zijn actiedocumentaire meer bewustzijn te creëren en meer draagvlak voor maatregelen tegen klimaatverandering. De film is te zien op Red Bull TV. Over Justdiggit          Justdiggit ontwikkelt grootschalige landschapsherstelprojecten met een positieve klimaatimpact. Deze Nederlandse non-profitorganisatie maakt gebruik van verschillende soorten technieken voor het opvangen van regenwater, zodat het weer in de aarde kan indringen en vegetatie de kans krijgt zich te herstellen. Dit proces stimuleert plantgroei en herstelt tevens de watercyclus waardoor de natuur weer in balans raakt. Meer beplanting is meer zuurstof, minder CO2 en een koelere planeet voor ons allemaal. Justdiggit is actief in verschillende landen waaronder Kenia, Tanzania en Marokko. Vanwege de omvang en locatie leiden deze projecten niet alleen tot lokale voordelen zoals biodiversiteit en water- en voedselzekerheid, maar verbeteren ze het klimaat van de hele regio.  Uiteindelijk merken we dit ook in Nederland, waar klimaatverandering nu voor extremer weer zorgt. Justdiggit opereert vanuit Amsterdam en werkt per project samen met organisaties aldaar en de lokale bevolking. Dankzij internationale partners en toegewijde vrijwilligers bereiken zij een grote impact. Justdiggit wordt o.a. gesteund door Desmond Tutu, Floortje Dessing en André Kuipers.