Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Minder irritatie door klussende buren

16 oktober 2017
Bouwmarkt volgt tips op Houten, 16 oktober 2017 – Maar liefst de helft van de huizenbezitters heeft verbouwplannen. Dit blijkt uit het Grote Hornbach Klusonderzoek, dat onlangs plaatsvond onder 532 huizenbezitters. Dit onderzoek, dat inzoomde op klusbereidheid en -overlast, wees uit dat niet-klussers sneller bij hun buren gaan klagen dan klussers. Burenruzie voorkomen is eenvoudig: een kaartje door de brievenbus voorkomt een hoop ellende.  Er wordt volop geklust in Nederland, blijkt uit dit representatieve onderzoek (N = 532). Ruim de helft van de Nederlanders gaat nog dit jaar een kleine of grote verbouwing doen. Van deze klussers doet 37% het helemaal zelf, 22% besteedt het uit en 36% doet het samen met een professional. Mannen klussen voor hun plezier Met name mannen hebben plezier in het klussen: maar liefst 42% van hen vindt het leuk om te doen. Bij de vrouwen is het enthousiasme minder en blijft het aandeel plezierklussers steken op 27%. De klussen die we zelf doen, variëren van schilderen en vloeren leggen tot het plaatsen van een nieuwe keuken of badkamer. Het plaatsen van een muur of een uitbouw van een serre laten we liever aan professionals over. Niet-klusser klaagt sneller Al dat geklus kan irritatie opleveren bij de buren. De meest voorkomende irritatie bij buren is geluidsoverlast. Ook niet-opgeruimde spullen en auto’s of busjes op de stoep zorgen weleens voor klachten over en weer. Buren die niet zelf klussen, klagen veel sneller. Van de niet-klussers heeft 33% weleens bij de buren geklaagd, van de klussers is dat slechts 16%. Simpele remedie Wie het gezellig wil houden in de buurt, kan de buren het beste even inlichten over de klusplannen. Buren die geïnformeerd zijn, ervaren minder irritatie en zullen minder snel klagen. Van de mensen die vooraf van hun buren een briefje door de bus krijgen, heeft 87% nog nooit over klusoverlast geklaagd. Uit het onderzoek kwam dan ook de suggestie om kaarten voor de buren te verstrekken bij de bouwmarkt. “Die tip hebben we opgevolgd”, laat Maarten Post, marketingmanager van Hornbach, weten. “In al onze vestigingen staan nu kaarten waarmee klussers hun buren op een leuke manier kunnen laten weten dat er een verbouwing op stapel staat. Een logische stap na de campagne Hornbach zegt sorry, maar niet voor de 120.000 artikelen.” Het Grote Hornbach Klusonderzoek werd uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Direct Research in september 2017. Aan het onderzoek deden 532 huizenbezitters mee, die vragen beantwoordden over verbouwplannen, klusirritaties en klussende buren.  Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2017 voor de twaalfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente

Feestelijke opening Singapore Food Fair 2017

13 oktober 2017
Nog het hele weekend genieten van foodfestival bij Amazing Oriental Ypenburg Den Haag, 13 oktober 2017 – Het was een feest voor alle zintuigen: de opening van de Singapore Food Fair 2017. De aftrap van dit driedaagse culinaire festival vond vanochtend plaats bij Aziatische supermarkt Amazing Oriental in Ypenburg. In het bijzijn van bezoekers en de ambassadeur van Singapore uit Brussel gaf algemeen directeur Martin Chan om 11.00 uur het startschot. Daarna barstte het evenement los met een indrukwekkende leeuwendans. “Nog tot en met zondag kun je in Ypenburg genieten van smaakvolle verrassingen”, laat Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental, weten. “Met kookdemonstraties, gratis proeverijen en overheerlijke nieuwe producten die we rechtstreeks uit Singapore hebben laten invliegen, is de Singapore Food Fair een grote inspiratiebron.” Unieke opzet Het driedaagse foodfestival, dat gratis toegankelijk is, kent een unieke opzet. Liza Poon: “Het compacte format zorgt voor een intieme sfeer en een complete oosterse beleving. Bijzonder aan dit foodfestival is dat je na de opgedane inspiratie direct zelf aan de slag kunt gaan. Bij Amazing Oriental vindt zowel de beginnende als gevorderde kok alle denkbare ingrediënten om zelf oosterse gerechten te bereiden.” Van Ypenburg naar Duivendrecht en Eindhoven Na Ypenburg trekt het foodfestival verder het land in. Allereerst richting Duivendrecht, waar het evenement op 21 en 22 oktober plaatsvindt. Het weekend daarna kun je inspiratie opdoen in Eindhoven. Kijk voor meer informatie op www.amazingoriental.com/singaporefoodfair2017. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels 20 vestigingen en er werken meer dan 500 mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group staat in Hoofddorp (Broekermeerstraat 135). Het aanbod van levensmiddelen is in de loop der jaren uitgegroeid van 600 naar meer dan 10.000 authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor horecabedrijven en consumenten, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Boswandeling in een vaas

10 oktober 2017
Fleurop heeft haar nieuwe selectie herfstboeketten gelanceerd. Bloemisten hebben de koppen bij elkaar gestoken, met tien schitterende herfstboeketten als resultaat. Eén gevoel komt terug in alle vakkundig samengestelde boeketten: warmte. Met typische herfstproducten als hypericum, kalebas en nutan. Warmte en sfeer Als het aan de Fleurop-bloemisten ligt, wordt het een warme herfst. Diverse bloemisten uit het land stelden onlangs de herfstselectie samen. “De kleuren van het seizoen vormen hierbij de basis”, vertelt Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager bij Fleurop. “Daarnaast hebben we de bloemisten de resultaten van het afgelopen seizoen meegegeven. Welk type boeket viel in de smaak? Welke soorten bloemen? Met die gegevens in hun achterhoofd zijn ze aan het combineren gegaan.” Boswandeling en Najaarsgloed Het resultaat van dit selectieproces is een set sfeervolle herfstboeketten. “Boeketten waarvan elk interieur opfleurt, dat was de opdracht aan de bloemisten”, vertelt Van Slingerland. “Daar zijn ze zeker in geslaagd.” In de nieuwe boeketten, met namen als Boswandeling en Najaarsgloed, overheersen warme kleuren met vrolijke, speelse elementen. Een glansrol is daarbij weggelegd voor hypericum, nutan en de kalebas, typische herfstproducten. Een tip van de bloemisten: “Wil je lang van je herfstboeket genieten, snijd dan regelmatig een extra stukje van de onderkant van de stelen en zet ze weer terug in de vaas met vers water.” De nieuwe boeketten zijn vanaf heden verkrijgbaar bij Fleurop-bloemisten en via fleurop.nl. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Singapore Food Fair 2017 van start in Ypenburg

5 oktober 2017
Aziatische supermarkt Amazing Oriental decor van culinair festival Den Haag, 5 oktober 2017 – Ruiken, proeven, beleven! Liefhebbers van de Aziatische keuken kunnen hun hart ophalen tijdens de Singapore Food Fair 2017. Aziatische supermarkt Amazing Oriental in Den Haag Ypenburg is het decor van dit festival. Vrijdagochtend 13 oktober opent algemeen directeur Martin Chan het evenement, in het bijzijn van de ambassadeur van Singapore uit Brussel. Vanaf dat moment kunnen bezoekers drie dagen lang genieten van Aziatische kookinspiratie.   De Singapore Food Fair is een tweejaarlijks culinair hoogstandje, waar bezoekers getrakteerd worden op kookdemonstraties, proeverijen en nieuwe producten die rechtstreeks uit Singapore zijn ingevlogen. Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental: “Foodfestivals zijn er in overvloed. Waarom dit festival de moeite waard is? Allereerst vanwege de vernieuwende gerechten. Daarnaast door de complete oriëntaalse beleving die we bezoekers geven. Het unieke aan dit foodfestival is dat je na de opgedane inspiratie direct zelf aan de slag kunt gaan. Bij Amazing Oriental vindt zowel de beginnende als gevorderde kok alle denkbare ingrediënten om zelf oosterse gerechten te bereiden.” Win vliegtickets naar Singapore Tijdens de Singapore Food Fair maken bezoekers kans op vliegtickets naar het Aziatische land. “Wil je de Singaporese keuken écht van dichtbij meemaken? Draai dan zeker even aan het rad van fortuin, waarmee je vliegtickets kunt winnen”, besluit Liza.    Na Ypenburg trekt het foodfestival verder het land in in de maanden oktober en november. Kijk voor meer informatie op www.amazingoriental.com/singaporefoodfair. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels 20 vestigingen en er werken meer dan 500 mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group staat in Hoofddorp (Broekermeerstraat 135). Het aanbod van levensmiddelen is in de loop der jaren uitgegroeid van 600 naar meer dan 10.000 authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor horecabedrijven en consumenten, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Fleurop laat bloemen spreken

5 oktober 2017
Fleurop laat bloemen spreken Nieuwe reclamecampagne van start met drie commercials Veenendaal, 5 oktober 2017 – Nederlanders laten hun gevoel niet altijd spreken. Vurige liefde, diepe waardering en grote dankbaarheid vinden we soms maar moeilijk in woorden uit te drukken. Laat zo’n moment over aan de vakkundige bloemisten van Fleurop, is de boodschap van de marktleider in haar nieuwste campagne. Zij leggen in elk boeket het gevoel dat de gever wil overbrengen. Meer dan tastbaar cadeau Een feestelijk verjaardagsgeschenk, een ontroerend bedankje of een liefdesverklaring: de drie commercials laten zien dat je met een Fleurop-boeket meer geeft dan alleen een tastbaar cadeau. Je geeft een goed gevoel. Met de nieuwe campagne zet Fleurop haar begin dit jaar gekozen strategie voort. De commercials laten zien dat je iemand met een vakkundig samengesteld boeket echt kunt raken. Specialistenwerk Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager bij Fleurop: “We laten met deze campagne de essentie van Fleurop zien: mensen een goed gevoel bezorgen. Onze bloemisten zetten zich elke dag in om de mooiste boeketten te creëren. Op vakkundige wijze vertalen ze in elk boeket wat de gever wil overbrengen. Van verliefdheid, dankbaarheid en medeleven tot felicitaties en succeswensen. Met een brede glimlach bij de ontvanger als resultaat.” Bekijk hier de campagne. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.  ///einde persbericht/// Noot voor de redactie (niet ter publicatie): Voor meer informatie kunt u contact opnemen met dhr. Michel van Slingerland (marketing- en salesmanager Fleurop) via m.vanslingerland@fleurop.nl of 0318 58 81 00.

SUBWAY Restaurants nieuwe partner van Ajax eSports

29 september 2017
Amsterdam, 29 september 2017 – SUBWAY® Restaurants wordt de nieuwe eSports partner van Ajax. De retailketen omarmt het nieuwe domein binnen de club en maakte dit donderdagavond bekend tijdens de nachtlancering van FIFA 18 in de Ajax Fanshop. SUBWAY® Restaurants sluit het partnership af voor één jaar, met een optie voor nog een seizoen. Rodger Schoester, senior marketing manager voor de Nordics en Nederland, kijkt uit naar het nieuwe partnership. “We hebben voor een samenwerking met Ajax eSports gekozen, omdat wij het SUBWAY-merk willen activeren in de doelgroep millennials en generatie Z. Via deze activaties willen we de fans extra plezier laten beleven aan Ajax en het spel. Ajax eSports hanteert zowel nationaal als internationaal een duidelijke strategie waarmee wij ons merk graag willen associëren. We blijven de resultaten van deze samenwerking met Ajax eSports goed analyseren, voor ons is het uiteraard belangrijk dat dit partnership ook een positieve werking heeft op het merk Subway.” Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, licht de samenwerking toe: “We zijn sinds een aantal maanden in contact met Subway. Ze hebben de ontwikkeling van de virtuele tak binnen Ajax het afgelopen seizoen nauwlettend in de gaten gehouden. Wij zijn trots dat wij nu een partnership zijn aangegaan voor komend seizoen. De eSports-doelgroep is een belangrijke doelgroep voor Subway en daarom wordt de retailketen specifiek partner van dit domein.” SUBWAY® Restaurants is de vijfde partner van Ajax eSports. Eerder sloten hoofdsponsor Ziggo, adidas, ABN AMRO en EA Sports al een partnership met de virtuele tak binnen club.

14 september 2017
  Er kan er maar een de winnaar zijn: Hornbach: Twaalf van de veertien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt   Houten, 14 september 2017 – Het is een ongekende prestatie: twaalf van de veertien keer als winnaar uit de bus komen bij de verkiezing tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Hornbach doet het. Vanmiddag werden in Amsterdam de uitkomsten van het jaarlijkse consumentenonderzoek `ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ gepresenteerd. Opnieuw sleept de projectbouwmarkt de titel in de wacht.  Consument maakt keuze “Dat consumenten ons voor de twaalfde keer uitroepen tot winnaar, is fantastich”, laat Evert de Goede, directeur Hornbach Nederland, weten. “Voor hen doen we het!” De Retail Jaarprijs, die dit jaar voor de veertiende keer werd uitgereikt, maakt deel uit van het grootste onafhankelijke consumentenonderzoek van ons land. In totaal brachten 500.000 consumenten hun stem uit. Doe-het-zelvers uit het hele land beoordeelden bouwmarkten op aspecten als prijs, samenstelling van het assortiment, deskundigheid en klantvriendelijkheid. “Zo’n blijk van waardering went nooit. Maar al te goed beseffen wij dat je deze titel elk jaar opnieuw moet verdienen. Ook na twaalf keer winst zien wij nog altijd kansen voor verbetering, en daar werken we hard aan. Dat is alleen maar mogelijk wanneer iedereen binnen onze organisatie zich voor de volle 100% inzet. Deze prijs is dan ook een geweldige beloning voor alle inspanningen die onze deskundige en gemotiveerde medewerkers hebben geleverd. Zonder hen was dit niet gelukt”, aldus Evert de Goede.

Hornbach start thuisbrengservice

12 september 2017
Hornbach startte deze zomer een campagne die gefocust is op de meest concrete usp van de projectbouwmarkt: 120.000 verschillende artikelen. Elk voordeel heb zijn nadeel. Met zo’n assortiment, werkelijk alles voor elk klusproject, is de kans groot dat gekochte bouwmaterialen of, erger nog, de passagiers niet meer in de auto passen. Hornbach komt om die reden met de thuisbrengservice! Hornbach zegt de hele zomer al ‘sorry’ voor alle keerzijdes van het enorme aanbod in haar vestigingen. Die extreem volgeladen auto’s zorgen tenslotte voor de nodige ongemakken. Maar daar heeft Hornbach wat op gevonden: de thuisbrengservice voor partner en kids. “Als je druk bent met een project, is een extra keer heen en weer rijden natuurlijk zonde van de tijd”, aldus marketingmanager Maarten Post van Hornbach. “Nu kunnen onze klanten gewoon de achterbank en bijrijdersstoel platgooien en alles in één keer meenemen.” Vanaf al onze vestigingen kom je vanaf vandaag veilig thuis. Bij iedere vestiging vind je namelijk de benodigde informatie hoe je als partner en kind veilig naar huis kunt gaan. Zo vindt men eenvoudig de dichtstbijzijnde bushalte, wordt het telefoonnummer van de regionale taxicentrale gecommuniceerd, of kunnen klanten altijd een aanhanger van Hornbach lenen. Gebruik hiervan is de eerste twee uur gratis. “Zo breng je zelfs met een kleine auto al je grote aankopen gemakkelijk en veilig in één keer naar huis”, vertelt Post. “Klanten die echt helemaal zorgeloos inkopen willen doen, kunnen gewoon op de bank blijven zitten. Lekker online bestellen, want wij bezorgen ook aan huis! Geen gedoe met vervoer en toch het ultieme samen uit, samen thuis-gevoel!” Maar Hornbach gaat zelfs nog een stapje verder Zaterdag 16 september is er een ludieke actie bij de Hornbach-vestiging Amsterdam. Vanaf een speciaal aangelegde bushalte levert een Hornbach-bus de partners en eventuele kinderen van de klusser thuis af. Tot aan de voordeur!  

Hornbach Zwolle wordt grootste bouwmarkt Overijssel

5 september 2017
In Zwolle, op het snijvlak van Overijssel, Gelderland en Flevoland, komt de grootste bouwmarkt van de regio te staan. Een serieus project, dat met een oppervlakte van 15.000 m2 even groot is als drie voetbalvelden bij elkaar. Om dat te realiseren zijn er 1.570 heipalen in de grond geslagen en is er maar liefst 900.000 kilo aan wapening neergelegd. “We werken op volle kracht”, vertelt Marco Egging, uitvoerder van aannemer Ten Brinke Bouw. “Vanaf 18 september schalen we het aantal mensen dat dagelijks aan de realisatie van deze Hornbach-vestiging werkt, op van 60 naar 150. We liggen perfect op schema. Het hoogste punt van de bouw is al bereikt en inmiddels zijn we begonnen met het storten van de halvloer. De fundering heeft trouwens een totale lengte van maar liefst een kilometer.” 120.000 artikelen De indrukwekkende cijfers laten zien dat de bouwmarkt er de vaart in heeft. “Dat moet ook wel, want we moeten tijdig kunnen starten met het plaatsen van het interieur en het bevoorraden van de winkel. In het voorjaar van 2018, wanneer we onze deuren openen, zijn er 120.000 artikelen verkrijgbaar”, legt vestigingsmanager Tonnie Balkema uit. ProfiService Die 120.000 artikelen staan uiteraard tot ieders beschikking, van hobbyisten tot professionals. De laatste groep biedt Hornbach service op maat: de ProfiService. Al tien jaar een begrip in de Randstad en Limburg en straks ook in Overijssel en omstreken. “Onmisbaar voor zzp’ers in de bouw en kleine bouw- en onderhoudsbedrijven”, laat Balkema weten. “Met de ProfiService bieden we professionele klanten alles wat zij nodig hebben om tijd en geld te besparen. Zo kun je als Profi rekenen op een vast aanspreekpunt in de bouwmarkt met verstand van zaken. Ook hebben Profi’s een eigen servicebalie voor snelle service, kunnen zij betalen op rekening en krijgen ze volumevoordelen: voordelige pallet- en doosprijzen.” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).    

Geliefde plant bron van inspiratie voor aardewerk

17 augustus 2017
De Aziatische Supermarktketen Amazing Oriental breidt haar collectie servies dit najaar uit met de Japanse aardewerkserie Hoso Tokusa. De producten, die vervaardigd worden in de Japanse provinciestad Toki, niet te verwarren met miljoenenstad Tokio, kenmerken zich door het authentieke design. “De naam Hoso Tokusa refereert aan het bladpatroon op het serviesgoed en is een eeuwenoud traditioneel Japans ontwerp”, legt Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental uit. “Hoso betekent ‘fijn’ en Tokusa is Japans voor ‘Schaafstro’, een geliefde grasachtige plant die je in veel Japanse siertuinen terugziet. Dit servies is een mooie toevoeging aan onze bestaande collectie, waarmee we onze klanten een stukje authenticiteit bieden. Het servies is tijdloos, stijlvol en modern. De serie is echt het paradepaardje van ons nonfood-assortiment. Het aardewerk is geschikt voor dagelijks gebruik, als showpiece tijdens de feestdagen of ter decoratie in het interieur. De items, van borden tot kommen welke in diverse formaten verkrijgbaar zijn, hebben een toegankelijke prijs en zijn dan ook ideaal om cadeau te doen.”

Hornbach Zwolle bereikt hoogste punt

15 augustus 2017
Aan de Katwolderweg in Zwolle wordt hard gebouwd aan de veertiende vestiging van Hornbach in Nederland. Het is de allereerste regionale projectbouwmarkt van de doe-het-zelfketen in Overijssel. Inmiddels is het hoogste punt van de bouw bereikt. Daarmee ligt Hornbach op schema voor de opening in het voorjaar van 2018. Met een oppervlakte van ruim 15.000 m² wordt de nieuwe vestiging van de bouwmarkt dé plek voor klussend Zwolle en omstreken. De nieuwe vestiging van Hornbach, die goed bereikbaar is via de A28, is een volwaardige projectbouwmarkt met tuincentrum en dierenafdeling. Nu het hoogste punt van de bouw bereikt is, gaat het snel. “Nog even en de sleuteloverdracht tussen aannemer Ten Brinke Bouw en Hornbach vindt plaats. Daarna kunnen we starten met het plaatsen van stellingen en met het bevoorraden van de winkel. Als we onze deuren openen, zijn er maar liefst 120.000 artikelen verkrijgbaar”, vertelt vestigingsmanager Tonnie Balkema. “Ondertussen zijn de eerste medewerkers gestart met het volgen van interne opleidingen bij andere vestigingen, zo kunnen we klanten straks optimaal adviseren.” Drive-in Hornbach Zwolle krijgt tevens een drive-in die een oppervlakte van ruim 4.000 m² heeft. Hier zijn ruim 5.000 kwaliteitsproducten in grote hoeveelheden beschikbaar. Het principe is eenvoudig: je rijdt met de auto naar het schap, pakt de benodigde materialen en laadt deze in je bestelbus, aanhang- of vrachtwagen. Dit scheelt veel tijd. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Betalen in Q-Park met Total tankpas

1 augustus 2017
Q-Park en Total hebben een overeenkomst ondertekend waardoor Total klanten voortaan met hun tankpas kunnen betalen bij parkeerfaciliteiten van Q-Park. De overeenkomst geldt voor vrijwel alle parkeerfaciliteiten van Q-Park in zowel Nederland, België als Frankrijk. Op deze manier biedt Total haar zakelijke klanten het gemak om naast brandstof en aankopen bij de tankstations, nu ook de parkeerkosten via de tankpas te voldoen. Bijkomend voordeel is dat Total klanten alleen bij het in- en uitrijden van de Q-Park parkeerfaciliteiten in Nederland hun tankpas hoeven in te voeren. Dat scheelt tijd, want het afrekenen bij de betaalautomaat behoort daarmee tot het verleden en er kan snel worden uitgereden. Door deze samenwerking hebben Total klanten 24/7 toegang tot bijna alle Q-Park parkeergarages en Q-Park P+R terreinen in Nederland, 30 in België en 120 in Frankrijk, die herkenbaar zijn aan het Total-logo. Kijk voor meer informatie over de betaalmogelijkheden op www.total.nl/q-park.html. Over Q-Park Q-Park is één van de grootste Europese parkeerdienstverleners met sterke marktposities in Nederland, Duitsland, België, Groot-Brittannië, Frankrijk, Ierland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland. Q-Park is een erkend kwaliteitsleider op het gebied van parkeren. Haar portfolio omvat zo’n 835.000 parkeerplaatsen verdeeld over 6.195 parkeerfaciliteiten in eigendom, exploitatie, beheer of een combinatie daarvan.  Q-Park Nederland telt 264 parkeerfaciliteiten, waaronder 98 P+R terreinen. Over Total Total Nederland N.V. coördineert de marketing, distributie en verkoop van brandstoffen en smeerolieproducten in Nederland. Het bedrijf heeft ongeveer 200 medewerkers in dienst. In Nederland telt het netwerk van Total op dit moment zo’n 360 benzinestations. Daarnaast verkoopt Total brandstoffen aan handelaren en zakelijke eindverbruikers. Smeermiddelen worden onder de merken Total, ELF en Total Agri op de markt gebracht. Het bedrijf behoort tot de Total Groep, de op vier na grootste aardolie- en gasonderneming ter wereld. Het is een dynamische, internationale onderneming, die sterk is in productie, over een grote raffinagecapaciteit beschikt en een wereldwijd netwerk van 17.000 tankstations heeft. Voor meer informatie: www.total.nl.      

Subway restaurant trapt af in Foodcourt A58 Gilze

20 juli 2017
Het is zover: in de veelbesproken Foodcourt langs de A58 bij Gilze opent vandaag het Subway restaurant van eigenaren Ralf Jansen en René Puts haar deuren. Aan deze franchisenemers de eer om samen met hun Subway team als eerste gasten te mogen ontvangen op deze bijzondere locatie. Voorheen bekend van het Van der Valk-restaurant, nu rijst er een moderne Foodcourt, met de wel zeer passende naam: Pitstop A58. Straks kunnen gasten daar terecht bij Subway, de Burger King en La Place. Al eerder sprak Jansen de ambitie uit om meerdere Subway restaurants te openen in de lijn Tilburg-Nijmegen-Maastricht. Met de opening langs de A58 is er weer een mooie stap gezet: “Een restaurant langs de snelweg, gericht op zakenmensen en mensen die op doorreis zijn. Subway voorziet in een behoefte om met het Subway aanbod een diversiteit aan sandwiches aan te bieden, die naar eigen keuze kunnen worden belegd.” En natuurlijk kunnen gasten gebruik maken van gratis WIFI en oplaadpunten voor laptops en smartphones. “Iedereen is welkom om bij ons af te spreken, zakelijk of privé, onder het genot van een kop koffie!”, nodigt Jansen uit. Openingstijden van negen tot negen Bij de nieuwe Subway in Gilze kun je terecht voor ontbijt, lunch en diner. Openingstijden zijn 7 dagen per week, van 9.00 uur – 21.00 uur. In het restaurant is plek voor 40 gasten. Groeimogelijkheden voor talentvolle medewerkers Het Subway restaurant biedt werk aan 15 medewerkers. Jansen heeft inmiddels een volledig team tot zijn beschikking, dat opgeleid is tot het werken als Sandwich Artist. “Met onze groei-ambitie in het achterhoofd blijven we echter altijd uitkijken naar talent. Ambitieuze medewerkers kunnen bij ons doorgroeien naar een leidinggevende functie. Wat dat betreft biedt de Subway organisatie tal van mogelijkheden voor ontwikkeling.” De voordelen van een Foodcourt Voor nu en de toekomst is het voor de Subway organisatie een strategische keuze om zich ook te vestigen in Foodcourts. Jansen licht toe: “Gasten wil je de keuze bieden. Ook in het aanbod van restaurants. We kunnen juist gebruik maken van de aantrekkingskracht van andere sterke formules. Daar zullen we in de toekomst alleen maar profijt van hebben.” Over de Subway organisatie Subway restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels 44.700 vestigingen in 111 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel 191 Subway restaurants. Bij Subway restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid op versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de klant bereid. De Subway formule staat bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij consumenten zelf invloed hebben op de voedingswaarden.

Met gladiolen naar de overwinning!

13 juli 2017
Doe je niet mee aan de Vierdaagse van Nijmegen, maar deel je graag mee in het trotse gevoel? Fleurop staat klaar om je met imponerende gladiolen een echt overwinningsgevoel te bezorgen. Want gladiolen zijn echte ‘winnaars’, die graag hun koppen boven het maaiveld uitsteken. Ze vormen een waar pronkstuk in huis, ook in combinatie met andere bloemen. Dinsdag 18 juli begint dé Hollandse zomertraditie: de Vierdaagse van Nijmegen. Tienduizenden deelnemers hopen vrijdag de felbegeerde gladiolen in ontvangst te mogen nemen, wat betekent dat ze deze wereldberoemde wandeltocht met succes hebben volbracht. Iedereen kent wel iemand die meedoet. Misschien sta je wel langs de kant klaar met gladiolen. Overwinning, kracht en trots Maar waarom krijgen de wandelaars nu juist deze bloemen? Als generatiegenoot van de Nijmeegse Vierdaagse weet Fleurop daar alles van. “Iedereen kent wel de uitdrukking ‘de dood of de gladiolen’”, begint Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop Interflora Nederland. “Of, zoals Louis van Gaal dat ooit zei, der Tod oder die Gladiolen. Het woord gladiool stamt af van het Latijnse ‘gladius’, dat zwaard betekent. Die vorm doet denken aan de bladeren van de gladiool. Daarom werd, in de Romeinse tijd, een winnende gladiator bedolven onder gladiolen. Deze imponerende bloem staat dan ook symbool voor overwinning, kracht en trots. Het perfecte cadeau dus voor wandelaars van de Nijmeegse Vierdaagse.” Sinds 1983 krijgen de gefinishte wandelaars speciale Vierdaagse-gladiolen uitgereikt. Ter ere van de 100ste editie in juli 2016 presenteerde de organisatie ‘The Walk of the World’-gladiool, die appelleert aan het toenemende internationale karakter van dit grootse evenement. De Zwart benadrukt dat deze imponerende bloemen natuurlijk niet alleen zijn voorbehouden aan deelnemers van de Vierdaagse. “Gladiolen in huis zijn supermooi, bijvoorbeeld in een hoge vaas. De garantie voor een ‘wow’ van mensen die langskomen. Je kunt gladiolen ook heel goed combineren met andere bloemen. Volop mogelijkheden dus om thuis een eigen pronkstuk neer te zetten.” Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Hornbach Zwolle zoekt 150 nieuwe medewerkers

22 juni 2017
  De voorbereidingen voor de nieuwe Hornbach-vestiging in Zwolle zijn in volle gang. In het voorjaar van 2018 gaat deze veertiende Nederlandse vestiging van de projectbouwmarkt open. De leiding is in handen van Tonnie Balkema, die zijn sporen heeft verdiend als interim-vestigingsmanager bij Hornbach Groningen. Balkema zoekt nog circa 150 nieuwe collega’s voor een succesvolle start van Hornbach in de Hanzestad. Tonnie Balkema begon elf jaar geleden als verkoper bij de projectbouwmarkt en groeide door als eerste verkoper, bedrijfsleider en interim-vestigingsmanager. “Na vijf jaar als plaatsvervangend vestigingsmanager in Groningen ben ik gevraagd om de nieuwe vestiging in Zwolle te gaan leiden. Een prachtkans. Sinds de vestigingsmanager-opleiding was dit mijn grote droom. Ik kan niet wachten om met een nieuw team te starten in een nieuw, fris pand.” 150 vacatures De nieuwe vestigingsmanager bezoekt momenteel andere vestigingen om te zien hoe de processen en goederenstromen daar lopen. Verder is hij natuurlijk volop bezig om enthousiaste medewerkers te werven. In totaal is Hornbach Zwolle op zoek naar circa 150 nieuwe medewerkers; full- en parttimers met praktijkervaring als bijvoorbeeld verkoper, loodgieter, timmerman, tegelzetter, stukadoor of hovenier. “Belangrijk om te weten is dat wij bij het aannemen van medewerkers kijken naar ervaring, vriendelijkheid en flexibiliteit!”, benadrukt Balkema. “Zoals het Hornbach betaamt, zoeken wij naar mensen die de klant centraal stellen en net een stapje extra zetten: de helden van het vak.” Voordat nieuwe Hornbach-medewerkers aan de slag kunnen gaan, doorlopen zij allemaal een inwerktraject. En daar hoeft het qua opleiding en training zeker niet bij te blijven. “Als je lekker je werk kunt doen bij Hornbach, krijg je volop mogelijkheden om jezelf te ontplooien”, vertelt Balkema. “Dit heb ik de afgelopen jaren zelf zo ervaren, van beide kanten. Naast mijn eigen ontwikkeltraject heb ik in Groningen diverse medewerkers gecoacht in hun groei binnen dit bedrijf. Dus ook voor de nieuwe medewerkers in Zwolle liggen er mooie kansen.”

Hornbach: partner van de Red Bull Zeepkistenrace

19 juni 2017
Welk team is de grootste snelheidsduivel van het zeepkistencircuit? Zaterdag 19 augustus denderen zeventig zelfgebouwde gelegenheidsvoertuigen de Cauberg af tijdens de Red Bull Zeepkistenrace. Deze beruchte berg in het Limburgse Valkenburg is het decor van wat een ‘prettig gestoorde’ wedstrijd moet worden. Als partner van dit evenement zorgt projectbouwmarkt Hornbach voor het speciaal aangelegde parcours met obstakels en hellingen. Een uitdaging voor alle deelnemers.  e eerste race is al achter de rug: de inschrijfronde. Kort nadat de inschrijving was geopend, hadden zich al ruim duizend teams aangemeld. Slechts zeventig teams konden zich kwalificeren voor deelname. Deze winnende teams kunnen nu aan de slag gaan om hun papieren creatie werkelijkheid te laten worden. “Wij zijn dan ook enthousiast om partner te zijn van deze race”, vertelt Maarten Post, marketing manager Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Het komt bij het maken van een zeepkist aan op creativiteit en handigheid om zelf zoiets in elkaar te zetten. Logisch, want ook Hornbach staat voor gedurfd, moed, niet piepen, maar gaan. En wij helpen als projectbouwmarkt hier graag mee!” Uniek parcours Hornbach ondersteunt de teams met klusadvies bij het bouwen van de zeepkisten én het opzetten van een uniek parcours met obstakels. Op dit moment krijgen alle deelnemende teams van Hornbach een gereedschapskist thuisgestuurd met hierin alle eerstehulpgereedschapsspullen. De teams gaan nu aan de slag met het maken van hun zeepkist, want over twee maanden is het al zover. Post: “We hebben veel creatieve ideeën voor een zeepkist langs zien komen en kunnen niet wachten om te zien hoe die er straks in het echt uitzien!”  

Hornbach reikt eerste Gouden Hamer uit

18 juni 2017
Tijdens een bloedstollende landelijke finale tussen dertien vaders uit heel Nederland heeft Paul Lucius de fel begeerde Gouden Hamer gewonnen. Een nieuwe award, in het leven geroepen door projectbouwmarkt Hornbach. Deze vader draagt een jaar lang de titel ‘Beste klusvader van Nederland’. Zijn tegenstanders waren klushelden uit het hele land die zich voorgaande weken voor deze finale hadden gekwalificeerd uit duizenden deelnemers. Tijdens de finaledag bij Hornbach Amsterdam streden dertien deelnemers om de Gouden Hamer. Hornbach heeft deze Gouden Hamer-verkiezing in het leven geroepen als ode aan al die klussende vaders. Vaderdag is natuurlijk het moment dat deze strijd gestreden moest worden. Paul Lucius ontving de Gouden Hamer en vergaart landelijke faam, via de eerst volgende landelijke campagne. “We kijken met veel trots terug naar deze finaledag,” aldus Maarten Post, Marketing Manager van Hornbach Nederland. “Op deze mooie zomerse dag gingen klusvaders met elkaar de strijd aan voor de gouden hamer. De jury bestond uit Vivian Reijs, Richard van der Dussen, 100%NL DJ Koen Hansen en Hornbach-medewerker Frank Hofstee. Nadat alle vaders alles laten zien wat ze in huis hadden heeft de jury besloten dat Paul Lucius toch echt de handigste vader is van Nederland. Een echte held voor heel klussend Nederland. En daar zijn wij als projectbouwmarkt trots op!” “Net als op al die andere klusvaders die ons land rijk is! Feest compleet “Dit had ik niet verwacht maar wel gehoopt,” zegt de glunderende winnaar, met een arm over de schouder van zijn dochter verwijzend naar de voorrondes die de projectbouwmarktketen eerder deze maand organiseerde. In heel Nederland probeerden duizenden vaders zich te kwalificeren voor de finale van afgelopen zondag. “Deze award krijgt een mooi plekje in de woonkamer en ik doe zeer zeker volgend jaar weer mee! Een mooier Vaderdagcadeau kan ik me natuurlijk niet wensen!” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Wie wint de Gouden Hamer?

15 juni 2017
Veertien finalisten strijden om titel ‘Beste klusvader van Nederland’   Zondag 18 juni, op Vaderdag, reikt Hornbach voor het eerst de Gouden Hamer uit aan de ‘Beste klusvader van Nederland.’ De projectbouwmarkt heeft deze nieuwe award in het leven geroepen als ode aan alle klusvaders die ons land rijk is. Veertien finalisten uit het hele land nemen het tegen elkaar op bij Hornbach Amsterdam. ‘Iedereen is natuurlijk van harte welkom om de finalisten tussen 14.00 en 16.00 uur aan te moedigen!’ zegt Maarten Post, Marketing Manager bij Hornbach Nederland, ‘Met deze verkiezing willen we Vaderdag extra glans geven en klussende vaders eens flink op een voetstuk plaatsen. En dan heb ik het over echte klussers, die niet piepen bij een splinter hier en een blauwe nagel daar. Meer dan duizend klusvaders hebben meegedaan aan de voorrondes. Na een boeiende strijd gaan de regionale winnaars strijden voor nationale faam en de Gouden Hamer. Veertien finalisten uit heel Nederland De finalisten kwalificeerden zich tijdens deze voorrondes in de dertien verschillende vestigingen van Hornbach. Daar boorden, zaagden en schroefden zij zich een weg naar de eindstrijd op 18 juni. De veertiende finalist heeft de beste klustip ingediend. Tijdens de zenuwslopende finale in Amsterdam staan deze klusvaders tegenover elkaar en gaan ze de strijd aan. Uiteraard gecoacht door hun kinderen! Vakkundige jury De jury bestaat uit tv-presentatrice Vivian Reijs, Richard van der Dussen, zelf fanatiek klusvader, 100%NL-dj Koen Hansen en Hornbach-medewerker Frank Hofstee. Zij bepalen de uiteindelijke winnaar, die niet alleen als eerste Nederlander de Gouden Hamer in zijn prijzenkast mag zetten, maar ook landelijke en regionale faam vergaart. Klussend Nederland gaat hem overal tegenkomen in de volgende landelijke campagne van Hornbach.

Fleurop bezorgt geslaagden extra goed gevoel

14 juni 2017
De straten kleuren vandaag rood-wit-blauw: overal vlaggen met schooltassen. Fleurop geeft extra kleur door honderden boeketten uit te delen aan eindexamenkandidaten in het hele land. Vandaag horen zij of ze geslaagd zijn en bij zo’n feestelijke gebeurtenis hoort natuurlijk een boeket. Fleurop stuurt vandaag en morgen haar bloemisten op pad om met honderden boeketten op zoek te gaan naar gevels met een vlag én tas. “Iedereen in het gezin leeft mee tijdens de eindexamens en natuurlijk ook op de dag dat de uitslag bekendgemaakt wordt”, aldus Michel van Slingerland, Marketing en Sales Manager van Fleurop Interflora Nederland. “Het moment dat het goede nieuws binnenkomt, vergeet je nooit meer. Die blijdschap, of opluchting, geeft iedereen positieve energie, en bij die vreugde hoort natuurlijk een prachtig boeket. Het is fantastisch om al die lachende gezichten te zien en mensen spontaan te verrassen met een feestelijk boeket.” Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Gemeente Rotterdam kiest voor VHGK

1 juni 2017
De zoektocht naar de beste communicatiebureaus voor Rotterdam brengt de stad naar Voorschoten. vanhulzen•gummo•kicks [VHGK] mag de komende jaren voor de gemeente Rotterdam aan de slag. De opdracht, gegund na een Europese aanbesteding, omvat creatieve, onderscheidende en effectieve communicatie- en vormgevingsopdrachten. VHGK is trots om te gaan werken voor deze wereldstad. “Rotterdam is een stad met internationale allure. Wij kijken uit naar de samenwerking en gaan ons met veel enthousiasme storten op de communicatievraagstukken van de gemeente”, aldus Petra Langeveld, partner bij VHGK. Over VHGK VHGK staat voor vanhulzen•gummo•kicks. Een fullservicebureau voor geïntegreerde communicatie vanuit de disciplines strategie, creatie en content. Gevestigd in Voorschoten met alles onder een dak: adviseurs, projectmanagers, social media-specialisten, vormgevers, media-inkoop en tekstschrijvers. In totaal werken bij VHGK 18 professionals, ondermeer voor de gemeente Haarlemmermeer, de provincie Zuid-Holland, Rijkswaterstaat, SUBWAY, Edet, Sanquin, de Vrije Universiteit, Arbo Unie, Tempo, Brandweer Hollands Midden, Fleurop en Hornbach Bouwmarkt Nederland.  

Wandbekleding van echt hout

31 mei 2017
Een hit bij doe-het-zelvers: wandbekleding van echt hout, waarmee je eenvoudig een zomerse sfeer in huis haalt. Bij Hornbach zijn vanaf nu vurenhouten klikmodules van Island Wood te koop. Wandbekleding geïnspireerd op de sloophout-trend, eenvoudig te verwerken als bekleding van wanden, deuren en meubelen. Met de vurenhouten klikmodules van Island Wood geef je een wand in no-time een zomerse Ibiza-uitstraling. Ze zijn verkrijgbaar in de uitvoeringen ‘Beach White’, ‘Coastal Blue’ en ‘Caribbean Green’, alle drie geïnspireerd op verre reisbestemmingen. Nicole Emers, merchandiser bij Hornbach: “Wij zijn blij dat we deze echte houtpanelen aan ons assortiment konden toevoegen. Moderne wandbekleding is al langer populair en veel mensen geven de voorkeur aan panelen van echt hout. Het mooie van deze wandbekleding is dat je er altijd een unieke wand mee maakt. Iedere plank heeft zijn eigen kleur en structuur en daarmee zijn eigen karakter.” Eenvoudige montage De modules zijn circa 7 mm dik en eenvoudig te monteren dankzij hun mes- en groefverbinding. Het hout is eenvoudig te verwerken. De panelen lenen zich voor talrijke toepassingen, zoals bekleding van wanden en deuren, maar ook als commode, tafelblad of bed-ombouw. Met een transparante laklaag erover kan Island Wood ook buiten worden toegepast om het terras op te sieren. Lokaal geproduceerd en milieuvriendelijk bewerkt De FSC-gecertificeerde vurenhouten planken zijn in Nederland geproduceerd. Met een nieuwe productietechniek bewerkt Island Wood het hout op een milieuvriendelijke manier in elke gewenste kleur, compleet met de verweerde look die zo karakteristiek is voor sloophout. De modules van Island Wood zijn in alle Nederlandse Hornbach-vestigingen verkrijgbaar.

Hornbach daagt handige vaders uit!

30 mei 2017
Stoere klusvaders opgelet: je maakt kans om de eerste winnaar te worden van de Gouden Hamer! Komende zaterdag organiseert Hornbach de eerste regionale voorronde, van 13.00 tot 16.00 uur. De uiteindelijke winnaar kwalificeert zich voor de landelijke finale op Vaderdag, zondag 18 juni. Aanmelden vooraf is niet nodig en deelname is gratis. Heb je komende zaterdag geen tijd? Kan gebeuren, echte klusvaders hebben het op vrije dagen natuurlijk al druk genoeg met hun eigen bouwprojecten. Daar heeft Hornbach rekening mee gehouden en de kwalificatierondes verdeeld over vier speeldagen: zaterdag 3 juni, maandag 5 juni (2de Pinksterdag), zaterdag 10 juni en zondag 11 juni*. Dé kans om een bekende klusheld te worden, want de winnaar komt met zijn gezicht in de hele stad te hangen! Kijk voor meer informatie op www.hornbach.nl/goudenhamer. * Hornbach Alblasserdam is 11 juni gesloten. Landelijke finale op Vaderdag Hoe goed ben je nog met een ouderwetse handzaag? Kun je snel schroeven? En weet je welke sleutel bij welke moer past? De vader die de zaag-, boor- en timmeropdrachten als beste volbrengt, verdient een plek in de eindstrijd op 18 juni bij Hornbach Amsterdam. Tijdens die feestelijke finale strijden uiteindelijk veertien deelnemers voor de eer om een jaar lang de titel ‘Beste klusvader van Nederland’ te mogen dragen. Hornbach heeft deze Gouden Hamer-verkiezing in het leven geroepen als ode aan al die klussende vaders. Om Vaderdag extra glans te geven en deze echte mannen eindelijk eens goed in het zonnetje te zetten. De winnaar van de finale ontvangt de Gouden Hamer en vergaart landelijke roem, via billboards door het hele land en advertenties in kranten en bladen. Een echte held voor heel klussend Nederland!    

Koreaanse visparty in Ypenburg

29 mei 2017
  Kookdemonstraties K-FISH bij Amazing Oriental vrijdag 2 juni Den Haag, 29 mei 2017 – Zoals Nederland de haringparty viert, zo heeft Den Haag de Koreaanse visparty. Liefhebbers van de Oosterse keuken kunnen Koreaanse lekkernijen komen proeven tijdens kookdemonstraties bij Amazing Oriental. Op die manier wordt de samenwerking met het Koreaanse K-FISH op feestelijke wijze ingeluid. Kom vrijdag 2 juni naar Amazing Oriental tussen 13.00 en 17.00 uur om de producten van K-FISH te ervaren en te proeven. Zeewiersnacks en tonijn Amazing Oriental is blij met K-FISH als aanwinst. “Bij thuiskoks én bij Koreaanse expats loopt het water in de mond zodra je K-FISH noemt. Hun zeewiersnacks en de tonijnvarianten in verschillende smaken zijn razend populair”, vertelt Liza Poon – Directeur Marketing Amazing Oriental. “Steeds meer mensen ontdekken zeewiersnacks snacks als alternatief voor de standaardborrelsnack. Zeewier met pannenkoekensmaak is een grote hit, maar ook de varianten met barbecue-, maïs- en honingsmaak zijn erg in trek. Wij nodigen iedereen uit de verschillende smaakvarianten te komen proeven. Er gaat een wereld voor je open.” Kookdemonstraties Fijnproevers weten het allang: de Koreaanse keuken is gezond én lekker. Veel thuiskoks zijn dan ook blij dat het culinaire K-FISH samenwerkt met Amazing Oriental. Om te vieren dat K-FISH-producten verkrijgbaar zijn bij de Oosterse supermarkt, zijn er kookdemonstraties waar iedereen de kookkunst kan afkijken en Koreaanse lekkernijen kan proeven. Deze kookdemonstraties vinden plaats in de winkel van Amazing Oriental aan de Laan van Haamstede 36 in Den Haag Ypenburg. Kijk voor de data en tijden op amazingoriental.com. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels twintig vestigingen, een webshop, en er werken meer dan vijfhonderd mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group is gevestigd in Hoofddorp. Het aanbod van producten is in de loop der jaren uitgegroeid van zeshonderd naar meer dan tienduizend authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor consumenten en horecabedrijven, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Hornbach komt met nieuwe award: de Gouden Hamer

23 mei 2017
  Vaderdag zal nooit meer hetzelfde zijn. Hornbach reikt dit jaar voor het eerst de Gouden Hamer uit voor de ‘Beste klusvader van Nederland’. Voor die stoere klusvader dé kans op eeuwige faam. Vanaf begin juni kunnen vaders van alle leeftijden hun kluskunsten vertonen bij de plaatselijke Hornbach. De eindstrijd voor de Gouden Hamer barst op zondag 18 juni los bij Hornbach Amsterdam. “In ons land wemelt het van de handige vaders”, schetst Maarten Post, Marketing Manager bij Hornbach, de achtergrond van deze uitverkiezing, waarmee wat Hornbach betreft een traditie is geboren. “Wij zien ze regelmatig op de winkelvloer, druk in de weer met projecten voor hun kinderen. Hoe jong of oud deze kinderen ook zijn, ze zijn trots op hun handige vader, die zijn spierballen laat rollen en niet meteen de handdoek in de ring gooit als hij de plank een keer misslaat. Daarom hebben we de Gouden Hamer-verkiezing in het leven geroepen; als ode aan al die klussende vaders. Om Vaderdag extra glans te geven en deze echte mannen eindelijk eens goed in het zonnetje te zetten. Wie anders dan Hornbach, de projectbouwmarkt bij uitstek kan deze handige klussers eren. ” Finale `Beste klusvader van Nederland’ In de landelijke finale op Vaderdag strijden uiteindelijk veertien deelnemers voor de eer om een jaar lang de titel ‘Beste klusvader van Nederland’ te dragen. De eerste dertien helden hebben zich gekwalificeerd als regionale winnaar in een van de Nederlandse Hornbach-vestigingen; onder aanmoediging van hun kinderen hebben zij de zaag-, boor- en timmeropdrachten als beste volbracht: Kom op 3, 5, 10 of 11 juni* tussen 13.00 uur en 16.00 uur naar HORNBACH en doe mee met de compitite. *HORNBACH Alblasserdam is op 11 juni gesloten. Kijk voor meer informatie op de website van Hornbach. Feestelijke Vaderdag Op Vaderdag doen de veertien vaders opnieuw zaag-, boor- en timmeropdrachten. Het ouder-kindteam dat de opdrachten het beste met succes voltooit, wint de Gouden Hamer én vergaart nationale faam. Hornbach kondigt een feestelijke finaledag aan in de recent (februari) geopende vestiging in Amsterdam. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).  

Voedseltransitie Zuid-Holland op gang met Voedselvernieuwersfeest

23 mei 2017
De provincie wil met een langetermijntraject duurzame innovaties stimuleren in de landbouw- en voedselketen in Zuid-Holland. Daarbij kiest zij voor een aanpak met proeftuinen en de opbouw van een netwerk in de landbouw- en voedselketen om samenwerking voor innovatie te stimuleren. Sinds september 2016 werkt vanhulzen•gummo•kicks samen met de provincie aan de opbouw en uitbreiding van dit netwerk en aan het stimuleren van ideeën ervoor, en de start van nieuwe proeftuinen. Van boer tot Statenlid Begin 2017 kregen wij de opdracht om een evenement te organiseren om het inmiddels opgebouwde netwerk naar een volgend niveau te tillen. De vraag: breng 150 mensen bij elkaar die samen een brede en kwalitatieve uitbreiding kunnen vormen voor dit netwerk. Doordat het uitgangspunt het netwerk was, betekende dit uitgebreide samenwerking met veel stakeholders van divers pluimage: van boer tot Statenlid, tot bankdirecteur of ondernemer. Belangrijk was het creëren van eigenaarschap en betrokkenheid bij dit netwerk. Gelukkig konden we al veel mooie resultaten laten zien op het gebied van innovaties, trends en marktontwikkelingen in de landbouw- en voedselketen binnen het netwerk. Voedselvernieuwersfeest VHGK heeft het Voedselvernieuwersfeest conceptueel ontwikkeld en geproduceerd, alsmede het projectmanagement gevoerd. De focus op samenwerking en eigenaarschap werd gestimuleerd doordat leden van het netwerk zelf een bijdrage moesten leveren in de vorm van het leiden van een deelsessie, of het houden van een pitch tijdens de Koploperslunch. Geproduceerde middelen waren: een website, socialmediacampagne, opname, regie en productie van zes teaserfilmpjes (vooraankondigingen), productie en regie voor een documentaire die tijdens het event vertoond werd, aankleding van het event in de vorm van banners, rolbanieren en podiumaankleding, badges, stickers, bewegwijzering, powerpoints, programma en plattegrond, connectiekaartjes en co-productie Voortgangsrapportage Voedselfamilies in samenwerking met bureau Meneer de Leeuw. Het seminar werd goed bezocht, en vooral: door de juiste mix van doelgroepen. Deelnemers aan het Voedselvernieuwersfeest konden kennismaken met verschillende proeftuininitiatieven, inspiratie opdoen en samenwerkingen aangaan. En dat gebeurde volop, de hele dag door. Dubbel en dwars geslaagd Aan het einde van de dag was iedereen het erover eens: de goede organisatie, de bijzondere open sfeer, de bereidheid tot samenwerking en focus op duurzaam resultaat maakten dit tot een top-evenement waarin deelnemers waardevolle connecties en kennis opdeden. Met een zeer tevreden klant als resultaat, en een stevige basis voor de volgende stappen voor dit netwerk. Meer weten over het succesvol opbouwen van kennisnetwerken? Neem contact op met Marian van Charante via marian.vancharante@vhgk.nl of 071 560 20 60.