Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Eerste Nederlandse Subway nieuwe stijl in Rotterdam

13 december 2017
Maasstad testlocatie voor Fresh Forward concept Rotterdam, 13 december 2017 – Echte fans hebben al regelmatig naar binnen gekeken, maar vandaag is het dan zover: de nieuwe Subway-vestiging aan het Stadhuisplein is officieel open. De eerste locatie in Nederland die volledig is ingericht volgens Subway’s nieuwe Fresh Forward-concept. Een voorproefje van deze nieuwe stijl was al te zien bij twee nieuwe Subway-vestigingen in tankstations, maar de Rotterdamse vestiging is de eerste volledige Fresh Forward-locatie. Eigenaar Justin van Gorkum: “Een complete metamorfose”. Justin en zijn vader Vincent van Gorkum runden al eerder een Subway-vestiging nabij het Stadhuisplein, maar konden hun zaak op die locatie niet voortzetten. Het nieuwe restaurant is een primeur in Nederland: de eerste Subway-locatie die full swing volgens het nieuwe Fresh Forward concept is ingericht. Dit concept, gekenmerkt door frisse kleuren, versheid en enkele technische snufjes, slaat goed aan in 87 locaties in de VS en andere landen. Van Gorkum junior: “Dit is de grootste verandering die Subway tot nu toe heeft geïntroduceerd.” Een voorproefje van het Fresh Forward-concept was sinds november al te zien in Heemskerk en Tilburg, waar nieuwe Subway-vestigingen in tankstations zijn geopend. Fresh Forward Uitgebreid klantonderzoek heeft de Subway organisatie doen besluiten om haar vestigingen wereldwijd volgens een nieuw concept in te richten: met de nadruk op vers en het vizier op de toekomst. Een grote beweging, die vorig jaar in gang is gezet met de introductie van een nieuw logo: kenmerkende pijlen in frisse kleuren. De inrichting van de nieuwe Subway-restaurants gaat nog een stap verder. Van Gorkum: “Van de vloer tot het plafond: overal zie je frisse kleuren. Ook op de digitale menuborden, tot aan de uniformen. De groenten, die wij vers snijden voor elke klant, worden letterlijk uitgelicht in transparante displays. Er draait sfeervolle muziek en er zijn handige extra’s waardoor je graag nog wat meer tijd bij Subway doorbrengt, zoals USB-poorten in de banken.” Alle veranderingen zijn erop gericht om de klantervaring naar een hoger niveau te brengen, licht Van Gorkum toe. “Daarom leggen we meer nadruk op Subway-favorieten, zoals vers gesneden groenten en cookies. Binnenkort komen hier technische snufjes bij, zoals self-order schermen in de vestiging waarop je digitaal een Sub kunt bestellen en een app waarmee je dit op afstand kunt doen. Er komt ook een voordeelpas voor Subway-fans: de Subcard.” Familiezaak De familie van Gorkum is een echte Subway-familie. Justin en zijn broer werkten al een tijd bij de restaurantketen, toen zij hun vader vertelden over de mogelijkheden om franchisenemer te worden. Vader Vincent van Gorkum raakte geïnteresseerd en gooide – na een carrière van 25 jaar in de ICT – het roer om. In 2013 begon hij met Justin een Subway-restaurant aan het Stadhuisplein. Nu zijn ze, na 6 weken afwezigheid, terug met een Subway-restaurant, een paar deuren verder dan hun oude plek. “Wij zijn vereerd dat we de eerste Fresh Forward-locatie in Nederland zijn,” vertelt Justin. “De eerste reacties van mensen die al naar binnen hebben gekeken, zijn positief. We zijn benieuwd of dit concept

Daten bij Hornbach

12 december 2017
Zwolle, 12 december 2017 – Wie denkt dat hij goed uit de verf komt als medewerker bij Hornbach Zwolle, heeft nog één kans. Op 14 december is de laatste speeddate-ronde voor werkzoekenden die willen kennismaken met Hornbach. Veel van de 150 vacatures zijn inmiddels al vervuld, maar de bouwmarkt zoekt nog verkopers en caissières voor de Zwolse vestiging.   “Geen zwaar sollicitatiegesprek, maar gewoon een keertje kennismaken. Daar gaat het om bij de speeddates,” vertelt Tonnie Balkema, vestigingsmanager van Hornbach Zwolle. “Dat bevalt goed, bij de kandidaten en bij ons. We hebben dan ook al veel nieuwe medewerkers aangenomen.” Korte kennismaking Op 14 december is de laatste speeddate-dag voor Hornbach Zwolle. Wat kun je op deze dag verwachten? Tonnie Balkema legt uit: “De dag begint met een presentatie over Hornbach. Daarna maak je in een kort een-op-eengesprek kennis met verschillende van onze medewerkers. Klikt het van beide kanten? Dan nodigen wij je uit voor een vervolggesprek. De speeddate is vooral een leuke manier om de mens achter het cv en de motivatiebrief te leren kennen. Dus écht een eerste kennismaking met de persoon.” Wie interesse heeft in een baan als verkoper of caissière, kan zich aanmelden via het UWV. Voor meer informatie over Hornbach Zwolle bekijk de website:  www.hornbach.nl/zwolle. Bijspijkeren en bouwen aan je ontwikkeling De projectbouwmarkt heeft nieuwe medewerkers veel te bieden. “Echte aanpakkers gaan zich helemaal thuisvoelen bij ons”, vertelt Balkema. “Hornbach is een laagdrempelige organisatie met goede doorgroeimogelijkheden. We bieden een stabiele, informele werkomgeving, waar je kunt rekenen op een goed salaris en prettige secundaire arbeidsvoorwaarden. Wij zorgen goed voor onze medewerkers en bieden trainingen, cursussen en opleidingen aan. Zo ontdekken medewerkers zelf waar ze goed in zijn, zodat ze met het juiste materiaal kunnen bouwen aan hun eigen ontwikkeling. Daar investeren wij graag in, want betrokken en vakkundige medewerkers zorgen voor tevreden klanten.” Hornbach zoekt helden Hoe het is om bij Hornbach te werken, zie je in deze video: https://www.youtube.com/watch?v=gyBwqXNB90s Inwerken en opstarten Hornbach Zwolle gaat in 2018 open, maar de medewerkers van deze nieuwe vestiging beginnen al eerder. Zij volgen eerst een interne opleiding, waarin ze het assortiment leren kennen, praktische vaardigheden opdoen en leren hoe alles werkt bij Hornbach. Daarna worden ze ingewerkt bij een andere Hornbach vestiging, zodat ze er in het voorjaar voor 2018 helemaal klaar voor zijn.      

Jingle Bells en kippenvel in SBS6-kerstshow met Fleurop

11 december 2017
‘Zo viert Nederland kerst’ vanaf 18 december op tv Veenendaal, 11 december 2017 – Wind, sneeuw, hagel of regen: wat het weer ook doet, Fleurop en SBS6 bezorgen ons hartverwarmende kerstdagen. Vanaf 18 december wakkeren zij het kerstgevoel aan in het programma ‘Zo viert Nederland kerst’. In deze feelgood-kerstshow gaan Kim-Lian van der Meij, Irene Moors en Kees Tol heel Nederland door, om het kerstgevoel in al zijn vormen te ervaren. Mensen die deze kerst iets extra’s verdienen, omdat iemand ze dankbaar is of een hart onder de riem wil steken, worden verrast met een schitterend Fleurop-kerstboeket. Ultieme opwarmer Het programma ‘Zo viert Nederland kerst’ is de ultieme opwarmer voor de kerstdagen. Van hysterisch versierde huizen en straten tot sfeervolle kerstmarkten en de Amsterdam Ugly X-mas sweater run: het komt allemaal voorbij. De BN’ers laten zien hoe iedereen zich voorbereidt op de meest magische tijd van het jaar. Dankbaarheid speelt daarin een grote rol, want de decembermaand is bij uitstek geschikt om vrienden en familie in het zonnetje te zetten. Fleurop zorgt er met schitterende kerstboeketten voor dat dit gevoel van dankbaarheid wordt overgebracht.   Emoties uiten Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop, laat weten: “Omkijken naar elkaar, daar gaat het om met kerst. Dit nieuwe programma sluit hier perfect bij aan door het kerstgevoel sfeervol in beeld te brengen. Het raakt je. Hetzelfde effect bereiken wij met onze boeketten. Elk boeket is door onze bloemisten met liefde samengesteld. Kun je er met kerst niet bij zijn? Zeg het dan met bloemen!”  ‘Zo viert Nederland kerst’ is van 18 tot en met 22 december iedere dag om 20.00 uur te zien bij SBS6.

Justdiggit vergroent 1.600 hectare land in Kenia

8 december 2017
Nederlandse non-profit organisatie maakt verschil en legt dit vast in documentaire  Hoofddorp, 8 december 2017 – Aanstaande maandagavond vindt in theater Tuschinski in Amsterdam de première van de indrukwekkende documentaire ‘Seeds of Change’ plaats. De door Justdiggit geproduceerde film laat zien dat het maken van een positieve klimaatimpact echt mogelijk is. Samen met de Keniaanse Maasai gemeenschap werkte deze Nederlandse non-profit organisatie het afgelopen jaar aan vergroening in Kenia. Het resultaat is verbluffend.     72.000 ‘kuilen’ graven Seeds of Change neemt je mee naar Zuidelijk Kenia, het gebied dat thuis is voor de Maasai. Zij zijn volledig afhankelijk van het land als bron van inkomsten en voor hun voedsel. Maar het land was dor en droog en vee kon hier niet meer grazen. Om het gebied te herstellen heeft Justdiggit samen met de Maasai 72.000 halvemaanvormige water-bunds gegraven. Deze water-bunds stoppen verdere erosie en maken het weer mogelijk om regenwater te laten intrekken in de bodem, wat essentieel is om de vegetatie te herstellen. Impact in beeld Inmiddels is 1.600 hectare zwaar gedegradeerd land succesvol vergroend. Seeds of Change laat zien dat met simpele interventies, uitgevoerd door de lokale bevolking, een positieve impact bereikt kan worden. Maar de documentaire brengt ook het enthousiasme van de bevolking in beeld en laat zien wat het voor de Maasai en het wildlife betekent dat het land zich herstelt. Award-winning documentaire Seeds of Change is het vervolg op ‘Rainmakers’ en dus veelbelovend. Rainmakers werd dit jaar genomineerd voor verschillende filmprijzen en won op het My Hero International Film Festival in Los Angeles de Best Documentary Award. Waarbij Rainmakers de ernst van de situatie laat zien en de start van het Justdiggit project, toont Seeds of Change het bewijs van de hoopvolle oplossing: met simpele interventies, uitgevoerd door de lokale bevolking, hebben Justdiggit’s projecten een positieve impact op water- en voedselzekerheid, biodiversiteit, lokale economie, educatie en uiteindelijk op het klimaat. Met eigen ogen bekijken hoe Justdiggit het verschil maakt? Seeds of Change is vanaf 12 december te zien via de website van Justdiggit: www.justdiggit.org. Over Justdiggit      Justdiggit ontwikkelt grootschalige landschapsherstelprojecten met een positieve klimaatimpact. Deze Nederlandse non-profitorganisatie maakt gebruik van verschillende soorten technieken voor het opvangen van regenwater, zodat het weer in de aarde kan indringen en vegetatie de kans krijgt zich te herstellen. Dit proces stimuleert plantgroei en herstelt tevens de watercyclus waardoor de natuur weer in balans raakt. Meer beplanting is meer zuurstof, minder CO2 en een koelere planeet voor ons allemaal. Justdiggit is actief in verschillende landen waaronder Kenia en Tanzania. Vanwege de omvang en locatie leiden deze projecten niet alleen tot lokale voordelen zoals biodiversiteit en water- en voedselzekerheid, maar verbeteren ze het klimaat van de hele regio. Uiteindelijk merken we dit ook in Nederland, waar klimaatverandering nu voor extremer weer zorgt. Justdiggit opereert vanuit Amsterdam en werkt per project samen met organisaties aldaar en de lokale bevolking. Dankzij internationale partners en toegewijde vrijwilligers bereiken zij een grote impact. Justdiggit wordt o.a. gesteund door Desmond Tutu, Floortje Dessing en André Kuipers.

Samen zijn met Willeke Alberti en Mart Hoogkamer

30 november 2017
1.000 ouderen genieten tijdens KPN Mooiste Contact Theater Tour   Samen zijn. Samen lachen, samen huilen. In de donkere dagen voor kerst genieten 1.000 ouderen van een middag vol nostalgie, met een lach en een traan. Zij worden getrakteerd op een muzikale tijdreis met Willeke Alberti en Mart Hoogkamer. Elk jaar organiseert KPN in het najaar een sfeervol samenzijn voor ouderen voor wie sociaal contact niet vanzelfsprekend is, met liedjes van vroeger. Dit jaar bestaat het KPN Mooiste Contact Fonds tien jaar. Daarom is er een speciale jubileumtour die plaatsvindt in vijf theaters verspreid door het land. Deze KPN Mooiste Contact Theater Tour gaat morgen van start in Rijswijk. Willeke en Mart KPN pakt uit met een theatertour waarbij 1.000 ouderen uit alle windstreken dit sfeervolle evenement mogen meemaken onder begeleiding van bijna evenveel KPN-vrijwilligers. De ouderen, voor wie sociaal contact niet vanzelfsprekend is, worden eerst getrakteerd op een lunch en kunnen vervolgens herinneringen ophalen en meezingen met Willeke Alberti en Mart Hoogkamer. Mart werd ontdekt in het tv-programma Holland’s Got Talent. Opleven “Onze vrijwilligers kijken er alweer naar uit”, zegt Mark Versteegen, directeur van het KPN Mooiste Contact Fonds. “Collega’s hebben zich weer massaal aangemeld. We zetten ons in om eenzaamheid te bestrijden en deze Theater Tour is daar een mooi voorbeeld van. Wij dragen ouderen een warm hart toe. Onze vrijwilligers beleven er zelf ook plezier aan als ze ouderen zien opleven door de bekende melodieën van vroeger.” KPN Mooiste Contactfonds bestaat tien jaar Het KPN Mooiste Contact Fonds werd in 2007 door KPN opgericht om sociaal contact te bevorderen voor mensen die dat missen. Daar kunnen allerlei oorzaken voor zijn, bijvoorbeeld ziekte, een handicap of het wegvallen van een partner. Het KPN Mooiste Contact Fonds brengt deze mensen in contact met de wereld om hen heen. Het fonds draagt met financiële middelen, techniek en medewerkers (vrijwilligers) van KPN bij aan maatschappelijke projecten. De afgelopen tien jaar heeft het fonds bijgedragen aan projecten van EDventure, Resto VanHarte, Nationaal Ouderenfonds, Landelijk Netwerk Autisme, CED Groep, Rode Kruis, Stichting Het Vergeten Kind, Alzheimer Nederland, ’s Heeren Loo Zorggroep, Stichting Gouden Dagen, Hartstichting, Nierstichting en Stichting Papageno. Vanuit KPN hebben ruim 20.000 medewerkers zich sinds de start van het fonds vrijwillig ingezet voor de verschillende projecten.

Snowkiten op de Kilimanjaro

24 november 2017
  Kitesurfer Jerrie van de Kop vraagt aandacht voor klimaatverandering Hoofddorp, 24 november 2017 – Kitesurfen op de sneeuw in een krater van de Kilimanjaro. Kitesurfer Jerrie van de Kop deed het als eerste. Indrukwekkend om te zien, maar ook zorgelijk! Door klimaatverandering worden de sneeuwkappen op bergtoppen steeds kleiner. Jerrie vraagt hier aandacht voor, met zijn spectaculaire actie-documentaire Follow The Wind. De film is vandaag in première gegaan op Red Bull TV. Van Zanzibar naar de Kilimanjaro Stoer, spectaculair en alarmerend: met Follow the Wind brengt Jerrie uitersten bij elkaar. In deze 40 minuten durende actie-documentaire reist hij van de warme wateren van Zanzibar naar de besneeuwde top van de Kilimanjaro in Tanzania… op de wind. Van de Kop gebruikt uitsluitend windaangedreven voertuigen zoals een blokart, kitewing, kiteboard, landboard, hydrofoil en snowkite gear. Zijn missie: bewustwording vergroten over klimaatverandering. Smeltende gletsjers Op bergtoppen is steeds minder sneeuw en ijs te vinden, laat Van De Kop zien. De gevolgen van klimaatverandering maakt hij op deze manier concreet. Hij vraagt hiermee aandacht voor de global coolingprojecten van Justdiggit. Grootschalige landschapsherstelprojecten met een positieve klimaatimpact: het opvangen van regenwater en stimuleren van plantgroei, met als gevolg een kleinere CO2-uitstoot en meer zuurstof. Primeur Van de Kop is de eerste persoon die ooit op de sneeuw in de krater van Kilimanjaro heeft gesnowkite. De krater van de Kilimanjaro bevindt zich op 5700 meter hoogte, en wordt door de lokale Maasaibevolking de witte berg genoemd door zijn besneeuwde toppen. Wetenschappers verwachten echter dat de gletsjers en de sneeuw in 2020 verdwenen zullen zijn als gevolg van klimaatverandering. Van de Kop hoopt met zijn actiedocumentaire meer bewustzijn te creëren en meer draagvlak voor maatregelen tegen klimaatverandering. De film is te zien op Red Bull TV. Over Justdiggit          Justdiggit ontwikkelt grootschalige landschapsherstelprojecten met een positieve klimaatimpact. Deze Nederlandse non-profitorganisatie maakt gebruik van verschillende soorten technieken voor het opvangen van regenwater, zodat het weer in de aarde kan indringen en vegetatie de kans krijgt zich te herstellen. Dit proces stimuleert plantgroei en herstelt tevens de watercyclus waardoor de natuur weer in balans raakt. Meer beplanting is meer zuurstof, minder CO2 en een koelere planeet voor ons allemaal. Justdiggit is actief in verschillende landen waaronder Kenia, Tanzania en Marokko. Vanwege de omvang en locatie leiden deze projecten niet alleen tot lokale voordelen zoals biodiversiteit en water- en voedselzekerheid, maar verbeteren ze het klimaat van de hele regio.  Uiteindelijk merken we dit ook in Nederland, waar klimaatverandering nu voor extremer weer zorgt. Justdiggit opereert vanuit Amsterdam en werkt per project samen met organisaties aldaar en de lokale bevolking. Dankzij internationale partners en toegewijde vrijwilligers bereiken zij een grote impact. Justdiggit wordt o.a. gesteund door Desmond Tutu, Floortje Dessing en André Kuipers.

Bij Hornbach maakt het niet uit of je man of vrouw bent

16 november 2017
“Het is niet altijd makkelijk, maar ga ervoor!” Houten, 16 november 2017 – Bam! De sloophamer erin! De nieuwste campagne van Hornbach rekent af met clichés over vrouwen. In commercials zien we een krachtige klusvrouw die de traditionele rolmodellen, verbeeld in diverse sculpturen, aan gort slaat. Ook sloopt ze een muur. Of je nu letterlijk een muur doorbreekt of figuurlijk de traditionele rolmodellen wilt doorbreken: het vergt kracht en een lange adem. Daarom luidt de slogan van de campagne: “Het is niet altijd makkelijk, maar ga ervoor!” “Onze boodschap is duidelijk”, zegt Maarten Post, Marketingmanager bij Hornbach. “Het idee dat klussen een mannendomein zou zijn, is achterhaald. Onze klanten zijn echte klussers, of ze nu man of vrouw zijn! Daarom rekenen wij radicaal af met typische vrouwencommercials. Wij brengen het volhouden en bikkelen dat bij echte klussers hoort, in beeld. Hornbach is er voor de echte doorzetters, dat is onze boodschap. Of dat een vrouw of een man is, vinden wij niet relevant.” De commercials: de beuk erin Online en op tv zien we de komende maanden een commercial waarin een vrouw met een sloophamer komt aangelopen. Er doemen sculpturen op die traditionele vrouwbeelden laten zien, zoals het seksobject, de shopping girl, het roze prinsesje, de vrouw die de last van het zorgen draagt, en de vrouw die ondergeschikt is aan de man. De vrouw heft de hamer en geeft de eerste klap. Een traditioneel vrouwbeeld gaat aan diggelen. Ook een deel van een muur is gesloopt. Met elke volgende slag sneuvelt weer een cliché, weer een stuk muur, totdat de muur is neergehaald en het daglicht de vrouw tegemoet straalt. Ze veegt haar voorhoofd af. ‘Het is niet altijd makkelijk, maar ga ervoor!’ is de boodschap van de spot. “De vrouw als volwaardige klusser, dat is het beeld dat we willen overbrengen”, licht Maarten Post toe. “Ze werkt zich in het stof, in het zweet, in het rood, maar ze bikkelt door. Hornbach is er voor alle mensen die vastbesloten zijn hun klus tot een succes te maken.” De campagne is vanaf 24 november op televisie te zien. Bekijk hier de campagne.  

Grootste verfproducent komt naar Nederland

14 november 2017
Valspar® verf vanaf donderdag in schappen van Hornbach Een primeur voor Nederland: vanaf aanstaande donderdag is de verf van het Amerikaanse merk Valspar verkrijgbaar bij Hornbach Best. Valspar is een van de toonaangevende verfmerken van Sherwin-Williams®, de grootste verfproducent ter wereld. Hornbach is de eerste en de enige bouwmarkt op het Europese vasteland waar de Valspar® producten van Sherwin-Williams® verkrijgbaar zijn. Verfliefhebbers kunnen hun hart ophalen, het assortiment van Valspar® kent maar liefst 2,2 miljoen kleuren. Nederland een belangrijke markt “Wij zijn erg blij dat onze verf bij Hornbach in het schap staat”, vertelt Harry Harrison, Marketing Manager Consumer Brands Group Europe, van Sherwin-Williams. “Consumenten in Nederland lopen vaak voorop als het gaat om trends, en het zijn echte doe-het-zelvers, dus ze verwachten veel van verfmerken. Dankzij 200 jaar ervaring, inzicht en innovatie weet Valspar deze verwachtingen niet alleen in te lossen, maar zelfs te overtreffen, ten bate van zowel consumenten als professionals. Wij dragen met trots de titel van beste dienstverlener in de sector en leverancier van de meest hoogwaardige producten in elke prijsklasse. Valspar weet dat verfprojecten met de nodige emoties gepaard kunnen gaan. Daarom doen wij er alles aan om ervoor te zorgen dat iedere klant, iedere keer weer, een perfect resultaat bereikt.” Waardevolle toevoeging assortiment “Valspar is een waardevolle toevoeging aan ons bestaande verfassortiment”, laat Hans van Bemmel, Hoofd Inkoop Hornbach Nederland weten. “Met de komst van Valspar bieden we consumenten en professionals het grootste aanbod in tinten en kleuren.” Uniek is de Exact Colour Matching technologie van Valspar. Daarmee is echt elke gewenste kleur leverbaar. “Op zoek naar verf in de kleur van je gordijnen, je lievelingstrui of favoriete woonaccessoire? Neem de staal of het complete product mee. De geavanceerde Valspar kleurscanner scant het product en maakt verf in exact dezelfde tint. Valspar is de enige in Europa die dit kan”, aldus Hans van Bemmel. Over Sherwin-Williams De naam Sherwin-Williams is mogelijk onbekend. Maar het bedrijf, dat opgericht is in 1866, heeft heel wat bekende gebouwen in de verf gezet. Zoals het Witte Huis in Washington, de Freedom Tower in New York en de Golden Gate Bridge in San Francisco. En dichter bij huis: de bekende Londense dubbeldekkers zijn voorzien van een rode verflaag van Valspar. Sherwin-Williams is uitgegroeid tot wereldmarktleider in verven en coatings. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Cleveland, Ohio. Wereldwijd heeft het bedrijf ruim 60.000 medewerkers. Hornbach Best is het eerste verkooppunt van Valspar verf op het Europese vasteland. Introductie in andere Hornbach-vestigingen en verkoop via de webshop van Hornbach vinden later in het jaar plaats.
Persberichten

Subway nieuwe partner EG Group

13 november 2017
Subway nieuwe partner van EG Group in Nederland en België EG Group, één van de grootste onafhankelijke uitbaters van tankstations in Europa, is een brand partnership aangegaan met Subway Restaurants in de Benelux. De eerste 2 vestigingen in het Texaco tankstation netwerk, in Heemskerk en in Tilburg Oost, zijn inmiddels een feit. Het zijn tevens de eerste 2 Nederlandse Subway locaties in het nieuwe Fresh Forward design. EG Group exploiteert in Nederland tankstations van Texaco en werkt onder meer samen met Spar en Lavazza. EG Group werkt voortdurend aan de verbetering van haar diensten en services onderweg, waarbij een samenwerking met Subway Nederland een logische volgende stap is, aldus Operational Director Nabil Subuh: “Wij zijn de grootste franchisepartner van Subway in het Verenigd Koninkrijk. Nu breiden we deze samenwerking uit naar de Benelux.” Opmaat naar meer Ook in Ekeren (België) wordt de komende maand een nieuwe Subway vestiging in een Texaco tankstation van EG Group geopend. “Wij zijn trots op deze samenwerking, want Subway is een sterk en bekend merk”, vervolgt Subuh. “Bovendien hebben wij er vertrouwen in dat deze samenwerking zijn vruchten zal afwerpen. Wij zien de opening van de eerste vestigingen in de Benelux als een opmaat naar meer.” Joost Labadie, Country Director Nordics, Netherlands & Russia bij Subway, sluit zich daarbij aan: “Deze samenwerking past uitstekend in onze doelstelling om in aantal vestigingen de grootste quick service restaurantketen van Nederland te worden.” Fresh Forward De nieuwe vestiging is ingericht volgens het nieuwe Fresh Forward concept, met een fris en eigentijds design. Labadie legt uit: “Wij zijn altijd bezig om de ervaring van onze gasten te verbeteren, want wij streven ernaar om het favoriete quick service restaurant te worden van consumenten in Europa. In de Fresh Forward vestigingen bij Texaco komen de typische Subway favorieten – vers afgebakken brood, cookies en groenten – nog beter tot hun recht in lichte, moderne displays. De komende jaren staan er ook vernieuwingen in het menu en technologische innovaties op stapel.” Alle nieuwe Subway restaurants in Nederland zullen vanaf volgend jaar in het Fresh Forward design gebouwd worden. EG Group EG Group is een van Europa’s toonaangevende onafhankelijke retailers met een gevestigde naam in het leveren van een breed forecourt aanbod. EG Group bezit en bedient meer dan 2.600 benzinestations en convenience stores in 6 landen: Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Italië, België en Luxemburg. EG Group heeft samenwerkingen met nationale en internationale merken binnen de brandstof en retail zoals Shell, BP, Esso, Texaco, Starbucks, Subway, Greggs, Spar, Sainsbury’s, Carrefour, KFC en Burger King. Passie voor kwaliteit, gemak en servicegerichtheid staan centraal binnen de EG Group. Over de Subway® organisatie Subway® Restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 110 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel 194 Subway® restaurants. Bij Subway® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid met versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. De Subway®

World Sandwich Day-actie Subway Nederland levert 3.600 maaltijden op

9 november 2017
Houten, 9 november 2017 – Subway Restaurants organiseerde afgelopen vrijdag wereldwijd World Sandwich Day, zo ook in Nederland. Alleen die dag gold de aanbieding: een gratis Sub bij elk verkocht drankje. Van elke verkochte aanbieding doneerde Subway een deel van de opbrengst aan Voedselbanken Nederland. Dit leverde 3.600 maaltijden op. World Sandwich Day werd dit jaar gevierd in meer dan 60 landen. Afgelopen vrijdag was het World Sandwich Day. In Subway restaurants in Nederland gold de aanbieding: een gratis Sub bij elk verkocht drankje. Per verkochte aanbieding doneerde Subway 10 cent aan Voedselbanken Nederland. Reza Parvin, eigenaar van enkele Subway vestigingen in Den Haag: “Door de aanbieding én het feit dat er een donatie aan de Voedselbank werd gegeven, waren onze gasten extra gemotiveerd om hier gebruik van te maken.” Marketing Manager Rodger Schoester en Joost Labadie van Subway Nederland overhandigden vandaag een cheque ter waarde van 3.600 maaltijden aan Caroline van der Graaf van Voedselbanken Nederland. Van der Graaf: “Een mooie eerste samenwerking die heeft geleid tot dit geweldige cadeau van Subway.” Meer dan 13 miljoen maaltijden wereldwijd Niet alleen in Nederland, maar in landen over de hele wereld organiseerde Subway deze actie. In meer dan 60 landen werd World Sandwich Day op deze manier gevierd. Van Hongkong, Australië tot Costa Rica; van Suriname, Honduras tot Zuid-Korea. Het is voor het eerst dat Subway Restaurants op dezelfde dag in al haar restaurants deze actie organiseerde. De totale opbrengst wereldwijd bestond uit 13,4 miljoen maaltijden Voedselbanken Nederland In Nederland leeft meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. De voedselbanken helpen de armsten door ze tijdelijk te voorzien van voedselpakketten. Om hun klanten van eten te kunnen voorzien, werken ze samen met bedrijven, instellingen, overheden en particulieren. Zo zorgen ze er samen voor dat armoede wordt bestreden, voedseloverschotten verdwijnen en het milieu minder wordt belast. Om de zelfredzaamheid van hun klanten te vergroten, werken de voedselbanken samen met lokale organisaties die hun klanten helpen om weer op eigen benen te staan. Voedselhulp moet immers altijd tijdelijk zijn. Over de Subway® organisatie Subway® Restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 110 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel 194 SUBWAY® restaurants. Bij Subway® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid met versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. De Subway® formule staat bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij consumenten zelf invloed hebben op de voedingswaarden.

Fleurop zet mantelzorgers in het zonnetje

7 november 2017
Bloemen voor mantelzorgers tijdens onthulling Mantelzorg Mozaïek Veenendaal, 7 november 2017 – Maar liefst 4 miljoen Nederlanders helpen belangeloos iemand in hun omgeving. Bij huishoudelijke taken, persoonlijke verzorging, administratie en andere vormen van mantelzorg. Fleurop draagt deze hulpvaardige vrouwen en mannen een warm hart toe. Vrijdag 10 november, op de Dag van de Mantelzorg, zet Fleurop mantelzorgers in de bloemen. Zij werkt daarvoor samen met Mezzo, de landelijke vereniging die opkomt voor iedereen die belangeloos voor een naaste zorgt. Mantelzorg is geen sinecure. Van de 4 miljoen mantelzorgers in Nederland zijn er 610.000 die een ander langer dan drie maanden en meer dan acht uur per week helpen. Meer dan 80% daarvan heeft ook een betaalde baan en doet het mantelzorgen dus naast zijn of haar werk. Hoewel het intensief is, brengt mantelzorg ook veel positiviteit, vertelt Josien van Eijk, communicatieadviseur Mezzo: “Mantelzorgen kent vele momenten van persoonlijk geluk, waardering, ontroering en dankbaarheid.” Antje Monteiro onthult Mantelzorg Mozaïek De Dag van de Mantelzorg staat dit jaar in het teken van die waardevolle momenten. Mezzo riep mantelzorgers op hun mooiste mantelzorgmoment te delen en bundelde deze in een digitaal mozaïek. In het bijzijn van 120 mantelzorgers wordt het Nationaal Mozaïek van mooie mantelzorgmomenten op 10 november in Amersfoort onthuld door Antje Monteiro. Fleurop zet alle aanwezigen in de spotlights en zorgt voor een passend aandenken op deze feestelijke dag. Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop: “Wij zijn vereerd dat we ons kunnen inzetten voor Mezzo en de mantelzorgers met bloemen in het zonnetje kunnen zetten. Een boeket is meer dan een tastbaar cadeau, het bezorgt een goed gevoel.”

Shopconcept COSIE van Total slaat aan

6 november 2017
  Shopconcept COSIE van Total slaat aan Dinsdag presentatie op Tankstation Vakbeurs in Houten   Den Haag, 6 november 2017 – Dinsdag 14 november presenteert Total op de Tankstation Vakbeurs 2017 het nieuwe shopconcept voor de tankstationondernemer: COSIE. COSIE staat voor Coffee, Sandwich, Inspiration & Experience. COSIE is vorig jaar uitgerold binnen het eigen netwerk van Total tankstations. De behaalde resultaten en klantwaardering waren zo positief, dat Total COSIE nu ook aan haar tankstationondernemers gaat voorstellen. Het nieuwe shopconcept is modulair en kan op maat van ieder tankstation worden toegepast. Het blijkt een echte klantenbinder. Eigenlijk is COSIE méér dan een shopconcept. Het is een omgeving waar klanten als gasten worden verwend met koffie van barista-kwaliteit, verse sapjes, culinaire sandwiches en een restaurantgevoel. Frisse kleuren, alle ruimte, luxe toiletten: COSIE maakt het tankstation tot een plek waar weggebruikers graag komen én terugkomen. En waar ze vriendelijk verleid worden om méér te kopen dan brandstof alleen. Daarmee zal COSIE het rendement van tankstations een flinke boost geven. Total presenteert het COSIE-shopconcept op dinsdag 14 november tijdens de Tankstation Vakbeurs in Expo Houten. De Tankstation Vakbeurs is gratis toegankelijk voor het publiek. Een gastvrij Total-team staat klaar om bezoekers kennis te laten maken met het meest vernieuwende concept in de tankstationbranche. Via Total is het mogelijk om de beurs kosteloos te bezoeken door aan te melden via www.total.nl/tankstations/tankstationvakbeurs.  

Fleurop brengt bloemenzee in Carré

2 november 2017
Spectaculaire rode loper bij première musical My Fair Lady Amsterdam, 2 november 2017 – Maandagavond vindt in Koninklijk Theater Carré in Amsterdam de landelijke première van de musical My Fair Lady plaats. Met honderden bloemen zorgt Fleurop voor een spraakmakend rodelopermoment. Als trotse partner van My Fair Lady creëert Fleurop een spectaculaire bloemenzee langs de rode loper. Die zal naast gerenommeerde musicalspelers betreden worden door vele BN’ers. “Geweldig dat we bloemen, die in deze musical een grote rol spelen, naast de sterren in de spotlight kunnen zetten tijdens de feestelijke première”, aldus Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager Fleurop. Genieten van kostuums, meezingers én bloemen My Fair Lady gaat over een excentrieke professor (Henry Higgins) die de weddenschap aangaat om een eenvoudige bloemenverkoopster van de Londense markt Covent Garden (Eliza Doolittle) om te toveren tot een echte lady in de Engelse society. Producenten Ruud de Graaf en Hans Cornelissen laten weten: “My Fair Lady, het verhaal over bloemenmeisje Eliza, is één van de beste grote Broadway-musicals ooit gemaakt, en het is fan-tas-tisch om die te kunnen laten touren langs de grote Nederlandse theaters. Naast bloemen zullen de vele bezoekers genieten van de prachtige kostuums en klassieke meezingers.” De cast wordt gevormd door Esmée Dekker als Eliza, Chris Tates als professor Higgins en acteurs als Alfred van den Heuvel, Sjoukje Hooymaayer, Han Oldigs, Yoran de Bont, Ellen Röhrman en Esther van Boxtel. De regie is in handen van Paul van Ewijk.  
Nieuws Persberichten

Olivier Van Parys nieuwe voorzitter Raad van Bestuur Total Nederland N.V.

31 oktober 2017
  Den Haag, 31 oktober 2017 – Olivier Van Parys (45, Belgische nationaliteit) is benoemd tot voorzitter van de Raad van Bestuur van Total Nederland N.V. In deze functie volgt hij Benoît Ortegat op die per 1 november 2017, na een succesvolle carrière van 38 jaar, met pensioen gaat. Olivier Van Parys is in dienst bij de Total Groep sinds 1995 en laatstelijk in de functie van Managing Director bij Total Ghana.

Eerste World Sandwich Day in Nederland

31 oktober 2017
Subway organiseert actie voor Voedselbank Aanstaande vrijdag is het World Sandwich Day bij Subway. In meer dan 60 landen over de hele wereld organiseert Subway een actie voor een goed doel op het gebied van voeding. In Nederland geldt de aanbieding: krijg een gratis Sub bij elk verkocht drankje. Per verkochte aanbieding doneert Subway 10 cent aan Voedselbanken Nederland. Vrijdag 3 november is World Sandwich Day. Dit jaar viert Subway deze dag voor het eerst in meer dan 60 landen, waaronder Nederland. Bij elk Subway-restaurant in Nederland geldt aanstaande vrijdag: koop een drankje, krijg een gratis Sub. Hoe meer mensen van deze aanbieding gebruik maken, hoe meer maaltijden Subway aan de Voedselbank doneert. Rodger Schoester, Subway Nederland: “We vinden het super dat we World Sandwich Day nu ook in Nederland vieren. Het is een feest. Wij bedanken onze klanten door ze een aantrekkelijke aanbieding voor te schotelen, waarmee zij de kans krijgen om de Voedselbank te helpen. Samen kunnen we een groot aantal maaltijden doneren aan dit mooie doel.” Over Voedselbanken Nederland In Nederland leeft meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. De voedselbanken helpen de armsten door ze tijdelijk te voorzien van voedselpakketten. Om hun klanten van eten te kunnen voorzien, werken ze samen met bedrijven, instellingen, overheden en particulieren. Zo zorgen ze er samen voor dat armoede wordt bestreden, voedseloverschotten verdwijnen en het milieu minder wordt belast. Om de zelfredzaamheid van hun klanten te vergroten, werken de voedselbanken samen met lokale organisaties die hun klanten helpen om weer op eigen benen te staan. Voedselhulp moet immers altijd tijdelijk zijn.

Minder irritatie door klussende buren

16 oktober 2017
Bouwmarkt volgt tips op Houten, 16 oktober 2017 – Maar liefst de helft van de huizenbezitters heeft verbouwplannen. Dit blijkt uit het Grote Hornbach Klusonderzoek, dat onlangs plaatsvond onder 532 huizenbezitters. Dit onderzoek, dat inzoomde op klusbereidheid en -overlast, wees uit dat niet-klussers sneller bij hun buren gaan klagen dan klussers. Burenruzie voorkomen is eenvoudig: een kaartje door de brievenbus voorkomt een hoop ellende.  Er wordt volop geklust in Nederland, blijkt uit dit representatieve onderzoek (N = 532). Ruim de helft van de Nederlanders gaat nog dit jaar een kleine of grote verbouwing doen. Van deze klussers doet 37% het helemaal zelf, 22% besteedt het uit en 36% doet het samen met een professional. Mannen klussen voor hun plezier Met name mannen hebben plezier in het klussen: maar liefst 42% van hen vindt het leuk om te doen. Bij de vrouwen is het enthousiasme minder en blijft het aandeel plezierklussers steken op 27%. De klussen die we zelf doen, variëren van schilderen en vloeren leggen tot het plaatsen van een nieuwe keuken of badkamer. Het plaatsen van een muur of een uitbouw van een serre laten we liever aan professionals over. Niet-klusser klaagt sneller Al dat geklus kan irritatie opleveren bij de buren. De meest voorkomende irritatie bij buren is geluidsoverlast. Ook niet-opgeruimde spullen en auto’s of busjes op de stoep zorgen weleens voor klachten over en weer. Buren die niet zelf klussen, klagen veel sneller. Van de niet-klussers heeft 33% weleens bij de buren geklaagd, van de klussers is dat slechts 16%. Simpele remedie Wie het gezellig wil houden in de buurt, kan de buren het beste even inlichten over de klusplannen. Buren die geïnformeerd zijn, ervaren minder irritatie en zullen minder snel klagen. Van de mensen die vooraf van hun buren een briefje door de bus krijgen, heeft 87% nog nooit over klusoverlast geklaagd. Uit het onderzoek kwam dan ook de suggestie om kaarten voor de buren te verstrekken bij de bouwmarkt. “Die tip hebben we opgevolgd”, laat Maarten Post, marketingmanager van Hornbach, weten. “In al onze vestigingen staan nu kaarten waarmee klussers hun buren op een leuke manier kunnen laten weten dat er een verbouwing op stapel staat. Een logische stap na de campagne Hornbach zegt sorry, maar niet voor de 120.000 artikelen.” Het Grote Hornbach Klusonderzoek werd uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Direct Research in september 2017. Aan het onderzoek deden 532 huizenbezitters mee, die vragen beantwoordden over verbouwplannen, klusirritaties en klussende buren.  Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2017 voor de twaalfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente

Feestelijke opening Singapore Food Fair 2017

13 oktober 2017
Nog het hele weekend genieten van foodfestival bij Amazing Oriental Ypenburg Den Haag, 13 oktober 2017 – Het was een feest voor alle zintuigen: de opening van de Singapore Food Fair 2017. De aftrap van dit driedaagse culinaire festival vond vanochtend plaats bij Aziatische supermarkt Amazing Oriental in Ypenburg. In het bijzijn van bezoekers en de ambassadeur van Singapore uit Brussel gaf algemeen directeur Martin Chan om 11.00 uur het startschot. Daarna barstte het evenement los met een indrukwekkende leeuwendans. “Nog tot en met zondag kun je in Ypenburg genieten van smaakvolle verrassingen”, laat Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental, weten. “Met kookdemonstraties, gratis proeverijen en overheerlijke nieuwe producten die we rechtstreeks uit Singapore hebben laten invliegen, is de Singapore Food Fair een grote inspiratiebron.” Unieke opzet Het driedaagse foodfestival, dat gratis toegankelijk is, kent een unieke opzet. Liza Poon: “Het compacte format zorgt voor een intieme sfeer en een complete oosterse beleving. Bijzonder aan dit foodfestival is dat je na de opgedane inspiratie direct zelf aan de slag kunt gaan. Bij Amazing Oriental vindt zowel de beginnende als gevorderde kok alle denkbare ingrediënten om zelf oosterse gerechten te bereiden.” Van Ypenburg naar Duivendrecht en Eindhoven Na Ypenburg trekt het foodfestival verder het land in. Allereerst richting Duivendrecht, waar het evenement op 21 en 22 oktober plaatsvindt. Het weekend daarna kun je inspiratie opdoen in Eindhoven. Kijk voor meer informatie op www.amazingoriental.com/singaporefoodfair2017. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels 20 vestigingen en er werken meer dan 500 mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group staat in Hoofddorp (Broekermeerstraat 135). Het aanbod van levensmiddelen is in de loop der jaren uitgegroeid van 600 naar meer dan 10.000 authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor horecabedrijven en consumenten, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Boswandeling in een vaas

10 oktober 2017
Fleurop heeft haar nieuwe selectie herfstboeketten gelanceerd. Bloemisten hebben de koppen bij elkaar gestoken, met tien schitterende herfstboeketten als resultaat. Eén gevoel komt terug in alle vakkundig samengestelde boeketten: warmte. Met typische herfstproducten als hypericum, kalebas en nutan. Warmte en sfeer Als het aan de Fleurop-bloemisten ligt, wordt het een warme herfst. Diverse bloemisten uit het land stelden onlangs de herfstselectie samen. “De kleuren van het seizoen vormen hierbij de basis”, vertelt Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager bij Fleurop. “Daarnaast hebben we de bloemisten de resultaten van het afgelopen seizoen meegegeven. Welk type boeket viel in de smaak? Welke soorten bloemen? Met die gegevens in hun achterhoofd zijn ze aan het combineren gegaan.” Boswandeling en Najaarsgloed Het resultaat van dit selectieproces is een set sfeervolle herfstboeketten. “Boeketten waarvan elk interieur opfleurt, dat was de opdracht aan de bloemisten”, vertelt Van Slingerland. “Daar zijn ze zeker in geslaagd.” In de nieuwe boeketten, met namen als Boswandeling en Najaarsgloed, overheersen warme kleuren met vrolijke, speelse elementen. Een glansrol is daarbij weggelegd voor hypericum, nutan en de kalebas, typische herfstproducten. Een tip van de bloemisten: “Wil je lang van je herfstboeket genieten, snijd dan regelmatig een extra stukje van de onderkant van de stelen en zet ze weer terug in de vaas met vers water.” De nieuwe boeketten zijn vanaf heden verkrijgbaar bij Fleurop-bloemisten en via fleurop.nl. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Singapore Food Fair 2017 van start in Ypenburg

5 oktober 2017
Aziatische supermarkt Amazing Oriental decor van culinair festival Den Haag, 5 oktober 2017 – Ruiken, proeven, beleven! Liefhebbers van de Aziatische keuken kunnen hun hart ophalen tijdens de Singapore Food Fair 2017. Aziatische supermarkt Amazing Oriental in Den Haag Ypenburg is het decor van dit festival. Vrijdagochtend 13 oktober opent algemeen directeur Martin Chan het evenement, in het bijzijn van de ambassadeur van Singapore uit Brussel. Vanaf dat moment kunnen bezoekers drie dagen lang genieten van Aziatische kookinspiratie.   De Singapore Food Fair is een tweejaarlijks culinair hoogstandje, waar bezoekers getrakteerd worden op kookdemonstraties, proeverijen en nieuwe producten die rechtstreeks uit Singapore zijn ingevlogen. Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental: “Foodfestivals zijn er in overvloed. Waarom dit festival de moeite waard is? Allereerst vanwege de vernieuwende gerechten. Daarnaast door de complete oriëntaalse beleving die we bezoekers geven. Het unieke aan dit foodfestival is dat je na de opgedane inspiratie direct zelf aan de slag kunt gaan. Bij Amazing Oriental vindt zowel de beginnende als gevorderde kok alle denkbare ingrediënten om zelf oosterse gerechten te bereiden.” Win vliegtickets naar Singapore Tijdens de Singapore Food Fair maken bezoekers kans op vliegtickets naar het Aziatische land. “Wil je de Singaporese keuken écht van dichtbij meemaken? Draai dan zeker even aan het rad van fortuin, waarmee je vliegtickets kunt winnen”, besluit Liza.    Na Ypenburg trekt het foodfestival verder het land in in de maanden oktober en november. Kijk voor meer informatie op www.amazingoriental.com/singaporefoodfair. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels 20 vestigingen en er werken meer dan 500 mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group staat in Hoofddorp (Broekermeerstraat 135). Het aanbod van levensmiddelen is in de loop der jaren uitgegroeid van 600 naar meer dan 10.000 authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor horecabedrijven en consumenten, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Fleurop laat bloemen spreken

5 oktober 2017
Fleurop laat bloemen spreken Nieuwe reclamecampagne van start met drie commercials Veenendaal, 5 oktober 2017 – Nederlanders laten hun gevoel niet altijd spreken. Vurige liefde, diepe waardering en grote dankbaarheid vinden we soms maar moeilijk in woorden uit te drukken. Laat zo’n moment over aan de vakkundige bloemisten van Fleurop, is de boodschap van de marktleider in haar nieuwste campagne. Zij leggen in elk boeket het gevoel dat de gever wil overbrengen. Meer dan tastbaar cadeau Een feestelijk verjaardagsgeschenk, een ontroerend bedankje of een liefdesverklaring: de drie commercials laten zien dat je met een Fleurop-boeket meer geeft dan alleen een tastbaar cadeau. Je geeft een goed gevoel. Met de nieuwe campagne zet Fleurop haar begin dit jaar gekozen strategie voort. De commercials laten zien dat je iemand met een vakkundig samengesteld boeket echt kunt raken. Specialistenwerk Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager bij Fleurop: “We laten met deze campagne de essentie van Fleurop zien: mensen een goed gevoel bezorgen. Onze bloemisten zetten zich elke dag in om de mooiste boeketten te creëren. Op vakkundige wijze vertalen ze in elk boeket wat de gever wil overbrengen. Van verliefdheid, dankbaarheid en medeleven tot felicitaties en succeswensen. Met een brede glimlach bij de ontvanger als resultaat.” Bekijk hier de campagne. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.  ///einde persbericht/// Noot voor de redactie (niet ter publicatie): Voor meer informatie kunt u contact opnemen met dhr. Michel van Slingerland (marketing- en salesmanager Fleurop) via m.vanslingerland@fleurop.nl of 0318 58 81 00.

SUBWAY Restaurants nieuwe partner van Ajax eSports

29 september 2017
Amsterdam, 29 september 2017 – SUBWAY® Restaurants wordt de nieuwe eSports partner van Ajax. De retailketen omarmt het nieuwe domein binnen de club en maakte dit donderdagavond bekend tijdens de nachtlancering van FIFA 18 in de Ajax Fanshop. SUBWAY® Restaurants sluit het partnership af voor één jaar, met een optie voor nog een seizoen. Rodger Schoester, senior marketing manager voor de Nordics en Nederland, kijkt uit naar het nieuwe partnership. “We hebben voor een samenwerking met Ajax eSports gekozen, omdat wij het SUBWAY-merk willen activeren in de doelgroep millennials en generatie Z. Via deze activaties willen we de fans extra plezier laten beleven aan Ajax en het spel. Ajax eSports hanteert zowel nationaal als internationaal een duidelijke strategie waarmee wij ons merk graag willen associëren. We blijven de resultaten van deze samenwerking met Ajax eSports goed analyseren, voor ons is het uiteraard belangrijk dat dit partnership ook een positieve werking heeft op het merk Subway.” Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, licht de samenwerking toe: “We zijn sinds een aantal maanden in contact met Subway. Ze hebben de ontwikkeling van de virtuele tak binnen Ajax het afgelopen seizoen nauwlettend in de gaten gehouden. Wij zijn trots dat wij nu een partnership zijn aangegaan voor komend seizoen. De eSports-doelgroep is een belangrijke doelgroep voor Subway en daarom wordt de retailketen specifiek partner van dit domein.” SUBWAY® Restaurants is de vijfde partner van Ajax eSports. Eerder sloten hoofdsponsor Ziggo, adidas, ABN AMRO en EA Sports al een partnership met de virtuele tak binnen club.

14 september 2017
  Er kan er maar een de winnaar zijn: Hornbach: Twaalf van de veertien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt   Houten, 14 september 2017 – Het is een ongekende prestatie: twaalf van de veertien keer als winnaar uit de bus komen bij de verkiezing tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Hornbach doet het. Vanmiddag werden in Amsterdam de uitkomsten van het jaarlijkse consumentenonderzoek `ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ gepresenteerd. Opnieuw sleept de projectbouwmarkt de titel in de wacht.  Consument maakt keuze “Dat consumenten ons voor de twaalfde keer uitroepen tot winnaar, is fantastich”, laat Evert de Goede, directeur Hornbach Nederland, weten. “Voor hen doen we het!” De Retail Jaarprijs, die dit jaar voor de veertiende keer werd uitgereikt, maakt deel uit van het grootste onafhankelijke consumentenonderzoek van ons land. In totaal brachten 500.000 consumenten hun stem uit. Doe-het-zelvers uit het hele land beoordeelden bouwmarkten op aspecten als prijs, samenstelling van het assortiment, deskundigheid en klantvriendelijkheid. “Zo’n blijk van waardering went nooit. Maar al te goed beseffen wij dat je deze titel elk jaar opnieuw moet verdienen. Ook na twaalf keer winst zien wij nog altijd kansen voor verbetering, en daar werken we hard aan. Dat is alleen maar mogelijk wanneer iedereen binnen onze organisatie zich voor de volle 100% inzet. Deze prijs is dan ook een geweldige beloning voor alle inspanningen die onze deskundige en gemotiveerde medewerkers hebben geleverd. Zonder hen was dit niet gelukt”, aldus Evert de Goede.

Hornbach start thuisbrengservice

12 september 2017
Hornbach startte deze zomer een campagne die gefocust is op de meest concrete usp van de projectbouwmarkt: 120.000 verschillende artikelen. Elk voordeel heb zijn nadeel. Met zo’n assortiment, werkelijk alles voor elk klusproject, is de kans groot dat gekochte bouwmaterialen of, erger nog, de passagiers niet meer in de auto passen. Hornbach komt om die reden met de thuisbrengservice! Hornbach zegt de hele zomer al ‘sorry’ voor alle keerzijdes van het enorme aanbod in haar vestigingen. Die extreem volgeladen auto’s zorgen tenslotte voor de nodige ongemakken. Maar daar heeft Hornbach wat op gevonden: de thuisbrengservice voor partner en kids. “Als je druk bent met een project, is een extra keer heen en weer rijden natuurlijk zonde van de tijd”, aldus marketingmanager Maarten Post van Hornbach. “Nu kunnen onze klanten gewoon de achterbank en bijrijdersstoel platgooien en alles in één keer meenemen.” Vanaf al onze vestigingen kom je vanaf vandaag veilig thuis. Bij iedere vestiging vind je namelijk de benodigde informatie hoe je als partner en kind veilig naar huis kunt gaan. Zo vindt men eenvoudig de dichtstbijzijnde bushalte, wordt het telefoonnummer van de regionale taxicentrale gecommuniceerd, of kunnen klanten altijd een aanhanger van Hornbach lenen. Gebruik hiervan is de eerste twee uur gratis. “Zo breng je zelfs met een kleine auto al je grote aankopen gemakkelijk en veilig in één keer naar huis”, vertelt Post. “Klanten die echt helemaal zorgeloos inkopen willen doen, kunnen gewoon op de bank blijven zitten. Lekker online bestellen, want wij bezorgen ook aan huis! Geen gedoe met vervoer en toch het ultieme samen uit, samen thuis-gevoel!” Maar Hornbach gaat zelfs nog een stapje verder Zaterdag 16 september is er een ludieke actie bij de Hornbach-vestiging Amsterdam. Vanaf een speciaal aangelegde bushalte levert een Hornbach-bus de partners en eventuele kinderen van de klusser thuis af. Tot aan de voordeur!  

Hornbach Zwolle wordt grootste bouwmarkt Overijssel

5 september 2017
In Zwolle, op het snijvlak van Overijssel, Gelderland en Flevoland, komt de grootste bouwmarkt van de regio te staan. Een serieus project, dat met een oppervlakte van 15.000 m2 even groot is als drie voetbalvelden bij elkaar. Om dat te realiseren zijn er 1.570 heipalen in de grond geslagen en is er maar liefst 900.000 kilo aan wapening neergelegd. “We werken op volle kracht”, vertelt Marco Egging, uitvoerder van aannemer Ten Brinke Bouw. “Vanaf 18 september schalen we het aantal mensen dat dagelijks aan de realisatie van deze Hornbach-vestiging werkt, op van 60 naar 150. We liggen perfect op schema. Het hoogste punt van de bouw is al bereikt en inmiddels zijn we begonnen met het storten van de halvloer. De fundering heeft trouwens een totale lengte van maar liefst een kilometer.” 120.000 artikelen De indrukwekkende cijfers laten zien dat de bouwmarkt er de vaart in heeft. “Dat moet ook wel, want we moeten tijdig kunnen starten met het plaatsen van het interieur en het bevoorraden van de winkel. In het voorjaar van 2018, wanneer we onze deuren openen, zijn er 120.000 artikelen verkrijgbaar”, legt vestigingsmanager Tonnie Balkema uit. ProfiService Die 120.000 artikelen staan uiteraard tot ieders beschikking, van hobbyisten tot professionals. De laatste groep biedt Hornbach service op maat: de ProfiService. Al tien jaar een begrip in de Randstad en Limburg en straks ook in Overijssel en omstreken. “Onmisbaar voor zzp’ers in de bouw en kleine bouw- en onderhoudsbedrijven”, laat Balkema weten. “Met de ProfiService bieden we professionele klanten alles wat zij nodig hebben om tijd en geld te besparen. Zo kun je als Profi rekenen op een vast aanspreekpunt in de bouwmarkt met verstand van zaken. Ook hebben Profi’s een eigen servicebalie voor snelle service, kunnen zij betalen op rekening en krijgen ze volumevoordelen: voordelige pallet- en doosprijzen.” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).    

Geliefde plant bron van inspiratie voor aardewerk

17 augustus 2017
De Aziatische Supermarktketen Amazing Oriental breidt haar collectie servies dit najaar uit met de Japanse aardewerkserie Hoso Tokusa. De producten, die vervaardigd worden in de Japanse provinciestad Toki, niet te verwarren met miljoenenstad Tokio, kenmerken zich door het authentieke design. “De naam Hoso Tokusa refereert aan het bladpatroon op het serviesgoed en is een eeuwenoud traditioneel Japans ontwerp”, legt Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental uit. “Hoso betekent ‘fijn’ en Tokusa is Japans voor ‘Schaafstro’, een geliefde grasachtige plant die je in veel Japanse siertuinen terugziet. Dit servies is een mooie toevoeging aan onze bestaande collectie, waarmee we onze klanten een stukje authenticiteit bieden. Het servies is tijdloos, stijlvol en modern. De serie is echt het paradepaardje van ons nonfood-assortiment. Het aardewerk is geschikt voor dagelijks gebruik, als showpiece tijdens de feestdagen of ter decoratie in het interieur. De items, van borden tot kommen welke in diverse formaten verkrijgbaar zijn, hebben een toegankelijke prijs en zijn dan ook ideaal om cadeau te doen.”