Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Hornbach Zwolle zoekt 150 nieuwe medewerkers

22 juni 2017
  De voorbereidingen voor de nieuwe Hornbach-vestiging in Zwolle zijn in volle gang. In het voorjaar van 2018 gaat deze veertiende Nederlandse vestiging van de projectbouwmarkt open. De leiding is in handen van Tonnie Balkema, die zijn sporen heeft verdiend als interim-vestigingsmanager bij Hornbach Groningen. Balkema zoekt nog circa 150 nieuwe collega’s voor een succesvolle start van Hornbach in de Hanzestad. Tonnie Balkema begon elf jaar geleden als verkoper bij de projectbouwmarkt en groeide door als eerste verkoper, bedrijfsleider en interim-vestigingsmanager. “Na vijf jaar als plaatsvervangend vestigingsmanager in Groningen ben ik gevraagd om de nieuwe vestiging in Zwolle te gaan leiden. Een prachtkans. Sinds de vestigingsmanager-opleiding was dit mijn grote droom. Ik kan niet wachten om met een nieuw team te starten in een nieuw, fris pand.” 150 vacatures De nieuwe vestigingsmanager bezoekt momenteel andere vestigingen om te zien hoe de processen en goederenstromen daar lopen. Verder is hij natuurlijk volop bezig om enthousiaste medewerkers te werven. In totaal is Hornbach Zwolle op zoek naar circa 150 nieuwe medewerkers; full- en parttimers met praktijkervaring als bijvoorbeeld verkoper, loodgieter, timmerman, tegelzetter, stukadoor of hovenier. “Belangrijk om te weten is dat wij bij het aannemen van medewerkers kijken naar ervaring, vriendelijkheid en flexibiliteit!”, benadrukt Balkema. “Zoals het Hornbach betaamt, zoeken wij naar mensen die de klant centraal stellen en net een stapje extra zetten: de helden van het vak.” Voordat nieuwe Hornbach-medewerkers aan de slag kunnen gaan, doorlopen zij allemaal een inwerktraject. En daar hoeft het qua opleiding en training zeker niet bij te blijven. “Als je lekker je werk kunt doen bij Hornbach, krijg je volop mogelijkheden om jezelf te ontplooien”, vertelt Balkema. “Dit heb ik de afgelopen jaren zelf zo ervaren, van beide kanten. Naast mijn eigen ontwikkeltraject heb ik in Groningen diverse medewerkers gecoacht in hun groei binnen dit bedrijf. Dus ook voor de nieuwe medewerkers in Zwolle liggen er mooie kansen.”

Hornbach: partner van de Red Bull Zeepkistenrace

19 juni 2017
Welk team is de grootste snelheidsduivel van het zeepkistencircuit? Zaterdag 19 augustus denderen zeventig zelfgebouwde gelegenheidsvoertuigen de Cauberg af tijdens de Red Bull Zeepkistenrace. Deze beruchte berg in het Limburgse Valkenburg is het decor van wat een ‘prettig gestoorde’ wedstrijd moet worden. Als partner van dit evenement zorgt projectbouwmarkt Hornbach voor het speciaal aangelegde parcours met obstakels en hellingen. Een uitdaging voor alle deelnemers.  e eerste race is al achter de rug: de inschrijfronde. Kort nadat de inschrijving was geopend, hadden zich al ruim duizend teams aangemeld. Slechts zeventig teams konden zich kwalificeren voor deelname. Deze winnende teams kunnen nu aan de slag gaan om hun papieren creatie werkelijkheid te laten worden. “Wij zijn dan ook enthousiast om partner te zijn van deze race”, vertelt Maarten Post, marketing manager Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Het komt bij het maken van een zeepkist aan op creativiteit en handigheid om zelf zoiets in elkaar te zetten. Logisch, want ook Hornbach staat voor gedurfd, moed, niet piepen, maar gaan. En wij helpen als projectbouwmarkt hier graag mee!” Uniek parcours Hornbach ondersteunt de teams met klusadvies bij het bouwen van de zeepkisten én het opzetten van een uniek parcours met obstakels. Op dit moment krijgen alle deelnemende teams van Hornbach een gereedschapskist thuisgestuurd met hierin alle eerstehulpgereedschapsspullen. De teams gaan nu aan de slag met het maken van hun zeepkist, want over twee maanden is het al zover. Post: “We hebben veel creatieve ideeën voor een zeepkist langs zien komen en kunnen niet wachten om te zien hoe die er straks in het echt uitzien!”  

Hornbach reikt eerste Gouden Hamer uit

18 juni 2017
Tijdens een bloedstollende landelijke finale tussen dertien vaders uit heel Nederland heeft Paul Lucius de fel begeerde Gouden Hamer gewonnen. Een nieuwe award, in het leven geroepen door projectbouwmarkt Hornbach. Deze vader draagt een jaar lang de titel ‘Beste klusvader van Nederland’. Zijn tegenstanders waren klushelden uit het hele land die zich voorgaande weken voor deze finale hadden gekwalificeerd uit duizenden deelnemers. Tijdens de finaledag bij Hornbach Amsterdam streden dertien deelnemers om de Gouden Hamer. Hornbach heeft deze Gouden Hamer-verkiezing in het leven geroepen als ode aan al die klussende vaders. Vaderdag is natuurlijk het moment dat deze strijd gestreden moest worden. Paul Lucius ontving de Gouden Hamer en vergaart landelijke faam, via de eerst volgende landelijke campagne. “We kijken met veel trots terug naar deze finaledag,” aldus Maarten Post, Marketing Manager van Hornbach Nederland. “Op deze mooie zomerse dag gingen klusvaders met elkaar de strijd aan voor de gouden hamer. De jury bestond uit Vivian Reijs, Richard van der Dussen, 100%NL DJ Koen Hansen en Hornbach-medewerker Frank Hofstee. Nadat alle vaders alles laten zien wat ze in huis hadden heeft de jury besloten dat Paul Lucius toch echt de handigste vader is van Nederland. Een echte held voor heel klussend Nederland. En daar zijn wij als projectbouwmarkt trots op!” “Net als op al die andere klusvaders die ons land rijk is! Feest compleet “Dit had ik niet verwacht maar wel gehoopt,” zegt de glunderende winnaar, met een arm over de schouder van zijn dochter verwijzend naar de voorrondes die de projectbouwmarktketen eerder deze maand organiseerde. In heel Nederland probeerden duizenden vaders zich te kwalificeren voor de finale van afgelopen zondag. “Deze award krijgt een mooi plekje in de woonkamer en ik doe zeer zeker volgend jaar weer mee! Een mooier Vaderdagcadeau kan ik me natuurlijk niet wensen!” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Wie wint de Gouden Hamer?

15 juni 2017
Veertien finalisten strijden om titel ‘Beste klusvader van Nederland’   Zondag 18 juni, op Vaderdag, reikt Hornbach voor het eerst de Gouden Hamer uit aan de ‘Beste klusvader van Nederland.’ De projectbouwmarkt heeft deze nieuwe award in het leven geroepen als ode aan alle klusvaders die ons land rijk is. Veertien finalisten uit het hele land nemen het tegen elkaar op bij Hornbach Amsterdam. ‘Iedereen is natuurlijk van harte welkom om de finalisten tussen 14.00 en 16.00 uur aan te moedigen!’ zegt Maarten Post, Marketing Manager bij Hornbach Nederland, ‘Met deze verkiezing willen we Vaderdag extra glans geven en klussende vaders eens flink op een voetstuk plaatsen. En dan heb ik het over echte klussers, die niet piepen bij een splinter hier en een blauwe nagel daar. Meer dan duizend klusvaders hebben meegedaan aan de voorrondes. Na een boeiende strijd gaan de regionale winnaars strijden voor nationale faam en de Gouden Hamer. Veertien finalisten uit heel Nederland De finalisten kwalificeerden zich tijdens deze voorrondes in de dertien verschillende vestigingen van Hornbach. Daar boorden, zaagden en schroefden zij zich een weg naar de eindstrijd op 18 juni. De veertiende finalist heeft de beste klustip ingediend. Tijdens de zenuwslopende finale in Amsterdam staan deze klusvaders tegenover elkaar en gaan ze de strijd aan. Uiteraard gecoacht door hun kinderen! Vakkundige jury De jury bestaat uit tv-presentatrice Vivian Reijs, Richard van der Dussen, zelf fanatiek klusvader, 100%NL-dj Koen Hansen en Hornbach-medewerker Frank Hofstee. Zij bepalen de uiteindelijke winnaar, die niet alleen als eerste Nederlander de Gouden Hamer in zijn prijzenkast mag zetten, maar ook landelijke en regionale faam vergaart. Klussend Nederland gaat hem overal tegenkomen in de volgende landelijke campagne van Hornbach.

Fleurop bezorgt geslaagden extra goed gevoel

14 juni 2017
De straten kleuren vandaag rood-wit-blauw: overal vlaggen met schooltassen. Fleurop geeft extra kleur door honderden boeketten uit te delen aan eindexamenkandidaten in het hele land. Vandaag horen zij of ze geslaagd zijn en bij zo’n feestelijke gebeurtenis hoort natuurlijk een boeket. Fleurop stuurt vandaag en morgen haar bloemisten op pad om met honderden boeketten op zoek te gaan naar gevels met een vlag én tas. “Iedereen in het gezin leeft mee tijdens de eindexamens en natuurlijk ook op de dag dat de uitslag bekendgemaakt wordt”, aldus Michel van Slingerland, Marketing en Sales Manager van Fleurop Interflora Nederland. “Het moment dat het goede nieuws binnenkomt, vergeet je nooit meer. Die blijdschap, of opluchting, geeft iedereen positieve energie, en bij die vreugde hoort natuurlijk een prachtig boeket. Het is fantastisch om al die lachende gezichten te zien en mensen spontaan te verrassen met een feestelijk boeket.” Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Gemeente Rotterdam kiest voor VHGK

1 juni 2017
De zoektocht naar de beste communicatiebureaus voor Rotterdam brengt de stad naar Voorschoten. vanhulzen•gummo•kicks [VHGK] mag de komende jaren voor de gemeente Rotterdam aan de slag. De opdracht, gegund na een Europese aanbesteding, omvat creatieve, onderscheidende en effectieve communicatie- en vormgevingsopdrachten. VHGK is trots om te gaan werken voor deze wereldstad. “Rotterdam is een stad met internationale allure. Wij kijken uit naar de samenwerking en gaan ons met veel enthousiasme storten op de communicatievraagstukken van de gemeente”, aldus Petra Langeveld, partner bij VHGK. Over VHGK VHGK staat voor vanhulzen•gummo•kicks. Een fullservicebureau voor geïntegreerde communicatie vanuit de disciplines strategie, creatie en content. Gevestigd in Voorschoten met alles onder een dak: adviseurs, projectmanagers, social media-specialisten, vormgevers, media-inkoop en tekstschrijvers. In totaal werken bij VHGK 18 professionals, ondermeer voor de gemeente Haarlemmermeer, de provincie Zuid-Holland, Rijkswaterstaat, SUBWAY, Edet, Sanquin, de Vrije Universiteit, Arbo Unie, Tempo, Brandweer Hollands Midden, Fleurop en Hornbach Bouwmarkt Nederland.  

Wandbekleding van echt hout

31 mei 2017
Een hit bij doe-het-zelvers: wandbekleding van echt hout, waarmee je eenvoudig een zomerse sfeer in huis haalt. Bij Hornbach zijn vanaf nu vurenhouten klikmodules van Island Wood te koop. Wandbekleding geïnspireerd op de sloophout-trend, eenvoudig te verwerken als bekleding van wanden, deuren en meubelen. Met de vurenhouten klikmodules van Island Wood geef je een wand in no-time een zomerse Ibiza-uitstraling. Ze zijn verkrijgbaar in de uitvoeringen ‘Beach White’, ‘Coastal Blue’ en ‘Caribbean Green’, alle drie geïnspireerd op verre reisbestemmingen. Nicole Emers, merchandiser bij Hornbach: “Wij zijn blij dat we deze echte houtpanelen aan ons assortiment konden toevoegen. Moderne wandbekleding is al langer populair en veel mensen geven de voorkeur aan panelen van echt hout. Het mooie van deze wandbekleding is dat je er altijd een unieke wand mee maakt. Iedere plank heeft zijn eigen kleur en structuur en daarmee zijn eigen karakter.” Eenvoudige montage De modules zijn circa 7 mm dik en eenvoudig te monteren dankzij hun mes- en groefverbinding. Het hout is eenvoudig te verwerken. De panelen lenen zich voor talrijke toepassingen, zoals bekleding van wanden en deuren, maar ook als commode, tafelblad of bed-ombouw. Met een transparante laklaag erover kan Island Wood ook buiten worden toegepast om het terras op te sieren. Lokaal geproduceerd en milieuvriendelijk bewerkt De FSC-gecertificeerde vurenhouten planken zijn in Nederland geproduceerd. Met een nieuwe productietechniek bewerkt Island Wood het hout op een milieuvriendelijke manier in elke gewenste kleur, compleet met de verweerde look die zo karakteristiek is voor sloophout. De modules van Island Wood zijn in alle Nederlandse Hornbach-vestigingen verkrijgbaar.

Hornbach daagt handige vaders uit!

30 mei 2017
Stoere klusvaders opgelet: je maakt kans om de eerste winnaar te worden van de Gouden Hamer! Komende zaterdag organiseert Hornbach de eerste regionale voorronde, van 13.00 tot 16.00 uur. De uiteindelijke winnaar kwalificeert zich voor de landelijke finale op Vaderdag, zondag 18 juni. Aanmelden vooraf is niet nodig en deelname is gratis. Heb je komende zaterdag geen tijd? Kan gebeuren, echte klusvaders hebben het op vrije dagen natuurlijk al druk genoeg met hun eigen bouwprojecten. Daar heeft Hornbach rekening mee gehouden en de kwalificatierondes verdeeld over vier speeldagen: zaterdag 3 juni, maandag 5 juni (2de Pinksterdag), zaterdag 10 juni en zondag 11 juni*. Dé kans om een bekende klusheld te worden, want de winnaar komt met zijn gezicht in de hele stad te hangen! Kijk voor meer informatie op www.hornbach.nl/goudenhamer. * Hornbach Alblasserdam is 11 juni gesloten. Landelijke finale op Vaderdag Hoe goed ben je nog met een ouderwetse handzaag? Kun je snel schroeven? En weet je welke sleutel bij welke moer past? De vader die de zaag-, boor- en timmeropdrachten als beste volbrengt, verdient een plek in de eindstrijd op 18 juni bij Hornbach Amsterdam. Tijdens die feestelijke finale strijden uiteindelijk veertien deelnemers voor de eer om een jaar lang de titel ‘Beste klusvader van Nederland’ te mogen dragen. Hornbach heeft deze Gouden Hamer-verkiezing in het leven geroepen als ode aan al die klussende vaders. Om Vaderdag extra glans te geven en deze echte mannen eindelijk eens goed in het zonnetje te zetten. De winnaar van de finale ontvangt de Gouden Hamer en vergaart landelijke roem, via billboards door het hele land en advertenties in kranten en bladen. Een echte held voor heel klussend Nederland!    

Koreaanse visparty in Ypenburg

29 mei 2017
  Kookdemonstraties K-FISH bij Amazing Oriental vrijdag 2 juni Den Haag, 29 mei 2017 – Zoals Nederland de haringparty viert, zo heeft Den Haag de Koreaanse visparty. Liefhebbers van de Oosterse keuken kunnen Koreaanse lekkernijen komen proeven tijdens kookdemonstraties bij Amazing Oriental. Op die manier wordt de samenwerking met het Koreaanse K-FISH op feestelijke wijze ingeluid. Kom vrijdag 2 juni naar Amazing Oriental tussen 13.00 en 17.00 uur om de producten van K-FISH te ervaren en te proeven. Zeewiersnacks en tonijn Amazing Oriental is blij met K-FISH als aanwinst. “Bij thuiskoks én bij Koreaanse expats loopt het water in de mond zodra je K-FISH noemt. Hun zeewiersnacks en de tonijnvarianten in verschillende smaken zijn razend populair”, vertelt Liza Poon – Directeur Marketing Amazing Oriental. “Steeds meer mensen ontdekken zeewiersnacks snacks als alternatief voor de standaardborrelsnack. Zeewier met pannenkoekensmaak is een grote hit, maar ook de varianten met barbecue-, maïs- en honingsmaak zijn erg in trek. Wij nodigen iedereen uit de verschillende smaakvarianten te komen proeven. Er gaat een wereld voor je open.” Kookdemonstraties Fijnproevers weten het allang: de Koreaanse keuken is gezond én lekker. Veel thuiskoks zijn dan ook blij dat het culinaire K-FISH samenwerkt met Amazing Oriental. Om te vieren dat K-FISH-producten verkrijgbaar zijn bij de Oosterse supermarkt, zijn er kookdemonstraties waar iedereen de kookkunst kan afkijken en Koreaanse lekkernijen kan proeven. Deze kookdemonstraties vinden plaats in de winkel van Amazing Oriental aan de Laan van Haamstede 36 in Den Haag Ypenburg. Kijk voor de data en tijden op amazingoriental.com. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels twintig vestigingen, een webshop, en er werken meer dan vijfhonderd mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group is gevestigd in Hoofddorp. Het aanbod van producten is in de loop der jaren uitgegroeid van zeshonderd naar meer dan tienduizend authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor consumenten en horecabedrijven, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Hornbach komt met nieuwe award: de Gouden Hamer

23 mei 2017
  Vaderdag zal nooit meer hetzelfde zijn. Hornbach reikt dit jaar voor het eerst de Gouden Hamer uit voor de ‘Beste klusvader van Nederland’. Voor die stoere klusvader dé kans op eeuwige faam. Vanaf begin juni kunnen vaders van alle leeftijden hun kluskunsten vertonen bij de plaatselijke Hornbach. De eindstrijd voor de Gouden Hamer barst op zondag 18 juni los bij Hornbach Amsterdam. “In ons land wemelt het van de handige vaders”, schetst Maarten Post, Marketing Manager bij Hornbach, de achtergrond van deze uitverkiezing, waarmee wat Hornbach betreft een traditie is geboren. “Wij zien ze regelmatig op de winkelvloer, druk in de weer met projecten voor hun kinderen. Hoe jong of oud deze kinderen ook zijn, ze zijn trots op hun handige vader, die zijn spierballen laat rollen en niet meteen de handdoek in de ring gooit als hij de plank een keer misslaat. Daarom hebben we de Gouden Hamer-verkiezing in het leven geroepen; als ode aan al die klussende vaders. Om Vaderdag extra glans te geven en deze echte mannen eindelijk eens goed in het zonnetje te zetten. Wie anders dan Hornbach, de projectbouwmarkt bij uitstek kan deze handige klussers eren. ” Finale `Beste klusvader van Nederland’ In de landelijke finale op Vaderdag strijden uiteindelijk veertien deelnemers voor de eer om een jaar lang de titel ‘Beste klusvader van Nederland’ te dragen. De eerste dertien helden hebben zich gekwalificeerd als regionale winnaar in een van de Nederlandse Hornbach-vestigingen; onder aanmoediging van hun kinderen hebben zij de zaag-, boor- en timmeropdrachten als beste volbracht: Kom op 3, 5, 10 of 11 juni* tussen 13.00 uur en 16.00 uur naar HORNBACH en doe mee met de compitite. *HORNBACH Alblasserdam is op 11 juni gesloten. Kijk voor meer informatie op de website van Hornbach. Feestelijke Vaderdag Op Vaderdag doen de veertien vaders opnieuw zaag-, boor- en timmeropdrachten. Het ouder-kindteam dat de opdrachten het beste met succes voltooit, wint de Gouden Hamer én vergaart nationale faam. Hornbach kondigt een feestelijke finaledag aan in de recent (februari) geopende vestiging in Amsterdam. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).  

Voedseltransitie Zuid-Holland op gang met Voedselvernieuwersfeest

23 mei 2017
De provincie wil met een langetermijntraject duurzame innovaties stimuleren in de landbouw- en voedselketen in Zuid-Holland. Daarbij kiest zij voor een aanpak met proeftuinen en de opbouw van een netwerk in de landbouw- en voedselketen om samenwerking voor innovatie te stimuleren. Sinds september 2016 werkt vanhulzen•gummo•kicks samen met de provincie aan de opbouw en uitbreiding van dit netwerk en aan het stimuleren van ideeën ervoor, en de start van nieuwe proeftuinen. Van boer tot Statenlid Begin 2017 kregen wij de opdracht om een evenement te organiseren om het inmiddels opgebouwde netwerk naar een volgend niveau te tillen. De vraag: breng 150 mensen bij elkaar die samen een brede en kwalitatieve uitbreiding kunnen vormen voor dit netwerk. Doordat het uitgangspunt het netwerk was, betekende dit uitgebreide samenwerking met veel stakeholders van divers pluimage: van boer tot Statenlid, tot bankdirecteur of ondernemer. Belangrijk was het creëren van eigenaarschap en betrokkenheid bij dit netwerk. Gelukkig konden we al veel mooie resultaten laten zien op het gebied van innovaties, trends en marktontwikkelingen in de landbouw- en voedselketen binnen het netwerk. Voedselvernieuwersfeest VHGK heeft het Voedselvernieuwersfeest conceptueel ontwikkeld en geproduceerd, alsmede het projectmanagement gevoerd. De focus op samenwerking en eigenaarschap werd gestimuleerd doordat leden van het netwerk zelf een bijdrage moesten leveren in de vorm van het leiden van een deelsessie, of het houden van een pitch tijdens de Koploperslunch. Geproduceerde middelen waren: een website, socialmediacampagne, opname, regie en productie van zes teaserfilmpjes (vooraankondigingen), productie en regie voor een documentaire die tijdens het event vertoond werd, aankleding van het event in de vorm van banners, rolbanieren en podiumaankleding, badges, stickers, bewegwijzering, powerpoints, programma en plattegrond, connectiekaartjes en co-productie Voortgangsrapportage Voedselfamilies in samenwerking met bureau Meneer de Leeuw. Het seminar werd goed bezocht, en vooral: door de juiste mix van doelgroepen. Deelnemers aan het Voedselvernieuwersfeest konden kennismaken met verschillende proeftuininitiatieven, inspiratie opdoen en samenwerkingen aangaan. En dat gebeurde volop, de hele dag door. Dubbel en dwars geslaagd Aan het einde van de dag was iedereen het erover eens: de goede organisatie, de bijzondere open sfeer, de bereidheid tot samenwerking en focus op duurzaam resultaat maakten dit tot een top-evenement waarin deelnemers waardevolle connecties en kennis opdeden. Met een zeer tevreden klant als resultaat, en een stevige basis voor de volgende stappen voor dit netwerk. Meer weten over het succesvol opbouwen van kennisnetwerken? Neem contact op met Marian van Charante via marian.vancharante@vhgk.nl of 071 560 20 60.

Terracottaleger komt tot leven in Den Haag

16 mei 2017
Samenwerking Omniversum en Amazing Oriental Den Haag, 16 mei 2017 – Vanaf vandaag draait in het Haagse Omniversum de film ‘China, The Rise of an Empire’. Deze film neemt kijkers mee in de ontwikkeling van China tot de wereldmacht die het nu is. Aan de hand van het mausoleum van de eerste keizer en het Terracottaleger ervaren zij een tijdreis door de geschiedenis, in een spectaculaire bioscoopsetting. Voor deze film werkt het Omniversum samen met Aziatische supermarktketen Amazing Oriental. De grootbeeldfilm ‘China, the Rise of an Empire’ gaat heen en weer tussen het rijk van de eerste grote Keizer, ruim 2.000 jaar geleden, en de huidige tijd. Startpunt vormt de archeologische vondst van het mausoleum van keizer Qin Shi Huang en het bekende Terracottaleger. Deze vondst biedt een unieke tijdcapsule naar het verleden van China. Het laat zien hoe de eerste keizer de basis legde voor de wereldmacht China zoals we die nu kennen. ‘China, the Rise of an Empire’ is een visuele belevenis met schitterende luchtfotografie en de nieuwste time-lapse technieken. Dankzij het koepelscherm ter grootte van een half voetbalveld en de sublieme geluidsweergave van het Omniversum voelt het alsof je zelf in China bent. Samenwerking “Omniversum vindt het fantastisch om met zo’n mooie Aziatische partner als Amazing Oriental samen te werken”, aldus Alexandra van der Zee, Omniversum Den Haag. “Zo kunnen nog meer mensen kennismaken met deze unieke filmbeleving.” Liza Poon, marketing directeur van Amazing Oriental, sluit zich daarbij aan. “Wij zagen deze film als dé kans om de Chinese cultuurhistorie onder de aandacht te brengen bij onze klanten. De indrukwekkende manier waarop je het ontstaan van China in het Omniversum beleeft, willen we iedereen laten meemaken.” Na afloop kunnen filmbezoekers de smaken van Azië proeven in het Omniversum, als kennismaking met Amazing Oriental, dat inmiddels 20 vestigingen heeft in Nederland. ’China, the Rise of an Empire’ draait vanaf dinsdag 16 mei in het Omniversum. De film duurt circa 40 minuten. Over Omniversum Omniversum in Den Haag is een bijzonder filmtheater waar op een enorm koepelscherm IMAX-documentaire films vertoond worden. Het filmbeeld is 10x groter dan het formaat van een gewone bioscoopfilm. Door een speciale projector met een fish-eye-lens wordt de film op het koepelscherm van 840 m2 geprojecteerd. Omniversum is opgericht in december 1984 en is een stichting zonder winstoogmerk. Het filmtheater beoogt op een bijzondere en indrukwekkende manier kennis over het menselijk leven, de natuur en onze planeet aan het publiek door te geven, kennis die essentieel is voor een duurzame samenleving. www.omniversum.nl. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels twintig vestigingen, een webshop, en er werken meer dan vijfhonderd mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group is gevestigd in Hoofddorp. Het aanbod van producten is in de loop der jaren uitgegroeid van zeshonderd naar meer dan tienduizend authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor consumenten en horecabedrijven, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en

Gezond, duurzaam en betaalbaar voedsel voor iedereen!

9 mei 2017
Voedseltransitie in Zuid-Holland zichtbaar en tastbaar tijdens Voedselvernieuwersfeest Den Haag, 9 mei 2017 –  Tijdens het Voedselvernieuwersfeest op 11 mei bij Koppert Cress in Monster geven de Voedselfamilies van Zuid-Holland een kijkje in de keuken van hun voedselinnovatienetwerk. Leden delen hun plannen en presenteren de innovatieve ideeën van de eerste proeftuinen. Daarnaast is er van alles te proeven, zijn er speeddates over duurzame landbouw mogelijk met Statenleden en kan iedereen met een idee of plan over duurzame voedselvoorziening aanschuiven bij de Koploperslunch.   Koplopers Een groep koplopers in duurzame landbouw en voedselproductie komt op initiatief van de provincie Zuid-Holland al sinds anderhalf jaar regelmatig samen om plannen te smeden, ideeën uit te wisselen en dingen uit te proberen. “Best spannend”, vindt Hans Koot, aanvoerder van het transitieteam duurzame landbouw van de provincie, “want innoveren betekent ook dingen proberen die nog niet in de praktijk zijn gedaan en soms tegen bestaande regels aanlopen”. De koplopers zijn onderdeel van de Voedselfamilies en het open netwerk voedselinnovatie Zuid-Holland die steeds meer vorm beginnen te krijgen. “We hebben al zoveel bereikt, het wordt tijd om een bredere groep te betrekken bij deze beweging, nieuwe coalities aan te gaan en nieuwe baanbrekende initiatieven te helpen”, aldus Koot. Proeftuinen Om de sprong naar een sterke, duurzame en toekomstbestendige grondgebonden landbouw- en voedselketen te maken, hebben Provinciale Staten van Zuid-Holland gekozen voor een veranderaanpak met proeftuinen. Daarvoor hebben zij €15 miljoen beschikbaar gesteld. Een flink aantal proeftuinen staat in de steigers. De proeftuinaanpak biedt voedselvernieuwers de mogelijkheid om dingen met elkaar in de praktijk uit te proberen. Gezocht: landbouwpioniers voor duurzame innovatie Om het vernieuwingsnetwerk verder uit te breiden zoekt de provincie mensen die verder willen gaan dan wat nu in de traditionele landbouw gebeurt en die andere wegen dan de gangbare willen bewandelen. Er is al een aantal pioniers actief die ver-weg-perspectieven durven te benoemen en uit te werken, die willen experimenteren en die niet bang zijn om van mislukkingen te leren. Dat wordt nu ondersteund door het Platform Duurzame Landbouw en hun Programmaraad. Zonder deze groep vernieuwers gaat het niet lukken. Het doel is nieuwe coalities aangaan, en zo te komen tot duurzame innovaties die leiden tot nieuwe verhoudingen in de landbouw en voedselketen. Volgens Sanne Zwart, fermenteerder en makerspionier bij Flowers&Sours, staan we aan de vooravond van een transitie: ”Het model van de huidige supermarkt (inkoop, logistiek, retail) moet vervangen worden door het totaal van de vele nieuwe korte-keten-initiatieven. Dat vraagt om een radicaal andere organisatievorm. En die vorm, die moeten we uitvinden. Door te doen.” Voedselvernieuwersfeest Pionierende agrariërs, voedselmakers, beleidmakers en wetenschappers delen op 11 mei hun ideeën en visie op de praktijk van een duurzame voedselketen. “Iedereen is welkom, van akkerbouwer tot onderzoeker, en van bankier tot kruidenier of cateraar. We zijn altijd nieuwsgierig naar andere perspectieven en nieuwe ideeën voor een duurzame voedselketen”, aldus Hans Koot. “We zoeken mensen met creativiteit en doorzettingsvermogen die samen met ons nieuwe ideeën willen verkennen, buiten de gebaande paden willen gaan, willen uitproberen en daar

Fleurop laat de moeders stralen

5 mei 2017
Moederdagcampagne bezorgt een goed gevoel Veenendaal, 5 mei 2017 – ‘Je hele leven kijk je tegen je moeder op. En zelfs als je groter bent kijk je nog steeds tegen haar op. Dat ga je haar deze Moederdag vertellen’. In de nieuwe Moederdagcampagne geeft Fleurop een zetje in de rug om jouw moeder te bedanken. Moederdag is dit jaar op zondag 14 mei en is hiervoor hét perfecte moment. Bekijk hier de moederdagcampagne. Als klein kind kijk je vaak tegen je moeder op. Zij is al groot, wijs en weet altijd raad. Naarmate je opgroeit, besef je eigenlijk welke invloed jouw moeder heeft in je leven. Ook al groei je haar voorbij, je kijkt toch altijd tegen haar op. Moederdag is het moment om dat aan haar te vertellen, vindt Fleurop. Goed gevoel bezorgen Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager bij Fleurop, vat de boodschap samen: “Fleurop geeft een goed gevoel. Aan moeders en aan kinderen. Want het is niet alleen fijn voor moeders om waardering te krijgen, maar ook voor kinderen om deze te kunnen uiten. En met zorg een boeket te kiezen dat echt bij hun moeder past. Onze vakkundige bloemisten zetten zich elke dag in om de mooiste boeketten te creëren. Zij leggen in elk boeket het gevoel van de gever.” Lukt het niet om bij jouw moeder langs te gaan? Geen probleem. Fleurop bezorgt ook op Moederdag. Bestel jouw boeket op Moederdag voor 12.00 uur en wij bezorgen het nog op de dag zelf. Tweede zondag in mei De Antwerpse kunstenaar Frans Van Kuyck introduceerde in 1913 een Moederdag, omdat de sociale orde volgens hem werd verstoord door modernisering. Hij introduceerde een speciale dag om de rol van de moeder in beeld te brengen. Deze viel, en valt in de regio Antwerpen nog steeds, op 15 augustus, de feestdag van Maria. In Nederland, België en veel andere landen valt Moederdag op de tweede zondag in mei. Dit naar Amerikaans voorbeeld, want in 1914 besloot de Amerikaanse president Wilson dat elke tweede zondag in mei voortaan Mother’s Day zou zijn, een nationale feestdag. In Nederland vieren we sinds 1925 Moederdag. Vaak worden moeders verrast met ontbijt op bed en cadeaus. Het ultieme cadeau blijft natuurlijk een prachtig boeket bloemen. Fleurop roept vrouwen en mannen op om de waardering voor hun moeder uit te spreken.  
Nieuws Persberichten

Fleurop steunt Ereveld Vol Leven

4 mei 2017
Bijzondere herdenking op Nationaal Ereveld Loenen Veenendaal, 4 mei 2017 – Op Nationaal Ereveld Loenen worden oorlogsslachtoffers op een indrukwekkende manier herdacht. Voor één dag komt het Ereveld tot leven door oorlogsslachtoffers letterlijk een gezicht te geven. Voor elke persoon wiens leven door oorlogsgeweld abrupt eindigde, is er een leeftijdsgenoot die hem of haar vertegenwoordigt. Fleurop steunt de organisatie Ereveld Vol Leven, die deze herdenking organiseert. Vanavond om 20.40 uur zendt RTL4 een speciale documentaire uit over Ereveld Vol Leven. De bijzondere herdenking op Nationaal Ereveld Loenen vond afgelopen maandag voor de derde keer plaats. Dit jaar kregen vijfhonderd oorlogsslachtoffers een gezicht, doordat leeftijdsgenoten van de slachtoffers achter de graven symbool stonden voor iemand wiens leven door oorlogsgeweld is opgehouden. De slachtoffers werden niet alleen herdacht, maar nabestaanden vertelden ook persoonlijke verhalen van de slachtoffers die zijn omgekomen. De herdenking is vanavond te zien in een documentaire over Ereveld Vol Leven op RTL4. Ereveld Vol Leven Herdenken blijft ontzettend belangrijk en Ereveld Vol Leven doet dit op een gepaste manier, vindt Michel van Slingerland van Fleurop. “Daarom dragen wij graag bij aan deze herdenking.” Elke bezoeker van de herdenking kreeg bij binnenkomst een gerbera, die hij of zij bij een grafsteen van een slachtoffer kon neerleggen. Daarnaast kregen zij een kaartje en een pen om een persoonlijke boodschap achter te laten. Ook op 5, 6 en 7 mei is er gelegenheid om het Nationaal Ereveld Loenen te bezoeken.  

Total neemt PitPoint B.V. over

3 mei 2017
Amsterdam, 3 mei 2017 – Total heeft de Nederlandse onderneming PitPoint B.V. overgenomen. PitPoint B.V. is Europa’s op twee na grootste leverancier van CNG/Groengas-brandstof voor voertuigen. PitPoint B.V. is een marktleidende onafhankelijke producent van alternatieve brandstoffen met een netwerk van circa 100 CNG/Groengas-tankstations. De onderneming is ook actief op het gebied van LNG, biogas, waterstof en elektrische oplaadpunten voor het weg- en watertransport. PitPoint B.V. maakt momenteel een sterke groei door in verschillende Europese landen waaronder Nederland, België en Duitsland. De overname stelt de Total Groep in staat haar aanwezigheid in de sector CNG/Groengas- brandstoffen aanzienlijk te vergroten. Zij concentreert zich daarbij met name op het vrachtvervoer en op professionele transportbedrijven. Zo kan de Groep vorm geven aan haar plannen voor een Europees netwerk van 350 aardgas-tankstations dat in 2022 klaar moet zijn en dat Total Europees marktleider op het gebied van aardgas zal maken. “Na de overname van Lampiris in 2016 is ook deze overname onderdeel van Total’s strategie gericht op uitbreiding van haar koolstofarme activiteiten. Dit met name door de ontwikkeling van aardgas waarin de Groep wereldwijd marktleider is. Het voldoen aan de grotere vraag naar gas met behulp van nieuwe toepassingen voor transport staat centraal in onze geïntegreerde strategie voor uitbreiding in de aardgaswaardeketen,” zegt Patrick Pouyanné, voorzitter en CEO van Total. “Er bestaat een enorm potentieel voor de ontwikkeling van aardgas als voertuigbrandstof voor de transportsector. Het is onze bedoeling om de technologische en commerciële expertise die PitPoint zich de afgelopen tien jaar eigen heeft gemaakt te combineren met het sterke retailmarketingnetwerk en klantenbestand van Total. PitPoint staat dus centraal in onze ambities voor Marketing & Services in de Europese aardgassector voor voertuigen, en dit is in lijn met onze intentie onze klanten schone energieoplossingen aan te bieden.” De transactie heeft geen gevolgen voor de klanten en medewerkers van PitPoint B.V. Hun contractvoorwaarden blijven ongewijzigd. ***** Total en groengasbrandstof Total heeft wereldwijd al een netwerk van 450 LNG, CNG/Groengas-tankstations, waarvan 100 tankstations in Europa. De Groep levert Compressed Natural Gas (CNG) in Frankrijk, Duitsland, Nederland, België, Egypte en Pakistan. In 2015 heeft de Groep haar eerste tankstation voor Liquefied Natural Gas (LNG) geopend in België, vlakbij de haven van Antwerpen. Total is van plan om de ontwikkeling van haar LNG, CNG/Groengas-netwerk voor voertuigen te versnellen tot een schaal die voldoet aan de behoeften van haar klanten. Haar doelmarkt is de Europese transportsector, waar de Groep gebruik kan maken van haar bestaande netwerk van meer dan 9.000 servicestations voor zakelijke en particuliere klanten. Prioriteit is het versnellen van de groei op markten waar Total al actief is op het gebied van LNG, CNG/Groengas-voertuigbrandstoffen: Duitsland, de Benelux-landen en Frankrijk. PitPoint B.V. en alternatieve brandstoffen PitPoint B.V. levert een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van servicestations die in Europa alternatieve brandstoffen aan zakelijke en particuliere klanten verkopen. Door voortdurende innovatie en investeringen in Compressed Natural Gas (CNG), biogas, Liquefied Natural Gas (LNG), waterstof en oplaadpunten voor elektrische voertuigen verzekert PitPoint B.V. dat vervoer en luchtkwaliteit hand in hand gaan.

Verantwoord vuurtje stoken

1 mei 2017
  Veilig barbecueën dankzij brandpreventieshows van Hornbach   Houten, 1 mei 2017 – Nu de zon langer schijnt, staat de barbecue weer centraal in de tuin. Niets past beter bij een late zomeravond dan de geur van gebakken vlees en de gloed van een smeulende vuurkorf. Maar hoe relaxed het ook lijkt, elk jaar melden zich weer honderden mensen bij de spoedeisende hulp. Met de brandpreventieshows hoopt Hornbach dit aantal te beperken. Dankzij tips & tricks van Brandweerman Cor behoren brandwonden en barbecueblunders vanaf nu mooi tot het verleden. Cor Kraaijenhagen – beter bekend als Brandweerman Cor – is de bekendste brandweerman van Nederland. Hij vertelt alles over veilig omgaan met vuur buitenshuis. Ook geeft Cor tips over veilig gebruik van aanmaakblokjes, opstoken van hout in een vuurkorf, het zorgvuldig wegwerken van snoeren en het op de juiste manier verwisselen van gasflessen. Barbecueën is voorbereiden “Barbecueën is vooral goed voorbereiden”, start Cor zijn verhaal. “Dit begint bij het neerzetten van de barbecue op een stevige en vlakke ondergrond. Als je voor de zekerheid ook nog een emmer water naast de barbecue plaatst, nooit binnen of onder een afdak barbecuet én ervoor zorgt dat huisdieren en kinderen het proces niet kunnen verstoren, ben je al een heel eind.” Ook wat betreft verschillende typen barbecues heeft Cor nog enkele opmerkingen. “Maak bij het aansteken van een houtskoolbarbecue altijd gebruik van aanmaakblokjes of aanmaakvloeistof en koop het gas voor een gasbarbecue altijd bij een officieel verkooppunt. Let altijd op de datum van de gasfles: als deze verstreken is, gebruik deze dan niet meer voor de eigen veiligheid. In het bezit van een elektrische barbecue? Let er dan vooral op dat niemand over het stroomsnoer kan struikelen, en bescherm – om kortsluiting te voorkomen – het snoer tegen water.” Cor heeft nog veel meer tips en is in de maanden mei en juni aanwezig in de verschillende vestigingen van Hornbach. Advies voor volop tuinplezier Hornbach organiseert de brandpreventieshows omdat zij advies over goed gebruik van haar producten belangrijk vindt. Men moet op een veilige manier kunnen genieten van een barbecue of vuurkorf. Onder het motto ‘Hornbach – ook voor kwaliteit in brandveiligheid’ zet de bouwmarkt zich al jaren in voor brandpreventie. Niet alleen door het aanbieden van een uitgebreid assortiment op het gebied van brandpreventie, maar ook door het geven van goede voorlichting door experts. Hornbach werkt hiervoor sinds enkele jaren nauw samen met Brandweerman Cor, een autoriteit op dit gebied. Kijk voor meer informatie op www.brandweermancor.nl Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf

Hornbach Den Haag Ypenburg geopend

21 april 2017
Hele weekend feest bij nieuwe projectbouwmarkt langs A13 Den Haag, 21 april 2017 – Onder grote belangstelling heeft Hornbach vandaag de deuren geopend van haar dertiende vestiging in Den Haag Ypenburg, langs de A13. Direct na de openingshandeling stroomde het publiek om 07.00 uur binnen. “Geweldig om nu ook gevestigd te zijn in een van de grootste en belangrijkste steden van het land”, zegt Evert de Goede, algemeen directeur van Hornbach Nederland. “We hebben lang naar dit moment uitgekeken en dat het nu zover is, maakt ons heel trots.” Algemeen directeur Evert de Goede kijkt met plezier en voldoening terug op de openingsdag. “In de zomer van 2016 werd de eerste paal de grond in geslagen, dus het geeft een goed gevoel om de periode van opbouwen af te sluiten met zo’n feestelijke opening. Ik kan me ook goed voorstellen dat klussend Den Haag stond te trappelen om hier binnen te stappen. Daar gaat het uiteindelijk allemaal om.” Openingsactiviteiten Hornbach Den Haag viert deze langverwachte opening het hele weekend met activiteiten voor jong en oud. Zo komt Brandweerman Cor langs voor brandpreventie, zijn er stylisten aanwezig voor advies voor de inrichting van de woning, maar ook de tuin, en kunnen er zelf fietskratten getimmerd worden. En ook kinderen zijn van harte welkom, want speciaal voor de allerkleinste klussers is er een Kinderwerkplaats ingericht. Kijk voor meer informatie en het volledige programma op hornbach.nl/denhaag Den Haag groeit Den Haag groeit. Begin dit jaar stond de teller al op 524.000 inwoners. De bevolking in Den Haag is in 2016 gegroeid met maar liefst 8,6% (landelijk 6,4%). Vooral door geboorte nam de bevolking toe. De verwachting is dat de groei van inwoners in de leeftijd van 0-20 jaar nog verder zal toenemen. Gezinsuitbreiding betekent verhuizen en klussen. Ook zal het aantal eenpersoonshuishoudens in de komende jaren sterk toenemen. Starters gaan de woningmarkt betreden. Natuurlijk is er ook sprake van vergrijzing, maar op een veel lager niveau dan nationaal. “Kortom, de komst van deze bouwmarkt is goed voor Den Haag en haar buurgemeenten”, aldus wethouder Rabin Baldewsingh (Sociale zaken, Werkgelegenheid, Wijkaanpak en Sport), die de openingshandeling kwam verrichten. De Goede had tijdens de opening lovende woorden over de medewerkers van deze nieuwe vestiging. “De afgelopen maanden heeft iedereen keihard gewerkt aan de bouw en inrichting van deze prachtige nieuwe vestiging. Dat het ook deze keer weer is gelukt om de nieuwe vestiging helemaal naar wens op te leveren, is een prestatie van formaat. Vergis je niet, we hebben het toch over een winkel van bijna 15.000 vierkante meter, hoge stellingen en een enorm assortiment met ruim 120.000 artikelen, dat vijf keer zo groot is als in een doorsneebouwmarkt. Vestigingsmanager Emile Gies heeft alles in goede banen geleid en de introductie van Hornbach in Den Haag bovendien uitstekend voorbereid. Met als resultaat deze blikvanger, op een uitstekende locatie.” Projectbouwmarktketen met tuincentrum en drive-in De nieuwe vestiging van de projectbouwmarktketen is verrezen langs de A13 (aan de Singel 115) en is heel goed bereikbaar, via afrit

Hornbach Den Haag Ypenburg kondigt grootse opening aan

18 april 2017
Feestweekend start vrijdag 21 april om 07.00 uur Kun je ook niet wachten tot de deuren van Hornbach Den Haag Ypenburg openschuiven? Hoeft ook niet veel langer, vrijdag is dat moment eindelijk aangebroken. Hét moment waar klussers en tuiniers uit de regio zo lang naar hebben uitgekeken. Op vrijdag 21 april om 07.00 uur in de morgen, ruim voor de drukke ochtendspits op de A13, gaat de nieuwste vestiging van de ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’ open. Dus zet je wekker om vooraan te staan bij de spectaculaire opening. Kijk op hornbach.nl/denhaag voor de meest actuele informatie over de geplande festiviteiten tijdens het openingsweekend. “Het aftellen is nu echt begonnen”, blikt de trotse vestigingsmanager Emile Gies vooruit. “Ik kan nog weinig verklappen over wat er tijdens de opening precies staat te gebeuren, maar ik kan wel zeggen dat het een geweldig feest wordt, waar je echt bij wilt zijn. Met voor de vroegkomers allerlei voordelen, zoals de vele speciaal ingekochte producten tegen nóg lagere prijzen én een lekker ontbijtje voor slechts een euro! Je kunt het weekend bij ons dus echt in feeststemming beginnen!” Feestelijk openingsweekend “D’r komt iets grauts naah De Haag”, kondigde de bouwmarktketen de afgelopen maanden aan. Het pand, dat inmiddels opdoemt langs de A13, maakt die belofte al ruimschoots waar, en vanaf dit weekend kan klussend Den Haag ook van binnen zien wat die grote woorden waard zijn. De projectbouwmarkt pakt bij de start in elk geval flink uit door het hele weekend feestelijke openingsactiviteiten te organiseren voor jong en oud. “Zo zijn er BBQ-demonstraties, waarbij je zelf van alles kunt uitproberen en lekker kunt proeven”, kondigt Emile Gies aan. “Uiteraard op verantwoorde wijze. Daarom komt Brandweerman Cor ook langs, die met zijn brandpreventieshow al tientallen jaren demonstraties geeft door het hele land. Over professionals gesproken, je kunt ook het hele weekend bij ons terecht voor deskundig advies voor je woning of je tuin. Maar ook zijn er workshops. Zo kun je het hele openingsweekend zelf een fietskrat maken en ook de  kinderen zijn van harte welkom, want speciaal voor de allerkleinste klussers is er een Kinderwerkplaats ingericht. Kijk voor meer informatie en het volledige programma op hornbach.nl/denhaag.”

Paasdrukte bij Hornbach

17 april 2017
Houten, 17 april 2017 – Het tegenvallende weer zorgde dit Paasweekend voor topdrukte bij de bouwmarkten van Hornbach. Niet alleen planten vonden gretig aftrek, maar verder werden er ook veel bouwartikelen gekocht. Al vanaf Goede Vrijdag was het extra druk in de bouwmarkt, mede doordat mensen het Paasweekend benutten voor klussen in rondom het huis. “Dat het weer tegenviel, zagen we terug in de drukte en de bestedingen”, zegt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Al op Goede Vrijdag was het druk met mensen die bouwmaterialen inkochten. Het lijkt erop dat steeds meer mensen het Paasweekend benutten om te klussen. De verkoop van verf, vloeren en tuinartikelen was enorm.” Toe aan zomer Ook bij de tuinafdeling was het druk aldus De Goede. “Plantjes poten hoort nu eenmaal bij het voorjaar, weer of geen weer. Klussers stellen mogelijk de grote projecten in de tuin nog even uit, maar planten en tuingereedschappen vonden gretig aftrek. Net als schuttingen en onze barbecues. Zodra de zon doorbreekt, is Nederland er klaar voor!” Over HORNBACH Hornbach is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat Hornbach nu twintig jaar en telt het inmiddels twaalf vestigingen. Hornbach won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is Hornbach bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle Hornbach-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Hornbach knapt het vuile werk op

15 april 2017
Gratis containers in Den Haag, Delft, Rijswijk en Nootdorp voor sloop- en tuinafval Den Haag, 15 april 2017 – Het lange paasweekend gebruiken om eindelijk dat klusproject in huis aan te pakken, of de tuin onder handen te nemen? Breek je alleen nog je hoofd over wat je met al het sloopafval moet doen? Zie je nu al op tegen de lange files bij de gemeentelijke vuilstort? Geen nood, Hornbach knapt het vuile werk op. Vanaf dinsdag 18 april zijn er op tientallen plekken in de stad stortcontainers te vinden. Je herkent de containers aan de oranje stickers met de tekst ‘Gooi hier je bouw- en tuinafval in. Hornbach helpt aanpakkers.’ De projectbouwmarktketen organiseert deze actie in samenwerking met de gemeente, in aanloop naar de opening van de vestiging Den Haag Ypenburg (langs de A13, Singel 115), op vrijdag 21 april. “Op die manier willen wij de klussers en tuiniers helpen die graag aan het echte werk willen beginnen”, licht Maarten Post, Marketing Manager bij Hornbach, toe. “Veel projecten beginnen nou eenmaal met slopen. Terugkerend probleem is dan het wegbrengen van het verbouwingsafval. Vaak een tijdrovend project op zich, dat soms nog geld kost ook. Die ritjes naar de vuilstort stel je dus maar uit. Logisch, maar dan zit je met de rotzooi. Bovendien blijft het project waar het je om te doen is, dan vaak ook nog liggen. Hoe lekker is het dan om na zo’n traditioneel klusweekend als Pasen je bouw- en tuinafval in containers langs de weg te kunnen dumpen? En dat een ander, Hornbach dus, alles netjes afvoert? Lijkt mij een verademing voor iedereen die snel en makkelijk en zonder dat het iets kost, van zijn bouwafval af wil. Dus maak er gebruik van zolang het kan. Dat is tot en met donderdag 20 april, de dag voordat de deuren van onze nieuwe vestiging opengaan!” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels twaalf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Hornbach Den Haag opent deuren op 21 april

30 maart 2017
  Bouwmarktketen kondigt feestelijk openingsweekend aan   Den Haag, 30 maart 2017 – Klussend Den Haag wist al dat er iets groots aankwam, maar nu is ook bekend wanneer de nieuwste vestiging van de ‘Beste bouwmarkt van Nederland’ officieel open gaat. Vrijdag 21 april om 07:00 uur gaan de deuren open van de dertiende vestiging. Dat maakte Hornbach Nederland vandaag bekend. De circa 150 medewerkers zijn nu bezig met de laatste loodjes om de openingsdatum te halen. “Reserveer niet alleen 21 april vast in je agenda, maar meteen het hele weekend”, adviseert vestigingsmanager Emile Gies. “We maken er een feestelijk openingsweekend van met allemaal spectaculaire activiteiten.” De nieuwste vestiging in Den Haag is de dertiende van de projectbouwmarktketen in Nederland. Hornbach Den Haag is verrezen langs de A13 (aan de Singel 115) en is heel goed bereikbaar, via afrit 8, Delft-Noord. De nieuwe vestiging wordt een volwaardige regionale projectbouwmarkt met tuincentrum, dierenafdeling, Bad- en Keukenstudio (BKC) en drive-in. Klanten die grote en kleine projecten willen aanpakken kunnen vanaf 21 april terecht bij Hornbach voor ruim 120.000 artikelen tegen altijd vaste lage prijzen. Openingsweekend “Alle aandacht gaat de komende weken uit naar het inrichten van de winkel en vullen van de schappen”, zegt Emile Gies. “Alle artikelen moeten een plek krijgen, dus we moeten met zijn allen nog even flink de mouwen opstropen om de openingsdatum te halen. Tegelijkertijd bereiden we ons voor op de festiviteiten tijdens het openingsweekend. Verder kan ik hier nog niets over verklappen, maar zorg dat je op vrijdag 21 april om 07.00 uur bij onze vestiging bent voor de spectaculaire opening!” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels twaalf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

De zon in met Hornbach

28 maart 2017
  Projectshow april in het teken van ‘Hout beschermen’ De lente is begonnen. De zon schijnt en we genieten meer van onze tuin. Maar is jouw tuin wel klaar voor de aankomende zonnestralen? Ook het houtwerk moet ingesmeerd worden. Want met de juiste bescherming heeft hout een langere levensduur. Dus wat betreft advies over de verzorging van al het houtwerk buitenshuis kan Hornbach helpen. Kom in april naar de projectshow voor advies over beitsen, oliën en lakken: alles om op de juiste manier jouw houtwerk te beschermen.   De projectshow `Hout beschermen’ vindt plaats van 7 tot en met 29 april in alle vestigingen van Hornbach. Deelname is gratis en bezoekers kunnen inspiratie opdoen, handige tips krijgen en de nieuwste soorten beschermingsproducten van dichtbij bekijken en zelf proberen. Allemaal om ervoor te zorgen dat schuttingen, gevels en kozijnen een langere levensduur hebben. Maak jouw huis en tuin alvast klaar voor het tuinseizoen en bezoek de demonstaties ‘Hout beschermen’ op vrijdagen van 18.30 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur en 16.00 tot 17.00 uur. Het eerste half uur geven professionals een demonstratie, daarna kunnen geïnteresseerde bezoekers zelf aan de slag. En neem tussendoor gerust een kijkje bij het enorme tuinassortiment. Hornbach organiseert het hele jaar door projectshows, elke maand met een ander thema en uiteraard gratis bij te wonen. Tijdens de demonstraties op vrijdag en zaterdag laten de medewerkers van Hornbach precies zien hoe je een project aanpakt.  Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels twaalf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).    

Amazing Oriental hoofdsponsor Peking Express

24 maart 2017
  Tv-programma vanaf 3 april om 20.30 uur bij Net5 De grootste Aziatische supermarktketen van Nederland, Amazing Oriental, gaat dit seizoen samenwerken met het televisieprogramma ‘Peking Express’. In dit programma, gepresenteerd door Rik van de Westelaken, worden koppels uitgedaagd om met slechts één euro per dag dwars door Vietnam, Laos en Cambodja te liften. Het duo dat de uitgestippelde route het snelst voltooit, mag zich kronen tot winnaar van Peking Express 2017. Wouter Modderkolk, Account Manager SBS Branded Partnerships: “Het door Net5 ontwikkelde programma ‘Peking Express’ heeft met Amazing Oriental de perfecte sponsor aangetrokken. Een organisatie die diepgeworteld is in de Aziatische cultuur en deze al jaren op fantastische wijze promoot, past natuurlijk uitstekend bij een programma als het onze. Een samenwerking die op alle fronten versterkend werkt!” Rijstvelden Ook bij Amazing Oriental zijn ze blij met de overeenkomst. “Een tocht langs prachtige rijstvelden in Vietnam, de ongerepte natuur van Laos en het indrukwekkende Angkor Wat in Cambodja is natuurlijk fantastische naamsbekendheid voor het Aziatische continent”, zegt Liza Poon – Directeur Marketing Amazing Oriental – hierover. “Hiermee krijgen de kijkers een mooie indruk van de Aziatische levensstijl en cultuur en de centrale rol die eten hierin vervult. Als warm pleitbezorger van de Aziatische keuken zijn wij blij dat we hieraan een bijdrage kunnen leveren.” Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels twintig vestigingen, een webshop, en er werken meer dan vijfhonderd mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group is gevestigd in Hoofddorp. Het aanbod van producten is in de loop der jaren uitgegroeid van zeshonderd naar meer dan tienduizend authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor consumenten en horecabedrijven, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Max Verstappen bij Hornbach Amsterdam

18 maart 2017
Amsterdam, 18 maart 2017 – Het was vandaag voor Formule 1-fans een schitterende dag. Hoe vaak sta je oog in oog met Max Verstappen? Zo kreeg iedereen met een toegangskaart, de mogelijkheid Max de hand te schudden. Ondanks de weersverwachting, kwamen er duizenden bezoekers op het event af. De jonge coureur heeft bij zijn fans het enthousiasme voor de Formule 1 én zijn kansen hiermee verder aangewakkerd. Niet voor niets werd Max aan het eind van de middag luidkeels uitgezwaaid: over een week staat de Grand Prix van Australië op de agenda. Uit heel Nederland trotseerden duizenden mensen de regen om een glimp van Max op te vangen en een handtekening te scoren. De winnaars van de Hornbach Challenge werden getrakteerd op een meet & greet met het racetalent achter de schermen. “Ik vond het een fantastische dag vandaag,” aldus Max Verstappen. “Dat er zoveel fans zijn gekomen vandaag die weer en wind getrotseerd hebben om mij uit te zwaaien, geweldig!” Podium Het publiek had veel vragen voor Max. Formule 1-commentator Jack Plooij mocht deze vragen namens zijn fans stellen. Wisselende vragen aan Max van: Wat is je favoriete voetbalclub tot heb je nog een baan voor me?. En na afloop een terugblik op zijn voorgaande races. “Wij zijn trots op deze samenwerking met Max Verstappen,”aldus Maarten Post – marketing manager van Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Nummer 1 in Formule 1 en de nummer 1 in bouwmarkten. Een mooiere combinatie bestaat haast niet. We bedanken alle fans ontzettend die vanuit het hele land vandaag naar onze vestiging in Amsterdam zijn gekomen. We kijken terug op een geslaagde middag en wensen Max en zijn team volgende week veel succes toe in Australië!” Over HORNBACH Hornbach is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat Hornbach nu twintig jaar en telt het inmiddels twaalf vestigingen. Hornbach won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is Hornbach bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle Hornbach-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).