Nieuws- en persberichten

Lees hier de laatste persberichten van onze klanten en nieuwsberichten over onszelf en ons vakgebied.

Samenwerking Hornbach en Justdiggit werpt vruchten af

16 juli 2018
1.360.000 m2woestijn getransformeerd tot groene oase   De samenwerking tussen klimaatorganisatie Justdiggit en Hornbach werpt haar vruchten af. In 2018 heeft Justdiggit met steun van de bouwmarkt een oppervlakte van 1.360.000 m2verdroogd land in Kenia kunnen vergroenen.             “We steunen non-profitorganisatie Justdiggit al drie jaar”, vertelt Maarten Post, marketingmanager van HORNBACH bouwmarkt Nederland. “Bij Hornbach staan klanten en hun projecten centraal, niet alleen nu, ook in de toekomst. Daarom maken we verantwoorde keuzes. Dat zie je terug in ons assortiment, maar ook in onze bedrijfsvoering, en daarom hebben we Justdiggit gesteund. Inmiddels zijn verschillende acties de revue gepasseerd. Zo is een deel van de opbrengst van de verkoop van planten aan Justdiggit gedoneerd. Met dit bedrag heeft de klimaatorganisatie een gebied van 1.360.000 m2verdroogd land in Kenia kunnen vergroenen, een oppervlakte zo groot als 190 voetbalvelden bij elkaar. Dat is zeker ook een verdienste van onze klanten in deze regio!” Vruchtbare grond voor Keniaanse Maasai “We hebben de opbrengst van de samenwerking met Hornbach specifiek geïnvesteerd in zuidelijk Kenia, het gebied dat thuis is voor de Maasai”, licht Wessel van Eeden, Marketing Director van Justdiggit, toe. “Zij zijn volledig afhankelijk van het land als bron van inkomsten voor hun voedsel.Maar het land was dor en droog en vee kon hier niet grazen. Dankzij dit vergroeningsproject is beplanting teruggekeerd. Daarnaast hebben we de lokale bevolking opgeleid, zodat zij de aarde in de toekomst groen en bruikbaar kan houden.” Eenvoudige en effectieve werkwijze De werkwijze van Justdiggit is eenvoudig, maar effectief. Op extreem droge plekken, waar de aarde zo dor is dat er niks meer groeit, worden halvemaanvormige kuilen gegraven. Deze zogenaamde water-bunds vangen regenwater op en stoppen erosie. Hierdoor kan regenwater weer echt in de grond trekken. Daardoor herstelt de vegetatie. De nieuwe beplanting brengt meer vochtigheid in de lucht en dat zorgt weer voor wolkvorming en herstel van de watercyclus. Meer beplanting zorgt voor meer zuurstof, minder CO2 en een koelere planeet voor ons allemaal. Van Eeden: “Uiteindelijk merken we dit ook in Nederland, waar klimaatveranderingen nu al voor extremer weer zorgen. Je merkt het aan hogere temperaturen en stevige onweersbuien met veel regen.” Kijk voor meer informatie op www.justdiggit.org

Gladiool ongekend populair

9 juli 2018
Fleurop verklaart succes winnaarsbloem   Nijmegen, 9 juli 2018 – Tienduizenden wandelaars kijken reikhalzend uit naar hun stappen op de Via Gladiola, waar de Vierdaagse-overwinning wordt beloond met gladiolen. Ook buiten Nijmegen is de gladiool een graag geziene decoratie. Wat maakt deze bloem zo’n winnaar? Fleurop, generatiegenoot van de Nijmeegse Vierdaagse, legt uit. Dinsdag 17 juli begint de 102eeditie van de Nijmeegse Vierdaagse. Onder aanmoediging van miljoenen bezoekers beginnen 47.000 dappere wandelaars aan hun tocht, die op de Via Gladiola zal eindigen. Zij hopen daar vrijdag 20 juli de felbegeerde gladiolen in ontvangst te mogen nemen. Waarom gladiolen? Dat weet Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop Interflora Nederland: “Het heeft te maken met de vorm van het blad, die lijkt op een zwaard.” Overwinning “Ken je de uitdrukking: ‘de dood of de gladiolen’?”, vraagt De Zwart. “Het woord gladiool stamt af van het Latijnse ‘gladius’, dat zwaard betekent. Die vorm doet denken aan de bladeren van de gladiool. Daarom werd, in de Romeinse tijd, een winnende gladiator bedolven onder gladiolen. Deze indrukwekkende bloem staat dan ook symbool voor overwinning, kracht en trots.” De gladiool is zo onlosmakelijk verbonden met de Vierdaagse dat er zelfs een speciale Vierdaagse-variant is gekweekt. In 1983 werd al de eerste speciale Vierdaagse-gladiool gepresenteerd. Hier begon de herkenbare oranjerode kleur. In 2016 is ter ere van de 100e editie een nieuwe variant geïntroduceerd: ‘The Walk of the World’-gladiool. De Zwart: “Deze is korter en lichter dan zijn voorganger. Dit maakt het makkelijker voor de Vierdaagse-wandelaars om te dragen, aangezien ze vaak nog een behoorlijk eind met de gladiolen moeten lopen en het zelden bij één bos blijft!” Winnaar in huis Fleurop staat klaar om je met imposante gladiolen een echt overwinningsgevoel te bezorgen. Er is een speciaal Vierdaagse-boeket verkrijgbaar via Fleurop.nl, voor iedereen. Want ook als je niet meewandelt, heb je vast wel iets om trots op te zijn. Gladiolen zijn de ‘winnaars’ van dit seizoen. Met hun krachtige kleuren en overvloedige bloemen vormen ze een sieraad voor je interieur, bijvoorbeeld in een hoge vaas. De garantie voor een moment van trots, elke keer als je thuiskomt. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 96 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Klussen is dé oplossing bij stress

6 juli 2018
Hornbach lanceert nieuwe campagne: ‘Zweet het eruit!’   Houten, 6 juli 2018 – Stress. Die hoopt zich op in je lijf en moet er een keer uit. De nieuwste campagne van Hornbach laat zien hoe dit proces er binnen in je lichaam uitziet. Een schreeuwende baas, een lawaaiige puber, de druk om altijd online te zijn … Deze stressfactoren worden opgeruimd door mannetjes in het lichaam. Zodra jij je uitleeft op je eigen bouwproject, knallen zij de stress door je zweetklieren naar buiten. Klussen is de beste remedie tegen stress, stelt Hornbach, dus: `Zweet het eruit!’  “Iedereen heeft weleens last van stress. Op het werk, privé, maar ook door al het mediageweld dat op je afkomt via smartphone en tv”, zegt Maarten Post, Marketingmanager Hornbach Nederland. “Als je op de bank blijft zitten, raak je die stress niet kwijt. Ga je klussen, dan span je je fysiek in. De hartslag gaat omhoog, je bent gefocust en kunt je uitleven op je eigen project. Zo worden die stresshormonen afgevoerd én maak je endorfine aan. Je boort, zaagt of tegelt de zorgen weg. Tegelijkertijd ontstaat een ongekend geluksgevoel. Dat gevoel ervaar je niet alleen wanneer de klus geklaard is, het geeft je jarenlang voldoening. Bijvoorbeeld wanneer je ’s ochtends de fiets uit je zelfgebouwde schuur haalt.” Ode aan doorzetters De campagne is typisch Hornbach. Een ode aan iedereen die van de bank af komt en de handen uit de mouwen steekt. “Als Hornbach hebben we veel bewondering voor mensen die ondanks hun drukke leven zelf hun terras aanleggen of keuken verbouwen”, vervolgt Maarten Post. “Begin je eenmaal aan een klus, dan merk je dat het lekker is om je in het zweet te werken. Het werkt zelfs therapeutisch.” Crossmediale campagne De commercial is vanaf 7 juli te zien op tv. De nieuwe campagne wordt crossmediaal ingezet via radio, out of home, online video en display, social media, print en dus ook tv. Bekijk hier de campagne. Credits: Agentschap: HEIMAT, Berlijn Productie: Czar, Berlijn Regie: Andreas Nilsson Directeur van de fotografie: Lasse Frank Kunstafdeling: Peter Grant Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels veertien vestigingen. HORNBACH won in 2017 voor de twaalfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Juf Simone uit Echt is populairste juf van het land

5 juli 2018
Leerkracht basisschool Patricius beleeft verrassende laatste schoolweek Echt, 5 juli 2018 – Juf Simone van groep 5 van basisschool Patricius is verkozen tot de populairste juf van Nederland. De afgelopen weken konden ouders en leerlingen hun favoriete juf of meester nomineren voor deze titel. Een ludieke actie van bloemenspecialist Fleurop. Simone van Cruchten uit Echt kreeg de meeste stemmen en werd vandaag op onvergetelijke wijze in de bloemen gezet. Met een smoesje werd juf Simone vanochtend uit de klas gehaald. Vervolgens overlaadden de kinderen van groep 5 haar met bloemen. Daarna was het de beurt aan Bloemenhuis Dingelstad. Eigenaren Paul en Elian Cleven-Hölgens verzorgden een workshop bloemschikken voor de hele klas. De juf was ontroerd door dit gebaar: “Ik ben sprakeloos. Ik had dit totaal niet zien aankomen en weet ook niet wat ik moet zeggen. Wat een ontzettend mooi gebaar en wat mooi om zo dit schooljaar met mijn klas af te sluiten!” Laatste schoolweek Simone van Cruchten werkt al twaalf jaar op basisschool Patricius. Ze was zelf leerling op deze school, liep er stage en geeft er met veel plezier les. Deze week was voor haar ook echt de laatste schoolweek, want vanaf het nieuwe schooljaar gaat zij lesgeven op basisschool ’t Breerke in Maasbracht aan groep 5. Uit het grote aantal stemmen dat ze kreeg, blijkt wel dat de leerlingen van basisschool Patricius Simone zullen missen. Jaar lang gratis bloemen Vanaf 20 juni konden ouders en leerlingen via de website van Fleurop stemmen op hun favoriete juf of meester. Duizenden aanmeldingen kwamen binnen. Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop, laat weten: “Leraren zijn ontzettend belangrijk. Ze steunen je bij de opvoeding van je kind. Samen met ouders leggen ze de basis voor de toekomst. Via onze ‘Bedankt dat je me hebt laten groeien’-campagne wilden we aandacht vragen voor deze beroepsgroep en ouders inspireren om hen in de laatste schoolweek te bedanken.” Naast de verrassing van vanochtend wint juf Simone ook een schooljaar lang gratis bloemen. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 96 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

SNAP! Dat wist ik nog niet

29 juni 2018
Wat je moet weten over Snapchat 29 juni 2018 – Een mooie zomerse dag om even stil te staan bij het feit dat we in een zo ver ontwikkelde en technologische samenleving leven. Facebook, Twitter, Instagram en vooral Snapchat zijn zo enorm aan het groeien op zakelijk gebied. Bedrijven beperken zich niet meer tot een of twee mediakanalen, maar willen meer in contact komen met de doelgroep. Snapchat is de laatste jaren enorm gegroeid; adverteren door bedrijven via dit social media kanaal is sinds kort in Nederland helemaal happening. Steeds vaker krijgen wij te horen: “Van Hulzen, wat zijn nou de mogelijkheden als het aankomt op Snapchat?” Luister en huiver! Bij de een zullen er belletjes gaan rinkelen en bij de ander komen er alleen vraagtekens naar boven als je Snapchat noemt. Het gele logo met dat spookje. Een medium waarbij je foto’s of video’s kunt plaatsen die 10 seconden door vrienden en familie gezien kunnen worden. Ben je heel trots op wat je hebt gepost? Plaats het in ‘je verhaal’, en het beeld 24 uur beschikbaar voor je vrienden. Snapchat is een van de snelst groeiende sociale mediakanalen. Zo’n 187 miljoen dagelijkse gebruikers zijn je al voor gegaan. Wie zit er op Snapchat? De doelgroep van dit platform is kenmerkend. Het is vooral de jongere generatie, tussen de 15 – 25 jaar, die dagelijks gebruik maakt van korte video’s en ‘snelle’ foto’s. Daarbij kan er gebruikt gemaakt worden van (geo) filters, chatberichten en zelfs videobellen. Filters hebben snapchat enorm populair gemaakt. Van een hondenfilter tot aan bloemenkransen, en nog veel meer. Geo filters zijn er later aan toegevoegd. Wat is nou leuker om aan te geven waar je bent, zodat je elkaar kunt opzoeken. Dagje Amsterdam? Plaats een geo filter van Amsterdam op de foto door simpelweg een paar keer naar rechts te swipen. Ook is het mogelijk om eigen betaalde filters samen te stellen. Als je als bedrijf zijnde op meerdere en vooral nieuwere kanalen aanwezig wilt zijn, is het belangrijk om jezelf af te vragen of jouw doelgroep daar ook te bereiken is. Wat voor toegevoegde waarde kun jij de doelgroep leveren, waardoor ze je zullen volgen? Een aantal tips: Interactie: Ga in gesprek met de doelgroep. Luister. Antwoord. Vraag. Storytelling: Houd de aandacht van de doelgroep vast. Vertel een verhaal. Emotie: Vertel waarom je iets doet. Wees persoonlijk. Laat zien wie je bent. Het echte werk “Leuk en aardig allemaal dat Snapchat gebeuren, maar wat kun je er uiteindelijk mee?” Tegenwoordig hangt aan elk platform een verdienmodel. Zo ook bij Snapchat. Adverteren via dit kanaal was in de beginjaren ondenkbaar, en nu is het niet meer weg te denken. Verschillende uitgangspunten kunnen de leidraad zijn van het inzetten van gesponsorde berichten. Nieuwe producten of diensten. Vergroten van de naamsbekendheid. Acties onder de aandacht brengen. Branding. Alles kan en alles mag anno 2018. Adverteren door middel van een verhaal, een lensfilter of een zelfgemaakte geo filter. De mogelijkheden zijn uiteenlopend. Je betaalt per view. Dit hangt net als

Total Nederland ontvangt maatschappelijk verantwoord ondernemen award

26 juni 2018
De Business Award gaat dit jaar naar Total Nederland Den Haag, 20 juni 2018– De Franse Kamer van Koophandel heeft een award voor maatschappelijk verantwoord ondernemen toegekend aan Total Nederland N.V. Aanleiding is het initiatief om werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een baan te helpen in één van haar tankstations. Eerder dit jaar werd Total Nederland hiervoor al beloond met de Gouden Hart award van het Werkgeverservicepunt Groot-Amsterdam. De award werd recentelijk overhandigd tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Business Awards van de Franse Kamer van Koophandel in Amsterdam. De prijs werd in ontvangst genomen door Olivier Van Parys, Algemeen Directeur van Total Nederland, en Niels Tap, Directeur Servauto Nederland B.V, de exploitatiemaatschappij van Total Nederland. Reden voor de award is de geslaagde samenwerking met het Werkgeverservicepunt Groot-Amsterdam (een samenwerkingsverband van regiogemeenten en UWV WERKbedrijf) en DITIS (een HR-dienstverlener), met als gezamenlijk doel werkzoekende 50-plussers, voor wie het lastig is om op de arbeidsmarkt terug te keren, te ondersteunen en aan een baan te helpen. De samenwerking betreft een traject, waarbij langdurig werkzoekenden die geregistreerd staan bij UWV en gemeente Amsterdam, via DITIS een coaching traject aangeboden krijgen op één van de tankstations van Total Nederland. Olivier Van Parys: “We zijn uiteraard blij met deze erkenning. Het is echter de kracht van de samenwerking tussen drie partijen die heeft gezorgd voor een succesvolle aanpak. Sinds de start medio 2017 hebben we op deze manier al meer dan 70 mensen met weinig perspectief op de arbeidsmarkt aan een baan kunnen helpen. Zij zijn voor ons de gemotiveerde en ervaren medewerkers waar wij zo hard naar op zoek waren.” Niels Tap vervolgt: “En het houdt hier niet op: ook in 2018 hebben we via deze samenwerking al weer ruim 40 nieuwe collega’s bij onze organisatie mogen verwelkomen, variërend van verkoopmedewerker tot zelfs stationsmanagers.” Over Total Nederland Total Nederland N.V. coördineert de marketing, distributie en verkoop van brandstoffen en smeerolieproducten in Nederland. Het bedrijf heeft ongeveer 200 medewerkers in dienst. In Nederland telt het netwerk van Total op dit moment zo’n 360 benzinestations. Daarnaast verkoopt Total brandstoffen aan handelaren en zakelijke eindverbruikers. Smeermiddelen worden onder de merken Total, ELF en Total Agri op de markt gebracht. Het bedrijf behoort tot de Total Groep, de op vier na grootste aardolie- en gasonderneming ter wereld. Het is een dynamische, internationale onderneming, die sterk is in productie, over een grote raffinagecapaciteit beschikt en een wereldwijd netwerk van 17.000 tankstations heeft. Voor meer informatie: www.total.nl. Over Total Total is een mondiale energieproducent en -leverancier, een toonaangevende internationale olie- en gasmaatschappij, en met SunPower en Total Solar een grote speler in de sector zonne-energie. Onze 98.000 medewerkers zetten zich in voor betere energie die veiliger, schoner, efficiënter en innovatiever is en die toegankelijk is voor zo veel mogelijk mensen. Als maatschappelijk verantwoorde onderneming is het een speerpunt van ons beleid te verzekeren dat onze activiteiten in meer dan 130 landen over de hele wereld voortdurend economische, sociale en milieutechnische voordelen opleveren. Voor meer informatie: www.total.com.

Nederland maakt meeste goals tijdens WK-voetbal

22 juni 2018
HORNBACH en VI zorgen voor voetbalgekte Nederland gaat dit WK-voetbal de meeste goalsmaken. Goalsbouwen, welteverstaan. In samenwerking met HORNBACH inspireert Voetbal International voetbalfans om deze zomer samen een goal te maken. Voetbal International en HORNBACH inspireren en helpen om zelf een goal te maken voor op straat of in de tuin. Zo zijn er onder meer projectshows ‘maak een goal’ in de HORNBACH-vestigingen. Zowel beginnende als gevorderde klussers kunnen deze workshops bijwonen. Ook heeft HORNBACH een speciale instructievideo en een handzame folder gemaakt waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je zelf een goal kunt bouwen. Voetbal International zal tijdens het WK ruimschoots aandacht besteden aan het initiatief. Zo creëert Voetbal International onder meer een speciale pagina www.VI.nl/maakeengoal waar mensen hun zelfgemaakte goal kunnen posten. Ook wordt er op ludieke wijze ingehaakt op WK-goals. Marketing manager Maarten Post van HORNBACH: “Als je geen goal hebt, kun je niet scoren. Daarom gaan we heel voetbalminnend Nederland aanzetten om zelf een goaltje in elkaar te timmeren. Dat is leuk en makkelijk om te doen. Met meer goals wordt er meer gescoord en zijn we er straks weer gewoon bij op het WK. Voetbal International is een autoriteit en met zijn miljoenenbereik de logische partner”. Partnership manager Marco Schumacher van Voetbal International vult aan: “Voetbal International is verheugd en trots dat HORNBACH een partnership met ons is aangegaan. Het zou mooi zijn als we er gezamenlijk in slagen een heuse klustrend te ontketenen en het Nederlandse voetbal met dit sympathieke initiatief een positieve impuls geven”. De actie loopt tot en met 15 juli 2018. Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels veertien vestigingen. HORNBACH won in 2017 voor de twaalfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen). Over Voetbal International Voetbal International is al ruim vijftig jaar het leidende onafhankelijke voetbalplatform van Nederland. Met de wekelijkse uitgave van VI Magazine, VI.nl en de diverse eigen social kanalen, bereikt VI maandelijks bijna 2,5 miljoen voetballiefhebbers.

Fleurop bezorgt goed gevoel op laatste schooldag

21 juni 2018
Bloemenspecialist en Kek Mama zetten juffen en meesters in het zonnetje Veenendaal, 22 juni 2018 – De laatste schooldag is in zicht. Hét moment om de leraar van je zoon of dochter te bedanken voor zijn of haar inspanningen om jouw kind te laten groeien. Bloemenspecialist Fleurop en het tijdschrift Kek Mama, slaan de handen ineen en voeren deze week campagne om zo veel mogelijk juffen en meesters in de bloemen te zetten. “Leraren zijn ontzettend belangrijk. Dagelijks zetten zij zich in om kinderen kennis bij te brengen en ze een basis voor de toekomst te geven”, vertelt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. “Samen met Kek Mama vragen we aandacht voor deze beroepsgroep en inspireren we ouders om hen op de laatste schooldag te bedanken en in de bloemen te zetten.” In de media Fleurop en Kek Mama brengen de ‘Bedankt dat je me hebt laten groeien’-campagne vanaf vandaag onder de aandacht bij het grote publiek. Onder andere via blogs en social media posts worden bedank-ideeën voor juffen en meesters gedeeld. Ook worden ouders opgeroepen hun favoriete leraar aan te melden via de website www.fleurop.nl/laatste-schooldag. Die maakt daarmee kans op een bloemrijke verrassing tijdens de laatste schooldag, uitgereikt door Kek Mama hoofdredactrice Sara van Gorp. Ook wint de betreffende juf of meester een jaar lang gratis bloemen in de klas. Een vlog en aftermovie van het verrassingsmoment in de klas zetten de campagne kracht bij. Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 96 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.050 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

VHGK versterkt team met drie professionals

7 mei 2018
Wij heten onze nieuwe professionals welkom Voorschoten, 7 mei 2018 – vanhulzen•gummo•kicks [VHGK] heeft zijn team in korte tijd versterkt met drie communicatieprofessionals: Chelsi-Jay Sontohartono, Dmitri Berkhout en Lala Aleksanyan. Zij zijn inmiddels aan de slag en stellen zich graag voor: Chelsi-Jay (Junior Adviseur): “Ik kon na mijn afstudeerperiode direct aan de slag als junior adviseur bij VHGK. Het feit dat ik dagelijks bezig ben met een diversiteit aan klanten, maakt elke dag weer anders en uitdagend.” Dmitri (Senior Adviseur): “Net als de wereld ontwikkelt communicatie zich in een een razend tempo. Het blijft geweldig om daar met opdrachtgevers telkens een frisse, strategisch geladen invulling aan te geven. Dat doen we bij VHGK met een ijzersterk, multidisciplinair team. Die dynamiek geeft enorm veel energie, ik voelde me meteen helemaal thuis.” Lala (Junior Adviseur Online): “Vanaf de middelbare school wist ik het al meteen, ik wilde mijn kennis verbreden bij een PR- of communicatiebureau. Ik heb het geluk dat ik de digitale wereld in mag duiken voor VHGK om mijn ervaring en expertise in te schakelen en te optimaliseren.” Over VHGK VHGK staat voor vanhulzen•gummo•kicks. Een fullservicebureau voor geïntegreerde communicatie vanuit de disciplines strategie, creatie en content. Gevestigd in Voorschoten, met alles onder een dak: adviseurs, projectmanagers, socialmediaspecialisten, vormgevers, media-inkopers en tekstschrijvers. In totaal werken bij VHGK 21 professionals, onder meer voor Subway, Edet, Tempo, Total Nederland, Gemeente Rotterdam, Gemeente Haarlemmermeer, Provincie Zuid-Holland, Fleurop en Hornbach Bouwmarkt Nederland.

Subway benoemt Marc van der Lee tot PR Directeur Europa

3 mei 2018
Subway heeft Marc van der Lee aangesteld als PR Directeur voor Europa. Hij gaat regie houden op de Europese PR agenda van Subway en werkt daarin samen met verschillende partners in Europa. Marc heeft ruime ervaring op het vakgebied van Corporate Communicatie in de internationale voedingsindustrie. In zijn loopbaan heeft hij diverse rollen bekleed in communicatie, PR en MVO, zowel in de voedselproductie als in de wereld van consumentenproducten. Ook was hij partner en senior consultant voor Ruemour Consultancy, een bureau gespecialiseerd in reputatiemanagement en communicatie in de voedings- en agri-industrie. ‘Subway heeft een rijke historie en het bedrijf ondergaat momenteel een enorme transformatie. Ik ben zeer enthousiast om in deze interessante tijd aan boord te komen en kijk ernaar uit om de goede reputatie die Subway heeft nog verder te versterken,’ aldus Marc. De Europese Marketing Directeur Mike Brouwers over de aanstelling: ‘Marc’s enorme passie voor Subway en zijn winnaarsmentaliteit zullen ons helpen om de verhalen achter ons merk en onze producten nog beter te vertellen. Met de ervaring die hij meebrengt, zullen we ons nog beter kunnen verbinden met consumenten in heel Europa.’ Over Subway® restaurants Subway® restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 110 landen. Europa telt momenteel ruim 5.500 locaties. In Nederland groeit het merk sterk en de ambitie is om in aantal vestigingen de grootste restaurantketen van Nederland te worden. Dit jaar werd de mijlpaal van 200 vestigingen gepasseerd. Bij Subway® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid met versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. Het eerste Subway restaurant werd geopend in 1965 in Bridgeport, Connecticut (VS) door de toenmalige 17 jarige Fred DeLuca en Dr. Peter Buck. Het is nog steeds een familiebedrijf met meer dan 21.000 franchisenemers wereldwijd. Kijk voor meer informatie op www.subway.nl

Koreaans koken bij Amazing Oriental

24 april 2018
Aziatische supermarkt inspireert met kookdemonstraties   Duivendrecht, 19 april 2018 – De Koreaanse keuken wint terrein. Gerechten uit dit Aziatische land waren al in opkomst, maar sinds de Olympische Spelen in Pyeongchang afgelopen winter stijgt de populariteit snel. Benieuwd hoe Koreaanse smaken het beste tot hun recht komen? Amazing Oriental geeft tips tijdens kookdemonstraties. Die organiseert de Aziatische supermarkt elke zondag van 15 april tot en met 14 oktober tussen 12.00 en 17.30 uur in haar vestiging in Duivendrecht.    K-Fish kookdemonstraties “Het is niet gek dat de Koreaanse keuken zo populair is in Nederland”, vertelt Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental. “Hoewel deze keuken bekend staat om eenvoud, is ze met haar pure ingrediënten supergezond. Zeewier is er het meest gebruikte product. En ook dat eten we in Nederland steeds vaker.” Zeewier speelt dan ook de hoofdrol in de kookdemonstraties die Amazing Oriental organiseert. Dat doet de Azië-specialist in samenwerking met het Ministerie van Oceanen en Visserij. Een half jaar lang kan elke zondag inspiratie worden opgedaan én kan er worden geproefd.   Zelf aan de slag Na de opgedane inspiratie kan men meteen zelf aan de slag. “Bij ons vinden zowel beginnende als gevorderde thuiskoks alle denkbare ingrediënten om zelf oriëntaalse gerechten te bereiden”, vervolgt Liza. “Bijzondere producten voor een speciaal dinertje, maar natuurlijk ook dagelijkse boodschappen als verse groente, vis, noedels, rijst en specerijen.” De kookdemonstraties vinden plaats bij Amazing Oriental in Duivendrecht. K-FISH producten zijn ook verkrijgbaar in de vestiging aan de Nieuwmarkt in het centrum van Amsterdam en online te bestellen via amazingoriental.com. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels 20 vestigingen waarvan twee groothandelsvestigingen en er werken meer dan 500 mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group staat in Hoofddorp (Broekermeerstraat 135). Het aanbod van levensmiddelen is in de loop der jaren uitgegroeid van 600 naar meer dan 10.000 authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor horecabedrijven en consumenten, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.orientalwebshop.nl.

“Wat is Little Manhattan zonder Subway?”

23 maart 2018
Studenten en starters verheugd over opening Subway-restaurant Lelylaan Amsterdam, 23 maart 2018 – Subway en studenten is een goede combinatie, dat blijkt wel uit de grote schare studerende fans. En daarom ook is voor het nieuwste Subway-restaurant het oog gevallen op de Cornelis Lelylaan in Amsterdam, campus Little Manhattan. De oplettende kijker zag het al aan de gekleurde posters op de ramen: op de begane grond van campus Little Manhattan is een nieuwe Subway-vestiging gekomen. Het is de tiende vestiging in Amsterdam. De internationale campus is in november 2017 geopend en biedt woonruimte aan 590 studenten en 300 starters. Op een studentencampus hoort Subway dus echt thuis. Op zaterdag 24 maart is het hier feest. Dan is de Grand Opening van het restaurant met een speciale aanbieding. En ook als je niet student bent, ben je natuurlijk welkom! Vanaf 14 maart is Subway Lelylaan al open voor het publiek. Een van de eerste gasten is Safae, MBO-studente, 17 jaar. Samen met haar vrienden bezoekt ze het nieuwe Subway-restaurant: “Dat hier nu een Subway zit is echt heel handig. Nu hoef je niet meer eerst in te checken op het station om een broodje te halen. En hier heb ik ook nog eens een gezonde keuze!” Nog meer openingen Wie denkt dat Subway met deze opening aan de Cornelis Lelylaan voorlopig wel weer klaar is met uitbreiden, heeft het mis. In de binnenstad van Haarlem is afgelopen woensdag een Subway-restaurant geopend en in Utrecht volgt er in april eentje. Ook op de planning staat het Brabantse Best, in een winkelcentrum vlak buiten de stad (I.B.C.-weg). Daarnaast groeit het aantal Subway-shops in tankstations: in Amsterdam Noord en Diemen zijn er intussen weer twee geopend. En zo staan er het komende jaar nog meer openingen over heel Nederland op de planning. Over Subway® restaurants Subway® restaurants is wereldwijd de grootste organisatie in de Quick Service Industry met inmiddels ruim 44.800 vestigingen in 110 landen. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). Nederland telt momenteel 201 Subway® restaurants. Bij Subway® restaurants kunnen consumenten terecht voor heerlijke Subs, bereid met versgebakken brood. Elke Sub wordt ter plekke, voor de ogen van de gast bereid. De Subway® formule staat bekend om haar vele keuzemogelijkheden, waarbij consumenten zelf invloed hebben op de voedingswaarden.

Fleurop bezorgt voorjaarskriebels

8 maart 2018
  Nieuwe collectie boeketten nu verkrijgbaar Veenendaal, 8 maart 2018 – Vanaf vandaag zijn ze verkrijgbaar: de voorjaarsboeketten van Fleurop. De nieuwe collectie zit boordevol seizoensbloemen, zoals tulpen, ranonkels en kersenbloesemtakken. Kenmerkend is het luchtige ontwerp van de boeketten. Luchtig design De collectie, die bestaat uit dertien boeketten, is samengesteld door een team van ervaren Fleurop-bloemisten. “Van stijlvol wit tot bontgekleurd, we hebben rekening gehouden met de uiteenlopende smaken van consumenten”, vertelt Michel van Slingerland, Marketing & Sales Manager van Fleurop. “Kenmerkend is het ontwerp van de boeketten. Ze zijn luchtig en losjes geschikt. Dit zijn echt creaties waar je voorjaarskriebels van krijgt.” Bloemen populair Bloemen krijgen een steeds prominentere plek in het interieur. Van Slingerland vervolgt: “We zien de populariteit van bloemen toenemen. Niet alleen als cadeau-item, waar wij natuurlijk specialist in zijn, maar ook voor eigen gebruik. Steeds vaker zijn bloemen de finishing touch in het interieur. Ze worden in de vorm van een boeket op de eettafel geplaatst, als single flower arrangement op salon- en bijzettafels, maar bijvoorbeeld ook als in het oog springend object in de hal. En door de grote variatie in kleuren en vormen kun je in een handomdraai een nieuwe sfeer creëren. Bloemen brengen het interieur tot leven.” Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 96 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Koopovereenkomst gemeente Nijmegen en Hornbach

28 februari 2018
Bouwmarkt komt naar Waalstad Nijmegen, 28 februari 2018 – Gistermiddag hebben de gemeente Nijmegen en projectbouwmarkt Hornbach een koopovereenkomst ondertekend. De projectbouwmarkt zal gevestigd worden langs de N325 in Ressen. De gemeente Nijmegen en Hornbach zijn verheugd dat deze stap eindelijk is gezet. Wethouder Bert Velthuis: “Een goede ontwikkeling voor de werkgelegenheid.” Wethouder Bert Velthuis van de gemeente Nijmegen en financieel directeur Wim Sigmond van Hornbach ondertekenden gistermiddag de koopovereenkomst. Velthuis: “Wij zijn blij dat we na vier jaar deze stap kunnen zetten. Doorslaggevend voor ons was de werkgelegenheid die Hornbach met zich meebrengt. Niet alleen zijn er 300 arbeidsplaatsen (direct en indirect) gemoeid met zo’n grote projectbouwmarkt, een deel van die arbeidsplaatsen is ook nog eens voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Wij vinden het belangrijk om ook deze doelgroep kansen te bieden.” Toplocatie Hornbach liet haar oog vallen op de locatie in Ressen, ter hoogte van het Keizer Augustusplein, vanwege de uitstekende bereikbaarheid. Expansiemanager Jacqueline Tijchon: “Een prachtige plek in een omgeving waar veel gebouwd en verbouwd wordt, met een goede uitstraling en vooral een uitstekende bereikbaarheid.” Met een oppervlakte van circa vier hectare biedt Hornbach op deze locatie een volwaardige projectbouwmarkt met tuincentrum en drive-in op ruim 20.000 m2. Velthuis vult aan: “De locatie past binnen de gemaakte regioafspraken over werklocaties. Om concurrentie met de binnenstad van Nijmegen te voorkomen, is met de provincie afgesproken dat er buiten de bouwmarkt, een tankstation en een restaurant geen verdere ontwikkeling met winkels en horeca plaatsvindt. Ik ben ook blij dat het overige deel van de locatie in Ressen parkachtig wordt ingericht en zo aansluit bij Park Lingezegen.”

Kleinste Hornbach vestiging groots bezocht

26 februari 2018
Pittige strijd in bouwmarkt op wielen Vooruitlopend op de opening van de nieuwe Hornbach vestiging in Zwolle op woensdag 14 maart, opende Hornbach afgelopen zaterdag al een vestiging van 30m2 op het Rodetorenplein. Bezoekers konden er kennis maken met Hornbach, klusadvies vragen én strijden om de titel ‘Beste Klusser van Zwolle’. De pop-up store van Hornbach staat aanstaande zaterdag in Winkelcentrum Stadshagen en op 10 maart weer op het Rodetorenplein in Zwolle. Ook dan kunnen bezoekers nog meestrijden om de felbegeerde klustitel. “Het was afgelopen zaterdag geweldig druk in de pop-up store”, vertelt Marketing Manager Maarten Post van Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Ontzettend leuk dat Zwolle en omgeving op deze manier alvast kennis kunnen maken met Hornbach. Bezoekers van de pop-up store kunnen bij ons terecht met klusvragen en een virtuele rondleiding krijgen door onze nieuwe vestiging. Die is met een oppervlakte van bijna 15.000m2 wel wat groter dan deze pop-up store”, lacht Maarten Post. Wedstrijd Beste Klusser van Zwolle Afgelopen zaterdag barstte ook de strijd om de titel ‘Beste Klusser van Zwolle’ los. Bezoekers van de pop-up-store kunnen meedoen aan de wedstrijd en moeten daarvoor o.a. een boor- en timmerproef afleggen. “Het gaat daarbij om snelheid en techniek”, legt Post uit. Ook de komende twee zaterdagen kunnen Zwollenaren meestrijden. De finale vindt plaats op zaterdag 17 maart om 12.00 uur in de nieuwe Hornbach-vestiging aan de Katwolderweg. Zwollenaar Michel Exel heeft zich via een Wildcard al geplaats voor deze finale. Hij laat weten: “Geweldig dat ik in de finale sta. Ik schat mijn kansen hoog in. Klussen is mijn werk, maar ook thuis doe ik alles zelf. Ik ga er helemaal voor!”  

Beestenboel bij Amazing Oriental

26 februari 2018
Chinees nieuwjaarsfeest groot succes Eindhoven, 26 februari 2018 – Zaterdag 24 februari was het een beestenboel bij Amazing Oriental. Dansende leeuwen en vrolijke hondensnoetjes trokken veel bekijks in de Langdonkenstraat. De Aziatische supermarkt pakte uit met een feest ter ere van haar tienjarig bestaan én het Chinees Nieuwjaar. Honderden bezoekers vierden het Chinees Nieuwjaar bij Amazing Oriental, de enorme Aziatische supermarkt met driehonderd verschillende smaken noedels. De traditionele leeuwendans mocht natuurlijk niet ontbreken en er was volop gelegenheid om Aziatische lekkernijen te proeven. Ter ere van het nieuwe Jaar van de Hond werden kinderen geschminkt als hond. Amazing Oriental Eindhoven vierde hiermee haar tienjarig bestaan.  

Bloemerie 88 verkozen tot Beste Fleurop Bloemist van Nederland

21 februari 2018
Veenendaal, 21 februari 2018 – Bloemerie 88 uit Oss mag zich een jaar lang ‘Beste Fleurop Bloemist van Nederland’ noemen. Gisteravond werden zij tijdens de 100% NL Awards gehuldigd op het podium als winnaar van de verkiezing. Eigenaar Harold Reuser: “Geweldig om te winnen. De verkiezing leefde enorm bij ons.”                                              Bloemerie 88 is de zaak van meesterbinder Harold Reuser en zijn team van gediplomeerde bloembinders. De enthousiaste bloemisten bedenken en realiseren er de mooiste creaties, waardoor ze veel fans hebben in de wijde omtrek van Oss. Begin dit jaar verscheen de oproep om te stemmen voor de Beste Fleurop Bloemist-verkiezing. Daar werd volop gehoor aan gegeven: in totaal stemden ruim 14.000 consumenten. Feestelijke avond Tot en met 31 januari kon iedereen stemmen op zijn of haar favoriete Fleurop bloemist. Daarna hoorde Harold dat Bloemerie 88 tot de tien finalisten behoorde. “Dat betekende dat wij als team naar de 100% NL Awards mochten.” Tijdens de feestelijke awardshow werd Bloemerie 88 het podium op geroepen: zij mochten de award voor Beste Bloemist van Nederland in ontvangst nemen. Harold kreeg deze uit handen van presentator Kees Tol. “We hebben een superleuke avond gehad met het team. Over de oranje loper, genieten van mooie muziekoptredens en dan ook nog winnen! We hebben veel mensen enthousiast gemaakt over de verkiezing, dus we zijn erg blij dat we nu met de winst naar huis gaan.” Over Fleurop Fleurop Interflora Nederland is meer dan 96 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.  

Loslopende leeuwen in Eindhoven

15 februari 2018
Amazing Oriental viert tienjarig bestaan Eindhoven, 15 februari 2018 – Binnenkort steekt de Chinese leeuw zijn kop op in Eindhoven, want het is groot feest bij Amazing Oriental. Zaterdag 24 februari pakt de Aziatische supermarkt uit met een feest ter ere van haar tienjarig bestaan. Compleet met spectaculaire leeuwendansen en verschillende proeverijen. Sinds 2008 vinden thuiskoks uit Eindhoven en omgeving de beste ingrediënten voor Aziatische gerechten bij Amazing Oriental. Met ruim 1.800 vierkante meter aan oosterse topproducten en instant noedels in meer dan driehonderd verschillende smaken is het een paradijs voor fijnproevers. Zaterdag 24 februari is het dubbel feest bij de Aziatische supermarkt aan de Langdonkenstraat: zij viert haar tienjarig jubileum én het Chinees Nieuwjaar. Dat betekent volop gelegenheid om te proeven van Aziatische specialiteiten en een vleugje Chinese cultuur mee te beleven. Ter ere van het nieuwe Jaar van de Hond kunnen kinderen geschminkt worden als hond. Leeuwendans De leeuwendans is een dans waarbij de leeuw speurend de omgeving verkent om ongeluk en boze geesten te verjagen en tegelijk voorspoed en geluk te verspreiden. Oorspronkelijk mocht de dans enkel opgevoerd worden voor de keizer. Tegenwoordig is de leeuwendans niet meer weg te denken uit de Chinese samenleving en mag deze ook worden vertoond op feesten en evenementen. De leeuwendans zal te zien zijn om 11.30 en 13.30 uur bij Amazing Oriental Eindhoven aan de Langdonkenstraat 7. Chinees Nieuwjaar Chinees Nieuwjaar wordt gevierd op de eerste tot en met de vijftiende dag van de eerste maand van de Chinese kalender. Tijdens de nieuwjaarsperiode viert men in China feest met drakendansen, leeuwendansen en bezoek aan familie en vrienden. Het Chinees Nieuwjaar kondigt het begin van het voorjaar aan en wordt dan ook ‘Lentefeest’ genoemd. Met gezang en dans verwelkomt men de terugkeer tot leven van de aarde en de start van het ploeg- en zaaiseizoen. In 2018 begint het Chinees Nieuwjaar op 16 februari. Volgens de Chinese dierenriem begint dan het Jaar van de Hond. De Hond is het elfde dier in de Chinese dierenriem, die bestaat uit achtereenvolgens Rat, Os, Tijger, Konijn, Draak, Slang, Paard, Geit, Aap, Haan, Hond en Varken. Mensen geboren onder het teken van de Hond, zijn volgens de Chinese astrologie eerlijk en loyaal. Over Amazing Oriental Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland inmiddels twintig vestigingen, een webshop, en er werken meer dan vijfhonderd mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group is gevestigd in Hoofddorp. Het aanbod van producten is in de loop der jaren uitgegroeid van zeshonderd naar meer dan tienduizend authentieke A-merken uit Azië. Een compleet assortiment voor consumenten en horecabedrijven, geleverd door een modern distributiecentrum. Meer informatie over het bedrijf en de producten is te vinden op www.amazingoriental.com.

Hornbach Zwolle opent deuren op 14 maart

10 februari 2018
Vandaag maakte Hornbach Nederland de officiële openingsdatum van haar nieuwe vestiging in Zwolle bekend. Dat pakte de grootste bouwmarkt groots aan. Hornbach nam deel aan de carnavalsoptocht van Zwolle en onthulde tijdens het feestgedruis dat de deuren van de Zwolse vestiging op woensdag 14 maart om 07.00 uur openen. Met een totale lengte van 15 meter kan hij je bijna niet ontgaan zijn: de spijker van Hornbach die mee reed in de carnavalsoptocht van Zwolle. Een ludieke actie van de bouwmarkt die op deze manier de komst van haar nieuwe vestiging in de Overijsselse hoofdstad onder de aandacht bracht. Grootste bouwmarkt van Overijssel Hornbach Zwolle is gelegen aan de Katwolderweg en goed bereikbaar via de A28. Dankzij de gunstige ligging is de grootste bouwmarkt van Overijssel ook aantrekkelijk voor klussers uit Flevoland en Gelderland. Vestigingsmanager Tonnie Balkema laat weten: “Met een oppervlakte van 15.000m2 en een assortiment van 120.000 artikelen, is het een volwaardige projectbouwmarkt met tuincentrum, dierenafdeling en afhaalcentrum”. Hornbach Zwolle is de 14e vestiging van de bouwmarktketen in Nederland. Feestelijk openingsweek “Momenteel werken we hard aan het vullen van de schappen”, vervolgt Balkema. “Daarnaast bereiden we ons voor op de openingsweek. Met speciaal ingekochte artikelen, productdemonstraties en workshops belooft het een spectaculaire belevenis voor jong en oud te worden!” Over HORNBACH Hornbach is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. In Nederland bestaat Hornbach nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. Hornbach won in 2017 voor de twaalfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is Hornbach bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle Hornbach-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).  

Subway opent 200e vestiging in Nederland

6 februari 2018
Groen-gele pijlen duiken steeds vaker op    Amsterdam, 5 februari 2018 – SUBWAY® Restaurants heeft haar 200e vestiging in Nederland geopend. De aanbieder van versbereide Subs groeit hard en opent vestigingen op de meest uiteenlopende locaties: van hartje Rotterdam tot in een bouwmarkt of tankstation. Country Director Joost Labadie: “Wij zijn hier nog lang niet uitgegroeid.”   In het jaar 2000 werd het eerste Subway-restaurant van Nederland geopend. Sindsdien is het aantal vestigingen en activiteiten (drive-through locaties, bezorging) enorm gegroeid. “In 2017 zijn er 17 Subway restaurants bij gekomen en voor 2018 verwacht ik nog veel meer groei,” aldus Joost Labadie, Country Director Netherlands, Nordics & Russia bij Subway. Gevestigde naam Met name voor de lunch weten mensen de weg naar de Subway-vestigingen goed te vinden, vertelt Labadie. Inmiddels is het een gevestigde naam geworden. Labadie: “Onze bekendheid is sterk toegenomen. Dit heeft ermee te maken dat wij ook veel vestigingen openen op non-traditionele locaties, dus niet alleen in de winkelstraten. Denk bijvoorbeeld aan Subway-restaurants in bouwmarkten, tankstations en op campussen. Het logo met de groen-gele pijlen kom je dus steeds vaker tegen.” Op de vraag waar hij de meeste groei verwacht, antwoordt Labadie: “Non-traditioneel groeien we stevig door, met name bij tankstations, maar ook qua traditionele locaties staat er aardig wat op stapel.” Intensieve begeleiding Een van de belangrijkste redenen voor het succes van de Subway-formule is het ondersteunende netwerk voor franchisenemers. Regionale Development Agents en specialisten ondersteunen en begeleiden franchisenemers met de selectie van locaties, bouw, hands-on training, inkoop, reclame, plaatselijk commercieel beleid en nog veel meer. Labadie: ”Als franchisenemer ga je zelf aan de slag, maar je kunt terugvallen op de kennis van ruim 25.000 mede-ondernemers over de hele wereld. Niemand hoeft zelf het wiel uit te vinden.”

Ruim 1.100 kinderen ondanks ziekte toch in de klas

30 januari 2018
Het afgelopen jaar waren ruim 1.100 kinderen, ondanks langdurige ziekte, toch ‘aanwezig’ in de klas dankzij KlasseContact. Nog nooit volgden zo veel kinderen op afstand lessen via de KPN Klasgenoot, een videoverbinding waardoor je interactief mee kunt doen in de les. Dat werd gisteren bekend tijdens de nieuwjaarsborrel voor consulenten Onderwijsondersteuning Zieke Leerlingen. Op diverse Nederlandse scholen ‘zit’ hij in de klas: de KPN Klasgenoot. Een apparaat met een videoverbinding, waardoor een langdurig zieke leerling de les vanuit huis of het ziekenhuis kan volgen. De leerling kan inzoomen, een lampje laten branden als hij of zij een vraag heeft, en rondkijken in de klas met een camera. KlasseContact brengt langdurig zieke leerlingen op deze manier al tien jaar in contact met hun klasgenoten. Ed Bontrop, Programmamanager KlasseContact: “Lessen missen is vervelend, maar klasgenootjes missen is minstens net zo erg. Met KlasseContact proberen we dat gemis te verzachten. Zo zijn leerlingen er, ook op afstand, zo veel mogelijk bij. We zijn dan ook trots dat we in 2017 ruim 1.100 leerlingen op deze manier hebben kunnen helpen.” KlasseContact is een initiatief van EDventure, de branchevereniging van Onderwijsadviesbureaus en het KPN Mooiste Contact Fonds. Consulenten Onderwijsondersteuning Zieke Leerlingen (OZL) In 2017 heeft KlasseContact alle aanvragen door consulenten kunnen honoreren, daarmee is het overgrote deel van langdurig zieke leerlingen in Nederland geholpen. “We zijn trots op dit resultaat”, zegt Annemarie Kaptein, directeur-bestuurder EDventure. “Ieder kind verdient goed onderwijs, ieder kind verdient sociaal contact. KlasseContact maakt die verbinding ook voor langdurig zieke leerlingen mogelijk. Niet eerder konden zieke kinderen op zo’n grote schaal ‘op afstand’ onderwijs volgen met hun eigen klas.” De consulenten OZL zijn dagelijks direct betrokken bij deze kinderen. Zij bekijken wat voor de leerling het beste is en onderhouden het contact tussen de scholen, de ouders en de kinderen. De consulenten OZL zijn werkzaam bij onderwijsadviesbureaus en educatieve voorzieningen van de academisch medische centra verspreid door het land. In samenspraak met de school, de ouders en de kinderen begeleidt de consulent de aanvraag voor en het gebruik van KlasseContact. Tijdens de laatste nieuwjaarsbijeenkomst bleek dat de consulenten maar liefst 1.100 kinderen hebben kunnen helpen met KlasseContact in 2017. Over KlasseContact KlasseContact maakt het voor chronisch of ernstig zieke kinderen die langdurig niet naar school kunnen, mogelijk lessen te volgen in de eigen klas, met de eigen leerkracht. Zo raken zij minder snel achterop met de lesstof en, net zo belangrijk, blijven zij in contact met klasgenoten. De leerling kan vanachter een laptop thuis of in het ziekenhuis actief deelnemen aan de lessen. In de klas staat een KPN Klasgenoot, waarmee een beeld- en geluidsverbinding kan worden gemaakt tussen de school en de leerling. De KPN Klasgenoot is uitgerust met een 360 gradencamera, zodat de leerling op afstand het gehele klaslokaal kan overzien. Via het touchscreen-beeldscherm is de leerling voor de klas duidelijk in beeld. Met een speciale knop gaat er een lampje branden, zodat de leerkracht weet dat de leerling een vraag heeft. Ondanks alles voelt de leerling zich zo aanwezig

Tulpen veroveren Hollandse woonkamer

2 januari 2018
Bloem blijkt populaire vervanger voor kerstboom Veenendaal, 2 januari 2018 – Voor wie hem nog had staan, vandaag moet hij écht het veld ruimen: de kerstboom. En wie dacht dat de kamerplant de lege plek die de boom achterlaat, opvult, heeft het mis. Massaal kiezen we voor tulpen. “De vraag naar tulpen komt elk jaar vroeger op gang”, vertelt Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop. “Deze lentekoninginnen blijken de ideale vervanger voor de kerstboom. Na de feestdagen willen mensen vooral weer vooruitkijken, op naar het voorjaar. En wat symboliseert dit seizoen nu beter dan de tulp? Bloemenbureau Holland heeft januari dan ook uitgeroepen tot maand van de tulp.” Nieuwe collectie tulpenboeketten Om aan de vraag van consumenten te voldoen, zijn Fleurop-bloemisten voor de feestdagen samengekomen om een nieuwe collectie tulpenboeketten samen te stellen. Michel van Slingerland: “Van winters wit tot pasteltinten en fuchsiaroze, onze bloemisten hebben rekening gehouden met uiteenlopende smaken.” De boeketten zijn vanaf vandaag verkrijgbaar bij Fleurop-bloemisten en via fleurop.nl  

Minister Sander Dekker spreekt over daling woninginbraken

27 december 2017
Preventief handelen is hét middel in strijd tegen woninginbraak Den Haag, 27 december 2017 – Vanmiddag bracht Sander Dekker een bezoek aan Hornbach in Den Haag. De minister voor Rechtsbescherming woonde er de afsluiting van de succesvol verlopen Nationale Inbraakpreventie Weken bij en sprak er over de daling van het aantal woninginbraken in Nederland. Rommel in huis, braakschade, maar vooral angst en psychische klachten: woninginbraken brengen veel teweeg. Om aandacht te vragen voor inbraakpreventie organiseert de Stichting Nationale Inbraakpreventie Weken jaarlijks de Nationale Inbraakpreventie Weken (NIPW). En mét succes. Inbrekers krijgen het steeds lastiger, met als gevolg dat het aantal woninginbraken in Nederland ook in 2017 is gedaald. Cijfers lager dan doelstelling in Veiligheidsagenda Tijdens de afsluitingsbijeenkomst van de NIPW presenteerde minister Sander Dekker de laatste cijfers. En die zijn veelbelovend. Sander Dekker: “Het aantal woninginbraken is de afgelopen jaren teruggelopen van bijna 92.000 in 2012 tot 55.421 in 2016. Voor 2017 is wederom een daling te zien van 9%. Daarmee hebben we onze eigen verwachtingen verslagen, want de cijfers komen lager uit dan de ambitie die we hadden vastgelegd in de Veiligheidsagenda 2015-2018. En dat hebben we vooral bereikt dankzij intensieve samenwerking. Samenwerking met de politie, met fabrikanten, verzekeraars, met het bedrijfsleven waaronder Hornbach en natuurlijk met de Stichting Nationale Inbraakpreventie Weken. Middels voorlichting maken zij consumenten bewust van risico’s en wijzen zij op maatregelen die consumenten zelf kunnen nemen.” Hornbach neemt voortouw De NIPW, maar ook de komst van het Politiekeurmerk Veilig Wonen, dragen bij aan de bewustwording rond inbraakpreventie. Maarten Post, Marketingmanager Hornbach Nederland, legt uit: “Woningen die beveiligd zijn volgens het Politiekeurmerk, hebben tot 90% minder kans op een geslaagde inbraak. Hornbach neemt graag haar maatschappelijke verantwoordelijkheid op dit gebied. We verkopen niet alleen beveiligingsproducten die voldoen aan het Politiekeurmerk Veilig Wonen, onze medewerkers worden ook opgeleid tot Politiekeurmerk-expert. Afgelopen jaar zijn de eersten geslaagd. Want inbraakpreventie start met een goed advies.”

Financieel directeur Motorhuis aan de slag bij Hornbach

15 december 2017
Stephen Smits (49) wordt per 1 maart 2018 aangesteld als Directeur bedrijfsvoering bij Hornbach Bouwmarkt Nederland. Hij is de opvolger van Wim Sigmond (66) die op 1 juni 2018, na een carrière bij Hornbach van ruim twintig jaar, met pensioen gaat. Stephen Smits is momenteel nog werkzaam als Financieel directeur bij het Motorhuis. Ervaring in de branche Stephen Smits is al bijna 25 jaar werkzaam in de retailsector. Bovendien is de doe-het-zelf-branche hem niet onbekend. Eerder werkte Stephen Smits als Manager Management Services voor Formido Bouwmarkten en als Group controller bij Praxis. “De branche blijft me trekken”, vertelt Smits. “Zelf bouwen en verbouwen maakt trots en werkt motiverend. Dat gevoel ervaar je ook binnen bedrijven die actief zijn in deze sector.” Groei Hornbach bestaat inmiddels twintig jaar in Nederland en heeft momenteel dertien vestigingen. Dit voorjaar opent de bouwmarkt in Zwolle nummer veertien en op de planning staan bouwmarkten in Apeldoorn, Duiven, onder de rook van Arnhem, en Enschede. “Ik kijk ernaar uit mijn kwaliteiten in te zetten bij Hornbach en gezamenlijk deze groei te realiseren die Hornbach in Nederland voor ogen heeft”, aldus Stephen Smits. Dosis ervaring Evert de Goede, Algemeen directeur Hornbach Nederland, laat weten: “Iemand als Wim Sigmond kan gezien zijn lange staat van dienst niet zomaar vervangen worden. Maar wij zijn ervan overtuigd met Stephen Smits de juiste persoon op de juiste plek te hebben. Naast een flinke dosis ervaring beschikt Stephen over de Hornbach-mentaliteit en staat ook hij voor durf, lef en teamspirit.” Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. In Nederland bestaat Hornbach nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2017 voor de twaalfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle Hornbach-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).