Gladiool ongekend populair

Door Lala Aleksanyan 3 maanden gelden
Home  /  Nieuws  /  Gladiool ongekend populair

Fleurop verklaart succes winnaarsbloem

 

Nijmegen, 9 juli 2018 – Tienduizenden wandelaars kijken reikhalzend uit naar hun stappen op de Via Gladiola, waar de Vierdaagse-overwinning wordt beloond met gladiolen. Ook buiten Nijmegen is de gladiool een graag geziene decoratie. Wat maakt deze bloem zo’n winnaar? Fleurop, generatiegenoot van de Nijmeegse Vierdaagse, legt uit.

Dinsdag 17 juli begint de 102eeditie van de Nijmeegse Vierdaagse. Onder aanmoediging van miljoenen bezoekers beginnen 47.000 dappere wandelaars aan hun tocht, die op de Via Gladiola zal eindigen. Zij hopen daar vrijdag 20 juli de felbegeerde gladiolen in ontvangst te mogen nemen. Waarom gladiolen? Dat weet Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop Interflora Nederland: “Het heeft te maken met de vorm van het blad, die lijkt op een zwaard.”

Overwinning
“Ken je de uitdrukking: ‘de dood of de gladiolen’?”, vraagt De Zwart. “Het woord gladiool stamt af van het Latijnse ‘gladius’, dat zwaard betekent. Die vorm doet denken aan de bladeren van de gladiool. Daarom werd, in de Romeinse tijd, een winnende gladiator bedolven onder gladiolen. Deze indrukwekkende bloem staat dan ook symbool voor overwinning, kracht en trots.” De gladiool is zo onlosmakelijk verbonden met de Vierdaagse dat er zelfs een speciale Vierdaagse-variant is gekweekt. In 1983 werd al de eerste speciale Vierdaagse-gladiool gepresenteerd. Hier begon de herkenbare oranjerode kleur. In 2016 is ter ere van de 100e editie een nieuwe variant geïntroduceerd: ‘The Walk of the World’-gladiool. De Zwart: “Deze is korter en lichter dan zijn voorganger. Dit maakt het makkelijker voor de Vierdaagse-wandelaars om te dragen, aangezien ze vaak nog een behoorlijk eind met de gladiolen moeten lopen en het zelden bij één bos blijft!”

Winnaar in huis
Fleurop staat klaar om je met imposante gladiolen een echt overwinningsgevoel te bezorgen. Er is een speciaal Vierdaagse-boeket verkrijgbaar via Fleurop.nl, voor iedereen. Want ook als je niet meewandelt, heb je vast wel iets om trots op te zijn. Gladiolen zijn de ‘winnaars’ van dit seizoen. Met hun krachtige kleuren en overvloedige bloemen vormen ze een sieraad voor je interieur, bijvoorbeeld in een hoge vaas. De garantie voor een moment van trots, elke keer als je thuiskomt.

Over Fleurop
Fleurop Interflora Nederland is al meer dan 96 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak. Kijk voor meer informatie op www.fleurop.nl.

Categories:
  Nieuws, Persberichten
Dit bericht gedeeld 0 keer
 000