Valentijnsdag verhoogt omzet met ruim 60 procent Fleurop

Door VHGK 9 maanden gelden
Home  /  Nieuws  /  Valentijnsdag verhoogt omzet met ruim 60 procent Fleurop

Ruim 1.100 bloemisten van Fleurop waren vandaag volop in actie om vele ontvangers een goed gevoel te bezorgen. Door de bloemisten van Fleurop werd de afgelopen dagen een recordaantal boeketten bezorgd. Het samengestelde boeket ‘Zo lief’ is favoriet. De valentijnscampagne van de marktleider die mensen oproept om hun liefde kenbaar te maken, heeft dit jaar zijn vruchten afgeworpen.   

Recordjaar
Op deze Valentijnsdag merkt Fleurop dat de romantiek volop in de lucht hangt. Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager van Fleurop: “Elk jaar is rond Valentijnsdag een piekmoment, maar dit jaar merken we dat de romantiek nog volop leeft. Of het nu door het zonnige weer komt of door onze campagne: mensen hebben massaal mooie boeketten besteld. Ruim 60 procent meer dan vorig jaar. Ondanks dat Valentijnsdag toen op zondag viel, hebben onze bloemisten toen ook de hele dag bezorgd. Desondanks is 2017 dus echt een recordjaar qua valentijnsboeketten.” De meeste boeketten werden dit jaar bezorgd in Amsterdam.

Alles voor de liefde
Dat juist het boeket ‘Zo lief’ met roze accenten de publieksfavoriet van 2017 is, had Van Slingerland wel verwacht. “Het is de mix van klassieke rozen en vrolijke gerbera’s en tulpen. Precies de combinatie die past bij romantiek anno 2017.” Geld en afstand spelen geen rol op de dag van de romantiek, concludeert de marktleider in boeketten. Het duurste boeket van dit jaar was € 275,- en bestond uit rozen. De bloemengroet die het verste ging, was naar Coffs Harbour, Nieuw-Zuid-Wales, Australië.

Bekijk hier de valentijnscampagne van Fleurop.

Over Fleurop
Fleurop Interflora Nederland is meer dan 95 jaar (sinds 1921) gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. In Nederland zijn meer dan 1.100 bloemisten aangesloten bij de coöperatie en wereldwijd zijn dat er 40.000, verdeeld over ruim 140 landen. Met de rijke geschiedenis en deskundigheid van de organisatie bedient Fleurop dagelijks zowel de particuliere als zakelijke markt. Fleurop werd door het WUA! al viermaal bekroond met een eerste plaats bij de Performance Scan Bloemen (2013, 2014, 2015 en 2016) en won twee keer de titel ‘Beste Website’ bij hetzelfde instituut. De basis van het succes en het sterke merk van Fleurop zijn de waarden: kwaliteit, service (waaronder ‘same-day-delivery’), samenwerking, eerlijkheid (transparante prijsstelling) en passie voor het vak.

Categories:
  Nieuws, Persberichten
Dit bericht gedeeld 0 keer
 200