SUBWAY ziet volop mogelijkheden in buitenstedelijke locaties

Door VHGK 2 jaar gelden
Home  /  Persberichten  /  SUBWAY ziet volop mogelijkheden in buitenstedelijke locaties

Development Agent Maikel Mienis over de toekomst van SUBWAY Nederland

Het mag inmiddels duidelijk zijn: steeds meer ondernemers zien brood in een eigen SUBWAY restaurant. De hamvraag voor veel potentiële franchisenemers luidt: hoe ziet de toekomst van SUBWAY Nederland eruit en op welke mooie locatie kan ik een SUBWAY restaurant openen? Maikel Mienis, Development Agent (DA) bij SUBWAY Nederland en mede-eigenaar van twee restaurants, geeft antwoord op de meest prangende vragen van potentiële franchisenemers.

Maikel Mienis trapt af met de huidige stand van zaken: “Met de huidige 175 locaties in Nederland is er een goede basis neergezet voor verdere groei. De doorlooptijd van het opzetten tot het openen van een SUBWAY restaurant varieert. Van zes tot negen maanden, tot soms wel een jaar of langer. Onlangs heeft DA Hans Koens in Nijverdal de vierde SUBWAYdrive thru geopend. De ontwikkeling van drive-thru’s zijn uitdagende, langlopende trajecten, met enorm veel potentie. Oostzaan en Wormerveer zijn bij ons de eerstvolgende drive thru-restaurants, die naar verwachting in het tweede en derde kwartaal van 2016 opengaan.”

Waaruit blijkt dat er in Nederland volop ruimte is voor nieuwe SUBWAY restaurants?
“Behalve dat er binnen gemeentegrenzen nog altijd vele mogelijkheden zijn, kunnen we in de aankomende jaren een grote stap zetten in het aantal buitenstedelijke locaties. Tankstations, drive-thru’s, bouwmarkten, woonboulevards, bioscopen, universiteiten, ziekenhuizen, noem maar op. Alles is mogelijk, omdat een SUBWAY restaurant zich qua design aan alle omstandigheden kan aanpassen. De eerste pilot store met Gamma Amsterdam Zuidoost draait erg goed. We zijn in gesprek over hoe we deze vorm van samenwerken in Nederland verder kunnen uitbouwen.”

Wat maakt de SUBWAY formule aantrekkelijk boven andere food formules in Nederland?
“In de eerste plaats het product. Iedere gast kan bij elk bezoek weer rekenen op een unieke beleving. Je stelt je eigen Sub samen op versgebakken brood, die voor je ogen wordt klaargemaakt. In de quickservicebranche zijn we koploper als het gaat om focus op voedingswaarden; het verminderen van zout en calorieën in een nieuw broodsoort en de introductie van fruitsappen en smoothies in Nederland. Daarbij is de service snel en de prijs goed. Klantwaarde is voor ons belangrijk, om te zorgen dat de gast vaker terugkomt. De ervaring moet goed en compleet zijn, van binnenkomst tot en met vertrek.”

Mienis vervolgt: “Voor wat betreft ontwikkeling: er is nog volop ruimte voor enthousiaste franchisenemers. De grote voordelen zijn de lage instap- en investeringskosten in vergelijking met de andere grote quickserviceformules. Lage overheadskosten, uitstekende begeleiding door ervaren Development Agents en het grote inkoopvoordeel. Horeca-ervaring is bovendien geen vereiste. Daarnaast is de flexibiliteit van locaties een zeer groot voordeel.”

De ambitie van SUBWAY Nederland is dat er (op termijn) in iedere stad, in welke provincie dan ook, een SUBWAY restaurant moet zijn te vinden. Hoe gaat de SUBWAY organisatie dit doel verwezenlijken?
“Door ons op een verantwoordelijke en strategisch goede manier te blijven ontwikkelen. En door hard te werken aan onze naamsbekendheid; daar valt voor ons nog veel te winnen. Aan de franchisenemers ligt dat niet, die werken er iedere dag weer keihard voor om de lat hoog te houden qua service, product en beleving. Om de gewenste groei te verwezenlijken, hebben wij nieuwe enthousiaste ondernemers nodig, die zich willen committeren aan ons concept. Goede store owners zijn de basis van het succes en de toekomstige groei.”

 

Category:
  Persberichten
Dit bericht gedeeld 0 keer
 000