SUBWAY® Franchise zoekt Nederlandse ondernemers

Door VHGK 6 jaar gelden
Home  /  Persberichten  /  SUBWAY® Franchise zoekt Nederlandse ondernemers

Amsterdam, 1 november 2011 – De Amerikaanse quickserviceformule SUBWAY® ziet wel brood in de Nederlandse markt. In 2015 wil de keten de deuren van de 300ste vestiging openen. Momenteel zijn dat er 91; het bedrijf is daarom een campagne gestart om zo veel mogelijk franchisenemers te werven. Spil van de campagne is de website www.subway-franchise.nl, die vandaag gelanceerd is. Deze website biedt potentiële franchisenemers de benodigde informatie om een eigen SUBWAY® restaurant te starten.

Ook in Nederland wil het van oorsprong Amerikaanse bedrijf de grootste formule voor quickservicerestaurants worden. “De Nederlandse markt is interessant voor ons vanwege de heersende broodcultuur”, zegt Hans Koens, woordvoerder voor de Nederlandse SUBWAY® restaurants. “Veel Nederlanders ontbijten en lunchen van oudsher met brood. Daarbij zijn Nederlanders individualisten die graag zelf bepalen hoe ze hun brood beleggen.” Het SUBWAY® concept sluit hier goed op aan: klanten kunnen kiezen voor een van de klassiekers op het vaste menu, maar ook zelf hun broodje samenstellen. Zo is de hoeveelheid calorieën en vet goed te bepalen.

Het SUBWAY® franchiseconcept kent vele voordelen voor de ondernemer. De belangrijkste hiervan zijn de lage investeringskosten (in vergelijking met andere grote quickservicerestaurants) en de goede ondersteuning. Franchisenemers worden persoonlijk begeleid door een ervaren SUBWAY® ondernemer, de Development Agent (DA). Deze helpt de franchisenemer onder meer bij het zoeken naar een geschikte locatie, de onderhandelingen met de verhuurder, de inrichting van het restaurant en het opzetten van de bedrijfsvoering. Ook na de opening blijft de DA de franchisenemer begeleiden. “De ervaring leert dat deze begeleiding vele beginnersfouten voorkomt”, zegt Hans Koens, tevens Development Agent. “Hierdoor is de formule zeer geschikt voor startende ondernemers.”

SUBWAY® Franchise

SUBWAY® is wereldwijd marktleider in de quickservicebranche. Het eerste restaurant startte in 1965 in Bridgeport, Connecticut (Verenigde Staten). De eerste SUBWAY® franchise opende in 1974. Ruim 36 jaar later is het bedrijf, met meer dan 35.000 restaurants in 98 landen, de grootste en meest succesvolle quickserviceformule ter wereld.

Category:
  Persberichten
Dit bericht gedeeld 0 keer
 000