“Zo jongens, een dagje weg uit het studentenleven?”

Door VHGK 6 jaar gelden
Home  /  Nieuws  /  “Zo jongens, een dagje weg uit het studentenleven?”

Voor Karsten Waterlander (20) en Jasper Mulder (21), twee hbo-studenten van de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden, stond er woensdag 5 oktober geen theoretisch college op de agenda, maar een stagedag bij Van Hulzen Public Relations. 

“Eind vorig jaar stapten wij, Karsten en Jasper, in het avontuur rondom de Van Hulzen PR Talentenprijs, die jaarlijks door van Van Hulzen wordt georganiseerd. Ons fictieve communicatiebureau Reflex behaalde de tweede én derde plaats. Een van de prijzen was een stagedag bij de organisator, Van Hulzen.

Vijf oktober was het dan zover! Na een reis van tweeënhalf uur kwamen we rond half tien aan in het kantoor van Van Hulzen te Voorschoten. Na een hartelijke ontvangst met koffie door pr-projectmanager Ilse Spiekerman en pr-manager Malou Cinanni, zetten we koers naar de bovenste verdieping van het riante pand. Hier wachtte rond kwart over tien een afspraak met Bea Versteeg van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. We mochten deze interessante vergadering bijwonen, waar al snel bleek hoe informeel, maar tegelijk zakelijk, de laatste ontwikkelingen in de lopende campagne besproken werden. Bea betrok ons sterk bij de vergadering, waardoor we ons gelijk op ons gemak voelden.

Het tweede onderdeel van deze dag vond een stuk lager in het kantoor plaats, waar ontwerpstudio Kicks gevestigd is. Hier vertelde art director Alex Clumpkens ons over de totstandkoming van creatieve concepten. Na een korte uitleg was het tijd voor de lunch, een gezellig samenzijn met alle werknemers van Van Hulzen en Kicks. Opvallend is de collegialiteit onder het personeel. Zo schoof algemeen directeur Huib Bannier gelijk bij ons aan. “Zo jongens, een dagje weg uit het studentenleven? Zeven uur vertrokken? Dan kwam je net uit de kroeg rollen zeker”, roept hij ons toe, terwijl hij plaatsneemt aan tafel.

Kort daarna stond een afspraak met Erik Janson op het programma, een van de medewerkers die actief is op het gebied van interactieve communicatie. We verbaasden ons over de hoeveelheid informatie die hij ons gaf. Je weet dat er veel mogelijk is in onlinemedia, maar je ziet nooit hoe dit precies gebeurt. Zo houdt Van Hulzen bijvoorbeeld tal van communities in de gaten voor verschillende bedrijven met hun Buzz Monitor.

We vonden het een zeer geslaagde dag en gunnen iedere Talentenprijswinnaar zo’n leerzame ervaring. Ten slotte willen we al het personeel van Van Hulzen bedanken voor hun enthousiasme.”

Karsten Waterlander & Jasper Mulder

Category:
  Nieuws
Dit bericht gedeeld 0 keer
 000