Van Hulzen ook een beetje iSad

Door VHGK 6 jaar gelden
Home  /  Nieuws  /  Van Hulzen ook een beetje iSad

Bedrijven in de creatieve sector zweren bij producten van Apple. Voor Van Hulzen Public Relations is het nieuws van vandaag aanleiding om de ervaringen met Apple even kort op een rijtje te zetten. Ook wij hebben namelijk veel aan Steve Job’s Apple te danken.

“Al zolang wij met computers werken, gebruiken wij Apple”, zegt managing partner Huib Bannier. “Dat is geen toeval. De eerste Nederlandse Apple-dealer zat tientallen jaren geleden op de bovenste verdieping van ons pand. Die loyaliteit heeft ons in de mindere tijden ook hoofdbrekens bezorgd, maar tegenwoordig is het natuurlijk één groot feest om met Apple-producten te werken. Of je nu jong of oud, computernerd of digibeet bent.”

‘One more thing…’
Vanuit een meer vakinhoudelijk, public-relationsperspectief is de geschiedenis van Steve Jobs ook een case op zich. Zijn keynote speeches (ook wel Stevenotes) zijn wereldberoemd om hun strategische pauzes en enthousiasmerende oneliners. En om de knallende afsluitingen, waar vaak al weken van tevoren hevig op geanticipeerd werd. Aan het eind van een toespraak, als hij het podium al wilde verlaten, draaide Jobs zich steevast om met de legendarische woorden: “But there is one more thing…” Waarna hij weer een innovatief nieuw product de wereld in slingerde, dat vanaf dat moment eigenlijk al een succes was.

En nu…
Apple heeft lang gebruik kunnen maken van de kunsten van Steve Jobs. Dat het lastig is om zijn schoenen te vullen, bleek uit de keynote die Tim Cook (de nieuwe bestuursvoorzitter) afgelopen dinsdag hield. “Niet alleen de introductie van de iPhone 4s viel een beetje tegen”, blikt Bastiaan Koene, manager interactieve communicatie, terug. “Maar ook de keynote was niet zo spectaculair zoals we hadden gehoopt. Geen ‘one more thing’, geen strategische pauzes en veel te veel cijfers.”

Maar hoewel mister Apple niet meer in Cupertino, waar het hoofdkantoor gevestigd is, rond zal lopen, gaat de computerfabrikant door. Bastiaan: “Mensen gaan alsnog de iPhone 4s kopen en uiteindelijk introduceert Apple wel een iPhone 5. En al deze producten zullen de interactie tussen mensen en computers gemakkelijker en intuïtiever maken. Allemaal vanuit de visie van Steve Jobs. Bedankt!”

 

Van Hulzen houdt er een klein Apple-museum op na. Op de foto ziet u een prehistorische Macintosh, geïnstalleerd en wel, op de werkplek van een nieuwe collega. Dat vinden wij humor. De nieuwe collega uiteindelijk ook, omdat we de klassieker na enige tijd omwisselen voor een recenter exemplaar.

Category:
  Nieuws
Dit bericht gedeeld 0 keer
 000